Ik ook niet, wel over een stevige griep. Een meisje dat bij mijn bakker werkt, heeft twaalf dagen hoge koorts gehad terwijl ze echt nooit ziek is. En zij ziet het veel in haar omgeving.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:21 schreef pullup het volgende:
Gaat nog steeds als een speer omlaag, en dat midden in de winter.
De cijfers beginnen ook wat beter te kloppen met het aantal COVID meldingen van mensen om me heen. Hoor er eigenlijk niemand meer over 😊
Hier is het ook weer rustig, eind december wel veel Corona gehoord om mij heen. De paniek rondom China sloeg ook weer nergens op volgens mij…quote:Op maandag 16 januari 2023 17:21 schreef pullup het volgende:
Gaat nog steeds als een speer omlaag, en dat midden in de winter.
De cijfers beginnen ook wat beter te kloppen met het aantal COVID meldingen van mensen om me heen. Hoor er eigenlijk niemand meer over 😊
Alleen het aantal doden is wel hoog, 60.000 tot nu toe. Dat zijn wel serieuze getallen. Aan de andere kant zijn er 1,4 Chinezen en in dat licht is 60.000 niet eens zichtbaar in de sterfte grafieken in het algemeen in China.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In China hadden ze volgens mij goed door dat het een korte scherpe piek zou worden als ze alles los zouden laten, precies wat er ook gebeurd is, daar neemt het ook alweer hard af geloof ik.
Ik hoorde ook van een oud-student van me dat nogal wat oude professoren, die volgens mij daar tot hoge leeftijd nog werken, waren overleden. 60k is veel inderdaad, maar op 1.4 miljard valt het wel mee. Bijft altijd wel een moeilijke afweging, hoeveel is levens is het geluk, vrijheid en economische stilstand/voortgang waard. En daarbij ligt die afweging voor de samenleving heel anders dan per persoon.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Alleen het aantal doden is wel hoog, 60.000 tot nu toe. Dat zijn wel serieuze getallen. Aan de andere kant zijn er 1,4 Chinezen en in dat licht is 60.000 niet eens zichtbaar in de sterfte grafieken in het algemeen in China.
Maar inderdaad eenzelfde resultaat als in alle andere landen, een korte heftige piek.
Elk overlijden is er in principe 1 teveel, maar we moeten ook realistisch zijn dat we niet het eeuwige leven hebben. Mensen overlijden nu eenmaal en dat is maar goed ook, het is al meer dan druk genoeg op aarde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik hoorde ook van een oud-student van me dat nogal wat oude professoren, die volgens mij daar tot hoge leeftijd nog werken, waren overleden. 60k is veel inderdaad, maar op 1.4 miljard valt het wel mee. Bijft altijd wel een moeilijke afweging, hoeveel is levens is het geluk, vrijheid en economische stilstand/voortgang waard. En daarbij ligt die afweging voor de samenleving heel anders dan per persoon.
Die waren bij mijn laatste booster ook niet meer noemenswaardig. Net als bij de griepprik hou ik er wel een klein beetje rekening mee in de planning maar feitelijk merk ik weinig meer van een dergelijke prik dan minimale gevoeligheid rond de plek zelf.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:27 schreef GereDathan het volgende:
De fysieke ongemakken van de vaccinatie (stijve arm en dag niet lekker) wegen niet meer op tegen de voordelen.
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die waren bij mijn laatste booster ook niet meer noemenswaardig. Net als bij de griepprik hou ik er wel een klein beetje rekening mee in de planning maar feitelijk merk ik weinig meer van een dergelijke prik dan minimale gevoeligheid rond de plek zelf.
Normaliter heb je van een tweede prik van hetzelfde vaccin minder bijwerking. Bij meer 1ste AZ dag koorts, spierpijn en hondsmoe, 2e keer AZ alleen een beetje moe, 3e keer AZ niks, 4e was Pfizer en bijna een week gezwollen en pijnlijke lymfeklier in mijn oksel gehad. Dus als ik jou was zal ik volgende keer geen Pfizer of AZ doen, maar weer Janssen of Moderna.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?
Ik heb 1x Janssen en 1x Moderna gehad en ik ben van beide echt 2 dagen ziek geweest als in: koorts, ellendig en twee dagen op bed. Ik heb niets tegen de vaccinatie, op zich wil ik hem zelfs best halen, maar ik heb zo geen zin in weer twee dagen op bed doorbrengen en me ellendig voelen.
De eerste had ik het na drie dagen nog slecht bij inspanning. Beetje het gevoel van een marathon gelopen te hebben. Elke dag beter maar zeker een week nog effect. De herhaal ging al iets beter maar niet vlekkeloos.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?
Ik heb 1x Janssen en 1x Moderna gehad en ik ben van beide echt 2 dagen ziek geweest als in: koorts, ellendig en twee dagen op bed. Ik heb niets tegen de vaccinatie, op zich wil ik hem zelfs best halen, maar ik heb zo geen zin in weer twee dagen op bed doorbrengen en me ellendig voelen.
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Normaliter heb je van een tweede prik van hetzelfde vaccin minder bijwerking. Bij meer 1ste AZ dag koorts, spierpijn en hondsmoe, 2e keer AZ alleen een beetje moe, 3e keer AZ niks, 4e was Pfizer en bijna een week gezwollen en pijnlijke lymfeklier in mijn oksel gehad. Dus als ik jou was zal ik volgende keer geen Pfizer of AZ doen, maar weer Janssen of Moderna.
Het is volgens mij niet te voorspellen of iemand er last van zal krijgen, kan me wel indenken dat Pfizer en Moderna meer compatibel zijn. Je kunt misschien niet kiezen welke je krijgt op een dag, maar je kunt wel nee zeggen tegen wat ze hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?
Mijn man overigens 2x Pfizer en 1x Moderna nergens last van. En nu de laatste keer ook geen last, maar geen idee wat hij nu de laatste keer heeft gehad.
Ja oké, maar daarom ben ik dus nog niet gegaan voor de herhaalprik nu. Enige reden waarom ik nog niet ben gegaan is dat ik niet weer een paar dagen eraf wil liggen. En of dat met Moderna of Pfizer niet of heel veel minder is, is gewoon niet te voorspellen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet te voorspellen of iemand er last van zal krijgen, kan me wel indenken dat Pfizer en Moderna meer compatibel zijn. Je kunt misschien niet kiezen welke je krijgt op een dag, maar je kunt wel nee zeggen tegen wat ze hebben.
Deels. Er wordt ook gekeken naar andere zaken. Zo kreeg ik geen Moderna meer, ik vermoed vanwege geslacht en leeftijd. Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang van, de eerste 2 Moderna heb ik ook overleefd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?
En vergeet je geslacht niet, dat schijnt ook nogal bepalend te zijn. Bij Moderna veronderstelt men dat dit iets meer kans op hartklachten geeft bij mannen in een bepaalde leeftijd. Van Pfizer is eigenlijk niets noemenswaardigs bekend bij mij. AstraZenica en Janssen waren ook een apart verhaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg Janssen omdat ik geboortejaar 1968 heb. En ik kreeg Moderna omdat ik 50+ ben. Dus tja.
Bij deze beide was mijn geslacht echt niet van toepassing. De Janssen is van de eerste ronde, dus kreeg je geboortejaar een bepaald vaccin toebedeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En vergeet je geslacht niet, dat schijnt ook nogal bepalend te zijn. Bij Moderna veronderstelt men dat dit iets meer kans op hartklachten geeft bij mannen in een bepaalde leeftijd. Van Pfizer is eigenlijk niets noemenswaardigs bekend bij mij. AstraZenica en Janssen waren ook een apart verhaal.
Ik heb dit enerzijds zelf gemerkt (vorig jaar mei een week echt serieus ziek geweest, ik ben nooit ziek eigenlijk). Om mij heen ook veel mensen die als ze eenmaal de griep oppakken wel echt ziek zijn.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ook niet, wel over een stevige griep. Een meisje dat bij mijn bakker werkt, heeft twaalf dagen hoge koorts gehad terwijl ze echt nooit ziek is. En zij ziet het veel in haar omgeving.
Dat zijn volgens mij wel de 2 belangrijkste. Er is ook nog een vector vaccin als ik het juist heb, Novavax heet die dacht ik. Die is genomen door een groep mensen die geen mRNA vaccin wilde, ik neem aan dat die dus ook nog loopt in beperkte mate.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij deze beide was mijn geslacht echt niet van toepassing. De Janssen is van de eerste ronde, dus kreeg je geboortejaar een bepaald vaccin toebedeeld.
En Moderna is van de eerste boostervaccinatie, en dat was simpelweg verdeeld in 50- en 50+.
Volgens mij gebruiken ze nu in principe alleen nog Pfizer en Moderna, toch?
Dat snap ik, maar ze kunnen geen garantie geven dat ik bij een van de twee (Novavax neem ik niet als optie mee, dat is specifiek voor een andere groep mensen wat mij betreft) niet ziek ga worden. Ook niet bij een tweede keer Moderna, en ook niet bij een eerste keer Pfizer.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij wel de 2 belangrijkste. Er is ook nog een vector vaccin als ik het juist heb, Novavax heet die dacht ik. Die is genomen door een groep mensen die geen mRNA vaccin wilde, ik neem aan dat die dus ook nog loopt in beperkte mate.
Na de grote hoeveelheden vaccinaties die gezet zijn wereldwijd hebben we gelukkig een goed inzicht in welke vaccin voor wie het meest geschikt is. De voorraden zijn volgens mij ook op orde dus bij het maken van een afspraak kunnen ze simpelweg de beste kiezen voor je.
Ik had bij die derde behoorlijke hartkloppingen. Werd ik niet vrolijk van. Werd er 's nachts wakker van.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:31 schreef pullup het volgende:
Ik heb nog van geen enkele prik echt last gehad eigenlijk, zou er ook zo nog een nemen
Ohquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had bij die derde behoorlijke hartkloppingen. Werd ik niet vrolijk van. Werd er 's nachts wakker van.
voor zover ik weet kun je ook van griepprik last hebben. Maar ik ben geen arts.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:21 schreef pullup het volgende:
[..]
OhJa dat is wel minder. het was bij mij net wel te merken dat ik die prik had gehad, gevoelige arm en een dagje net niet 100%
Toch is dat bij een griepprik niet het geval, vraag me af waardoor dat komt
Als ik die link in de OP aanklik zie ik een forse dalingquote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:24 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie goeroe heeft nog geen nieuws. De LCPS-site is vandaag nog niet geüpdatet. Ik hou het in de gaten.
Veel dank. Nee, zijn dezelfde cijfers. Die van donderdag zijn dezelfde als op LCPS.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:12 schreef pullup het volgende:
[..]
Als ik die link in de OP aanklik zie ik een forse dalinghttps://www.covidbesmettingen.nl/ic-bedden/
Houden die andere cijfers bij ?
Ja, inderdaad. En er stond niet bij hoe veel patiënten er op de verpleegafdelingen lagen. De enige informatie die ik had, was hoe veel patiënten er in totaal in het ziekenhuis lagen en hoe veel op de IC's. Daaruit moest ik zelf met gereken zien af te leiden hoe veel er dan op de verpleegafdelingen lagen. Dan helpt het wel om enigszins bovengemiddeld goed te kunnen rekenen.quote:
Dan zullen die Chinezen je toch met een verbaasde blik hebben aangekeken!quote:Op maandag 23 januari 2023 18:36 schreef Federer-fan het volgende:
Ik hoef jullie volgens mij niet meer te vertellen dat ik mijn als een vis in het water voel wanneer ik met cijfers bezig ben. Het zal sommigen van jullie daarom misschien verbazen om te horen dat ik ook wel iets met taal heb. Een keer zou er een Chinese delegatie op mijn werk komen. Er was natuurlijk niemand bij ons die Chinees sprak. Dus op een gegeven moment was het zover en ons welkomstcomité, waaronder ik, stond ze in de hal op te wachten. Toen ze binnenkwamen, zei ik opeens: "Konnichiwa!" Mijn collega's keken me aan met zo'n blik van 'Waar háált 'ie het vandaan!'![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 januari 2023 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan zullen die Chinezen je toch met een verbaasde blik hebben aangekeken!Dat was ook enigszins de grap. Tenzij ook jij het als grap bedoelt. In dat geval: compliment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 24-01-2023 22:02:18 ][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Mooie ontwikkeling! Ben er elke keer van onder de indruk hoe slim we toch eigenlijk zijn. En hoe we zo snel bepaalde kennis eigen kunnen maken. Zo gek lang geleden woonden we nog in houten huizen zonder elektra of stromend water en tegenwoordig kunnen we een wandelingetje op de Maan maken (ja, ik overdrijf even dat wij persoonlijk dat zouden kunnen).quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:40 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)radboudumc~a9c8ed1d/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |