abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207587599
Gaat nog steeds als een speer omlaag, en dat midden in de winter.
De cijfers beginnen ook wat beter te kloppen met het aantal COVID meldingen van mensen om me heen. Hoor er eigenlijk niemand meer over 😊
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 16 januari 2023 @ 18:42:42 #100
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207588611
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:21 schreef pullup het volgende:
De cijfers beginnen ook wat beter te kloppen met het aantal COVID meldingen van mensen om me heen. Hoor er eigenlijk niemand meer over 😊
Ik ook niet, wel over een stevige griep. Een meisje dat bij mijn bakker werkt, heeft twaalf dagen hoge koorts gehad terwijl ze echt nooit ziek is. En zij ziet het veel in haar omgeving.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 16 januari 2023 @ 18:43:23 #101
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207588619
Morgen zijn mijn cijfers er weer later. Ik denk pas 's avonds.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_207589962
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:21 schreef pullup het volgende:
Hier is het ook weer rustig, eind december wel veel Corona gehoord om mij heen. De paniek rondom China sloeg ook weer nergens op volgens mij…
pi_207592353
In China hadden ze volgens mij goed door dat het een korte scherpe piek zou worden als ze alles los zouden laten, precies wat er ook gebeurd is, daar neemt het ook alweer hard af geloof ik.
pi_207595122
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In China hadden ze volgens mij goed door dat het een korte scherpe piek zou worden als ze alles los zouden laten, precies wat er ook gebeurd is, daar neemt het ook alweer hard af geloof ik.
Alleen het aantal doden is wel hoog, 60.000 tot nu toe. Dat zijn wel serieuze getallen. Aan de andere kant zijn er 1,4 Chinezen en in dat licht is 60.000 niet eens zichtbaar in de sterfte grafieken in het algemeen in China.

Maar inderdaad eenzelfde resultaat als in alle andere landen, een korte heftige piek.
pi_207595146
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Alleen het aantal doden is wel hoog, 60.000 tot nu toe. Dat zijn wel serieuze getallen. Aan de andere kant zijn er 1,4 Chinezen en in dat licht is 60.000 niet eens zichtbaar in de sterfte grafieken in het algemeen in China.

Maar inderdaad eenzelfde resultaat als in alle andere landen, een korte heftige piek.
Ik hoorde ook van een oud-student van me dat nogal wat oude professoren, die volgens mij daar tot hoge leeftijd nog werken, waren overleden. 60k is veel inderdaad, maar op 1.4 miljard valt het wel mee. Bijft altijd wel een moeilijke afweging, hoeveel is levens is het geluk, vrijheid en economische stilstand/voortgang waard. En daarbij ligt die afweging voor de samenleving heel anders dan per persoon.
pi_207595514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik hoorde ook van een oud-student van me dat nogal wat oude professoren, die volgens mij daar tot hoge leeftijd nog werken, waren overleden. 60k is veel inderdaad, maar op 1.4 miljard valt het wel mee. Bijft altijd wel een moeilijke afweging, hoeveel is levens is het geluk, vrijheid en economische stilstand/voortgang waard. En daarbij ligt die afweging voor de samenleving heel anders dan per persoon.
Elk overlijden is er in principe 1 teveel, maar we moeten ook realistisch zijn dat we niet het eeuwige leven hebben. Mensen overlijden nu eenmaal en dat is maar goed ook, het is al meer dan druk genoeg op aarde.

Voor mij, en volgens mij voor iedereen in deze hele reeks, zijn de overlijdens nooit echt een groot ding geweest. Natuurlijk verschrikkelijk als het een dierbare is, maar ik denk dat in Nederland genoeg realisme heerst dat mensen op een gegeven moment overlijden. De mensen die aan Corona, of beter gezegd de gevolgen van Corona, overleden waren over het algemeen oudere mensen of mensen met onderliggende problemen. Diezelfde mensen waren mogelijk ook aan een (stevige) griep overleden of omdat het lichaam gewoon niet meer verder kon.

Voor mij heeft vanaf dag 1 het zwaartepunt gelegen bij de ziekenhuisbezetting (zowel verpleeg als IC). Dat was het gene wat we onder controle moesten houden. En hoewel dat ondertussen goed op orde is moeten we niet vergeten dat er weken/maanden waren waarin zorg uitgesteld moest worden met alle gevolgen van dien. Iets wat je nu in China ook zag gebeuren, de ziekenhuizen puilden uit.

Mijn afweging voor vaccinaties is bijvoorbeeld ook afhankelijk van de zorg. Zo heb ik bijvoorbeeld maar 1 booster genomen. De fysieke ongemakken van de vaccinatie (stijve arm en dag niet lekker) wegen niet meer op tegen de voordelen. Ik ben van mening dat ik na 3 jaar een voldoende weerstand heb opgebouwd dankzij langskomende besmettingen en 3 prikken. Ondertussen ben ik geregeld met Corona patiënten in contact geweest en zover ik weet heb ik het nooit gehad. Nu weet je dat nooit zeker, maar ik heb consequent bij serieuze klachten een test gedaan (met name als ik wist dat ik langere tijd in contact was geweest met iemand met vastgestelde Corona). Tot op heden altijd negatief geweest, gelukkig. Hoe dat kan dat weet ik niet, ik heb niet de illusie dat ik een geweldig gezond en sterk persoon ben. Soms heb je denk ik een beetje geluk nodig in het leven.

Voor mij is nu de overweging dat als de ziekenhuizen onverhoopt weer vol zouden stromen met Corona patiënten dat ik dan wel een booster neem, ik vind dat ik dat verplicht ben naar mijn medemensen in Nederland. Als de ziekenhuizen weer volstromen met alle gevolgen van dien dan wil ik er voldoende aan gedaan hebben om mijzelf uit dat ziekenhuis te houden. Laat ik daar ook duidelijk bij zeggen dat dit geen sneer is naar mensen die geen vaccinatie/booster nemen en andere maatregelen nemen, ook daarmee neemt men verantwoordelijkheid. Zelf kies ik dan voor vaccinatie en zoveel mogelijk meedraaien in het normale leven, maar andere mensen kunnen en mogen andere keuzes maken. De booster vorig jaar heb ik bijvoorbeeld puur genomen omdat ik niet elke keer wilde testen en wel naar sociale evenementen wilde gaan.

Maar eerlijk gezegd zie ik Corona al een tijd niet meer als een probleem. Ondanks de golven die er rondgaan blijven de ziekenhuizen lage cijfers geven. Ik denk dat we gaandeweg de komende maanden en jaren nog steeds golven zullen zien maar ook steeds lagere ziekenhuiscijfers (als het niet stopt met publicatie). De immuniteit bouwt steeds verder uit en ondertussen zijn de meeste mensen die kwetsbaar waren voor Corona er (helaas) niet meer. De "nieuwe groep" kwetsbare mensen heeft ondertussen ook een redelijke immuniteit opgebouwd. De komende maanden verwacht ik nog wel bij vlagen een hogere sterfte door met name andere virussen zoals de griep, we hebben met de Corona maatregelen veel mensen kunnen redden maar ook veel immuniteit uitgehold. Meer dan 2 jaar lang hebben andere virussen weinig tot geen kans gehad, social distancing werkt natuurlijk niet enkel Corona tegen. Je ziet dit nu hard toeslaan in de maatschappij. Maar ook daar komen we wel doorheen.
pi_207595816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:27 schreef GereDathan het volgende:
De fysieke ongemakken van de vaccinatie (stijve arm en dag niet lekker) wegen niet meer op tegen de voordelen.
Die waren bij mijn laatste booster ook niet meer noemenswaardig. Net als bij de griepprik hou ik er wel een klein beetje rekening mee in de planning maar feitelijk merk ik weinig meer van een dergelijke prik dan minimale gevoeligheid rond de plek zelf.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:20:30 #108
5428 crew  miss_sly
pi_207596004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Die waren bij mijn laatste booster ook niet meer noemenswaardig. Net als bij de griepprik hou ik er wel een klein beetje rekening mee in de planning maar feitelijk merk ik weinig meer van een dergelijke prik dan minimale gevoeligheid rond de plek zelf.
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?

Ik heb 1x Janssen en 1x Moderna gehad en ik ben van beide echt 2 dagen ziek geweest als in: koorts, ellendig en twee dagen op bed. Ik heb niets tegen de vaccinatie, op zich wil ik hem zelfs best halen, maar ik heb zo geen zin in weer twee dagen op bed doorbrengen en me ellendig voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207596054
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb 1x Janssen en 1x Moderna gehad en ik ben van beide echt 2 dagen ziek geweest als in: koorts, ellendig en twee dagen op bed. Ik heb niets tegen de vaccinatie, op zich wil ik hem zelfs best halen, maar ik heb zo geen zin in weer twee dagen op bed doorbrengen en me ellendig voelen.
Normaliter heb je van een tweede prik van hetzelfde vaccin minder bijwerking. Bij meer 1ste AZ dag koorts, spierpijn en hondsmoe, 2e keer AZ alleen een beetje moe, 3e keer AZ niks, 4e was Pfizer en bijna een week gezwollen en pijnlijke lymfeklier in mijn oksel gehad. Dus als ik jou was zal ik volgende keer geen Pfizer of AZ doen, maar weer Janssen of Moderna.
pi_207596067
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De eerste had ik het na drie dagen nog slecht bij inspanning. Beetje het gevoel van een marathon gelopen te hebben. Elke dag beter maar zeker een week nog effect. De herhaal ging al iets beter maar niet vlekkeloos.

De eerste booster was op een vrijdag voor een winterkampeerweekend, was dat weekend moe en koud maar geweldig genoten.

Nu, na booster vier eigenlijk geen last meer.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:26:05 #111
5428 crew  miss_sly
pi_207596082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Normaliter heb je van een tweede prik van hetzelfde vaccin minder bijwerking. Bij meer 1ste AZ dag koorts, spierpijn en hondsmoe, 2e keer AZ alleen een beetje moe, 3e keer AZ niks, 4e was Pfizer en bijna een week gezwollen en pijnlijke lymfeklier in mijn oksel gehad. Dus als ik jou was zal ik volgende keer geen Pfizer of AZ doen, maar weer Janssen of Moderna.
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?

Mijn man overigens 2x Pfizer en 1x Moderna nergens last van. En nu de laatste keer ook geen last, maar geen idee wat hij nu de laatste keer heeft gehad.
pi_207596126
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn man overigens 2x Pfizer en 1x Moderna nergens last van. En nu de laatste keer ook geen last, maar geen idee wat hij nu de laatste keer heeft gehad.
Het is volgens mij niet te voorspellen of iemand er last van zal krijgen, kan me wel indenken dat Pfizer en Moderna meer compatibel zijn. Je kunt misschien niet kiezen welke je krijgt op een dag, maar je kunt wel nee zeggen tegen wat ze hebben.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:34 #113
5428 crew  miss_sly
pi_207596172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het is volgens mij niet te voorspellen of iemand er last van zal krijgen, kan me wel indenken dat Pfizer en Moderna meer compatibel zijn. Je kunt misschien niet kiezen welke je krijgt op een dag, maar je kunt wel nee zeggen tegen wat ze hebben.
Ja oké, maar daarom ben ik dus nog niet gegaan voor de herhaalprik nu. Enige reden waarom ik nog niet ben gegaan is dat ik niet weer een paar dagen eraf wil liggen. En of dat met Moderna of Pfizer niet of heel veel minder is, is gewoon niet te voorspellen.

Dus ik ga zeker niet eerder dan dat het geen probleem is als ik er weer twee dagen af lig.
pi_207596186
Ik heb 2x Moderna en 1x Pfizer booster gehad (ik mocht ineens geen Moderna meer?). Van de 1e Moderna amper last, een beetje stijve arm. De 2e Moderna had ik aanzienlijk meer last, de stijve arm maar vooral enkele uren na de prik grieperig gevoel en een matige nachtrust. Een uur of 30 later waren deze klachten weer weg. Van de booster, dus 1e Pfizer, precies hetzelfde. Stijve arm en weer een uur of 30 grieperig.

Om mij heen hoor ik vanaf de 2e booster/4e prik wisselende verhalen. Ongeveer de helft van de mensen is goed beroerd voor 1 à 2 dagen en de andere helft juist minder last. Heel lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat men ineens een ander vaccin krijgt om diverse redenen. Met name de gebruikte hulpstoffen, net als bij andere medicijnen, willen nog wel eens opspelen.

Ben net als @miss_sly absoluut niet bang voor een nieuwe ronde, maar het moet wel opwegen. Ik kan meer dan genoeg redenen bedenken waarom je juist wel een booster zou moeten nemen, maar in ieder geval op mij zijn die redenen op dit moment niet van toepassing gelukkig.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:37:49 #115
5428 crew  miss_sly
pi_207596220
Ik kreeg Janssen omdat ik geboortejaar 1968 heb. En ik kreeg Moderna omdat ik 50+ ben. Dus tja.
pi_207596222
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Deels. Er wordt ook gekeken naar andere zaken. Zo kreeg ik geen Moderna meer, ik vermoed vanwege geslacht en leeftijd. Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang van, de eerste 2 Moderna heb ik ook overleefd.

Voor vrouwen gelden er ook aanpaste regels wat ze krijgen. Bekendste voorbeeld is natuurlijk AstraZenica.
pi_207596244
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg Janssen omdat ik geboortejaar 1968 heb. En ik kreeg Moderna omdat ik 50+ ben. Dus tja.
En vergeet je geslacht niet, dat schijnt ook nogal bepalend te zijn. Bij Moderna veronderstelt men dat dit iets meer kans op hartklachten geeft bij mannen in een bepaalde leeftijd. Van Pfizer is eigenlijk niets noemenswaardigs bekend bij mij. AstraZenica en Janssen waren ook een apart verhaal.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:41:07 #118
5428 crew  miss_sly
pi_207596272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En vergeet je geslacht niet, dat schijnt ook nogal bepalend te zijn. Bij Moderna veronderstelt men dat dit iets meer kans op hartklachten geeft bij mannen in een bepaalde leeftijd. Van Pfizer is eigenlijk niets noemenswaardigs bekend bij mij. AstraZenica en Janssen waren ook een apart verhaal.
Bij deze beide was mijn geslacht echt niet van toepassing. De Janssen is van de eerste ronde, dus kreeg je geboortejaar een bepaald vaccin toebedeeld.

En Moderna is van de eerste boostervaccinatie, en dat was simpelweg verdeeld in 50- en 50+.

Volgens mij gebruiken ze nu in principe alleen nog Pfizer en Moderna, toch?
pi_207596281
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik ook niet, wel over een stevige griep. Een meisje dat bij mijn bakker werkt, heeft twaalf dagen hoge koorts gehad terwijl ze echt nooit ziek is. En zij ziet het veel in haar omgeving.
Ik heb dit enerzijds zelf gemerkt (vorig jaar mei een week echt serieus ziek geweest, ik ben nooit ziek eigenlijk). Om mij heen ook veel mensen die als ze eenmaal de griep oppakken wel echt ziek zijn.

Zelf vanaf eind november tot begin januari ook geblaft als een zeehond, met name halverwege december was het een rottige hoest. Maar hier is dat ook weer achter de rug gelukkig.
pi_207596345
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bij deze beide was mijn geslacht echt niet van toepassing. De Janssen is van de eerste ronde, dus kreeg je geboortejaar een bepaald vaccin toebedeeld.

En Moderna is van de eerste boostervaccinatie, en dat was simpelweg verdeeld in 50- en 50+.

Volgens mij gebruiken ze nu in principe alleen nog Pfizer en Moderna, toch?
Dat zijn volgens mij wel de 2 belangrijkste. Er is ook nog een vector vaccin als ik het juist heb, Novavax heet die dacht ik. Die is genomen door een groep mensen die geen mRNA vaccin wilde, ik neem aan dat die dus ook nog loopt in beperkte mate.

Na de grote hoeveelheden vaccinaties die gezet zijn wereldwijd hebben we gelukkig een goed inzicht in welke vaccin voor wie het meest geschikt is. De voorraden zijn volgens mij ook op orde dus bij het maken van een afspraak kunnen ze simpelweg de beste kiezen voor je.
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:50:35 #121
5428 crew  miss_sly
pi_207596468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat zijn volgens mij wel de 2 belangrijkste. Er is ook nog een vector vaccin als ik het juist heb, Novavax heet die dacht ik. Die is genomen door een groep mensen die geen mRNA vaccin wilde, ik neem aan dat die dus ook nog loopt in beperkte mate.

Na de grote hoeveelheden vaccinaties die gezet zijn wereldwijd hebben we gelukkig een goed inzicht in welke vaccin voor wie het meest geschikt is. De voorraden zijn volgens mij ook op orde dus bij het maken van een afspraak kunnen ze simpelweg de beste kiezen voor je.
Dat snap ik, maar ze kunnen geen garantie geven dat ik bij een van de twee (Novavax neem ik niet als optie mee, dat is specifiek voor een andere groep mensen wat mij betreft) niet ziek ga worden. Ook niet bij een tweede keer Moderna, en ook niet bij een eerste keer Pfizer.
pi_207598298
Ik heb nog van geen enkele prik echt last gehad eigenlijk, zou er ook zo nog een nemen :Y
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:29:02 #123
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207602107
Goedenavond, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 20 (relatieve daling 4,4%). Het zijn daarmee 435 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk verder onder de 500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE IC
- dinsdag 17 januari: 28 (absolute daling 2; relatieve daling 6,7%);
- maandag 16 januari: 30 (absolute daling 1; relatieve daling 3,2%);
- zondag 15 januari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 14 januari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 13 januari: 31 (absolute daling 4; relatieve daling 11,4%);
- donderdag 12 januari: 35 (absolute daling 2; relatieve daling 2,8%);
- woensdag 11 januari: 37 (absolute stijging 1; relatieve stijging 2,7%);
- dinsdag 10 januari: 36 (absolute daling 3; relatieve daling 7,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 17 januari: 407 (absolute daling 18; relatieve daling 4,2%);
- maandag 16 januari: 425 (absolute daling 55; relatieve daling 11,5%);
- vrijdag 13 januari: 480 (absolute daling 29; relatieve daling 5,7%);
- donderdag 12 januari: 509 (absolute daling 17; relatieve daling 3,2%);
- woensdag 11 januari: 526 (absolute daling 102; relatieve daling 16,2%);
- dinsdag 10 januari: 628 (absolute daling 47; relatieve daling 7,0%).

Mocht je ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 18-01-2023 14:57:07 ]
pi_207605521
Bijna onder de 400!
pi_207605577
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:31 schreef pullup het volgende:
Ik heb nog van geen enkele prik echt last gehad eigenlijk, zou er ook zo nog een nemen :Y
Ik had bij die derde behoorlijke hartkloppingen. Werd ik niet vrolijk van. Werd er 's nachts wakker van.
Tap tap tap
pi_207605691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik had bij die derde behoorlijke hartkloppingen. Werd ik niet vrolijk van. Werd er 's nachts wakker van.
Oh :{w Ja dat is wel minder. het was bij mij net wel te merken dat ik die prik had gehad, gevoelige arm en een dagje net niet 100%

Toch is dat bij een griepprik niet het geval, vraag me af waardoor dat komt
  Moderator / Miss SHO dinsdag 17 januari 2023 @ 22:56:29 #127
22592 crew  Ole
pi_207606147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:21 schreef pullup het volgende:

[..]
Oh :{w Ja dat is wel minder. het was bij mij net wel te merken dat ik die prik had gehad, gevoelige arm en een dagje net niet 100%

Toch is dat bij een griepprik niet het geval, vraag me af waardoor dat komt
voor zover ik weet kun je ook van griepprik last hebben. Maar ik ben geen arts.

Heb zelf derde niet gehaald omdat ik net covid had gehad. En ik zie nu niet meer het nut van derde prik .Maar kan zomaar veranderen hoor met ouders van 80+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:57:19 #128
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207612654
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 10 (relatieve daling 2,4%). Het zijn daarmee 425 bezette bedden in totaal, dus weer verder onder de 500.

- woensdag 18 januari: 32 (absolute stijging 4; relatieve stijging 14,3%);
- donderdag 12 januari: 35 (absolute daling 2; relatieve daling 2,8%);
- woensdag 11 januari: 37 (absolute stijging 1; relatieve stijging 2,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 18 januari: 393 (absolute daling 14; relatieve daling 3,4%);
- donderdag 12 januari: 509 (absolute daling 17; relatieve daling 3,2%);
- woensdag 11 januari: 526 (absolute daling 102; relatieve daling 16,2%).

pi_207612768
Onder de 400 op verpleeg w/ in hartje winter.
Tap tap tap
pi_207613144
Lekker!!
pi_207613474
Sinds vorige week dinsdag ruim 50% afname op de afdaling, dat is gewoon een zwarte helling!
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:07:39 #132
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207626630
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is geen wijziging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 18 (relatieve daling 4,2%). Het zijn daarmee 407 bezette bedden in totaal, dus weer verder onder de 500 en nog maar iets boven de 400. Hopelijk gaan we met minder dan 400 het wekend in.

- donderdag 19 januari: 32 (geen wijziging);
- donderdag 12 januari: 35 (absolute daling 2; relatieve daling 2,8%).

- donderdag 19 januari: 375 (absolute daling 18; relatieve daling 4,6%);
- donderdag 12 januari: 509 (absolute daling 17; relatieve daling 3,2%).

vrijdag 20 januari 2023 @ 19:24:47 #133
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207644004
Jullie goeroe heeft nog geen nieuws. De LCPS-site is vandaag nog niet geüpdatet. Ik hou het in de gaten.
pi_207645058
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:24 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie goeroe heeft nog geen nieuws. De LCPS-site is vandaag nog niet geüpdatet. Ik hou het in de gaten.
Als ik die link in de OP aanklik zie ik een forse daling :@ https://www.covidbesmettingen.nl/ic-bedden/
Houden die andere cijfers bij ?
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:53:23 #135
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207654492
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 20:12 schreef pullup het volgende:

[..]
Als ik die link in de OP aanklik zie ik een forse daling :@ https://www.covidbesmettingen.nl/ic-bedden/
Houden die andere cijfers bij ?
Veel dank. Nee, zijn dezelfde cijfers. Die van donderdag zijn dezelfde als op LCPS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 21-01-2023 17:41:17 ]
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:53:35 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207654494
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van gisteren en de zeven dagen daarvóór, gebaseerd op www.covidbesmettingen.nl/ic-bedden/. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 32 (relatieve daling 7,9%). Het zijn daarmee 375 bezette bedden in totaal, dus weer onder de 400.

- vrijdag 20 januari: 21 (absolute daling 11; relatieve daling 34,4%);
- vrijdag 13 januari: 31 (absolute daling 4; relatieve daling 11,4%).

- vrijdag 20 januari: 354 (absolute daling 21; relatieve daling 5,6%);
- vrijdag 13 januari: 480 (absolute daling 29; relatieve daling 5,7%).

pi_207654780
21 :o
Tap tap tap
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:19:54 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207654840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:14 schreef CherryLips het volgende:
21 :o
Ja, inderdaad. En er stond niet bij hoe veel patiënten er op de verpleegafdelingen lagen. De enige informatie die ik had, was hoe veel patiënten er in totaal in het ziekenhuis lagen en hoe veel op de IC's. Daaruit moest ik zelf met gereken zien af te leiden hoe veel er dan op de verpleegafdelingen lagen. Dan helpt het wel om enigszins bovengemiddeld goed te kunnen rekenen. O-)
  maandag 23 januari 2023 @ 14:12:54 #139
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207683731
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is geen wijziging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 21 (relatieve daling 5,6%). Het zijn daarmee 354 bezette bedden in totaal, dus weer verder onder de 400.

- maandag 23 januari: 21 (geen wijziging);
- zondag 22 januari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 21 januari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- maandag 16 januari: 30 (absolute daling 1; relatieve daling 3,2%).

- maandag 23 januari: 333 (absolute daling 21; relatieve daling 5,9%);
- maandag 16 januari: 425 (absolute daling 55; relatieve daling 11,5%).

pi_207684683
Wat een fantastische cijfers!

Stiekem was ik eind 2022/begin 2023 nog een heeeeel klein beetje bang voor de koude periode half december met aansluitend Kerst en Oud & Nieuw. Voorgaande jaren was dit heel goed in de cijfers terug te zien na 14 dagen. Maar nu 23 dagen verder en met deze cijfers is het in geen enkel opzicht een ding meer.

Ik geniet er van!
  maandag 23 januari 2023 @ 18:36:23 #141
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207686819
Ik hoef jullie volgens mij niet meer te vertellen dat ik mijn als een vis in het water voel wanneer ik met cijfers bezig ben. Het zal sommigen van jullie daarom misschien verbazen om te horen dat ik ook wel iets met taal heb. Een keer zou er een Chinese delegatie op mijn werk komen. Er was natuurlijk niemand bij ons die Chinees sprak. Dus op een gegeven moment was het zover en ons welkomstcomité, waaronder ik, stond ze in de hal op te wachten. Toen ze binnenkwamen, zei ik opeens: "Konnichiwa!" Mijn collega's keken me aan met zo'n blik van 'Waar háált 'ie het vandaan!' :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 23-01-2023 19:37:36 ]
pi_207690290
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 18:36 schreef Federer-fan het volgende:
Ik hoef jullie volgens mij niet meer te vertellen dat ik mijn als een vis in het water voel wanneer ik met cijfers bezig ben. Het zal sommigen van jullie daarom misschien verbazen om te horen dat ik ook wel iets met taal heb. Een keer zou er een Chinese delegatie op mijn werk komen. Er was natuurlijk niemand bij ons die Chinees sprak. Dus op een gegeven moment was het zover en ons welkomstcomité, waaronder ik, stond ze in de hal op te wachten. Toen ze binnenkwamen, zei ik opeens: "Konnichiwa!" Mijn collega's keken me aan met zo'n blik van 'Waar háált 'ie het vandaan!' :D
Dan zullen die Chinezen je toch met een verbaasde blik hebben aangekeken!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 14:04:39 #143
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207695815
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 28 (relatieve daling 7,9%). Het zijn daarmee 326 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk verder onder de 400.

- dinsdag 24 januari: 20 (absolute daling 1; relatieve daling 4,8%);
- maandag 23 januari: 21 (geen wijziging);
- dinsdag 17 januari: 28 (absolute daling 2; relatieve daling 6,7%).

- dinsdag 24 januari: 306 (absolute daling 27; relatieve daling 8,1%);
- maandag 23 januari: 333 (absolute daling 21; relatieve daling 5,9%);
- dinsdag 17 januari: 407 (absolute daling 18; relatieve daling 4,2%).

dinsdag 24 januari 2023 @ 14:05:50 #144
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207695824
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dan zullen die Chinezen je toch met een verbaasde blik hebben aangekeken!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was ook enigszins de grap. Tenzij ook jij het als grap bedoelt. In dat geval: compliment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 24-01-2023 22:02:18 ]
pi_207696214
Ik zou deze week al blij zijn geweest met een stabiel getal onder de 400, maar nu ben ik toch wel bijzonder optimistisch dat zelfs 250 haalbaar moet zijn *O*
pi_207697894
quote:
Mooie ontwikkeling! Ben er elke keer van onder de indruk hoe slim we toch eigenlijk zijn. En hoe we zo snel bepaalde kennis eigen kunnen maken. Zo gek lang geleden woonden we nog in houten huizen zonder elektra of stromend water en tegenwoordig kunnen we een wandelingetje op de Maan maken (ja, ik overdrijf even dat wij persoonlijk dat zouden kunnen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')