Goeie vraag. Ik zou het niet gek vinden als ze uitgingen van datum vaststelling besmetting + tien dagen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ah, naar aanleiding van je post van gister. Ze testen nu of iemand besmettelijk is, of ze labellen iemand als niet meer besmettelijk als het vastellen van de besmetting meer dan een x-aantal dagen geleden is?
Kan op IC wel een behoorlijk vertekend beeld geven denk ik. Als iemand daar 2 weken ligt door Covid telt hij niet meer als Covid patient. Ze hoeven dan wel geen speciale Covid maatregelen meer te nemen om verdere besmettingen te voorkomen, maar het is nog wel een Covid-behandeling. Voor iemand die in het ziekenhuis ligt met Covid dan is het wel logisch inderdaad. Ik denk dat de keuze vooral gemaakt is omdat besmettelijke Covid patienten een onevenredige druk op de zorg veroorzaakten, maar ook niet besmettelijke Covid-patienten zorgden voor een onevenredige druk op de zorg. In het geheel genomen zie ik niet zoveel nut hierin, meer een administratieve ingreep om eea rooskleuriger te maken (maar waarom dan niet met laten vallen, en alleen door vermelden, dat scheelt meer patienten).quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik zou het niet gek vinden als ze uitgingen van datum vaststelling besmetting + tien dagen.
In 2020 veelal wel denk ik. In 2021 zag ik er niet veel van terugquote:Op donderdag 15 december 2022 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Alsof iemand zich eraan hield met Kerst en Oud & Nieuw
Werk of leuke dingen te doen?quote:Op maandag 19 december 2022 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wild enog even de cijfers posten voor vertrek maar ze zijn er nog niet. Wordt eind van de middag of vanavond.
Werk.quote:
Kouder geweest denk ik, dan is de gemiddelde mens iets vatbaarder en zit meer binnen.quote:
Wij wel, hoewel er vorig jaar discussie over was wat het jaar daarvoor unaniem 'niet doen' was.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Alsof iemand zich eraan hield met Kerst en Oud & Nieuw
Overigens werd in het VK alleen een grove schatting van de R gepubliceerd (<1, 1-1.5) omdat die in feite niet precies te berekenen is, alleen achteraf, maar daar heb je niet zoveel aan eigenlijk.quote:“Now that vaccines and therapeutics have allowed us to move to a phase where we are living with Covid-19, with surveillance scaled down but still closely monitored through a number of different indicators, the publication of this specific data is no longer necessary.
“We continue to monitor Covid-19 activity in a similar way to how we monitor a number of other common illnesses and diseases.
Wat mij betreft niet meer heel relevant omdat inderdaad amper meer iemand naar een teststraat gaat. Testen doet men thuis over het algemeen volgens mij.quote:Op dinsdag 27 december 2022 18:53 schreef Federer-fan het volgende:
Vinden jullie de besmettingscijfers momenteel nog relevant? Wat mij betreft zeggen ze niet zo veel, omdat de meeste mensen zelftests doen. Als jullie ze willen blijven lezen, blijf ik ze posten. Zo niet dan post ik alleen nog de ziekenhuiscijfers (tot de besmettingscijfers weer wat meer zeggen natuurlijk.)
Dank je wel voor de reactie. Ik ben het met je eens. Zitten de andere usual suspects in dit topic er ook zo in?quote:Op woensdag 28 december 2022 09:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet meer heel relevant omdat inderdaad amper meer iemand naar een teststraat gaat. Testen doet men thuis over het algemeen volgens mij.
De ziekenhuiscijfers zeggen veel meer, al lijken die ook wat vertekend te worden door de nieuwe manier van bijhouden, maar dat kan ook een waanbeeld van mij zijn
quote:Op woensdag 28 december 2022 13:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel voor de reactie. Ik ben het met je eens. Zitten de andere usual suspects in dit topic er ook zo in?
Bedankt, jongedame.quote:
Dank je wel. Ja, is prima. Dan post ik de cijfers vrijdag nog.quote:Op woensdag 28 december 2022 17:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Same, het gerapporteerde aantal besmettingen is geen goede indicate van het aantal besmettingen meer. Denk dat vrijdag een mooie laatste dag zou zijn (laatste dag dit jaar dat ze gepubliceerd worden, toch?) om ze hier neer te zetten.
Ziekenhuiscijfers zeggen nog wel wat, het loopt nu weer iets op, maar nog ver van zorgelijk.
[...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op woensdag 28 december 2022 17:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel. Ja, is prima. Dan post ik de cijfers vrijdag nog.
En ja, klopt. Want volgende week dinsdag is het al 2023. Goed idee om ze dan vrijdag nog te posten.
'De goeroe' heeft dit jaar trouwens een recordaantal kerstkaarten ontvangen.![]()
![]()
Als ik wist waar je woonde, dan had je 100 procent meer kunnen hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 28 december 2022 17:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dank je wel. Ja, is prima. Dan post ik de cijfers vrijdag nog.
En ja, klopt. Want volgende week dinsdag is het al 2023. Goed idee om ze dan vrijdag nog te posten.
'De goeroe' heeft dit jaar trouwens een recordaantal kerstkaarten ontvangen.![]()
![]()
Damn, ik dacht dat ik er met 2 al veel had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als de vaste volgers van dit topic jouw adres hadden, dan had je er vast meer gehad. Dank weer voor alle cijfers dit jaar.En alvast fijne jaarwisseling!
The only way you can be original, is to be yourself.
Oei, een overzicht met alleen maar stijgingen, niet best....quote:Op woensdag 28 december 2022 14:09 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 21 (relatieve stijging 2,7%). Het zijn daarmee 813 bezette bedden in totaal, dus weer boven de 800.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE IC
- woensdag 28 december: 40 (absolute daling 2; relatieve stijging 4,8%);
- dinsdag 20 december: 42* (absolute stijging 5; relatieve stijging 13,5%);
- maandag 26 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zondag 25 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 24 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 23 december: 44 (absolute stijging 5; relatieve stijging 12,8%);
- donderdag 22 december: 39 (absolute stijging 8; relatieve stijging 25,8%);
- woensdag 21 december: 31 (absolute stijging 5; relatieve stijging 19,2%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 28 december: 773 (absolute stijging 23; relatieve stijging 3,1%);
- dinsdag 20 december: 750* (absolute stijging 127; relatieve stijging 19,9%);
- maandag 26 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zondag 25 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 24 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 23 december: 637 (absolute stijging 22; relatieve stijging 3,6%);
- donderdag 22 december: 615 (absolute stijging 14; relatieve stijging 2,3%);
- woensdag 21 december: 601 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,9%).
Mocht je ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
* Zo staat het op LCPS maar het klopt niet met afgelopen vrijdag. Maar goed, het totaal is 792.
Het maakt wel de weg vrij voor een overzicht met dalingenquote:Op donderdag 29 december 2022 07:39 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Oei, een overzicht met alleen maar stijgingen, niet best....
Thats the spiritquote:Op donderdag 29 december 2022 10:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het maakt wel de weg vrij voor een overzicht met dalingen
quote:
Denk dat we het ergste wel gehad hebben, maar ik verwacht nog wel wat hobbeltjes dankzij Kerst en Oud&Nieuw. Verwacht zelf pas dat zo rond de 2e week januari we wat stabielere ziekenhuiscijfers zullen zien die daarna weer zullen dalen. Maar een en ander is wel afhankelijk van het weer, je ziet nu duidelijk terug dat we een koude periode hebben gehad waarin de algemene weerstand wat afneemt door de kou en omdat mensen griep of verkoudheid oplopen en dan wat vatbaarder zijn. Daarbij opgeteld dat men toch wat meer binnen zit met elkaar in de kou, met de Kerst en met Oud&Nieuw.quote:Ik denk serieus dat we het piekje al weer gehad hebben
Ja, zo'n bijnaam als 'de goeroe' krijg je natuurlijk niet zomaar. Daar moet ik wel iets tegenover zetten.quote:
Ik hoop vooral dalinkjes.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:20 schreef CherryLips het volgende:
Zo gaat het nog wel een tijd door denk ik? Met piekjes en dalinkjes?
Rioolwaardes laten al een paar dagen daling zien, dus hopelijk zien we dat ook snel terug in de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:20 schreef CherryLips het volgende:
Zo gaat het nog wel een tijd door denk ik? Met piekjes en dalinkjes?
quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:24 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn - ditmaal erg positieve - post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme stijging op de IC’s maar een enorme daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van maar liefst 101 (relatieve daling 15,2%). Het zijn daarmee 563 bezette bedden in totaal, dus in één keer ruim onder de 600.
- woensdag 11 januari: 37 (absolute daling 13; relatieve stijging 2,8%);
- dinsdag 10 januari: 36 (absolute daling 3; relatieve daling 7,7%);
- maandag 9 januari: 39 (absolute daling 6; relatieve daling 13,3%);
- zondag 8 januari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 7 januari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 6 januari: 45 (absolute stijging 4; relatieve stijging 9,8%);
- donderdag 5 januari: 41 (absolute stijging 2; relatieve stijging 5,1%);
- woensdag 4 januari: 39 (absolute daling 13; relatieve stijging 25,0%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 11 januari: 526 (absolute daling 102; relatieve daling 16,2%);
- dinsdag 10 januari: 628 (absolute daling 47; relatieve daling 7,0%);
- maandag 9 januari: 675 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- vrijdag 6 januari: 673 (absolute daling 38; relatieve daling 5,3%);
- donderdag 5 januari: 711 (absolute daling 13; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 4 januari: 724 (absolute daling 43; relatieve daling 5,6%).
Meerdere duimpjes!quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:24 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn - ditmaal erg positieve - post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een minieme stijging op de IC’s maar een enorme daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van maar liefst 101 (relatieve daling 15,2%). Het zijn daarmee 563 bezette bedden in totaal, dus in één keer ruim onder de 600.
- woensdag 11 januari: 37 (absolute daling 13; relatieve stijging 2,8%);
- dinsdag 10 januari: 36 (absolute daling 3; relatieve daling 7,7%);
- maandag 9 januari: 39 (absolute daling 6; relatieve daling 13,3%);
- vrijdag 6 januari: 45 (absolute stijging 4; relatieve stijging 9,8%);
- donderdag 5 januari: 41 (absolute stijging 2; relatieve stijging 5,1%);
- woensdag 4 januari: 39 (absolute daling 13; relatieve stijging 25,0%).
- woensdag 11 januari: 526 (absolute daling 102; relatieve daling 16,2%);
- dinsdag 10 januari: 628 (absolute daling 47; relatieve daling 7,0%);
- maandag 9 januari: 675 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- vrijdag 6 januari: 673 (absolute daling 38; relatieve daling 5,3%);
- donderdag 5 januari: 711 (absolute daling 13; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 4 januari: 724 (absolute daling 43; relatieve daling 5,6%).
Volgens mij bedoel je "de goeroe", maar ik duid het je niet euvel.quote:
Ja, inderdaad. Moge het zo doorgaan.quote:Mooie daling hoor. De feestdagenpiek valt goed mee.
Ik had ook “de grote held” en “de cijfermeester” geprobeerd maar het forum tagged je dan nietquote:Op woensdag 11 januari 2023 19:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je "de goeroe", maar ik duid het je niet euvel.
[..]
Beterschap!quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Na bijna 3 jaar ook een keer C. Ik denk een kadootje van de hoestende Chinees 2 stoelen naast me afgelopen weekend op vlucht terug naar VK. Beetje verkouden, met bijbehorend belabberd gevoel.
Thanks, hoor inderdaad ook veel griep en normale verkoudheid om me heen. Maar die Chinees naast me op zaterdag had een apart hoestje (droog, en af en toe een hoest, geen hoestbuien), en dat kreeg ik ook maandagavond, dinsdag getest en was negatief. Gister kwam er na een droge kriebelhoest ook een beetje een loopneus bij, dus vanochtend weer getest, en dat was flink positief.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Beterschap!
Om mij heen hoor ik vooral griep op dit moment.
Liever ijsglijbanen dan gloeiend hete glijbanen waar je blaren van krijgtquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:00 schreef GereDathan het volgende:
Zo, even in een weekje 200 omlaag op de verpleeg. Dat zijn nog eens dalingen, daar kan geen zwarte piste in Oostenrijk tegenop!
Voor @:CherryLips wel even wennen denk ik, ze is normaal gek op glijbanen. Maar ben je ook gek op koude glijbanen waar je ski's voor nodig hebt?
O, bedankt. In alle bescheidenheid vind ik "de goeroe" wel het best passen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 19:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik had ook “de grote held” en “de cijfermeester” geprobeerd maar het forum tagged je dan niet
Beterschap. Weet niet of ik het had gezegd, maar ik heb het ook laatst gehad. Klinkt ongeveer hetzelfde als bij jou.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Na bijna 3 jaar ook een keer C. Ik denk een kadootje van de hoestende Chinees 2 stoelen naast me afgelopen weekend op vlucht terug naar VK. Beetje verkouden, met bijbehorend belabberd gevoel.
Beterschap. Ja, als je een tijdje naast een flink hoestende persoon zit, dan is er een kans dat.... Alhoewel, maandagavond zat er naast mij in het theater ook een hoestende vrouw, maar vooralsnog nergens last van. Heb het ook nog steeds niet gehad. Timing zou nu ook minder zijn, met een weekendje weg met vrienden in het vooruitzicht.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik werd vorige week een paar keer recht in het gezicht gehoest (kinderenquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:14 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Wat een glijbaangenot de laatste dagen.
[..]
Beterschap. Ja, als je een tijdje naast een flink hoestende persoon zit, dan is er een kans dat.... Alhoewel, maandagavond zat er naast mij in het theater ook een hoestende vrouw, maar vooralsnog nergens last van. Heb het ook nog steeds niet gehad. Timing zou nu ook minder zijn, met een weekendje weg met vrienden in het vooruitzicht.
Afgelopen zomer heb ik nog een ijsglijbaan gedaanquote:Op donderdag 12 januari 2023 15:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Liever ijsglijbanen dan gloeiend hete glijbanen waar je blaren van krijgt
Dat geluk zul je net hebben. Maar om je nou 3 weken op te sluiten in de kelder is ook weer zowatquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik werd vorige week een paar keer recht in het gezicht gehoest (kinderen) maar heb er niks aan overgehouden. Ga over drie weken een paar dagen weg, moet je net zien dat ik dan ziek word
Spijker. Kop.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
O, bedankt. In alle bescheidenheid vind ik "de goeroe" wel het best passen.
Dat klinkt als een plek waar ik wil overzomeren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Afgelopen zomer heb ik nog een ijsglijbaan gedaanWas een soort ijswereld in een pretpark, erg gaaf. Maar ook wel koud aan de bips! Haha
Je kan kiezen uit:quote:Op donderdag 12 januari 2023 18:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat klinkt als een plek waar ik wil overzomeren.
Hij hoeste niet vaak, en telkens maar 1 of 2x. Een heel droog hoestje. Dat kreeg ik ook maandag, dus dinsdagochtend getest, en dat was negatief. Woensdag kwam er een beetje een loopneus bij, dus donderdag weer een test en toen wel positief. Vriendin kreeg woensdagavond kriebel in haar keel en gistermiddag koorts en testte positief. Vrij snel gegaan dus, geen wonder dat het zo hard gaat in China. Ook voor haar eerste keer.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:14 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Wat een glijbaangenot de laatste dagen.
[..]
Beterschap. Ja, als je een tijdje naast een flink hoestende persoon zit, dan is er een kans dat.... Alhoewel, maandagavond zat er naast mij in het theater ook een hoestende vrouw, maar vooralsnog nergens last van. Heb het ook nog steeds niet gehad. Timing zou nu ook minder zijn, met een weekendje weg met vrienden in het vooruitzicht.
Ja dit gaat weer fijn, volgens mij was die IC bezetting begin december wel een flink stukje lager nog, meen me iets van 19 te herinneren.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:08 schreef GereDathan het volgende:
Mooi het weekend in met een getal ruim onder de 500, lekker hoor!
IC is volgens mij al maanden niet zo laag geweest of ben ik abuis?
Valt mee, laagste was 15 december met 23 bedden. Wel stukje lager inderdaad.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:07 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja dit gaat weer fijn, volgens mij was die IC bezetting begin december wel een flink stukje lager nog, meen me iets van 19 te herinneren.
Maar goed, dit gaat zo rap weer die kant op
Vind ik ook!quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:08 schreef GereDathan het volgende:
Mooi het weekend in met een getal ruim onder de 500, lekker hoor!
Volgens mij ook niet.quote:IC is volgens mij al maanden niet zo laag geweest of ben ik abuis?
Ik kom zo je welverdiende pantoffeltjes brengen!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:14 schreef Federer-fan het volgende:
De goeroe heeft even een pauze genomen na zijn drukke week, die vooral bestond uit rekenen, checken, dubbelchecken, spreadsheets, analyses... Ik heb de flipoverborden en alle A3-vellen met berekeningen even opzijgezet respectievelijk -gelegd. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Maar goed, mooie week wat betreft de ziekenhuiscijfers. We begonnen met 714 bezette bedden en zitten nu op 511 bedden, dus een snelle rekensom leert dat het meer dan 200 bezette bedden minder zijn. Ja hoor, ga ik toch nog zitten rekenen.![]()
Daar toont zich de vakidioot.
Fijn weekend allemaal!
Ik ook niet, wel over een stevige griep. Een meisje dat bij mijn bakker werkt, heeft twaalf dagen hoge koorts gehad terwijl ze echt nooit ziek is. En zij ziet het veel in haar omgeving.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:21 schreef pullup het volgende:
Gaat nog steeds als een speer omlaag, en dat midden in de winter.
De cijfers beginnen ook wat beter te kloppen met het aantal COVID meldingen van mensen om me heen. Hoor er eigenlijk niemand meer over 😊
Hier is het ook weer rustig, eind december wel veel Corona gehoord om mij heen. De paniek rondom China sloeg ook weer nergens op volgens mij…quote:Op maandag 16 januari 2023 17:21 schreef pullup het volgende:
Gaat nog steeds als een speer omlaag, en dat midden in de winter.
De cijfers beginnen ook wat beter te kloppen met het aantal COVID meldingen van mensen om me heen. Hoor er eigenlijk niemand meer over 😊
Alleen het aantal doden is wel hoog, 60.000 tot nu toe. Dat zijn wel serieuze getallen. Aan de andere kant zijn er 1,4 Chinezen en in dat licht is 60.000 niet eens zichtbaar in de sterfte grafieken in het algemeen in China.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In China hadden ze volgens mij goed door dat het een korte scherpe piek zou worden als ze alles los zouden laten, precies wat er ook gebeurd is, daar neemt het ook alweer hard af geloof ik.
Ik hoorde ook van een oud-student van me dat nogal wat oude professoren, die volgens mij daar tot hoge leeftijd nog werken, waren overleden. 60k is veel inderdaad, maar op 1.4 miljard valt het wel mee. Bijft altijd wel een moeilijke afweging, hoeveel is levens is het geluk, vrijheid en economische stilstand/voortgang waard. En daarbij ligt die afweging voor de samenleving heel anders dan per persoon.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Alleen het aantal doden is wel hoog, 60.000 tot nu toe. Dat zijn wel serieuze getallen. Aan de andere kant zijn er 1,4 Chinezen en in dat licht is 60.000 niet eens zichtbaar in de sterfte grafieken in het algemeen in China.
Maar inderdaad eenzelfde resultaat als in alle andere landen, een korte heftige piek.
Elk overlijden is er in principe 1 teveel, maar we moeten ook realistisch zijn dat we niet het eeuwige leven hebben. Mensen overlijden nu eenmaal en dat is maar goed ook, het is al meer dan druk genoeg op aarde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik hoorde ook van een oud-student van me dat nogal wat oude professoren, die volgens mij daar tot hoge leeftijd nog werken, waren overleden. 60k is veel inderdaad, maar op 1.4 miljard valt het wel mee. Bijft altijd wel een moeilijke afweging, hoeveel is levens is het geluk, vrijheid en economische stilstand/voortgang waard. En daarbij ligt die afweging voor de samenleving heel anders dan per persoon.
Die waren bij mijn laatste booster ook niet meer noemenswaardig. Net als bij de griepprik hou ik er wel een klein beetje rekening mee in de planning maar feitelijk merk ik weinig meer van een dergelijke prik dan minimale gevoeligheid rond de plek zelf.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:27 schreef GereDathan het volgende:
De fysieke ongemakken van de vaccinatie (stijve arm en dag niet lekker) wegen niet meer op tegen de voordelen.
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die waren bij mijn laatste booster ook niet meer noemenswaardig. Net als bij de griepprik hou ik er wel een klein beetje rekening mee in de planning maar feitelijk merk ik weinig meer van een dergelijke prik dan minimale gevoeligheid rond de plek zelf.
Normaliter heb je van een tweede prik van hetzelfde vaccin minder bijwerking. Bij meer 1ste AZ dag koorts, spierpijn en hondsmoe, 2e keer AZ alleen een beetje moe, 3e keer AZ niks, 4e was Pfizer en bijna een week gezwollen en pijnlijke lymfeklier in mijn oksel gehad. Dus als ik jou was zal ik volgende keer geen Pfizer of AZ doen, maar weer Janssen of Moderna.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?
Ik heb 1x Janssen en 1x Moderna gehad en ik ben van beide echt 2 dagen ziek geweest als in: koorts, ellendig en twee dagen op bed. Ik heb niets tegen de vaccinatie, op zich wil ik hem zelfs best halen, maar ik heb zo geen zin in weer twee dagen op bed doorbrengen en me ellendig voelen.
De eerste had ik het na drie dagen nog slecht bij inspanning. Beetje het gevoel van een marathon gelopen te hebben. Elke dag beter maar zeker een week nog effect. De herhaal ging al iets beter maar niet vlekkeloos.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je er bij de eerdere prikken meer last van?
Ik heb 1x Janssen en 1x Moderna gehad en ik ben van beide echt 2 dagen ziek geweest als in: koorts, ellendig en twee dagen op bed. Ik heb niets tegen de vaccinatie, op zich wil ik hem zelfs best halen, maar ik heb zo geen zin in weer twee dagen op bed doorbrengen en me ellendig voelen.
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Normaliter heb je van een tweede prik van hetzelfde vaccin minder bijwerking. Bij meer 1ste AZ dag koorts, spierpijn en hondsmoe, 2e keer AZ alleen een beetje moe, 3e keer AZ niks, 4e was Pfizer en bijna een week gezwollen en pijnlijke lymfeklier in mijn oksel gehad. Dus als ik jou was zal ik volgende keer geen Pfizer of AZ doen, maar weer Janssen of Moderna.
Het is volgens mij niet te voorspellen of iemand er last van zal krijgen, kan me wel indenken dat Pfizer en Moderna meer compatibel zijn. Je kunt misschien niet kiezen welke je krijgt op een dag, maar je kunt wel nee zeggen tegen wat ze hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?
Mijn man overigens 2x Pfizer en 1x Moderna nergens last van. En nu de laatste keer ook geen last, maar geen idee wat hij nu de laatste keer heeft gehad.
Ja oké, maar daarom ben ik dus nog niet gegaan voor de herhaalprik nu. Enige reden waarom ik nog niet ben gegaan is dat ik niet weer een paar dagen eraf wil liggen. En of dat met Moderna of Pfizer niet of heel veel minder is, is gewoon niet te voorspellen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet te voorspellen of iemand er last van zal krijgen, kan me wel indenken dat Pfizer en Moderna meer compatibel zijn. Je kunt misschien niet kiezen welke je krijgt op een dag, maar je kunt wel nee zeggen tegen wat ze hebben.
Deels. Er wordt ook gekeken naar andere zaken. Zo kreeg ik geen Moderna meer, ik vermoed vanwege geslacht en leeftijd. Maar eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang van, de eerste 2 Moderna heb ik ook overleefd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb ik iets te kiezen? Ik krijg toch gewoon wat er op dat moment voorhanden is?
En vergeet je geslacht niet, dat schijnt ook nogal bepalend te zijn. Bij Moderna veronderstelt men dat dit iets meer kans op hartklachten geeft bij mannen in een bepaalde leeftijd. Van Pfizer is eigenlijk niets noemenswaardigs bekend bij mij. AstraZenica en Janssen waren ook een apart verhaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg Janssen omdat ik geboortejaar 1968 heb. En ik kreeg Moderna omdat ik 50+ ben. Dus tja.
Bij deze beide was mijn geslacht echt niet van toepassing. De Janssen is van de eerste ronde, dus kreeg je geboortejaar een bepaald vaccin toebedeeld.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En vergeet je geslacht niet, dat schijnt ook nogal bepalend te zijn. Bij Moderna veronderstelt men dat dit iets meer kans op hartklachten geeft bij mannen in een bepaalde leeftijd. Van Pfizer is eigenlijk niets noemenswaardigs bekend bij mij. AstraZenica en Janssen waren ook een apart verhaal.
Ik heb dit enerzijds zelf gemerkt (vorig jaar mei een week echt serieus ziek geweest, ik ben nooit ziek eigenlijk). Om mij heen ook veel mensen die als ze eenmaal de griep oppakken wel echt ziek zijn.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ook niet, wel over een stevige griep. Een meisje dat bij mijn bakker werkt, heeft twaalf dagen hoge koorts gehad terwijl ze echt nooit ziek is. En zij ziet het veel in haar omgeving.
Dat zijn volgens mij wel de 2 belangrijkste. Er is ook nog een vector vaccin als ik het juist heb, Novavax heet die dacht ik. Die is genomen door een groep mensen die geen mRNA vaccin wilde, ik neem aan dat die dus ook nog loopt in beperkte mate.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij deze beide was mijn geslacht echt niet van toepassing. De Janssen is van de eerste ronde, dus kreeg je geboortejaar een bepaald vaccin toebedeeld.
En Moderna is van de eerste boostervaccinatie, en dat was simpelweg verdeeld in 50- en 50+.
Volgens mij gebruiken ze nu in principe alleen nog Pfizer en Moderna, toch?
Dat snap ik, maar ze kunnen geen garantie geven dat ik bij een van de twee (Novavax neem ik niet als optie mee, dat is specifiek voor een andere groep mensen wat mij betreft) niet ziek ga worden. Ook niet bij een tweede keer Moderna, en ook niet bij een eerste keer Pfizer.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij wel de 2 belangrijkste. Er is ook nog een vector vaccin als ik het juist heb, Novavax heet die dacht ik. Die is genomen door een groep mensen die geen mRNA vaccin wilde, ik neem aan dat die dus ook nog loopt in beperkte mate.
Na de grote hoeveelheden vaccinaties die gezet zijn wereldwijd hebben we gelukkig een goed inzicht in welke vaccin voor wie het meest geschikt is. De voorraden zijn volgens mij ook op orde dus bij het maken van een afspraak kunnen ze simpelweg de beste kiezen voor je.
Ik had bij die derde behoorlijke hartkloppingen. Werd ik niet vrolijk van. Werd er 's nachts wakker van.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:31 schreef pullup het volgende:
Ik heb nog van geen enkele prik echt last gehad eigenlijk, zou er ook zo nog een nemen
Ohquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had bij die derde behoorlijke hartkloppingen. Werd ik niet vrolijk van. Werd er 's nachts wakker van.
voor zover ik weet kun je ook van griepprik last hebben. Maar ik ben geen arts.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:21 schreef pullup het volgende:
[..]
OhJa dat is wel minder. het was bij mij net wel te merken dat ik die prik had gehad, gevoelige arm en een dagje net niet 100%
Toch is dat bij een griepprik niet het geval, vraag me af waardoor dat komt
Als ik die link in de OP aanklik zie ik een forse dalingquote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:24 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie goeroe heeft nog geen nieuws. De LCPS-site is vandaag nog niet geüpdatet. Ik hou het in de gaten.
Veel dank. Nee, zijn dezelfde cijfers. Die van donderdag zijn dezelfde als op LCPS.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:12 schreef pullup het volgende:
[..]
Als ik die link in de OP aanklik zie ik een forse dalinghttps://www.covidbesmettingen.nl/ic-bedden/
Houden die andere cijfers bij ?
Ja, inderdaad. En er stond niet bij hoe veel patiënten er op de verpleegafdelingen lagen. De enige informatie die ik had, was hoe veel patiënten er in totaal in het ziekenhuis lagen en hoe veel op de IC's. Daaruit moest ik zelf met gereken zien af te leiden hoe veel er dan op de verpleegafdelingen lagen. Dan helpt het wel om enigszins bovengemiddeld goed te kunnen rekenen.quote:
Dan zullen die Chinezen je toch met een verbaasde blik hebben aangekeken!quote:Op maandag 23 januari 2023 18:36 schreef Federer-fan het volgende:
Ik hoef jullie volgens mij niet meer te vertellen dat ik mijn als een vis in het water voel wanneer ik met cijfers bezig ben. Het zal sommigen van jullie daarom misschien verbazen om te horen dat ik ook wel iets met taal heb. Een keer zou er een Chinese delegatie op mijn werk komen. Er was natuurlijk niemand bij ons die Chinees sprak. Dus op een gegeven moment was het zover en ons welkomstcomité, waaronder ik, stond ze in de hal op te wachten. Toen ze binnenkwamen, zei ik opeens: "Konnichiwa!" Mijn collega's keken me aan met zo'n blik van 'Waar háált 'ie het vandaan!'![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 januari 2023 21:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan zullen die Chinezen je toch met een verbaasde blik hebben aangekeken!Dat was ook enigszins de grap. Tenzij ook jij het als grap bedoelt. In dat geval: compliment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 24-01-2023 22:02:18 ][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Mooie ontwikkeling! Ben er elke keer van onder de indruk hoe slim we toch eigenlijk zijn. En hoe we zo snel bepaalde kennis eigen kunnen maken. Zo gek lang geleden woonden we nog in houten huizen zonder elektra of stromend water en tegenwoordig kunnen we een wandelingetje op de Maan maken (ja, ik overdrijf even dat wij persoonlijk dat zouden kunnen).quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:40 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)radboudumc~a9c8ed1d/
Beterschap voor je ouders! Hoop dat je vader snel door het ergste heen is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 14:32 schreef CherryLips het volgende:
Ondertussen ligt m'n vader voor apegapen op bed, eerste keer corona.
Hopelijk knapt hij snel weer op. M'n moeder had het voor de tweede keer en is er al bijna overheen.
Schrik je in de nacht ook wel eens wakker met getallen die je dan uitbrult?quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:10 schreef Federer-fan het volgende:
En weer had ik vandaag niet de beschikking over het aantal bezette verpleegbedden. Ik had alleen het totaalaantal patiënten en het aantal bezette IC-bedden. Dus ik moest weer handigmatig het aantal bezette verpleegbedden uitrekenen.Maar ik doe het graag voor jullie hoor.
Nee, dat niet, maar ik zeg eerlijk: het zijn lange dagen. Jullie zien dan alleen de uitkomst in de vorm van die dagelijkse post. Maar voordat ik zo'n post heb geschreven en ik al die berekeningen heb gecontroleerd, ben ik wel vier spreadheets, twee flipovervellen en een liter koffie verder.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Schrik je in de nacht ook wel eens wakker met getallen die je dan uitbrult?
Moet je voorstellen dat je bij elke bak koffie ook nog een gebakje nam, dan had je nu het huis niet meer uitgekomen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar ik zeg eerlijk: het zijn lange dagen. Jullie zien dan alleen de uitkomst in de vorm van die dagelijkse post. Maar voordat ik zo'n post heb geschreven en ik al die berekeningen heb gecontroleerd, ben ik wel vier spreadheets, twee flipovervellen en een liter koffie verder.
Klopt. En nog één dingen en dan hou ik erover op... Jullie zullen begrijpen dat ik een computer met een hele snelle processor gebruik voor mijn berekeningen. Maar wat een aantal van jullie mogelijk niet beseft is dat ik die berekeningen nog met de hand(!) controleer.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:41 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat je bij elke bak koffie ook nog een gebakje nam, dan had je nu het huis niet meer uitgekomen.
En wat de rest ook niet weet is dat ik elke berekening ook nogmaals controleer, voor de zekerheid. Heb er speciaal een nieuw apparaat voor aangeschaft ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 10:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt. En nog één dingen en dan hou ik erover op... Jullie zullen begrijpen dat ik een computer met een hele snelle processor gebruik voor mijn berekeningen. Maar wat een aantal van jullie mogelijk niet beseft is dat ik die berekeningen nog met de hand(!) controleer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 10:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En wat de rest ook niet weet is dat ik elke berekening ook nogmaals controleer, voor de zekerheid. Heb er speciaal een nieuw apparaat voor aangeschaft ook.Daar heb ik wel respect voor. Als er onverhoopt ooit een EMP afgaat, zit jij goed Vader.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Daar ben ik vorig jaar geweest, erg leukquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:14 schreef GereDathan het volgende:
Prachtige cijfers om het weekend in te gaan, mijn gehoopte 250 net niet gehaald nog maar dat zal begin volgende week denk ik wel goed komen.
We kunnen met een gerust gevoel het weekend in, morgen lekker naar Peter Pannenkoek dus ik begin vast met de lachspieren te trainen
Ik ben bij zijn vorige show geweest een paar jaar geleden (Later was alles beter), gigantisch genoten. Hoop dat het minstens zo leuk is dit keer, vind het 1 van de beste cabaretiers van dit moment.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar ben ik vorig jaar geweest, erg leukVeel plezier alvast!
Die jaquote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ben bij zijn vorige show geweest een paar jaar geleden (Later was alles beter), gigantisch genoten. Hoop dat het minstens zo leuk is dit keer, vind het 1 van de beste cabaretiers van dit moment.
Welke show was je geweest? DNA tryout?
Thanks!
Ik zie het helemaal voor me haha. Bij veel cabaretiers kan de eerste rij wel een dingetje zijn, laatst bij Rayen Panday werden ze goed meegenomen in de show haha.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die jaEerste rij, knieën zowat tegen het podium, was wel wat ongemakkelijk
Soms moet je een beetje streng zijnquote:Op donderdag 2 februari 2023 09:53 schreef GereDathan het volgende:
Zo, mijn ferme woorden hebben effect gehad. Zoals gehoopt.
Op de goeroe?quote:Op maandag 6 februari 2023 14:41 schreef GereDathan het volgende:
Nou zeg, moet ik nu alweer boos worden?
Ik denk dat dit het gewoon is. Het gaat niet meer weg, er zal nooit niemand in het ziekenhuis liggen met Covid. Misschien niemand op de IC vanaf late lente tot in de herfst, maar op de afdelingen zullen er altijd wat met Covid liggen. Net als dat er altijd mensen met gebroken heupen in het ziekenhuis liggen, en mensen met blinde darm ontstekingen, en mensen met longontsteking.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Het gedrag van dit virusje is nogal ehh... tegenstribbelend en drammerig.
10quote:Op dinsdag 7 februari 2023 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een relatief gezien forse daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 12 (relatieve stijging 3,8%). Het zijn daarmee 328 bezette bedden in totaal, dus weer verder boven de 300.
- dinsdag 7 februari: 10 (absolute daling 7; relatieve daling 41,2%);
- maandag 6 februari: 17 (absolute daling 1; relatieve daling 5,6%);
- zondag 5 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 4 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 3 februari: 18 (absolute stijging 4; relatieve stijging 28,6%);
- donderdag 2 februari: 14 (absolute daling 3; relatieve daling 17,6%);
- woensdag 1 februari: 17 (absolute daling 1; relatieve daling 5,6%);
- dinsdag 31 januari: 18 (absolute daling 1; relatieve daling 5,3%).
- dinsdag 7 februari: 318 (absolute stijging 19; relatieve stijging 6,4%);
- maandag 6 februari: 299 (absolute stijging 35; relatieve stijging 13,3%);
- zondag 5 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 4 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 3 februari: 264 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,8%);
- donderdag 2 februari: 262 (absolute daling 6; relatieve daling 2,2%);
- woensdag 1 februari: 268 (absolute daling 23; relatieve daling 7,9%);
- dinsdag 31 januari: 291 (absolute stijging 7; relatieve stijging 2,5%).
Mooi dat je dit zegt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:14 schreef GereDathan het volgende:
Wat @George_of_the_Jungle zeer terecht opmerkt, ik denk ook dat dit het is. Hier zullen we de komende 2 jaar mee moeten leven. Een plukje meer en een plukje minder, maar weg zal het voorlopig niet gaan. We hebben echter wel heel duidelijk gezien dat het ondertussen niks meer uitmaakt wat het weer is, of we bij elkaar komen en of we wel of niet gevaccineerd zijn.
Ik zou er blij mee zijn, vind dit al wel prima maar hoe minder hoe beterquote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:12 schreef Za het volgende:
[..]
Mooi dat je dit zegt.
Itt George denk ik dat het volledig zal verdwijnen op zeer korte termijn.
Die discussie hadden we een paar maanden geleden ook,quote:Op dinsdag 7 februari 2023 18:12 schreef Za het volgende:
[..]
Mooi dat je dit zegt.
Itt George denk ik dat het volledig zal verdwijnen op zeer korte termijn.
Daar heb je toen nooit meer op gereageerdquote:Op donderdag 15 december 2022 18:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar goed, jij noemt 'korte termijn'. Hoe kort is die termijn? Weken, maanden, jaren? Ik wil wel een weddenschap met jou aangaan dat op de datum die jij noemt, het virus nog niet de wereld uit is.quote:
Het werd een irritante discussie, daar waar het het potentieel had een mooie te worden.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 22:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die discussie hadden we een paar maanden geleden ook,
Toen schreef ik:
[..]
Daar denk ik anders over. Je doet of het hier feiten betreft die je typt.quote:SARS-CoV-2 is nu praktisch een endemisch virus, het gaat niet meer weg
Ik ben geen tovenaar jongedame.quote:
Ik zag gisteren de Telegraaf wel een halfslachtige poging doen om paniek te maken, maar de artikelen verdwenen snel naar de achtergrond.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:53 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Klein minigolfje zonder nieuwswaarde. Tenminste, nergens lees je erover. M.a.w. we zijn het stadium pandemie al lang voorbij en het begint eindelijk een "normale status" te krijgen.
Ja. Ik wilde zeggen 'Het is maandag' maar vandaag is er geen indrukwekkende daling...quote:Op maandag 20 februari 2023 16:50 schreef pullup het volgende:
Ja hoor 🙄
Wonderlijke stijging dan ineens
Dacht hetzelfdequote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja. Ik wilde zeggen 'Het is maandag' maar vandaag is er geen indrukwekkende daling...
Bedankt. Ik heb het aangepast. Had al het idee dat er iets niet klopte aan die berekening maar ik kon mijn vinger er niet op leggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:09 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
503 -/- 19 is geen 502 he goeroe.![]()
[...]
Haha, ja, het hele subforum kan weer open.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef CherryLips het volgende:
Net als er een stijging is van 101
Ja 👍quote:Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef CherryLips het volgende:
Net als er een stijging is van 101
Ja, dit zijn wel de mensen geweest met die et inzet en kennis van zaken in ieder geval mij op de been hebben gehouden.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef svann het volgende:
Bedankt voor dit topic @:GereDathan @:Federer-fan @:Oliver23 @:George_of_the_Jungle en natuurlijk de meepostende positieven.
Het was een rustpunt van positiviteit en feitelijkheden in roerige tijden.
Toch even teruggekeerd om dit moment mee te makenquote:Op maandag 27 februari 2023 14:11 schreef Federer-fan het volgende:
Dan stel ik voor dat dit mijn laatste post was, tot het moment dat het onverhoopt weer nodig is om verder te gaan. Heel veel dank voor iedereen voor de steun de afgelopen jaren. Zeker in de eerste anderhalf jaar voor de crisis heb ik veel positieve energie uit deze reeks gehaald.
Tot slot een prachtig compliment dat ik via de DM kreeg: "Hoi Goeroe, Wat Mozart was voor de muziek en wat Michelangelo was voor de schilderkunst, dat ben jij voor het rekenen. Wilde ik toch even zeggen."
Die kwam wel even binnen...
Alle goeds voor iedereen!
Was jij niet degene die het eerste deel opende? Ik was er vanaf het begin bij en heb de reeks heel lang gevolgd en erin gepost. Ik moest er net aan denken dus wil ook nog even mijn complimenten geven aan degenen die het zo lang hebben volgehouden. Het was echt een steun tijdens de meerdere donkere periodes waar het algemene topic vol liep met doemdenkers!!quote:Op maandag 27 februari 2023 11:57 schreef GereDathan het volgende:
Van mij mag het dicht, met pijn in het hart. Het was ontzettend fijn om elkaar hier te steunen, maar ik denk dat we ook verder moeten met onze levens nu.
Liefde voor alle posters en lezers en een groot compliment voor @:Federer-fan!![]()
Dat klopt, op maandag 30 maart 2020 besloot ik een eigen topic te openen met daarin meer duiding van de cijfers en een positieve insteek. Dit na onvrede in het algemene topic waar ik op veel weerstand stuitte en men, in ieder geval op dat moment, een vooral negatieve kijk had. In overleg met de mods heb ik toen een eigen topic gestart, niet wetende wat er zou gebeuren en we nu 93 delen verder zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 03:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Was jij niet degene die het eerste deel opende? Ik was er vanaf het begin bij en heb de reeks heel lang gevolgd en erin gepost. Ik moest er net aan denken dus wil ook nog even mijn complimenten geven aan degenen die het zo lang hebben volgehouden. Het was echt een steun tijdens de meerdere donkere periodes waar het algemene topic vol liep met doemdenkers!!![]()
![]()
![]()
Een mooi voorbeeld wat je aangeeft, ik denk dat bij de meeste mensen langzaam Corona uit het leven is verdwenen. In tegenstelling tot de komst van Corona en een big bang aan maatregelen is Corona heel langzaam naar de achtergrond verdwenen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:26 schreef alpeko het volgende:
Bedankt allen voor de bijdrages hier. Laatste tijd kwam ik er alleen nog om de duimpjes uit te delen maar tijdens de hoogtij dagen was dit een baken van rust en positiviteit t.o.v. het andere topic.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-niet-meer-nodig-isquote:Na bijna drie jaar valt het doek definitief voor de GGD-teststraten. Vrijdag wordt daar voor de allerlaatste dag getest op corona, waarna alle overgebleven locaties sluiten. Wie zich toch nog wil laten testen, bijvoorbeeld voor een herstelbewijs voor het buitenland, moet dan naar commerciële aanbieders toe.
Aanleiding voor de sluiting is het besluit van minister Kuipers (Volksgezondheid) van afgelopen week dat testen op corona niet meer nodig is, ook niet bij klachten. En daarmee komt een eind aan bijna drie jaar grootschalig testen op corona.
Sinds 1 juni 2020 namen de GGD’en meer dan 31,6 miljoen testen af bij bijna 12 miljoen mensen. Daarvan was ongeveer een kwart (8 miljoen) positief.
Duizenden medewerkers hebben de testen afgenomen. Het hoogtepunt van het testen lag in januari en februari 2022. Op 25 januari werden de meeste testen op een dag gedaan: 156.269. In de week van 21 februari waren de meeste locaties open: 185. Afgelopen week werden er echter nog maar 1338 testen uitgevoerd. Ook voor de callcenters was het bikkelen. Op 24 januari 2022 ontvingen zij de meeste telefoontjes: 1,05 miljoen door 186.800 mensen.
quote:Voor het eerst sinds het coronavirus in februari 2020 opdook in Nederland ligt er niemand meer met corona op de intensive care. In de afgelopen dag hebben de laatste twee coronapatiënten de ic verlaten.
Maar dan iets verderop nog eventjes snel plaatsen: ''op de verpleegafdeling steeg het aantal patiënten''quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weer een mooi mijlpaaltje
Voor het eerst geen patient op de IC meer.
https://www.nu.nl/binnenland/6277074/voor-het-eerst-sinds-start-van-pandemie-ligt-er-geen-coronapatient-meer-op-de-ic.html
[..]
"Weer eens"quote:Op donderdag 21 december 2023 10:37 schreef CherryLips het volgende:
Nou ik had het vorige maand weer eens en was toch wel een paar dagen uit de running
Binnenvetterquote:Op donderdag 21 december 2023 11:15 schreef CherryLips het volgende:
Dit was de tweede keer. En ben nog bij de buren op bezoek geweest en heb mijn ouders nog gesproken op de dag dat ik klachten kreeg, en die hadden niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |