abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208164366
Van mij mag het dicht, met pijn in het hart. Het was ontzettend fijn om elkaar hier te steunen, maar ik denk dat we ook verder moeten met onze levens nu.

Liefde voor alle posters en lezers en een groot compliment voor @Federer-fan! O+ :*
pi_208164383
Bedankt voor alles iedereen :*

Tap tap tap
  maandag 27 februari 2023 @ 12:50:21 #228
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_208164922
het was even zoeken maar....
We wachten nu op het slot woord van de maestro himself :P
en voor de rest, het was fijn om het hier dagelijks te checken
dank voor alles :*
pi_208165185
Ah hij is al verplaatst :)

Ja ik keek hier graag maar het ziet er wel naar uit dat het ondertussen wel een beetje voorbij is.

Op zich ook een mooi slot maar als Federerfan post dan blijf ik wel kijken hoor
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 27 februari 2023 @ 14:08:53 #230
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_208165732
Goedemiddag, Hierbij mijn weekdagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 104 (relatieve stijging 17,7%). Het zijn daarmee 692 bezette bedden in totaal, dus weer boven de 600 maar nog wel iets onder de 700.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE IC
- maandag 27 februari: 25 (absolute stijging 3; relatieve stijging 13,6%);
- zondag 27 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 25 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 24 februari: 22 (absolute daling 1; relatieve daling 4,3%);
- donderdag 23 februari: 23 (absolute stijging 1; relatieve stijging 4,5%);
- woensdag 22 februari: 22 (absolute stijging 2; relatieve stijging 10,0%);
- dinsdag 21 februari: 20 (absolute daling 2; relatieve daling 9,1%);
- maandag 20 februari: 22 (absolute daling 3; relatieve daling 12,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 27 februari: 667 (absolute stijging 101; relatieve stijging 17,8%);
- zondag 26 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 25 februari: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 24 februari: 566 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,9%);
- donderdag 23 februari: 561 (absolute stijging 23; relatieve stijging 4,3%);
- woensdag 22 februari: 538 (absolute stijging 36; relatieve stijging 7,2%);
- dinsdag 21 februari: 502 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%);
- maandag 20 februari: 503 (absolute stijging 104; relatieve stijging 26,1%).

Mocht je ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 27 februari 2023 @ 14:11:25 #231
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_208165759
Dan stel ik voor dat dit mijn laatste post was, tot het moment dat het onverhoopt weer nodig is om verder te gaan. Heel veel dank voor iedereen voor de steun de afgelopen jaren. Zeker in de eerste anderhalf jaar van de crisis heb ik veel positieve energie uit deze reeks gehaald.

Tot slot een prachtig compliment dat ik via de DM kreeg: "Hoi Goeroe, Wat Mozart was voor de muziek en wat Michelangelo was voor de schilderkunst, dat ben jij voor het rekenen. Wilde ik toch even zeggen."

Die kwam wel even binnen...

Alle goeds voor iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 27-02-2023 20:42:33 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 27 februari 2023 @ 14:12:14 #232
2651 svann
night-hawk
pi_208165769
Bedankt voor dit topic @GereDathan @Federer-fan @Oliver23 @George_of_the_Jungle en natuurlijk de meepostende positieven.
Het was een rustpunt van positiviteit en feitelijkheden in roerige tijden.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_208165776
Net als er een stijging is van 101 _O-
Tap tap tap
  maandag 27 februari 2023 @ 14:13:33 #234
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_208165788
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef CherryLips het volgende:
Haha, ja, het hele subforum kan weer open. _O-
pi_208165879
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef CherryLips het volgende:
Ja 👍 |:)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_208165909
Nou hopelijk tot later allemaal 👋
Ergens anders dan dit topic :P
  Public Relations / Redactie Film maandag 27 februari 2023 @ 14:22:20 #237
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208165919
Dit was een mooi topic tijdens de donkerste dagen van de periode. De updates deed ik steeds dagelijks even checken maar was meer een gewoonte geworden.

Allen, bedankt.
pi_208166496
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:12 schreef svann het volgende:
Bedankt voor dit topic @:GereDathan @:Federer-fan @:Oliver23 @:George_of_the_Jungle en natuurlijk de meepostende positieven.
Het was een rustpunt van positiviteit en feitelijkheden in roerige tijden.
Ja, dit zijn wel de mensen geweest met die et inzet en kennis van zaken in ieder geval mij op de been hebben gehouden.
pi_208166708
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:11 schreef Federer-fan het volgende:
Dan stel ik voor dat dit mijn laatste post was, tot het moment dat het onverhoopt weer nodig is om verder te gaan. Heel veel dank voor iedereen voor de steun de afgelopen jaren. Zeker in de eerste anderhalf jaar voor de crisis heb ik veel positieve energie uit deze reeks gehaald.

Tot slot een prachtig compliment dat ik via de DM kreeg: "Hoi Goeroe, Wat Mozart was voor de muziek en wat Michelangelo was voor de schilderkunst, dat ben jij voor het rekenen. Wilde ik toch even zeggen."

Die kwam wel even binnen...

Alle goeds voor iedereen!
Toch even teruggekeerd om dit moment mee te maken _O_
pi_208167529
Wel jammer dat CinderellaDreamer het niet meer meemaakt, dit slot.
pi_208175390
Ik was het topic al kwijt, staat het in een ander subforum. -O-

Goeroe, bedankt. _O_ _O_
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_208367546
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:57 schreef GereDathan het volgende:
Van mij mag het dicht, met pijn in het hart. Het was ontzettend fijn om elkaar hier te steunen, maar ik denk dat we ook verder moeten met onze levens nu.

Liefde voor alle posters en lezers en een groot compliment voor @:Federer-fan! O+ :*
Was jij niet degene die het eerste deel opende? Ik was er vanaf het begin bij en heb de reeks heel lang gevolgd en erin gepost. Ik moest er net aan denken dus wil ook nog even mijn complimenten geven aan degenen die het zo lang hebben volgehouden. Het was echt een steun tijdens de meerdere donkere periodes waar het algemene topic vol liep met doemdenkers!! _O_ ^O^ ^O^ ^O^
Alpha kenny one
pi_208369065
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 03:55 schreef falling_away het volgende:

[..]
Was jij niet degene die het eerste deel opende? Ik was er vanaf het begin bij en heb de reeks heel lang gevolgd en erin gepost. Ik moest er net aan denken dus wil ook nog even mijn complimenten geven aan degenen die het zo lang hebben volgehouden. Het was echt een steun tijdens de meerdere donkere periodes waar het algemene topic vol liep met doemdenkers!! _O_ ^O^ ^O^ ^O^
Dat klopt, op maandag 30 maart 2020 besloot ik een eigen topic te openen met daarin meer duiding van de cijfers en een positieve insteek. Dit na onvrede in het algemene topic waar ik op veel weerstand stuitte en men, in ieder geval op dat moment, een vooral negatieve kijk had. In overleg met de mods heb ik toen een eigen topic gestart, niet wetende wat er zou gebeuren en we nu 93 delen verder zijn.

Maar dat is uiteraard niet alleen aan mij te danken, hoewel ik de eerste post gemaakt heb kon het topic niet zonder de vaste club posters. En daar ben ik bijzonder dankbaar voor, het topic heeft naar het zich laat aanzien vele anderen echt geholpen.

Leuk detail, ik opende het topic op 30 maart om 11:16:04 en jij was de eerste poster om 11:23:08 O+
pi_208369369
Bedankt allen voor de bijdrages hier. Laatste tijd kwam ik er alleen nog om de duimpjes uit te delen maar tijdens de hoogtij dagen was dit een baken van rust en positiviteit t.o.v. het andere topic.

pi_208369975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 10:26 schreef alpeko het volgende:
Bedankt allen voor de bijdrages hier. Laatste tijd kwam ik er alleen nog om de duimpjes uit te delen maar tijdens de hoogtij dagen was dit een baken van rust en positiviteit t.o.v. het andere topic.

[ afbeelding ]
Een mooi voorbeeld wat je aangeeft, ik denk dat bij de meeste mensen langzaam Corona uit het leven is verdwenen. In tegenstelling tot de komst van Corona en een big bang aan maatregelen is Corona heel langzaam naar de achtergrond verdwenen.

Het tekent overigens wel de flexibiliteit van de mens. Nog niet zo lang geleden, iets meer dan een jaar om precies te zijn, was er een lockdown. Dat kan je je nu toch niet eens meer voorstellen? Dingen als afstand houden, avondklokken, lockdowns en testen voor toegang voelt allemaal als 100 jaar geleden. Zo snel kan een mens dus schakelen, het verbaasd mij en ik bewonder de veerkracht van de mens.

Je mag het niet zeggen misschien, maar soms mis ik de lockdowns wel een beetje. Ik merk nu pas hoe gejaagd mijn leven eigenlijk is. De lockdowns heb ik, terugkijkend, ervaren als een waardevolle tijd met het meest dierbare in mijn leven. Het niets hoeven en moeten in de weekenden was echt zalig.
Maar natuurlijk heb ik ook een hoop gemist in die tijd en wil ik er zeker niet naar terug :)
pi_208417809
Toch wel een leuk bericht om te delen, de teststraten worden gesloten.

Als je dan die getallen ziet qua aantallen testen, telefoontjes, etc. etc. dan is dat nog steeds indrukwekkend. Wie had er in februari 2020 gedacht dat dit ons zou overkomen en we dan binnen afzienbare tijd meer dan 150.000 mensen per dag zouden testen. Echt indrukwekkend.

Maar ik ben blij dat ook dit nu afgesloten wordt. Volgende stap zullen de prikstraten zijn, die zullen meer en meer opgaan in de reguliere vaccinatiestrategie die al gehanteerd wordt voor kinderen en ouderen (grieppriek).

quote:
Na bijna drie jaar valt het doek definitief voor de GGD-teststraten. Vrijdag wordt daar voor de allerlaatste dag getest op corona, waarna alle overgebleven locaties sluiten. Wie zich toch nog wil laten testen, bijvoorbeeld voor een herstelbewijs voor het buitenland, moet dan naar commerciële aanbieders toe.

Aanleiding voor de sluiting is het besluit van minister Kuipers (Volksgezondheid) van afgelopen week dat testen op corona niet meer nodig is, ook niet bij klachten. En daarmee komt een eind aan bijna drie jaar grootschalig testen op corona.

Sinds 1 juni 2020 namen de GGD’en meer dan 31,6 miljoen testen af bij bijna 12 miljoen mensen. Daarvan was ongeveer een kwart (8 miljoen) positief.

Duizenden medewerkers hebben de testen afgenomen. Het hoogtepunt van het testen lag in januari en februari 2022. Op 25 januari werden de meeste testen op een dag gedaan: 156.269. In de week van 21 februari waren de meeste locaties open: 185. Afgelopen week werden er echter nog maar 1338 testen uitgevoerd. Ook voor de callcenters was het bikkelen. Op 24 januari 2022 ontvingen zij de meeste telefoontjes: 1,05 miljoen door 186.800 mensen.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-niet-meer-nodig-is
pi_210331253
Weer een mooi mijlpaaltje :)
Voor het eerst geen patient op de IC meer.

https://www.nu.nl/binnenland/6277074/voor-het-eerst-sinds-start-van-pandemie-ligt-er-geen-coronapatient-meer-op-de-ic.html

quote:
Voor het eerst sinds het coronavirus in februari 2020 opdook in Nederland ligt er niemand meer met corona op de intensive care. In de afgelopen dag hebben de laatste twee coronapatiënten de ic verlaten.
pi_210331434
Als het topic dan toch een schop krijgt...

Zo mooi als de natuur werkt.

En eh, voor die IC, een mijlpaaltje maar resultaten van nu geven geen garantie voor de toekomst. Gelukkig is het wel erg stil vanuit het corona front.
@George_of_the_Jungle denk je dat het inmiddels een niet zo heftige ziekte is of hebben we nog risico op een echte opleving?
pi_210334029
@qajariaq
Alles wijst erop dat vrijwel iedereen nu zo'n goede immuniteit heeft door alle besmettingen en vaccinaties dat het steeds minder impact heeft. Ik zie dat ook wel in mijn omgeving. Mensen testen wel af en toe positief, maar ik heb al heel lang niet meer gehoord van iemand die er echt ziek van was.
Dat zijn ook de geluiden die experts nu laten horen, die maken zich weinig zorgen. Er is weer een nieuwe variant, maar die lijkt eigenlijk heel weinig impact te hebben, ondanks dat het aantal besmettingen schijnbaar op sommige plekken wel hoog is.
Geen redenen tot zorgen dus :)
pi_210340833
quote:
Maar dan iets verderop nog eventjes snel plaatsen: ''op de verpleegafdeling steeg het aantal patiënten'' _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')