abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:59:06 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207073438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als ik mij moet opleiden voor de baas dan kunnen ze dat faciliteren (lees: tijd).

Zonder tijd is een opleidingsbudget als een chocoladeletter met sint. Waardeloos
Yes, of in ieder geval opties tot parttime werken zodat het kan. Opleiding mag van mij ook in eigen tijd. Maar dan natuurlijk niet terugbetalen zodat je de kennis mee kan nemen.
Resistance is futile.
pi_207073689
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Yes, of in ieder geval opties tot parttime werken zodat het kan. Opleiding mag van mij ook in eigen tijd. Maar dan natuurlijk niet terugbetalen zodat je de kennis mee kan nemen.
Een opleiding volg ik voor mijn werkgever. Die faciliteert het. Of ik doe hem niet.

Of het moet een master of iets zijn. Maar dat is meestal niet wat je krijgt.
  woensdag 14 december 2022 @ 05:10:35 #53
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_207074444
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Marktconform salaris :')

Ja daaag
Die zin, is dan wel precies voldoende om het bedrijf over te slaan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 14 december 2022 @ 05:23:00 #54
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_207074450
Toch hoeft er wat mij betreft niet per se een salaris indicatie in een vacature te staan. Ik heb liever dat je eerst kunt zelf een indruk kunt krijgen van het bedrijf en de waarde die je kunt toevoegen opdat een eerste indicatie gebaseerd is op de waarde van jouw kennis en ervaring ipv terughoudende algemeenheden. Als zij echter jou actief benaderen, dan kom maar met iets concreets.

Je zou toch verwachten dat het voor bedrijven ook niet uit kan veel geld en tijd aan recruitment te verspillen en het steeds te laten klappen op een middelmatig loon aanbod.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 14 december 2022 @ 08:19:22 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207074893
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:50 schreef raptorix het volgende:
ben geen hoer.
Damn
pi_207075171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 05:23 schreef GemMagic het volgende:
Toch hoeft er wat mij betreft niet per se een salaris indicatie in een vacature te staan. Ik heb liever dat je eerst kunt zelf een indruk kunt krijgen van het bedrijf en de waarde die je kunt toevoegen opdat een eerste indicatie gebaseerd is op de waarde van jouw kennis en ervaring ipv terughoudende algemeenheden. Als zij echter jou actief benaderen, dan kom maar met iets concreets.

Je zou toch verwachten dat het voor bedrijven ook niet uit kan veel geld en tijd aan recruitment te verspillen en het steeds te laten klappen op een middelmatig loon aanbod.
Toch gebeurt dat in mijn ervaring wel vaak. Vacatures waar geen salarisindicatie staat óf een "marktconform salaris" zitten aan de onderkant.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207075916
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:56 schreef WebBeestje het volgende:
Ik wil hun en mijzelf tijd besparen als blijkt dat het daarop zou kunnen stuklopen
Dit. Het besparen van hun tijd is voor mij geen doel op zich, maar wel een argument om openheid te geven.

Ik vraag altijd om een indicatie vooraf. Vaak wordt die vraag gepareerd met de vraag om mijn indicatie. Als ik die dan geef is er nooit een match. Vaak krijg ik dan alsnog de bandbreedte (waarvan de max gerust 30-50% lager ligt), maar soms ook niet (sad).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 14 december 2022 @ 10:55:40 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207075983
Als er een reactie komt dat het salaris niet de grootste motivatie moet zijn weet je dat het te laag is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207077896
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:50 schreef WebBeestje het volgende:
Het is dat het niet zo netjes is om de mailwisseling te delen ook al kan ik het anoniem maken maar toch. Ik heb het wat in mijn omgeving laten lezen en nog niemand met begrip voor de reactie.

Er stond in net andere woorden dat als salaris de drijfveer was ik beter niet kon solliciteren :')

Zou het salaris dan zo slecht zijn? ;)

Ik vind het nogal een arrogante houding terwijl de vacature mij echt aansprak. Met deze reactie vind ik dat de persoon ook een signaal afgeeft over de bedrijfscultuur dus de kans dat ik erop ga solliciteren is heel laag en waarschijnlijk dus niet.
Zo moet je het ook gewoon benaderen. Een sollicitatie is niet enkel voor de werkgever om jou te beoordelen, maar ook andersom.

Aangezien ik ook vaak aan de andere kant zit weet ik uit ervaring dat het voor een Recruiter ook lastig is. Over het algemeen worden de salarissen niet door een Recruiter bepaald (alleen geadviseerd). Als ik een vraag daarover krijg van een sollicitant dan vraag ik altijd naar hun eigen indicatie. Als het past binnen de bandbreedte dan geef ik dat direct aan, als dat niet zo is dan zeg ik dat ook. Maar dan kan je dat ook concreet bespreken met de vacature houder (zij het extern of intern afhankelijk van de type recruiter). In jouw geval komt het over als iemand die weet dat het salaris tegenvalt en daarom ook gefrustreerd is wanneer je erom vraagt. Niet professioneel opgelost in ieder geval.

Voor mij zelf is salaris niet het belangrijkste, maar het is wel waar ik uiteindelijk voor werk. Ik hecht veel belang aan autonoom werken. Veel meer dan salaris. Echter zie ik soms salarissen voorbij komen waarbij het fulltime salaris lager/gelijk is aan mijn huidige 32 uur salaris. Dat gaat me dan echt te ver.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207078035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:55 schreef Leandra het volgende:
Als er een reactie komt dat het salaris niet de grootste motivatie moet zijn weet je dat het te laag is.
"Maar je maakt maatschappelijk impact!". Ook zo'n zin die je in vacatures en op Linkedin vaak tegenkomt. Flikker op.
  woensdag 14 december 2022 @ 14:10:18 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207078079
quote:
99s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:04 schreef boskameel het volgende:

[..]
"Maar je maakt maatschappelijk impact!". Ook zo'n zin die je in vacatures en op Linkedin vaak tegenkomt. Flikker op.
Leuk, maar als mijn hypotheek niet betaald kan worden heeft de maatschappij pas impact, op mijn gezin.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 december 2022 @ 14:15:37 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207078121
Het is hier simpel: leuk dat het een baan is waarbij je wat betekent voor Nederland of de wereld, maar als het betekent dat er netto minder binnenkomt (anders dan door een hogere pensioenbijdrage) dan gaat m dat niet worden.

Meestal zijn die "ja, maar geld is niet alles" mensen ook mensen waar in het huishouden nog een salaris binnenkomt dat minimaal net zo hoog is, dan is het makkelijker dat een van beiden zijn/haar gevoel gaat volgen voor een leuke baan.
Maar als het om het enige of het primaire inkomen gaat, dan ligt dat gelijk een stuk lastiger en heb je dus niets te zoeken bij een werkgever die voor een dubbeltje eerste rang wil zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207078245
Misschien moet ik reageren dat ik hem bedank voor het oprecht zijn over het salarishuis binnen het bedrijf en dat ik dan verder ga rondkijken.

Of zou hij niet bedoelen dat het salaris niet de moeite is? :')
pi_207078564
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:14 schreef Haushofer het volgende:

[..]
In dat geval zou werkervaring, diploma's of motivatie van jouw kant ook niet de grootste motivatie moeten zijn voor het bedrijf om jou aan te nemen.

"Ja, ik vertel in mijn sollicitatiebrief en cv niet wat voor diploma's en werkervaring ik heb, want anders trek ik de verkeerde bedrijven aan".

Ofzo.
Deze kul inderdaad. Meer dan 90% van de mensen werken volgens de volgende formule: Tijd + Energie = Geld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207078941
Net een paar maanden geleden door het hele circus van meerdere sollicitaties gegaan.

Mijn functie en mijn senioriteit met alle bijbehorende certificeringen maakte mij tot een zeer gewilde kandidaat. Dat zeg ik er wel even bij.

Het is fijn als het salaris erbij staat. Uiteindelijk gaat het wel om het hele plaatje.

Als ik er op in moet leveren word ik daar niet vrolijk van (hoofdkostwinner). Als er groei mogelijk is via bv een CAO dan helpt dat wel bij de keuze (ik kom uit een organisatie waar ik niet ieder jaar verhoging kreeg, en indien wel met 1,13% of zo). Alléén als ik boos werd kon er ineens 12% bij :')

Uiteindelijk heb ik gekozen voor mijn huidige werkgever gekozen omdat het mijn droombaan eigenlijk al vele jaren was.

Alles komt hier samen:
- Werken in een enthousiast team met zo'n 200 jaar werkervaring in het vakgebied;
- Nederland beter maken was voor mij heel belangrijk (kwam uit het bedrijfsleven)
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn top (zoals bijvoorbeeld reiskosten)
- Het salaris behoort tot één van de hoogste in het vakgebied.
- Mijn pensioen wordt eindelijk serieus genomen.
- Groeimogelijkheden in het salaris door een prima CAO.

In het algemeen was ik meer geïnteresseerd in banen waar het salaris bij stond. Heeft zeker te maken dat ik de hoofdkostwinner ben en ik eigenlijk bij iedere organisatie zou kunnen werken.

Op het einde had ik 3 banen waar ik uit kon kiezen.

Baan 1 liet ik vallen omdat:
- Moest in totaal salaris inleveren en maar beperkt groei.
- Vage inhoud van het werk.

Baan 2 liet ik vallen omdat:
- Moest serieus salaris inleveren (mobiliteitsbudget was niet aanwezig)
- Ging 5 jaar terug in de tijd qua maturity van de organisatie.

Bij sommige vacatures stond een salaris dat totaal niet in verhouding stond tot wat gevraagd werd. Fijn dus want dan hoefde ik daar niet op te schrijven.

Wat iemand anders trouwens ook zei: Meestal wordt wel door de recruiter een salarisindicatie gevraagd. Maar ook dat is niet alleszeggend bleek bij baan 2. 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Nostalgist op 14-12-2022 17:24:57 (typo) ]
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 14 december 2022 @ 16:11:42 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207079137
quote:
99s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:04 schreef boskameel het volgende:

[..]
"Maar je maakt maatschappelijk impact!". Ook zo'n zin die je in vacatures en op Linkedin vaak tegenkomt. Flikker op.
Stond een jaar of wat terug aan de kassa, staat een vrouw voor me die begint te applaudisseren. Ik zeg, wat doe jij nou? Zij: Ik werk in de zorg en probeer mijn boodschappen te betalen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 december 2022 @ 18:04:26 #67
414785 sirdanilot
pi_207080308
Als er geen salarisindicatie bijstaat maar de functie wel vergelijkbaar is met mijn huidige functie of zelfs beter klinkt, wil ik nog wel even bellen. Tijdens dat gesprek vraagt men hoe veel ik wil verdienen.

Het liefste heb ik dat het er gewoon bij voorbaat al bij staat dan verspil ik mijn tijd niet. Maar de realiteit leert dat de meeste recruitertjes targets hebben voor hoeveel mensen ze bellen en niet eens per se of ze de beste kandidaat aanwerven :')

En als je die veel te lage salarissen bij voorbaat al in de vacature zet weet je al sowieso dat je geen hond gaat vinden en haal je je bel target niet :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207080417
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:49 schreef Kiid het volgende:
Aangezien ik ook vaak aan de andere kant zit weet ik uit ervaring dat het voor een Recruiter ook lastig is. Over het algemeen worden de salarissen niet door een Recruiter bepaald (alleen geadviseerd).
Een recruiter (intern/extern) bepaald toch ook niet of er een vacature uitgezet wordt? Die opdracht krijgt een recruiter. De opdrachtgever voor die vacature kan dan toch ook aangeven wat de salaris range is waarbinnen een kandidaat wordt gezocht.

Maar aangezien jij vaak aan de andere kant zit: als jij voor een vacature met een kandidaat in gesprek zit en uiteindelijk blijkt de salarisindicatie te ver uiteen te liggen, dan ben je dat na een paar keer toch ook zat? Je zit dan gewoon je tijd te verdoen in zo'n gesprek.
pi_207080634
Ik zou het niet erbij zetten. Normaal gesproken is het salaris marktconform en weet een serieuze gegadigde wel wat er ongeveer wordt betaald.

Het er tot centen achter de komma bij zitten vind ik meer iets voor de ambtenarij.
pi_207081503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:37 schreef Halcon het volgende:
Ik zou het niet erbij zetten. Normaal gesproken is het salaris marktconform en weet een serieuze gegadigde wel wat er ongeveer wordt betaald.

Het er tot centen achter de komma bij zitten vind ik meer iets voor de ambtenarij.
Iedere werkgever heeft een andere opvatting over "marktconform" ;)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_207082686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 18:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Een recruiter (intern/extern) bepaald toch ook niet of er een vacature uitgezet wordt? Die opdracht krijgt een recruiter. De opdrachtgever voor die vacature kan dan toch ook aangeven wat de salaris range is waarbinnen een kandidaat wordt gezocht.

Maar aangezien jij vaak aan de andere kant zit: als jij voor een vacature met een kandidaat in gesprek zit en uiteindelijk blijkt de salarisindicatie te ver uiteen te liggen, dan ben je dat na een paar keer toch ook zat? Je zit dan gewoon je tijd te verdoen in zo'n gesprek.
Ja, daarom vraag ik altijd naar een salaris indicatie voordat ik iemand uitnodig op gesprek. Net zo goed dat ik dit zou vragen in het geval zoals bij TS dat iemand hier vooraf over informeert.

Als iemand binnen die range valt dan kan ik dat meteen aangeven. Ook als iemand daar buiten valt dan kan ik dat aangeven, maar dat hoeft niet meteen altijd een harde nee te zijn. Soms is er wel meer mogelijk als je in overleg treed met andere HR collega's en de manager, maar dat hangt natuurlijk van het functie(profiel) af.

Ik kan mij niet voorstellen dat andere Recruiters dit niet zouden doen. Alleen als het bijvoorbeeld via een uitzendbureau of detacheringsbureau gaat dan zijn ze daar makkelijker in. Want dan kunnen ze jou met jouw gegevens ook elders voorstellen als het niet zou passen qua salaris.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_207082824
Ik werk voor het geld en als ik er op achteruit ga hoef ik het niet.
pi_207082829
Weet je wat ook echt klote is? Dat heel Nederland blijkbaar heeft besloten dat zelf alle it functies, nooit fulltime thuiswerken mogen zijn. Ook al is je werk 100% via de computer, moet je nog minimaal 2 dagen per week naar kantoor. Ik zoek nu al maanden naar een fulltime thuiswerk job maar blijkbaar bestaat dat niet in Nederland. In Amerika daarentegen is het precies andersom, daar gaan alle kantoren dicht.

Thuiswerken is veel effectiever, je werkt standaard beter er door. Helaas lijken werkgevers dat niet door te hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207082927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef DX11 het volgende:
Weet je wat ook echt klote is? Dat heel Nederland blijkbaar heeft besloten dat zelf alle it functies, nooit fulltime thuiswerken mogen zijn. Ook al is je werk 100% via de computer, moet je nog minimaal 2 dagen per week naar kantoor. Ik zoek nu al maanden naar een fulltime thuiswerk job maar blijkbaar bestaat dat niet in Nederland. In Amerika daarentegen is het precies andersom, daar gaan alle kantoren dicht.

Thuiswerken is veel effectiever, je werkt standaard beter er door. Helaas lijken werkgevers dat niet door te hebben.
Ik vind dat het een keuze moet zijn. Sommige dagen komt het beter uit en soms ben ik thuis afgeleid
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 december 2022 @ 20:43:08 #75
414785 sirdanilot
pi_207082950
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef DX11 het volgende:
Weet je wat ook echt klote is? Dat heel Nederland blijkbaar heeft besloten dat zelf alle it functies, nooit fulltime thuiswerken mogen zijn. Ook al is je werk 100% via de computer, moet je nog minimaal 2 dagen per week naar kantoor. Ik zoek nu al maanden naar een fulltime thuiswerk job maar blijkbaar bestaat dat niet in Nederland. In Amerika daarentegen is het precies andersom, daar gaan alle kantoren dicht.

Thuiswerken is veel effectiever, je werkt standaard beter er door. Helaas lijken werkgevers dat niet door te hebben.
Misschien in Ierland kijken hier is het iets gangbaarder al valt het ook tegen hoor.

Ik hoef zelf slechts 1 dag per week naar kantoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')