Is helaas lang niet overal mogelijk. Hier dus ook niet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 21:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als mensen nog geld overhebben om te sparen dan denk ik dat ze er heel verstandig aan doen om de woning te verduurzamen. Energie zal de komende jaren nog wel gigantisch duur zijn.
Ligt er nu al weer uit, zeeland genotquote:Op vrijdag 16 december 2022 18:58 schreef roos94 het volgende:
Sow delta heeft eindelijk een functie waarmee je dagelijks je verbruik kan zien. Het zou goddomme tijd worden
Dat snap ik, maar zomaar uitgeven want de inflatie is hoog lijkt mij alles behalve slim.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Is helaas lang niet overal mogelijk. Hier dus ook niet.
Sparen zonder concreet doel is onzinnig. Een gezonde buffer en verder #yoloquote:Op zaterdag 17 december 2022 09:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zomaar uitgeven want de inflatie is hoog lijkt mij alles behalve slim.
Lekker man, zo het korte broekie weer aan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Sparen zonder concreet doel is onzinnig. Een gezonde buffer en verder #yolo
Vanmorgen 14 graden inmiddels weer 17, ergste kou lijkt wel voorbij voorlopig.
ik zit tot nu toe op 59 m3 voor december in een goed geīsoleerd huis van een paar jaar oud en ik stook alleen beneden tot 18 graden. Dusquote:Op zaterdag 17 december 2022 10:00 schreef Zwansen het volgende:
17,2. Best warm.
Deze maand overigens 47m3 verbruikt. Met de hoge temperaturen op komst lijkt het wel mogelijk om onder die 100 te blijven.
Dank. Overigens ga ik qua stroom misschien nog wel meer besparen. Ik zie dat ik vorig jaar een netto verbruik in december had van 482kWh.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ik zit tot nu toe op 59 m3 voor december in een goed geīsoleerd huis van een paar jaar oud en ik stook alleen beneden tot 18 graden. Dusvoor nog minder verbruik.
Komende nacht wordt het nog even ijskoud, dan is het inderdaad weer even een stuk warmer.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanmorgen 14 graden inmiddels weer 17, ergste kou lijkt wel voorbij voorlopig.
Dat is dan zo'n 10 kWh per dag dat je minder verbruikt dit jaar! Enig idee waar al die stroom heen ging? Of toen nog geen panelen en nu enorm veel?quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dank. Overigens ga ik qua stroom misschien nog wel meer besparen. Ik zie dat ik vorig jaar een netto verbruik in december had van 482kWh.
Nu zit ik nog maar op 89kWh. Met een prijs van 1¤ per kWh is dat best aardig.
Ik moet zeggen dat het wel echt op de grens zit van wat comfortabel is. Ik heb nu een trui aan en zo’n dik vest + old skool pantoffels.
Onzin, een dikke spaarbuffer hebben is gewoon zeer relaxt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet ik niet. Was er vorig jaar een lockdown misschien? Dus meer thuiswerken? Wel hebben we een kerstboom minder dit jaar. Misschien was die andere met oudere kerstverlichting (dus geen LED).quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:16 schreef Viezig het volgende:
[..]
Komende nacht wordt het nog even ijskoud, dan is het inderdaad weer even een stuk warmer.
[..]
Dat is dan zo'n 10 kWh per dag dat je minder verbruikt dit jaar! Enig idee waar al die stroom heen ging? Of toen nog geen panelen en nu enorm veel?
Dit heet in volkstermen “fuck you money”quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:59 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Onzin, een dikke spaarbuffer hebben is gewoon zeer relaxt.
Omdat je nooit echt in geldnood komt te zitten, zelfs bij verlies van werk. En je kunt daardoor zelfs kiezen om minder te gaan werken of eerder te stoppen dan op je 70ste.
Thuiswerken kost maar een 1kWh per dag ofzo voor een laptop + monitor.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:41 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weet ik niet. Was er vorig jaar een lockdown misschien? Dus meer thuiswerken? Wel hebben we een kerstboom minder dit jaar. Misschien was die andere met oudere kerstverlichting (dus geen LED).
2 volwassenen en 2 kinderen, TV en lichten meer aan, etc. Maar alsnog denk ik dat die kerstverlichting ook enorm is.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:32 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Thuiswerken kost maar een 1kWh per dag ofzo voor een laptop + monitor.
Groenland is -50Cquote:Op zaterdag 17 december 2022 21:42 schreef Tengano het volgende:
14 - 14,5 Het zal vanaf morgen wel een beetje opwarmen.
Ben iig blij dat ik niet in Denemarken, Finland of Zweden woon. 1 zo'n weekje is meer dan genoeg
Hoi waterkou.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wel fijn dat het een stuk zachter wordt. Met een graad of 10 - 12 buiten zal de temperatuur in huis wat minder snel kelderen. Verschil met buiten is dan best klein dus dan blijft 18-19 graden makkelijker behouden.
Voor sommigen hier wordt het misschien zelfs buiten warmer dan binnen. Ramen open
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |