Moet je wel diplomas hebben en weten dat je zo weer aan het werk kan..quote:Op zondag 18 december 2022 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De kunst is dat je je leven gewoon klein blijft leven en genoeg buffer opbouwt om 2 jaar zonder werkgever te kunnen. Moet jij eens doen en kijken hoe goed dat voelt.
Dat zeggen we toch al 10 jaar...Rutte gaat gewoon naar de eu en de volgende staat al klaar... gaat echt niks gebeuren..quote:Op zondag 18 december 2022 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit gaat straks een Europese trend worden als de situatie verergerd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-onvrede-loon-britse
Sprak een vrouwtje van de voedselbank die zij dat ze volop werkenden krijgen, mensen gaan die shit op enig moment echt niet meer pikken. Je werkt niet om alsnog in de armoede en een koud hok te zitten.
Je gaat ook niet echt opzeggen en dan 2 jaar niks doen. Het gevoel van fuckyou money geeft je een zelfvertrouwen boost waardoor je nooit een kant gedrukt kan worden waar je niet heen wilt.quote:Op zondag 18 december 2022 12:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Moet je wel diplomas hebben en weten dat je zo weer aan het werk kan..
Mag graag werken en leuke dingen doen...elke maand extra beleggen...wie weet wordt dat wat en dan lekker 5/8 jaar eerder stoppen met "werken"quote:Op zondag 18 december 2022 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat ook niet echt opzeggen en dan 2 jaar niks doen. Het gevoel van fuckyou money geeft je een zelfvertrouwen boost waardoor je nooit een kant gedrukt kan worden waar je niet heen wilt.
Nee morgen niet meer.quote:Op zondag 18 december 2022 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Vanmorgen voor het eerst ook de woonkamerthermostaat onder de 17 gekomen. Verwarmen naar 20 kost met de dag meer moeite.
Ja dit is normaal; als je je verwarming uitzet wordt het kouder in je huis.quote:Op zondag 18 december 2022 13:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
12,5 graden na een nacht waarin de verwarming uit staat. In de huiskamer dan, de gang en keuken zijn veel kouder
Is dit normaal??
hier ook 11 in huiskamer en 8 in de gang en keuken in de ochtend.quote:Op zondag 18 december 2022 14:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja dit is normaal; als je je verwarming uitzet wordt het kouder in je huis.
Geen idee... ik zit buiten met bbq 24/7 en halve liters wat is een oekrainequote:Op zondag 18 december 2022 13:55 schreef Chivaz het volgende:
En hoe voelt het voor jullie om lekker solidair met Oekraïne en het klimaat uiteraard in de kou te zitten?
Snachts uit...sochtends luchten..dan mooi schone lucht stoken tot 16..quote:Op zondag 18 december 2022 14:44 schreef RipCity het volgende:
[..]
hier ook 11 in huiskamer en 8 in de gang en keuken in de ochtend.
Maar wat is slimmer: verwarming op 14/15 laten staan en dat die elke keer aanspringt om de 10 minuten om 0.5 op te warmen of uitzetten tot 11 en in ochtend 3/4 uur aanzetten om op 17/18 uit te komen?
Precies wat putin wil.,,,,aandacht af van de oorlog, europa in de kou...en dan in april mei oekraine pakken.,..quote:Op zondag 18 december 2022 13:55 schreef Chivaz het volgende:
En hoe voelt het voor jullie om lekker solidair met Oekraïne en het klimaat uiteraard in de kou te zitten?
Het efficientste is om hem dan 's nachts idd uit te zetten. Alles wat je niet stookt of op een lagere termperatuur zet is besparing. En uitzetten is 100% besparing. En direct 's nachts ook goed ventileren dan heb je immers het minste verlies. Als je en stookt en tegelijkertijd flink ventileert stook je voor de mussen zoals ze dat zeggen. Beter dus 's nachts je verwarming uit en tegelijkertijd goed ventileren.quote:Op zondag 18 december 2022 14:44 schreef RipCity het volgende:
hier ook 11 in huiskamer en 8 in de gang en keuken in de ochtend.
Maar wat is slimmer: verwarming op 14/15 laten staan en dat die elke keer aanspringt om de 10 minuten om 0.5 op te warmen of uitzetten tot 11 en in ochtend 3/4 uur aanzetten om op 17/18 uit te komen?
Schone lucht opwarmen is beter? zet ramen en deuren zelden open in winter. Merk het verschil bijna niet. Altijd schoon gevoelquote:Op zondag 18 december 2022 14:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Snachts uit...sochtends luchten..dan mooi schone lucht stoken tot 16..
Thanks!quote:Op zondag 18 december 2022 14:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het efficientste is om hem dan 's nachts idd uit te zetten. Alles wat je niet stookt of op een lagere termperatuur zet is besparing. En uitzetten is 100% besparing. En direct 's nachts ook goed ventileren.
De boel weer opstoken kost weer energie natuurlijk en zal meer kosten dan je temperatuur een paar graden verhogen, maar je bent zo nog steeds voordeliger uit.
Let wel, dit kan alleen met conventionele verwarming. Met een warmtepomp gaat dit niet, want daar zijn ze niet op gedimensioneerd.
Ventileren ?quote:Op zondag 18 december 2022 14:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Schone lucht opwarmen is beter? zet ramen en deuren zelden open in winter. Merk het verschil bijna niet. Altijd schoon gevoel
[..]
Thanks!
Gebruik je wel een electrisch warmtekussen in je stoel of op de bank? Die dingen zijn regelbaar en ongeveer 40 tot 100 Watt afhankelijk van hoe groot ze zijn. Dan heb je een plaatselijke warmtebron en hou je het veel beter uit. Dat is echt een wereld van verschil, zeker als je dus nog dat dekentje over je heen gooit.quote:Op zondag 18 december 2022 14:59 schreef Luxuria het volgende:
Vanmorgen 15,6, nu de verwarming op 17 graden staan.
Ik kan me niet voorstellen det je bij een lagere temperatuur nog prettig kunt leven, ik zit bij 17 graden met een vest en dekentje en heb nog vaak koude vingers en tenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 18-12-2022 15:07:47 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Kom maar hier ...heb je het echt niet koud meerquote:Op zondag 18 december 2022 14:59 schreef Luxuria het volgende:
Vanmorgen 15,6, nu de verwarming op 17 graden staan.
Ik kan me niet voorstellen det je bij een lagere temperatuur nog prettig kunt leven, ik zit bij 17 graden met een vest en dekentje en heb nog vaak koude vingers en tenen.
quote:Op zondag 18 december 2022 15:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Gebruik je wel een electrisch warmtekussen in je stoel of op de bank? Die dingen zijn regelbaar en ongeveer 40 tot 100 Watt afhankelijk van hoe groot ze zijn. Dan heb je een plaatselijke warmtebron en hou je het veel beter uit. Dat is echt een wereld van verschil, zeker als je dus nog dat dekentje over je heen gooit.Ik bedoel meer dat hier mensen zijn die zeggen in een lagere temperatuur te zitten, maar dat kan toch niet prettig leefbaar zijn lijkt mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon erg dat je niet eens meer in een behaaglijke temperatuur thuis kunt zitten.All she wants and needs is just a little taste..
Mwoah, ik vind het niet zo'n probleem. Het is hier al een tijd lang 14 graden en het went steeds beter en met die plaatselijke verwarming van zo'n kussentje heb ik er ook geen last van. En als je slaapt lig je lekker warm in een bedje; ook niks aan de hand.quote:Op zondag 18 december 2022 15:12 schreef Luxuria het volgende:
Ik bedoel meer dat hier mensen zijn die zeggen in een lagere temperatuur te zitten, maar dat kan toch niet prettig leefbaar zijn lijkt mij.
Het is gewoon erg dat je niet eens meer in een behaaglijke temperatuur thuis kunt zitten.
Putin lacht ons gewoon uit, ik denk dat zelfs hij niet had voorzien dat de leiders in Europa liever hun eigen bevolking in de kou laten zitten om “putin pijn te doen”.quote:Op zondag 18 december 2022 14:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Precies wat putin wil.,,,,aandacht af van de oorlog, europa in de kou...en dan in april mei oekraine pakken.,..
Mensen zitten niet in de kou voor oekraine...30 of 40 euro perdag voor 20C...
1500 euro...in een maand..
Och zo gaat het toch al jaren...kom maar binnen met je knecht mag niet...volgende dag nieuwe buren..quote:Op zondag 18 december 2022 15:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Putin lacht ons gewoon uit, ik denk dat zelfs hij niet had voorzien dat de leiders in Europa liever hun eigen bevolking in de kou laten zitten om “putin pijn te doen”.
We zijn ieder geval wel solidair met Oekraïne, niet alleen met ons geld maar ook in onze beleving met 12 tot 15 graden in huis.
Prima. Went verbazend snel eigenlijk.quote:Op zondag 18 december 2022 13:55 schreef Chivaz het volgende:
Precies wat putin wil...quote:Op zondag 18 december 2022 19:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Prima. Went verbazend snel eigenlijk.
Maar ben meer solidair met mn portemonnee nu ik dat geld keihard nodig heb en met 3.50 euro per kuub en 88ct/kwh.
Dat zijn geen goede berichten voor de Duitsers. Poeh hé.quote:Op zondag 18 december 2022 20:04 schreef Dementor het volgende:
Vanaf morgen is het weer allemaal wat beter te doen. Dit was een goede vrieskou test.
https://wattsupwiththat.c(...)keep-warm-lights-on/
"We-doen-het-voor-de-oekrainers"quote:Op zondag 18 december 2022 13:55 schreef Chivaz het volgende:
'We kunnen wel klaar zijn met poetin, maar poetin is dat niet met ons"quote:
Wat bedoel je? Ik betaal ¤3,44 per m3 gas en ¤1 voor een kWh. Niks te maken met Oekraïne, maar met het feit dat ik anders ¤1000 energiekosten heb in december.quote:Op zondag 18 december 2022 13:55 schreef Chivaz het volgende:
Wat een tarieven godsamme.quote:Op maandag 19 december 2022 08:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik betaal ¤3,44 per m3 gas en ¤1 voor een kWh. Niks te maken met Oekraïne, maar met het feit dat ik anders ¤1000 energiekosten heb in december.
Oh, en ik vind het ook leuk om een beetje hiermee bezig te zijn en te kunnen besparen.
Dat is wat er uit je stopcontacten komt.quote:Op maandag 19 december 2022 12:48 schreef roos94 het volgende:
Stroom gister 17kwh? Geen idee wat het betekent
Ja snap ik maar is het veel of weinigquote:Op maandag 19 december 2022 12:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat is wat er uit je stopcontacten komt.
quote:Op maandag 19 december 2022 12:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja snap ik maar is het veel of weinig
2479 / 365 = 6.8 (afgerond)quote:Een Nederlands huishouden verbruikt jaarlijks gemiddeld 1.169 kuub gas en 2.479 kilowattuur elektriciteit. Hoeveel je daarvoor betaalt, hangt af van je energiecontract. Er zijn in 2022 grote verschillen.
17kwh is redelijk veel, maar alleen 17kwh zegt verder niks. Als je ook elektrisch verwarmt valt het wel mee.quote:Op maandag 19 december 2022 12:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja snap ik maar is het veel of weinig
https://www.engie.nl/product-advies/gemiddeld-energieverbruikquote:
Dat lijkt op het verbruik van een 2 onder een kapwoning tot een vrijstaand huis.quote:Op maandag 19 december 2022 12:58 schreef roos94 het volgende:
En mijn gasverbruik is die slecht of goed?
Die vind ik wel netjes. Met zijn 2en zitten wij tussen de 3,5 en 5 per dag met deze vorstperiode (18/19 graden woonkamer). Als we beiden thuis zijn dan. Komende dagen zal het iets minder zijn hoop ikquote:Op maandag 19 december 2022 12:58 schreef roos94 het volgende:
En mijn gasverbruik is die slecht of goed?
Als je het via de verdeling die voor het prijsplafond gebruikt wordt extrapoleert naar een heel jaar kom je op zo'n 900 kuub uit. Dat valt reuze mee dus.quote:Op maandag 19 december 2022 12:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt op het verbruik van een 2 onder een kapwoning tot een vrijstaand huis.
Jouw thermostaat staat dus niet op 18 graden.
Zie die bijgaande link die ik net postte.
Ho, wacht even. Dat verbruik is op jaarbasis en ik rekende voor jou dus 5 kuub maal 365 dagen. Maar dat klopt natuurlijk niet omdat je niet het hele jaar je verwarming aan hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |