Ik regel die shit hier niet in huis maar begreep dat dit minst onvoordelige was voor onsquote:Op woensdag 14 december 2022 20:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoezo niet twee maanden geleden een vast contract genomen? Of overstappen op een andere variabele gas leverende partij?
Ja geen variabel contract nemen? Zelf heb ik zomerperiode afgewacht en toen een vast contract genomen.. want als de prijzen al zo hoog zijn zal het in de winter niet magisch lager worden.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:49 schreef Inbox het volgende:
[..]
Heb je een keuze daarin dan als je een variabel contract hebt?
De enige keuze is: kachel uit als het kan. Ik stook niet, sluit het gas af na het douchen.
Mja, die zorgen heb ik niet meer straks.
Was ze zich er zelf van bewust?quote:Op woensdag 14 december 2022 20:30 schreef Inbox het volgende:
Net de buurvrouw het heugdelijke nieuws verteld dat ik niet meer hoef te stoken binnenkort wegens verlies woning.
Valt mn oog op 11.4m3 op dr Toon. Dat is dus het verbruik van vandaag en dr thermostaat staat op 21 graden.
Kijk ik naar het verbruik dan verbruikt ie zo'n beetje continue een halve kuub per uur, uur in uur uit. A 3.50 euro per kuub Enecois dat 40 euro per dag..
Haar huisje (begane grond met kelder eronder) heeft energielabel C, mijn 2 verdiepingen hoger D en de bovenburen van mij zelfs E.
Vaak is het juist warm binnen als de isolatie goed is.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je met deze temperaturen nog de 23 kan halen, is je isolatie meer dan genoeg om de ergste hitte gewoon buiten te kunnen houden
Snap er geen snars van…quote:Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef Inbox het volgende:
[..]
Juist ja. De sarcast in me leeft nog nu. Over een week, twee weken kan dat zomaar anders zijn.
Nee, totaal niet. Oudere vrouw. Haar overleden man regelde dat altijd en ze heeft al jaren met een maandbedrag van ca 320 euro dus ik denk dat ze al die jaren de hele dag tot 21 graden stookt.quote:Op woensdag 14 december 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Was ze zich er zelf van bewust?
Poeh nou je spaart jezelf iig niet.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:31 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Oudere vrouw. Haar overleden man regelde dat altijd en ze heeft al jaren met een maandbedrag van ca 320 euro dus ik denk dat ze al die jaren de hele dag tot 21 graden stookt.
Het ziet er naar uit dat al de programma's (slapen, thuis, enz) in haar Toon allen continu ingesteld stonden op 21 graden. Dus ook al drukte ze op slapen, bleef de remperatuur 21 graden en stookte ding dus continue en stabiel rond de 0.6m3 per uur om de 21 graden te houden. Zette ze de temperatuur omlaag om het stoken te stoppen tot die temperatuur werd bereikt, sprong de cv weer aan het werd steevast weer stoken tot 21 graden.
Ik heb de programma's nu uitgezet voor haar en haar geinstrueed de temperatuur steeds aan te passen. Min temp op 14/15 gezet, en sochtends kan ie dan naar 18 graden en een uurtje of 2 voor het slapen weer naar 14 ofzo.
De afgelopen 3 dagen had ze alledrie de dagen voor meer dan 40 euro per dag verstookt.
Ketel van 18 jaar oud. Verhuurder weigert te vervangen. Maar 5 van de acht bewoners hebben al een nieuwe inmiddels. Remeha zelf geeft aan dat de levensduur ca 12-15 jaar is.
Ik heb de programma's uitgezet en de temperatuur verlaagd. Per uur niet stoken na 23.00u en een temperatuur onder vriespunt nam de temperatuur in huis met ca 1 a 1.5 graad per uur af. Daar is dus een flinke besparing te behalen.
Ik heb dezelfde oude ketel. Stook niet, gas dicht, zelfde leverancier Eneco. Zit met 11 graden in huis nu. Kun je nagaan wat ik bespaar nu!
Als je in de winter wat minder stookt kan je prima in de zomer wat meer verbruiken, hè. Alleen even rekening houden met het moment van de jaarafrekening, maar als je ruim onder het plafond blijft maakt dat ook vrij weinig uit.quote:Op donderdag 15 december 2022 06:28 schreef BertV het volgende:
13.5... net de CV weer handmatig naar een royale 15 gezet.
Los daarvan, dat energieplafond is echt krap in de zomer.
Zelfs voor zo'n centenkakker als ik.
Daar is het toch nog niet te vroeg voor?quote:Op donderdag 15 december 2022 05:28 schreef Zwansen het volgende:
Overigens baal ik nu wel dat ik bij de bouw niet meer zonnepanelen heb genomen.
Ik heb het dus totaal niet koud.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Poeh nou je spaart jezelf iig niet.
Is het bij jou buiten al -0,1?quote:Op donderdag 15 december 2022 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
Buiten is het -0,1 graden en ik zag vandaag voor het eerst mensen achter ons huis langs schaatsen! Binnen is het 20,1 graden en de gemiddelde luchtvochtigheid is 48,3%.
Ach, wat sneu. Ik kan me voorstellen dat het wat ingewikkeld voor d'r wordt. Onze buren van 65+ zijn redelijk handig als het om verduurzaming gaat en zijn er bewust mee bezig, maar zelfs zij hebben er wel moeite mee. Het wordt al gauw te technisch om te begrijpen - en de administratie is ook niet niks. Wij helpen hier en daar.quote:Op donderdag 15 december 2022 08:31 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Oudere vrouw. Haar overleden man regelde dat altijd en ze heeft al jaren met een maandbedrag van ca 320 euro dus ik denk dat ze al die jaren de hele dag tot 21 graden stookt.
Lief van je! Hopelijk is het warm genoeg voor d'r, want oudere mensen hebben over het algemeen een hogere temperatuur nodig.quote:Ik heb de programma's nu uitgezet voor haar en haar geinstrueed de temperatuur steeds aan te passen. Min temp op 14/15 gezet, en sochtends kan ie dan naar 18 graden en een uurtje of 2 voor het slapen weer naar 14 ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |