ja en met 4x lang douchen per dagquote:Op maandag 12 december 2022 17:54 schreef Centenbak het volgende:
Ik laatst ook 4 kuub om alleen maar de temperatuur heel de dag op 14 te houden in de woonkamer en keuken.
Nu laat ik hem maar gewoon uit (ben overdag toch weg). 11 graden nu en boven 8,5.
Dacht altijd dat dat normaal was, maar als ik het hier zo lees houden mensen hun huis met 4 kuub/dag op een comfortabele 18 graden
Instelling in de huiskamer: Overdag om 19.5, savonds op 20 en snachts op 18.5quote:
Wat een techniek tegenwoordig..quote:Op maandag 12 december 2022 20:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Instelling in de huiskamer: Overdag om 19.5, savonds op 20 en snachts op 18.5
Instelling in de keuken: vast op 18graden
Badkamer voor het douchen een kwartiertje verwarmen
Rest van de kamers: uit
Verbruik in december:
1. 3,2 m3 gas
2. 4,3
3. 6,4
4. 5,2
5. 4,0
6. 4,4
7. 3,6
8. 4,2
9. 4,5
10. 5,7
11. 5,3
pff dat is wel nog knapper :pquote:Op maandag 12 december 2022 20:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Verbruik in december:
1. 3,2 m3 gas
2. 4,3
3. 6,4
4. 5,2
5. 4,0
6. 4,4
7. 3,6
8. 4,2
9. 4,5
10. 5,7
11. 5,3
Gaaf dat het kan..quote:Op maandag 12 december 2022 20:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik wil alleen nog een verwarmde stoep voor het huis
quote:Op maandag 12 december 2022 20:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Verbruik in december:
1. 3,2 m3 gas
2. 4,3
3. 6,4
4. 5,2
5. 4,0
6. 4,4
7. 3,6
8. 4,2
9. 4,5
10. 5,7
11. 5,3
Moet jij weten.quote:Op maandag 12 december 2022 21:14 schreef hanskraaijjr het volgende:
15 graden hier, laat de verwarming gewoon uit. Ik ga geen 25 euro per dag neerleggen voor gas en stroom.
Wat glaswol/piepschuim of andere isolatie van marktplaats halen?quote:Op maandag 12 december 2022 19:53 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Zou niet weten waar te beginnen want het lekt van alle kanten, dan kan ik beter verhuizen.
Heb wel overal tochtstrips geplaatst.
Waar kan ik dat plaatsen dan? Enige wat ik me kan bedenken is tegen het dak van de zolder, maar vraag me af of dat veel effect heeft. Voor de warmte op zolder misschien, maar wil het graag op de benedenverdieping.quote:Op maandag 12 december 2022 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat glaswol/piepschuim of andere isolatie van marktplaats halen?
Onder de vloer? Tegen het dak van de zolder?quote:Op maandag 12 december 2022 22:01 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Waar kan ik dat plaatsen dan? Enige wat ik me kan bedenken is tegen het dak van de zolder, maar vraag me af of dat veel effect heeft. Voor de warmte op zolder misschien, maar wil het graag op de benedenverdieping.
Nounou. Beetje opwarmen mag welquote:
me tooquote:Op maandag 12 december 2022 21:14 schreef hanskraaijjr het volgende:
15 graden hier, laat de verwarming gewoon uit. Ik ga geen 25 euro per dag neerleggen voor gas en stroom.
Ben je dan niet bang voor schimmel bij die temperaturen?quote:Op dinsdag 13 december 2022 07:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
me too![]()
Vanmorgen dus 14,5 graden in heel mijn huis. Het is nog steeds te doen. Ik merk vooral dat ik mijn voeten goed warm moet houden want daar ervaar ik het eerst de kou. En als ik op schoenen loop omdat ik net even buiten ben geweest, ervaar ik minder kou dan met mijn spaanse pantoffeltjes.
Ben wel benieuwd wat de temperatuur de komende dagen wordt als het iig t/m vrijdag zondagflink blijft vriezen
![]()
Maar alles bij elkaar heb ik er geen last van eigenlijk, zeker 's nachts niet als ik lekker in mijn warme bedje (ook zonder verwarming) lig
Nee, ik doe dit zo al minstens vier jaar. Je moet wel goed ventileren en je hygrometer idd goed in de gaten houden.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:03 schreef Zwansen het volgende:
Ben je dan niet bang voor schimmel bij die temperaturen?
Woon je bovenop een kerncentrale ofzo ?quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:57 schreef Anton91 het volgende:
21ºC, nogsteeds geen verwarming aan gehad
Misschien wel een wietkweker die onder mij woont, maar volgens mij nietquote:Op dinsdag 13 december 2022 13:21 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Woon je bovenop een kerncentrale ofzo ?
Iemand is dus voor zichzelf en voor jou aan het stoken. Leuke bonus 😁quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:57 schreef Anton91 het volgende:
21ºC, nogsteeds geen verwarming aan gehad
Ik denk dat de warmte gewoon goed blijft hangen. Ik heb jaren geleden wel eens de verwarming aan gehad en het werd gewoon vies warm, benauwd. In de berging was het tot een paar jaar geleden met temperaturen rond het vriespunt ook zo'n 15 graden. Alle bergingen zijn sowieso onverwarmd.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:47 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Iemand is dus voor zichzelf en voor jou aan het stoken. Leuke bonus 😁
Het zal ongetwijfeld goed geïsoleerd zijn, maar ik denk toch dat iemand aan het stoken is voor de rest. Met een delta van 25 graden gaat er gewoon warmte verloren. Wie vult die verloren warmte aan?quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat de warmte gewoon goed blijft hangen. Ik heb jaren geleden wel eens de verwarming aan gehad en het werd gewoon vies warm, benauwd. In de berging was het tot een paar jaar geleden met temperaturen rond het vriespunt ook zo'n 15 graden. Alle bergingen zijn sowieso onverwarmd.
Ik ben er ook blij mee dat we er alvast aan kunnen wennen. Er bewust mee omgaan scheelt wel enorm in je verbruik. Ik heb mijn thermostaat nu ook ingesteld op een uur van tevoren op 18,5 voordat mijn vriendin thuis komt van werk. Anders gaat ze weer aan die thermostaat hengelenquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
16 vanochtend. Toen omhoog gezet naar 17 zodat de boel even op gang is. Zonnetje zorgt er hopelijk voor dat dit zo blijft. Ondertussen lekker naar kantoor gegaan en daar bij de verwarming gaan zitten.
Gisteren verbruik van 3,6m3. Denk dat we deze maand op de 110m3 uit komen, zonder dus al te gek te hebben gedaan. Is voor ons gelukkig nog niet zo duur vanwege vast contract.
Ik zal er wel nooit achter komen, maar ik heb al eens andere onderburen gehad en toen was het hetzelfde. Ook toen de onderburen een paar weken geleden op vakantie gingen merkte ik geen enkel verschil.quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:05 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld goed geïsoleerd zijn, maar ik denk toch dat iemand aan het stoken is voor de rest. Met een delta van 25 graden gaat er gewoon warmte verloren. Wie vult die verloren warmte aan?
Die vrouwen moeten met hun jatten van die thermostaat blijven, is overal hetzelfde 🤣🤣quote:Op dinsdag 13 december 2022 16:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben er ook blij mee dat we er alvast aan kunnen wennen. Er bewust mee omgaan scheelt wel enorm in je verbruik. Ik heb mijn thermostaat nu ook ingesteld op een uur van tevoren op 18,5 voordat mijn vriendin thuis komt van werk. Anders gaat ze weer aan die thermostaat hengelen
Woon je vast niet in Nederland.quote:Op dinsdag 13 december 2022 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat de warmte gewoon goed blijft hangen. Ik heb jaren geleden wel eens de verwarming aan gehad en het werd gewoon vies warm, benauwd. In de berging was het tot een paar jaar geleden met temperaturen rond het vriespunt ook zo'n 15 graden. Alle bergingen zijn sowieso onverwarmd.
En als je ligt (maar niet gaat slapen) ??quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:16 schreef Luxuria het volgende:
Op mijn slaapkamer is het 15,6 graden en ik lig (als ik ga slapen) met een vest aan onder mijn winterdekbed met extra fleecedeken erbovenop en ik heb het nog niet heel warm
Dan heb je gewoon een slecht dekbed.quote:Op dinsdag 13 december 2022 18:16 schreef Luxuria het volgende:
Op mijn slaapkamer is het 15,6 graden en ik lig (als ik ga slapen) met een vest aan onder mijn winterdekbed met extra fleecedeken erbovenop en ik heb het nog niet heel warm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop