Ik kom hier ook weer even kijken. De berichten uit China zijn een dejavu. Daarmee zeg ik niet dat we weer dezelfde kant op gaan, maar laten we voorzichtig zijn. De situatie is daar natuurlijk anders qua (natuurlijke) immuniteit etc, anders was het alarmfase 1.quote:Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zal wel. Gezichtsverlies.
Maar ze zijn ook van zero covid naar 'laat maar uit de klauwen lopen' nu gegaan.
Verdubbelingstijd van enkele uren lees ik in Beijing. En al die doden in de gangen van de ziekenhuizen.![]()
Beelden die me aan Bergamo doen denken.![]()
Dit had niet zo gehoeven.
quote:China is now facing what is likely the world's largest COVID surge of the pandemic. China's public health officials say that possibly 800 million people could be infected with the coronavirus over the next few months. And several models predict that a half million people could die, possibly more.
quote:Cowling says the virus is spreading faster in China than it's spread ever before anywhere during the pandemic. It also looks to be especially contagious in the Chinese population.
To estimate a virus's transmissibility, scientists often use a parameter called the reproductive number, or R number. Basically, the R number tells you on average how many people one sick person infects. So for instance, at the beginning of the COVID pandemic, in early 2020, the R number was about 2 or 3, Cowling says. At that time, each person spread the virus to 2 to 3 people on average. During the omicron surge here in the U.S. last winter, the R number had jumped up to about 10 or 11, studies have found.
Scientists at the China National Health Commission estimate the R number is currently a whopping 16 in China durng this surge. "This is a really high level of transmissibility," Cowling says. "That's why China couldn't keep their zero-COVID policy going. The virus is just too transmissible even for them."
Why China's 'zero COVID' policy is finally faltering
Why China's 'zero COVID' policy is finally faltering
On top of that, the virus appears to be spreading faster in China than omicron spread in surges elsewhere, Cowling adds. Last winter, cases doubled in the U.S. every three days or so. "Now in China, the doubling time is like hours," Cowling says. "Even if you manage to slow it down a bit, it's still going to be doubling very, very quickly. And so the hospitals are going to come under pressure possibly by the end of this month."
Ik had het iets beter moeten verwoorden, maar in absolute getallen is omikron veel dodelijker dan de vorige varianten.quote:Op maandag 19 december 2022 10:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Omicron is gewoon milder, staat zelf in een van je artikelen.
You can have a disease that is for any particular person less deadly than another, like Omicron, but if it is more infectious and reaches more people, then you’re more likely to have a lot of deaths
Enige verschil is het aantal mensen dat tegelijkertijd wordt besmet.
Bestaan die dan?quote:Op maandag 19 december 2022 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Begrijp niet waarom ze niet massaal gaan vaccineren met een vaccin wat wel werkt.
Ze zijn nu ruimte aan het maken.quote:Op maandag 19 december 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch die China vakantie maar even verplaatsen misschien
Het is niet met zekerheid te zeggen, maar het heeft er toch alle schijn van dat men in china nu problemen heeft door een gebrek aan immuniteit. Of dat door een gebrek aa vaccinatie is of door natuurlijke immuniteit weten we ook niet.quote:
Precies, het milde karakter rechtvaardigt het ontbreken van wat voor maatregel dan ook.quote:Op maandag 19 december 2022 14:10 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik had het iets beter moeten verwoorden, maar in absolute getallen is omikron veel dodelijker dan de vorige varianten.
Procentueel minder, maar we hebben ook weer veel meer besmettingen en minder maatregelen.
Totdat er zoveel mensen in het ziekenhuis komen dat er heel wat mensen niet meer gered kunnen worden door een gebrek aan zorg. En dan komt de discussie weer van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 19 december 2022 14:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, het milde karakter rechtvaardigt het ontbreken van wat voor maatregel dan ook.
En dat er dan pechvogels tussen zitten die in het ziekenhuis belanden of wat langer last van een besmetting hebben, het zij zo.
Vaccinatiegraad bij de oudjes schijnt nogal laag te liggen en dan heb je ook nog eens dat hun eigen vaccins minder goed werkenquote:Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef aartstyle het volgende:
Maar goed, laten we eerst maar verder onderzoek afwachten waarom het in China zo verkeerd lijkt te gaan.
Dat zien we wel als het ooit zover komt.quote:Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Totdat er zoveel mensen in het ziekenhuis komen dat er heel wat mensen niet meer gered kunnen worden door een gebrek aan zorg. En dan komt de discussie weer van de afgelopen jaren.
Maar goed, laten we eerst maar verder onderzoek afwachten waarom het in China zo verkeerd lijkt te gaan.
Helemaal mee eens hoor. De grens moet een stuk verder liggen dan de vorige keer wat dat betreft.quote:Op maandag 19 december 2022 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zien we wel als het ooit zover komt.
Vooralsnog is er niets aan de hand, mocht het wel weer spelen moeten ze maar eens wat gerichter te werk gaan in plaats van de jongere groepen weer de kastanjes uit het vuur te laten halen.
Dat zou je denken idd. En daar moeten we ook maar op hopen lijkt me.quote:Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vaccinatiegraad bij de oudjes schijnt nogal laag te liggen en dan heb je ook nog eens dat hun eigen vaccins minder goed werken
Hoe lullig ook voor de slachtoffers maar ik begrijp wel dat ze nu eindelijk naar het volk luisteren, dat heeft veel te lang geduurd.quote:Op maandag 19 december 2022 14:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat zou je denken idd. En daar moeten we ook maar op hopen lijkt me.
Zeker mee eens. Ze moeten nu door de zure appel heen, de maatregelen zorgden alleen maar voor uitstel zo lijkt het. Wellicht gaat het nu iets te snel waardoor er onnodig veel doden vallen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe lullig ook voor de slachtoffers maar ik begrijp wel dat ze nu eindelijk naar het volk luisteren, dat heeft veel te lang geduurd.
Daar geloof ik niks van, dat getwijfel of slag om de arm houden om varianten moeten we ook nog vanaf.quote:Op maandag 19 december 2022 14:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zeker mee eens. Ze moeten nu door de zure appel heen, de maatregelen zorgden alleen maar voor uitstel zo lijkt het. Wellicht gaat het nu iets te snel waardoor er onnodig veel doden vallen.
Het heeft er alle schijn van dat we het hier nog niet zo slecht gedaan hebben. Maar dat zullen we snel merken als deze golf in china dus niet voor problemen bij ons zorgt.
Op zich had China ook best voor een gefaseerd plan kunnen gaan in plaats van harde lockdown naar alle remmen los…quote:Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zal wel. Gezichtsverlies.
Maar ze zijn ook van zero covid naar 'laat maar uit de klauwen lopen' nu gegaan.
Verdubbelingstijd van enkele uren lees ik in Beijing. En al die doden in de gangen van de ziekenhuizen.![]()
Beelden die me aan Bergamo doen denken.![]()
Dit had niet zo gehoeven.
Waarom niet ff een sneltest?quote:Op maandag 19 december 2022 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Vrouwlief voor de 2e keer binnen twee maanden Corred?Geen idee want we hebben hier nog geen test kunnen doen, maar ze ligt hoestend en snotterend op bed momenteel. Terwijl ze letterlijk begin november ook positief testte en mij daarna aanstak.
Of het is gewone verkoudheid/griep, dat kan natuurlijk ook. Maar wel bizar, zo snel achter elkaar. Hoop dat ik gespaard blijf dit keer.
Waarom wel? Gaat wel weer over toch. Of het nou een gewone verkoudheid, griep of corona is. Who cares.quote:
Allemaal speculatie dus.quote:Op maandag 19 december 2022 14:05 schreef capricia het volgende:
likely, could be, models predict, appears to be.
Wat heb jij ermee te maken, ben jij user dick_laurent?quote:Op maandag 19 december 2022 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom wel? Gaat wel weer over toch. Of het nou een gewone verkoudheid, griep of corona is. Who cares.
Ja.quote:Op maandag 19 december 2022 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wat heb jij ermee te maken, ben jij user dick_laurent?
Beide waarschijnlijk.quote:Op maandag 19 december 2022 14:14 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het is niet met zekerheid te zeggen, maar het heeft er toch alle schijn van dat men in china nu problemen heeft door een gebrek aan immuniteit. Of dat door een gebrek aa vaccinatie is of door natuurlijke immuniteit weten we ook niet.
Maar het ziet er daar in iedergeval niet goed uit.
Ook totaal geen natuurlijke immuniteit, tegen de tijd dat wij omikron kregen was de helft al besmet geweest of afgestorven of had een of meerdere vaccinaties gekregen.quote:Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vaccinatiegraad bij de oudjes schijnt nogal laag te liggen en dan heb je ook nog eens dat hun eigen vaccins minder goed werken
Voor Wuhan in lockdown ging zijn miljoenen mensen uit die regio gevlucht en uitgewaaid over heel China. Er kan gewoon bij een aanzienlijk deel natuurlijke immuniteit zijn, omdat ze asymptomatischen nooit hebben meegenomen in hun tellingen kunnen dat er honderdduizenden zijn geweest die zich over de rest van China hebben verspreid, de test capaciteit was initieel ook beperkt, dus we weten niet hoe het precies zit.quote:Op maandag 19 december 2022 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook totaal geen natuurlijke immuniteit, tegen de tijd dat wij omikron kregen was de helft al besmet geweest of afgestorven of had een of meerdere vaccinaties gekregen.
Zolang zich maar niet weer een of andere mutatie opdoet die de hele boel overhoopgooit en ons terug bij af brengt.
Afleidingsmanoeuvre.quote:Op maandag 19 december 2022 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan geen foto's van taart?
Ja. Dat had best gefaseerd gedaan kunnen worden. Plus wat betere vaccins voor de ouderen enzo.quote:Op maandag 19 december 2022 16:40 schreef Noek het volgende:
China is ook wel gelijk compleet omgedraaid. Had vanmorgen contact met een besmette Chinees maar die gaat morgen weer aan t werk want ze hoeven niet in isolatie. Nu is die behoorlijk ziek dus bleef vandaag maar thuis maar morgen gaat die gezellig naar zn collega's.
Misschien dat iemand nog even moet zeggen dat we meer als die Aziaten moeten zijn want dan hadden we hier niet zo'n probleem gehad.![]()
Maar goed, crematoria draaien daar overuren dus wellicht dat ze straks wat meer beweegruimte hebben ook,
Wraak van Xi. Dit is wat jullie wilden toch? Hier is jullie vrijheid. "Verkiezingen" zijn nu toch net achter de rug dus jullie maken me niks.quote:Op maandag 19 december 2022 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat had best gefaseerd gedaan kunnen worden. Plus wat betere vaccins voor de ouderen enzo.
Wat ik zo aan beelden voorbij zie komen, word ik niet vrolijk van.
Overspoelde ziekenhuizen en crematoria. Yak. Dejavu.
Waarom leren ze daar niet?
Zou me niets verbazen. Wat een leed. Man man.quote:Op maandag 19 december 2022 16:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wraak van Xi. Dit is wat jullie wilden toch? Hier is jullie vrijheid. "Verkiezingen" zijn nu toch net achter de rug dus jullie maken me niks.
Denk niet dat het zo ligt, ze waren veel te bang dat die protesten uit de hand zouden lopen.quote:Op maandag 19 december 2022 16:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wraak van Xi. Dit is wat jullie wilden toch? Hier is jullie vrijheid. "Verkiezingen" zijn nu toch net achter de rug dus jullie maken me niks.
nu ben je bijna klachten vrij, maar de kans dat je over een maand weer wat anders krijgt, blijft aanwezig.quote:Op maandag 19 december 2022 11:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, dit ja. Iemand zei ook tegen mij, je moet meer vitamine C in je lichaam krijgen. Dus ik twee bananen in mijn oren gestopt, maar kan niet zeggen dat mijn verkoudheids- en gehoorklachten daar meteen minder van werden helaas.
Ondertussen wel bijna helemaal klachtenvrij, na twee weken. Klein beetje neus/oorklachten nog.
Sterkte @:dick_laurent voor vrouwlief en straks voor jou, mocht je ook (weer) besmet raken.
[..]
[ afbeelding ]
De Chinezen brengen toch helemaal geen beelden naar buiten?quote:Op maandag 19 december 2022 16:44 schreef capricia het volgende:
Vaccinatiegraad ging niet veel hoger worden omdat de ouderen de regering niet vertrouwen, en gezien de acties de laatste tijd van die regering niet zo raar.quote:Op maandag 19 december 2022 16:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat had best gefaseerd gedaan kunnen worden. Plus wat betere vaccins voor de ouderen enzo.
Overspoelde ziekenhuizen en crematoria. Yak. Dejavu.
Waarom leren ze daar niet?
Ik mag hopen dat door dit faalbeleid van de Chinese overheid we niet een of andere idiote variant krijgen.quote:Op maandag 19 december 2022 17:55 schreef Discombobulate het volgende:
Ironisch hoe dat hele zero covid gebeuren terugslaat als een boemerang terwijl wij er van af zijn.
Epoch Times wordt gezien als een bron van misinformatie.quote:Op maandag 19 december 2022 17:42 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Het zijn (volgens mij) geen oude beelden. Ik ken ze ieg nog niet.
En hier een draadje.
[ twitter ]
Misschien wilden ze wel gewoon goedkoop van de oudjes af?quote:Op maandag 19 december 2022 17:42 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Het zijn (volgens mij) geen oude beelden. Ik ken ze ieg nog niet.
En hier een draadje.
[ twitter ]
Kan me ook zo voorstellen dat als je Omicron en masse op een oudere ongevaccineerde bevolking loslaat, dat het wel problemen kan gaan geven.
Een grote faal dat land.![]()
Ik zou me geen zorgen maken, de Omicron golf heeft in India ook niet geleid tot grote problemen.quote:Op maandag 19 december 2022 17:56 schreef capricia het volgende:
Ik mag hopen dat door dit faalbeleid van de Chinese overheid we niet een of andere idiote variant krijgen.
kennelijk lopen de ziekenhuizen vol en staan er files voor de lijkenhuizen.quote:Op maandag 19 december 2022 18:23 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou me geen zorgen maken, de Omicron golf heeft in India ook niet geleid tot grote problemen.
Eigenlijk kun je alleen van een Chinees faalbeleid spreken wanneer er bij ons sprake was van een succesvol beleid, imo.
Diep van binnen zit bij ons allemaal een stukje @dick_laurentquote:Op maandag 19 december 2022 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wat heb jij ermee te maken, ben jij user dick_laurent?
"kennelijk"quote:Op maandag 19 december 2022 18:38 schreef Malavita het volgende:
kennelijk lopen de ziekenhuizen vol en staan er files voor de lijkenhuizen.
Hoe dan ook faalbeleid met slechte vaccins, slecht vaccinatieprogramma, gesloten steden voor enkele besmettingen en geen exitstrategie.
quote:Op maandag 19 december 2022 18:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Waar is eigenlijk die user die hier maandenlang avond aan avond een containment/ zero covidstrategie liep te propageren?
Weet niet of dat een troll of een act was maar zo niet dan ben ik oprecht benieuwd wat die user hiervan vindt. Met China enzo.
Edit:
@:Gretzl
Wachtrijen bij overvolle crematoria.quote:Op maandag 19 december 2022 19:01 schreef Malavita het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)corona-in-china.html
Krijg er inderdaad een beetje Al-Sahaf gevoelens bij.quote:Op maandag 19 december 2022 19:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wachtrijen bij overvolle crematoria.
Niets aan de hand..
Dat is natuurlijk zo.quote:Op maandag 19 december 2022 18:51 schreef alpeko het volgende:
Diep van binnen zit bij ons allemaal een stukje @:dick_laurent
quote:Op maandag 19 december 2022 19:32 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo.
Had ik al verteld dat ik op dit moment in mijn bikini in een ligstoel lig en een heerlijke Shakshuka op mij staat te wachten.
Ik wou het net vragen!quote:Op maandag 19 december 2022 19:33 schreef alpeko het volgende:
[..]Is dat een taart?
Geen fan van shakshuka![]()
Pics!quote:Op maandag 19 december 2022 19:32 schreef Za het volgende:
[..]
Had ik al verteld dat ik op dit moment in mijn bikini in een ligstoel lig
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar dat er niet echt info uit eerste hand is, of reden tot zorg.quote:Op maandag 19 december 2022 19:08 schreef capricia het volgende:
Wachtrijen bij overvolle crematoria.
Niets aan de hand..
Maar goed dat het laatste woordje ‘Laurent’ is, anders zou de opmerking wel erg 18+ zijnquote:Op maandag 19 december 2022 18:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Diep van binnen zit bij ons allemaal een stukje @:dick_laurent
Er is imo geen cynisme over, maar merendeels speculatie uit vage bronnen.quote:Op maandag 19 december 2022 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
Vanwaar dit cynisme over China? Wat China nu overkomt is ons ook overkomen maar dan 2 jaar eerder, en wat meer in fases. Mathematisch zal er geen enkel verschil zijn, aangenomen dat Chinezen qua lichamelijk conditie en gezondheid vergelijkbaar zijn met Westerlingen.
Ik heb dagelijks contact met China maar daar is echt wel wat gaande. Nadeel daar is dat zij ook nog eens heel bang zijn voor besmettingen want dat is ze nl al jaren verteld en wat ze geloven.quote:Op maandag 19 december 2022 19:37 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar dat er niet echt info uit eerste hand is, of reden tot zorg.
"Journalisten uit verschillende landen beweren" etc.
In Duitsland liggen de IC's btw vol las ik, misschien vaker deze tijd van het jaar, de media zijn altijd op zoek naar of beweren ellende.
Het idee alleen al dat je als journalist van een gerenommeerde krant bij een crematorium gaat posten in China
Omicron gaat daar nu rond met alle lokale gevolgen van dien, dus er is zeker wat gaande.quote:Op maandag 19 december 2022 20:22 schreef Noek het volgende:
Ik heb dagelijks contact met China maar daar is echt wel wat gaande.
Erg idd dat er zoveel angst is, dat leidt dan ook weer tot extra klachten.quote:Nadeel daar is dat zij ook nog eens heel bang zijn voor besmettingen want dat is ze nl al jaren verteld en wat ze geloven.
Ze waren vol ongeloof dat ik 2x!!!! besmet was en nog gezond was. Die stress is totaal onnodig en ook gewoon zielig omdat er een leger Hooibalen dood en verderf heeft rond lopen toeteren daar l en straten gingen desinfecteren.
Goh, wat raar, mensen krijgen koorts van het vaccin. Dat zou je toch niet verwachten van een middel dat je immuunsysteem triggered?quote:
En geen antwoord op de vraag of de vaccins veilig zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 06:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, wat raar, mensen krijgen koorts van het vaccin. Dat zou je toch niet verwachten van een middel dat je immuunsysteem triggered?
Ik stel alleen maar vragen...
Hoeveel zijn gevaccineerd in Nederland?quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En geen antwoord op de vraag of de vaccins veilig zijn.
Heb jij bewijzen dat de vaccins niet veilig zijn?quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En geen antwoord op de vraag of de vaccins veilig zijn.
Nee maar als Bill Gates geen normaal antwoord kan geven dat schept dat geen vertrouwen. Trouwens iedereen die ook maar iets negatiefs over vaccins zegt wordt weggezet als wappie dus hoe het echt zit is moeilijk te zeggen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij bewijzen dat de vaccins niet veilig zijn?
En met niet veilig bedoelen we dan niet bijwerkingen als koorts of je wat minder goed voelen.
Bill Gates is geen medicus ofzo, he?quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee maar als Bill Gates geen normaal antwoord kan geven dat schept dat geen vertrouwen. Trouwens iedereen die ook maar iets negatiefs over vaccins zegt wordt weggezet als wappie dus hoe het echt zit is moeilijk te zeggen.
En de ellende die ze voorkomen is gigantisch, dus zelfs als er bepaalde nare bijwerkingen in een verwaarloosbaar klein deel van de gevaccineerden zouden zijn (die er nauwelijks tot niet zijn) dan was het middel nog steeds niet erger dan de kwaal en blijft het een goed idee om te vaccineren om erger kwaad te voorkomen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bill Gates is geen medicus ofzo, he?
Er mag genoeg gezegd worden over vaccins zonder voor wappie uitgemaakt te worden, maar onderbouw het met fatsoenlijke argumenten en links.
Alleen maar "vaccins zijn schadelijk, vaccinatieschade, plotseling dood neervallende mensen" is alleen maar dat: roepen van nonsens. Vaccins zijn niet schadelijk gebleken, maar hebben wel bijwerkingen en in sommige gevallen zijn die heftig.
In mijn mening zijn er al een hoop vaccinatie slachtoffers alleen zul je dat absoluut niet in de msm zien, in mijn kringen in ieder geval al 4 mensen en daarnaast zie je constant berichten van mensen die onwel worden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel zijn gevaccineerd in Nederland?
Ik dacht meer dan 80%.
En uit wanhoop vanwege het uitblijven van grote aantallen vaccinatie slachtoffers begonnen de antivaxxers wat te mompelen over negatieve gevolgen over 20 jaar...
Er zijn behoorlijk forse twijfels bij de officiële cijfers..quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:26 schreef Anton91 het volgende:
Voor het eerst in China een stijging van aantal bevestigde corona besmettingen + doden. Gisteren 2 mensen overleden en vandaag 5.
Dat er weinig getest word is inmiddels duidelijk, maar persoonlijk ben ik ook helemaal geen voorstander (geweest) van het testbeleid dat wij hadden, waarbij iedereen en z'n moeder werd getest.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn behoorlijk forse twijfels bij de officiële cijfers..
Bill gates ook. Dat is net zo iets als Bassie de clown vragen naar de effecten van klimaatverandering.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee maar als Bill Gates geen normaal antwoord kan geven dat schept dat geen vertrouwen. Trouwens iedereen die ook maar iets negatiefs over vaccins zegt wordt weggezet als wappie dus hoe het echt zit is moeilijk te zeggen.
Hier. Heb je het toch even gezegd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:29 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
In mijn mening zijn er al een hoop vaccinatie slachtoffers alleen zul je dat absoluut niet in de msm zien, in mijn kringen in ieder geval al 4 mensen en daarnaast zie je constant berichten van mensen die onwel worden.
En ja, de meeste denken hier dat dat komt door abv maar ik denk daar anders over.
Ik denk zelf dat de oversterfte ook door de vaccinaties komt maar dat mag allemaal niet gezegd worden want dan word je gelijk naar BNW verwezen hier.
In China is het coronabeleid wel behoorlijk omgezwaaid. Het probleem daar is wel dat met name ouderen nog niet waren gevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:26 schreef Anton91 het volgende:
Voor het eerst in China een stijging van aantal bevestigde corona besmettingen + doden. Gisteren 2 mensen overleden en vandaag 5.
Raar, had al wel minstens één BNW verwijzing verwachtquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier. Heb je het toch even gezegd.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:29 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
In mijn mening zijn er al een hoop vaccinatie slachtoffers alleen zul je dat absoluut niet in de msm zien,
Wat hebben die en hoe is vastgesteld dat dit door de vaccinaties komt?quote:in mijn kringen in ieder geval al 4 mensen
Laat eens zo'n bericht zien.quote:en daarnaast zie je constant berichten van mensen die onwel worden.
Tja, BNW gaat over dit soort zaken, onbewezen aannames.quote:En ja, de meeste denken hier dat dat komt door abv maar ik denk daar anders over.
Ik denk zelf dat de oversterfte ook door de vaccinaties komt maar dat mag allemaal niet gezegd worden want dan word je gelijk naar BNW verwezen hier.
Als je het andersom bekijkt is het wat logischer. Als je mensen kent die daadwerkelijk geraakt worden door het vaccin (of als je dat denkt) is het natuurlijk makkelijk om anti vax te gaan denken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:48 schreef Momo het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de mensen die pertinent tegen de covid vaccins zijn zoveel mensen lijken te kennen die grote langdurige bijwerkingen hebben van de vaccins. Ik zeg niet dat er geen mensen die langdurige bijwerkingen hebben hoor, die zijn er bij elk vaccin. En dat is heel vervelend voor die mensen. Voor alsnog is er een negatieve correlatie tussen het aantal mensen die gevaccineerd zijn en de oversterfte in landen.
[ afbeelding ]
In mijn beleving zijn het wel vooral mensen die al tegen de vaccins waren voordat ze waren uitgerold, die hebben ook nooit zelf een eerste prik gehad. Op social media zie je van die hele fanatieke lui die dan al in 2020 zeiden dat ze die gifspuit niet wilde hebben. Maar ik kan mij ook zeker voorstellen dat als iemand in je omgeving ernstige bijwerkingen krijgt je anders gaat denken over vaccins.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je het andersom bekijkt is het wat logischer. Als je mensen kent die daadwerkelijk geraakt worden door het vaccin (of als je dat denkt) is het natuurlijk makkelijk om anti vax te gaan denken.
Klopt, statistisch denken is nou eenmaal het sterkste punt van mensen. Feitelijk zou het bij een keuze die je maakt rationeel gezien uit moeten maken of de kans op een gebeurtenis één op tien of één op een miljoen is afgewogen tegen wat de voordelen zijn. Maar 'ik ken iemand die' wil die rationele aanpak nog wel eens vertroebelen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
[..]
In mijn beleving zijn het wel vooral mensen die al tegen de vaccins waren voordat ze waren uitgerold, die hebben ook nooit zelf een eerste prik gehad. Op social media zie je van die hele fanatieke lui die dan al in 2020 zeiden dat ze die gifspuit niet wilde hebben. Maar ik kan mij ook zeker voorstellen dat als iemand in je omgeving ernstige bijwerkingen krijgt je anders gaat denken over vaccins.
Met dank aan feesboek etc.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, statistisch denken is nou eenmaal het sterkste punt van mensen. Feitelijk zou het bij een keuze die je maakt rationeel gezien uit moeten maken of de kans op een gebeurtenis één op tien of één op een miljoen is afgewogen tegen wat de voordelen zijn. Maar 'ik ken iemand die' wil die rationele aanpak nog wel eens vertroebelen.
Zal een combinatie zijn ja.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
[..]
In mijn beleving zijn het wel vooral mensen die al tegen de vaccins waren voordat ze waren uitgerold, die hebben ook nooit zelf een eerste prik gehad. Op social media zie je van die hele fanatieke lui die dan al in 2020 zeiden dat ze die gifspuit niet wilde hebben. Maar ik kan mij ook zeker voorstellen dat als iemand in je omgeving ernstige bijwerkingen krijgt je anders gaat denken over vaccins.
Ik ken niemand met langdurige bijwerkingen van vaccins afgezien van frequente herpes uitbraken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
Beetje hetzelfde als de long covid klachten bij zero covid mensen, bedoel je?quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:48 schreef Momo het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat de mensen die pertinent tegen de covid vaccins zijn zoveel mensen lijken te kennen die grote langdurige bijwerkingen hebben van de vaccins. Ik zeg niet dat er geen mensen die langdurige bijwerkingen hebben hoor, die zijn er bij elk vaccin. En dat is heel vervelend voor die mensen. Voor alsnog is er een negatieve correlatie tussen het aantal mensen die gevaccineerd zijn en de oversterfte in landen.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hier niks over hoef te melden als je weet dat de media op de hand van de staat is en heel eenzijdig het nieuws bracht/brengt.quote:
- 1 vriend heeft tinnitus gekregen na de vaccinatie en is vastgesteld dat er geen gehoorschade is.quote:Wat hebben die en hoe is vastgesteld dat dit door de vaccinaties komt?
https://district8.net/aut(...)e-werf-den-haag.htmlquote:Laat eens zo'n bericht zien.
Ik persoonlijk denk van niet.quote:Tja, BNW gaat over dit soort zaken, onbewezen aannames. Oversterfte bijvoorbeeld: zou uitgestelde zorg daar niet van invloed op zijn?
Ja, dat zie ik ook wel terug hoor. Heb bepaalde kanalen gevolgd en denk dat ik daar ook wel een correlatie zie. Betekend niet dat long covid niet bestaat of al die doen alsof ze ziek zijn. Maar mensen herkennen zich toch wel sneller in iets uit hun eigen beleefwereld.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als de long covid klachten bij zero covid mensen, bedoel je?
Tuurlijk wel, gekkie. Zoveel mensen hebben wat, hadden ze zonder corona of vaccinaties ook gekregen hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:26 schreef Wouter2006 het volgende:
Okay het is niet allemaal 'officieel' vastgesteld maar het is wel allemaal kort na vaccinatie gekomen, ik vind dat geen toeval.
Ow okay, dan zal dat het wel zijn ja, stom van mij om zo door te denken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gekkie. Zoveel mensen hebben wat, hadden ze zonder corona of vaccinaties ook gekregen hoor.
Natuurlijk zeer vervelend dat bekenden van jou medische problemen hebben gekregen, maar het is natuurlijk moeilijk te checken of er een verband is met de vaccinaties. Mensen krijgen ook zo maar medische problemen, ook voor 2020. Net als met die nieuwsberichten van mensen die onwel worden. Dat gebeurde eerder ook wel relatief vaak, ik zie ook nergens staan in die nieuwsberichten dat ze net bij de GGD vandaan komen. Pas als er een trend zichtbaar (n=veel) is van bepaalde ziektes in correlatie tot vaccinatie kunnen we natuurlijk echt conclusies trekken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:26 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier niks over hoef te melden als je weet dat de media op de hand van de staat is en heel eenzijdig het nieuws bracht/brengt.
[..]
- 1 vriend heeft tinnitus gekregen na de vaccinatie en is vastgesteld dat er geen gehoorschade is.
- 1 oom heeft gordelroos gekregen na vaccinatie.
- 1 vriend heeft na zijn vaccinatie veel spierpijn in zijn bovenbeen en lijkt niet meer weg te gaan.
- 1 tante loopt nu in het ziekenhuis, heeft iets aan haar immuunsysteem gekregen, wat is nog niet duidelijk, onderzoeken lopen nog.
Okay het is niet allemaal 'officieel' vastgesteld maar het is wel allemaal kort na vaccinatie gekomen, ik vind dat geen toeval.
[..]
https://district8.net/aut(...)e-werf-den-haag.html
https://dongen.nieuws.nl/(...)t-geparkeerde-autos/
https://www.ad.nl/woerden(...)erde-autos~ad30d6b0/
https://www.bredavandaag.(...)innenreed-werd-waars
https://www.rn7.nl/nieuws(...)urder-mogelijk-onwel
enz enz..
Onwel zou eigenlijk het woord van 2022 moeten zijn ipv klimaatklever.
Tuurlijk, hoeft niet door vaccinatie te komen maar het valt gewoon op dat er ontzettend veel berichten zijn met mensen die onwel worden tegenwoordig.
[..]
Ik persoonlijk denk van niet.
Daarnaast heb ik gewoon hele andere ervaringen dan de meeste users hier.
Ik ken namelijk niet 1 iemand die long-covid heeft in mijn kringen, in tegenstelling tot andere users hier die veel mensen kennen met long-covid.
Daarnaast is mijn vrouw wel 2 gevaccineerd en ik niet. Zij kreeg covid door haar werk (PSZ) en ik kreeg het een aantal dagen later.
Zij was er behoorlijk ziek van (geen long-covid) en ik had maar 2 dagen een verkoudheid. Dus ik kijk gewoon heel anders tegen de vaccinaties aan, ik heb er geen vertrouwen in. Ik heb wel vertrouwen in gezond leven, gezond BMI, goed slapen, eventueel extra vitamine D, zink en selenium.
En laten we eerlijk wezen; 5 vaccinaties in 19 maanden kan toch niet heel gezond zijn?
Kan zijn dat de vaccinaties er mee te maken hadden, maar geen zekerheid natuurlijk. Die dingen gebeurden voor Corona ook en dan gingen we er ook niet vanuit dat die symptomen/kwaaltjes ontstaan zijn door de griep prik. Het kan gewoon toeval zijn. Net zoals mensen ook niet altijd ziek werden van Corona, maar van wat anders; wat ze anders ook hadden gekregen, terwijl het wel toegeschreven werd aan Corona.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:26 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier niks over hoef te melden als je weet dat de media op de hand van de staat is en heel eenzijdig het nieuws bracht/brengt.
[..]
- 1 vriend heeft tinnitus gekregen na de vaccinatie en is vastgesteld dat er geen gehoorschade is.
- 1 vriend heeft na zijn vaccinatie veel spierpijn in zijn bovenbeen en lijkt niet meer weg te gaan.
- 1 tante loopt nu in het ziekenhuis, heeft iets aan haar immuunsysteem gekregen, wat is nog niet duidelijk, onderzoeken lopen nog.
[..]
enz enz..
Tuurlijk, hoeft niet door vaccinatie te komen maar het valt gewoon op dat er ontzettend veel berichten zijn met mensen die onwel worden tegenwoordig.
[..]
Ik ken namelijk niet 1 iemand die long-covid heeft in mijn kringen, in tegenstelling tot andere users hier die veel mensen kennen met long-covid.
Daarnaast is mijn vrouw wel 2 gevaccineerd en ik niet. Zij kreeg covid door haar werk (PSZ) en ik kreeg het een aantal dagen later.
Zij was er behoorlijk ziek van (geen long-covid) en ik had maar 2 dagen een verkoudheid. Dus ik kijk gewoon heel anders tegen de vaccinaties aan, ik heb er geen vertrouwen in. Ik heb wel vertrouwen in gezond leven, gezond BMI, goed slapen, eventueel extra vitamine D, zink en selenium.
En laten we eerlijk wezen; 5 vaccinaties in 19 maanden kan toch niet heel gezond zijn?
quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:26 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
[..]
[..]
enz enz..
[..]
Gordelroos door vaccinatie is bijvoorbeeld bijzonder, gordelroos krijg je door een herpes virus.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:47 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ow okay, dan zal dat het wel zijn ja, stom van mij om zo door te denken.
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:33 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En toch kan het:
https://www.lareb.nl/vacc(...)elroos+na+vaccinatie
Niet alleen dat. China weigert om Europese vaccins in te kopen en gebruikt uitsluitend hun eigen Sinovac vaccin wat een stuk minder goed werkzaam is dan Pfizer/Moderna.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In China is het coronabeleid wel behoorlijk omgezwaaid. Het probleem daar is wel dat met name ouderen nog niet waren gevaccineerd.
Vandaar ook mijn reactie in eerdere post:quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Er staat dat er gevallen bekend zijn van gordelroos NA vaccinatie en dat meer onderzoek nodig is om te bepalen of de vaccinatie er iets mee te maken had.
En daar staat:quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:33 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En toch kan het:
https://www.lareb.nl/vacc(...)elroos+na+vaccinatie
Jij VINDT dat geen toeval, maar dat betekent niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:43 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn reactie in eerdere post:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |