abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207053209
Vorige maand een tijdje gewerkt in een callcenter, dit was achteraf een mismatch en na het zoveelste conflict uiteindelijk weggegaan. Laptop afgesloten en normaal dichtgedaan.

Nu staat er op mijn loonstrookje van die maand dat er 400 euro is ingehouden voor de laptop. Nou was dat überhaupt een brak ding die nog geen 150 waard is, maar dat terzijde.

Dus contact opgenomen met de HR afdeling, en die zegt dat de laptop onbruikbaar is teruggegeven. Hier is absoluut geen sprake van, de laptop heb ik ook enkel op kantoor gebruikt, en heb alles gewoon netjes gehouden.

Wat kan ik doen als de werkgever blijft beweren dat de laptop stuk is teruggeven?

Heb met de manager nog geen contact kunnen hebben, maar ik schat zo in dat die lastig gaat doen, aangezien die ook degene is waar ik constant mee tegen een conflict aan liep.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2022 13:41:21 ]
  maandag 12 december 2022 @ 13:45:12 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_207053373
Je vakbond bellen zodat die actie hierop ondernemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207053378
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
Laat ze maar komen met bewijs
Daar heb ik nu dan ook om gevraagd, en die mail ligt ook bij de manager. Maar in 3 weken kan er al veel gebeurd zijn met die laptop.
pi_207053381
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2022 13:45 schreef NoXia het volgende:
Laat ze maar komen met bewijs
En als ze dat nou niet doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207053390
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je vakbond bellen zodat die actie hierop ondernemen.
Ik zit niet bij een vakbond, aangezien ik dit vak nog geen 3 weken uit heb gevoerd.
pi_207053405
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:50 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik zit niet bij een vakbond, aangezien ik dit vak nog geen 3 weken uit heb gevoerd.
Die reden doet er niet toe. Een vakbond verhuist gewoon mee van baan.

Je rbv bellen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207053428
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 13:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]


Je rbv bellen?
Wie?
pi_207053432
Wat een boeven, als je hem inlevert is het hun verantwoordelijkheid vanaf dat moment.
Hallo
  maandag 12 december 2022 @ 13:59:53 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207053584
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Wie?
Rechtsbijstandverzekering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207053652
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:40 schreef PS. het volgende:
Vorige maand een tijdje gewerkt in een callcenter, dit was achteraf een mismatch en na het zoveelste conflict uiteindelijk weggegaan. Laptop afgesloten en normaal dichtgedaan.

Nu staat er op mijn loonstrookje van die maand dat er 400 euro is ingehouden voor de laptop. Nou was dat überhaupt een brak ding die nog geen 150 waard is, maar dat terzijde.

Dus contact opgenomen met de HR afdeling, en die zegt dat de laptop onbruikbaar is teruggegeven. Hier is absoluut geen sprake van, de laptop heb ik ook enkel op kantoor gebruikt, en heb alles gewoon netjes gehouden.

Wat kan ik doen als de werkgever blijft beweren dat de laptop stuk is teruggeven?

Heb met de manager nog geen contact kunnen hebben, maar ik schat zo in dat die lastig gaat doen, aangezien die ook degene is waar ik constant mee tegen een conflict aan liep.
De laptop is nooit in je bezit geweest dus je kan 'm ook niet defect hebben teruggegeven.

Het is gewoon een item dat nodig is voor je werk dat al-dan-niet nog werkte toen je wegging.

Al zou je er per ongeluk koffie overheen gegoten hebben tijdens je dienstverband, dan nog is dat het risico van je werkgever.

Uitzondering is natuurlijk wanneer je (verweten wordt dat je) roekeloos hebt omgesprongen met het apparaat maar dat haal ik niet uit de OP.
pi_207053661
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Rechtsbijstandverzekering.
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207053780
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
pi_207053809
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Daarnaast heeft TS er blijkbaar tot en met de laatste werkdag z'n werk nog mee kunnen doen, dus dan zou hij door handelen van TS "onbruikbaar" geworden moeten zijn tussen het moment dat hij de zaak verliet en het moment dat de systeembeheerder hem weer aansloot. Sterk verhaal natuurlijk.
  maandag 12 december 2022 @ 14:11:08 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207053823
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:03 schreef PS. het volgende:

[..]
Heb ik niet, ik doe namelijk nooit wat verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.

Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207053828
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:09 schreef Farenji het volgende:
Wat bedoelen ze precies met "onbruikbaar"? Misschien kunnen ze alleen niet inloggen omdat ze je wachtwoord niet hebben of zoiets stoms. Desnoods zou ik nog een keer persoonlijk langs gaan, laat ze maar aantonen wat er precies niet werkt. Voor 400 euro is dat het wel waard lijkt me.
Het wachtwoord voor elke laptop die je daar krijgt is bij wijze van gewoon 1234, dat is voor iedereen het zelfde en was daar niet anders.

Langsgaan wil ik ook nog wel als er niks uit die mail komt, maar hun kunnen mij prima een kapotte laptop laten zien.
pi_207053868
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.

Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Als ik echt de gang naar de rechter moet maken wellicht, maar zover is het nog niet.

Leuk om te zeggen als je genoeg geld hebt, maar ik heb het de afgelopen jaren moeten doen met een paar tientjes per week, dan moeten er toch wat dingen afvallen.
pi_207053880
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef PS. het volgende:

[..]
Het wachtwoord voor elke laptop die je daar krijgt is bij wijze van gewoon 1234, dat is voor iedereen het zelfde en was daar niet anders.

Langsgaan wil ik ook nog wel als er niks uit die mail komt, maar hun kunnen mij prima een kapotte laptop laten zien.
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.

Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
pi_207053894
Je kan even bellen met het Juridisch Loket
pi_207053902
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat kan dan wel eens een slechte financiële gok geweest zijn, want als je zelf niet in staat bent om dat callcenter ervan te overtuigen dat ze die rekening verscheuren, dan zal je moeten betalen voor je rechtsbijstand. Je bent er immers niet voor verzekerd.

Wat stond er in de gebruikersovereenkomst toen je de laptop in ontvangst nam? En heeft er iemand van het bedrijf getekend voor ontvangst in goede staat?
Er was daar wel een thuiswerkovereenkomst voor, vandaar ook de laptop, maar ik heb nooit thuis gewerkt, aangezien ik nog in de inwerkperiode zat. Laptop is dus ook nooit mee geweest naar huis.
pi_207053968
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is sowieso een zinloze discussie. Of die laptop nu defect is of niet, het is jouw verantwoordelijkheid helemaal niet. Hij is door je werkgever verstrekt om je werk te kunnen doen, jij hebt hem gebruikt tot je laatste werkdag en achtergelaten toen je wegging. Dat/of hij (al dan niet) defect is, is geheel niet jouw risico.

Hooguit als ze kunnen aantonen dat je er mee gegooid hebt of dat je er uit rancune koffie overheen gegoten hebt.
Bedankt :) zoiets dacht ik ook wel. Ben dan ook enorm benieuwd hoe ze dit willen gaan bewijzen.

Mij lijkt toch ook dat hun moeten aantonen dat er wat mis is. Ik heb tot 1 minuut voor het ontslag nog gewoon zitten bellen.
pi_207053988
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 14:14 schreef Maerwynn het volgende:
Je kan even bellen met het Juridisch Loket
Ja misschien als het zo ver komt dat de manager inderdaad beweert dat ik hem stuk heb achter gelaten, maar wacht eerst nog maar de reactie af van de manager.
pi_207053993
Juridisch loket idd, sowieso zijn managers in callcenters de grootste pisvlekken.
pi_207054036
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:14 schreef PS. het volgende:

[..]
Er was daar wel een thuiswerkovereenkomst voor, vandaar ook de laptop, maar ik heb nooit thuis gewerkt, aangezien ik nog in de inwerkperiode zat. Laptop is dus ook nooit mee geweest naar huis.
Stond er überhaupt een boeteclausule bij defect in die overeenkomst?
pi_207054038
Klinkt als een geintje dat deze werkgever vaker flikt.

Hoe is het inleveren verlopen? Als jij hem gewoon goed inlevert dan wordt het afgevinkt als in orde.

Achteraf aankomen met dat hij op dat moment al defect was, is amper aan te tonen namelijk. En bij mijn weten moet de werkgever dat kunnen aantonen als er loon van jou wordt ingehouden als zij claimen dat jij dat hebt veroorzaakt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')