Top, ook weer geregeldquote:Op dinsdag 20 december 2022 21:31 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Inderdaad, als het goed is wordt de jaarpremie dan deze maand afgeschreven. Dat gaven ze aan via facebook, zie eerder bericht.
Ik denk er ook over om dit te doen. Scheelt ¤18 per maand voor met zijn tweeën. Alleen nog even de dekking en voorwaarden van CZ Direct bekijken. Maar als jullie al zo stellig zijn dan moet dat goed komen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:35 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gedaan.
Er zullen flink wat mensen zijn vertrokken bij Anderzorg, maar het gros zal wel zijn blijven hangen. Is vast over nagedacht.
Oh ja, en op 'jaarbetaling' zetten.quote:
Paar jaar terug.quote:Op vrijdag 23 december 2022 21:53 schreef blomke het volgende:
Iemand ervaring met ZilverenKruis*?
Voor het eerst daar een polis ontvangen. Blijkt 129/maand met een 1-ster tandverzekering. Ik krijg ook bruto 30/maand van m'n werkgever.
*Jaarbetaling mogelijk??
Inderdaad. Ik heb er best wat navraag naar gedaan laatste weken.quote:Op zondag 18 december 2022 23:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mwah, pas op hoor. De fysio in het ziekenhuis wel, de fysio in de praktijk om de hoek vaak niet.
Zal nooit meer een tandartsverzekering nemenquote:Op vrijdag 23 december 2022 21:53 schreef blomke het volgende:
Voor het eerst daar een polis ontvangen. Blijkt ¤129/maand met een 1-ster tandverzekering. Ik krijg ook bruto ¤30/maand van m'n werkgever.
*Jaarbetaling mogelijk??
Want?quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:02 schreef Rene het volgende:
[..]
Zal nooit meer een tandartsverzekering nemen
Over het algeeen niet helemaal dekkend qua vergoedingen, max 75% voor consulten en zo en ook voor een vulling. Onderaan de streep bijna niks goedkoper dan gewoon zelf betalenquote:
Verbaast me. De jaren dat ik 'm gehad heb, waren de vergoedingen het dubbele van de premie; De Friesland overigens.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:08 schreef Rene het volgende:
[..]
Over het algeeen niet helemaal dekkend qua vergoedingen, max 75% voor consulten en zo en ook voor een vulling. Onderaan de streep bijna niks goedkoper dan gewoon zelf betalen
Ik kies altijd voor een basisverzekeraar en niet mijn aanvullende elders. Dus wellicht ligt het daaraan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Verbaast me. De jaren dat ik 'm gehad heb, waren de vergoedingen het dubbele van de premie; De Friesland overigens.
Ik heb nou een aanvullend pakket gevonden waar ik voor 2000 euro mijn gebit kan laten renoveren.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:08 schreef Rene het volgende:
[..]
Over het algeeen niet helemaal dekkend qua vergoedingen, max 75% voor consulten en zo en ook voor een vulling. Onderaan de streep bijna niks goedkoper dan gewoon zelf betalen
Dat is nog steeds zo. 300-350 euro aan premie betalen, levert je 500 euro aan vergoedingen op. Wel 75% van je rekeningen dus je totaal moet wel boven de 500 uitkomen. Maar als je veel tandzorg nodig hebt, is een verzekering gewoon een goed plan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Verbaast me. De jaren dat ik 'm gehad heb, waren de vergoedingen het dubbele van de premie; De Friesland overigens.
Ligt eraan wat de mondhygiënist precies gaat doen en of je verzekering M- en T-codes dekt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:40 schreef stropdaz het volgende:
Valt mondhygiëniste ook onder de tandartsverzekeringvergoeding?
Bij ZK: ¤124 premie levert ¤250 vergoeding op.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo. 300-350 euro aan premie betalen, levert je 500 euro aan vergoedingen op. Wel 75% van je rekeningen dus je totaal moet wel boven de 500 uitkomen. Maar als je veel tandzorg nodig hebt, is een verzekering gewoon een goed plan.
Ja, via de telefoon: 1% korting op de premie.quote:
Heb je dan een gigantisch aanvullend pakket?quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij gaan weer terug naar Zilveren Kruis na een paar jaar VGZ. En gaan ¤40 per maand meer betalen dan afgelopen jaar (plus nog wat kosten voor mijn medicijnen die bij vgz wel vergoed werden). Eigenlijk absurd. Als we bij VGZ zouden blijven zou het ¤25 per maand meer zijn, maar die hebben de contracten met het regionale ziekenhuis nog niet rond. De goedkoopste basisverzekering van Zilveren Kruis heeft geen enkel ziekenhuis in de wijde regio gecontracteerd, de iets duurdere gelukkig wel, maar daar betalen we dus bijna ¤15 per maand meer voor.
Ik heb daar tand basis gekozen en dat komt voor mij prima uit met 1 controle en 1x 25 minuten reinigen en nog ¤75 maximum voor vullingen/trekken/foto. Ik betaal met collectiviteit en korting jaarbetaling ¤83 en dat is ongeveer het bedrag dat ik sowieso altijd kwijt ben voor de jaarlijkse controle en reiniging, dus in mijn geval een no-brainer.quote:Op zaterdag 24 december 2022 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij ZK: ¤124 premie levert ¤250 vergoeding op.
Ik heb een aanvullende verzekering met minimaal 20 behandelingen fysio per jaar, mijn man niet.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je dan een gigantisch aanvullend pakket?
Wij gaan van VGZ met max eigen risico en collectiviteit naar stad Holland met 0 eigen risico en een iets kleinere AV voor maar 5 euro de man meer dan afgelopen jaar.
En daar krijgen we ook nog een restitutiepolis ipv combinatie voor.
Of ik lees slecht en dit gaat over goedkope basisverzekeringen. Daar heb ik überhaupt nog nooit naar gekeken, dus ws zinloze vraag hierboven.
Wat voor ervaring zoek je?quote:Op vrijdag 23 december 2022 21:53 schreef blomke het volgende:
Voor het eerst daar een polis ontvangen. Blijkt ¤129/maand met een 1-ster tandverzekering. Ik krijg ook bruto ¤30/maand van m'n werkgever.
*Jaarbetaling mogelijk??
Goede en slechte. Middelmatige mag ook.quote:
Begrijpelijk. Noord West Groep is al bij ZK gecontracteerd: https://www.nwz.nl/Nieuws(...)met-zorgverzekeraarsquote:Op zaterdag 24 december 2022 12:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Vgz basis hadden we en die ging dus al totaal ¤25 per maand omhoog voor ons samen voor hetzelfde pakket maar die heeft dus nog geen contracten in de regio en ik wil niet het risico lopen dat ik naar bijvoorbeeld Beverwijk of Amsterdam naar het ziekenhuis moet vanuit de kop van Noord-Holland.
Het mag/kan bijna niet dat een verzekeraar een ziekenhuis in een regio waar het alleen is niet contracteert. De verzekeraar MOET voldoen aan zijn zorgplicht.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb een aanvullende verzekering met minimaal 20 behandelingen fysio per jaar, mijn man niet.
Vgz basis hadden we en die ging dus al totaal ¤25 per maand omhoog voor ons samen voor hetzelfde pakket maar die heeft dus nog geen contracten in de regio en ik wil niet het risico lopen dat ik naar bijvoorbeeld Beverwijk of Amsterdam naar het ziekenhuis moet vanuit de kop van Noord-Holland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |