Is al een keer eerder gebeurt bij een Wagner basis toen was de Russische media gewoon op bezoek geweest.quote:Op maandag 12 december 2022 10:37 schreef ExTec het volgende:
Reden waarom die wagner compound naar de maan is ge-HIMARS'ed.
Omdat ze Opsec niet snappen.
[ twitter ]
Klopt. Ze leren echt niet h?quote:Op maandag 12 december 2022 10:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is al een keer eerder gebeurt bij een Wagner basis toen was de Russische media gewoon op bezoek geweest.
Oekraense identiteit/cultuur/geschiedenis bestaat niet. Het is niks. Het zijn Polen, Russen, Litouwers, Roemenen.quote:Op maandag 12 december 2022 07:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat wil Poetin?
Overgave van heel Oekrane.
Volledig uitwissen van de Oekraense identiteit (taal, geschiedenis, cultuur)
Dood van Zelenskyy, vervangen door marionnettenregering.
la Vichy/Petain-regering uitvoeren, overdreven uitvoeren, wensen Russische overheerser, opsluiten, martelen en opruimen bij het minste teken van tegenstand door voornoemde marionnettenregering.
Oekraense kinderen en vruchtbare vrouwen naar uithoeken Rusland, om aldaar het bevolkingscijfer=arbeiders, soldaten op te krikken.
En jij denkt dat dit het beste is? Noem je dat denken? Denk je ook, al is het maar een minuutje aan de mensen die wonen op die stukjes land die je wil weggeven, wier Oekraense boeken verbrand worden, wier kinderen gedwongen leren dat Oekrane niet bestaat, gestraft worden voor het spreken van hun moedertaal. De mensen die al sinds 2014 worden vastgehouden in kerkers en doodgemarteld? Dat is jouw versie van 'veilig doorgaan met hun leven'?
Overigens, zolang miljoenen Oekraners er anders over denken, gaat het so wie so niet gebeuren. Het is een democratisch land, en hun democratisch gekozen president wordt afgezet du moment hij besluit de baby dan maar in tween te hakken. Dat voor zover de leider die de oorlog wil.
Ik denk dat er miljoenen Oekraners zijn die het niet eens zijn met je. En ik denk dat die beter weten of de Oekraense identiteit/cultuur/geschiedenis bestaat dan een toetsenbordheld in NL.quote:Op maandag 12 december 2022 11:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Oekraense identiteit/cultuur/geschiedenis bestaat niet. Het is niks. Het zijn Polen, Russen, Litouwers, Roemenen.
Oekrane is niets meer dan een lap grond tussen een paar lijnen. Ik heb niets tegen het land, maar ga mij niet vertellen dat "grensgebied" een natiestaat is.
Ik denk dat de weerstand dat de Oekrainers tonen wel laat zien dat dit complete onzin is. Als zichzelf niet als Oekrainers zouden zien waarom zouden ze dan zo hard terug vechten om die identiteit te behouden? Ze zitten liever zonder stroom en gas dan dat ze compressies sluiten met Rusland.quote:Op maandag 12 december 2022 11:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Oekraense identiteit/cultuur/geschiedenis bestaat niet. Het is niks. Het zijn Polen, Russen, Litouwers, Roemenen.
Oekrane is niets meer dan een lap grond tussen een paar lijnen. Ik heb niets tegen het land, maar ga mij niet vertellen dat "grensgebied" een natiestaat is.
Geen geschiedenis zegt 'iequote:Op maandag 12 december 2022 11:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom blijf jij je onzin herhalen?quote:Op maandag 12 december 2022 11:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ps. Het is geen democratie. De etnische Russen mochten er niet stemmen.
1 is gewoon niet waar. In het oosten spreken ze al generaties lang Russisch en ze kunnen niet eens Oekraens.quote:Op maandag 12 december 2022 07:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
1. Nu wel. Russen krijgen dag in dag uit te horen dat Oekraners minderwaardig zijn, kakkerlakken die je vertrapt, ratten die je verdelgt. Dat Oekrane laaghartig begonnen is met deze oorlog. En nu de doden en gewonden binnenkomen van deze -zoals hen verteld is door ‘kohols’ begonnen oorlog- haten ze Oekraners. Oekraners vinden in elk bevrijd gebied martelkamers, massagraven, getraumatiseerde burgers. Zelfs van oorsprong Russisch sprekende Oekraners zweren nooit meer Russisch te zullen spreken. Ze haten de ‘rashisten’/orks.
2, Waar haal je de NAVO vandaan? Zelenskyy heeft in een toespraak op 23 februari gezegd dat Oekrane niet van plan was pogingen te doen bij de NAVO te horen. Het oosten van Oekrane heeft meer met Oekrane dan met Rusland. Daar gaat het om.
Dat is niveautje: Witte mensen hebben geen cultuur!quote:
Deze Rusland propagandisten graag zo veel mogelijk negeren, bvdquote:Op maandag 12 december 2022 11:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De geschiedenis van Kyiv is ouder dan die van Moskou , maar daar hoor je Moscoviten nooit over. Het is eerder andersom de Moscoviten zijn ontsprongen uit Kyiv.quote:
quote:Op maandag 12 december 2022 11:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
1 is gewoon niet waar. In het oosten spreken ze al generaties lang Russisch en ze kunnen niet eens Oekraens.
2. Zelensky wilde wel degelijk bij de NAVO. En het Oosten wil dat niet. Loehansk en Donetsk hebben zich onafhankelijk verklaard. Naderhand is een referendum gehouden en ook daaruit bleek dat de meerderheid bij Rusland wil. Nou vertrouw ik de boel niet dusdanig dat dat allemaal eerlijk gegaan is, maar dat die 99% in werkelijkheid een 80% of meer is dat is zeker. Zie ook de uitslagen van verkiezingen in de periode 2000-2010 met Janoekovytsj o.a. Dat oosten is pro-Russisch.
Je weet dat wat je hier zegt genocide is?quote:Op maandag 12 december 2022 11:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Nederland heb je ook geen vrije pers. 99% zegt hetzelfde. Als je die 1% bent die iets anders zegt dan wil D66 je verbieden en noemen ze je "fascisten".quote:Op maandag 12 december 2022 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zal niet zeggen dat de Westerse media niet vooringenomen zijn, maar je weet dat men in Rusland geen vrije pers heeft he?
Genocide is volkerenmoord. Zeggen dat een volk an sich niet bestaat is geen volkerenmoord. Dat is het pas als je ze gaat vermoorden, niet als je ze hun identiteit ontneemt. Dat zou je wel culturele genocide kunnen noemen.quote:Op maandag 12 december 2022 11:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je weet dat wat je hier zegt genocide is?
bnw is een deurtje verder opquote:Op maandag 12 december 2022 11:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In Nederland heb je ook geen vrije pers. 99% zegt hetzelfde. Als je die 1% bent die iets anders zegt dan wil D66 je verbieden en noemen ze je "fascisten".
Terwijl het verbannen van een tegengeluid juist een kenmerk was van het fascisme en een manier waarop ze tijdelijk succesvol waren.
Wat was Oekrane volgens jou dan pakweg 100 jaar geleden? Was dat een natie? Een volk?quote:Op maandag 12 december 2022 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er miljoenen Oekraners zijn die het niet eens zijn met je. En ik denk dat die beter weten of de Oekraense identiteit/cultuur/geschiedenis bestaat dan een toetsenbordheld in NL.
Het is algemeen bekend dat alle Vlamingen bij Nederland willen horen en alle Walen bij Frankrijk. Toch?quote:Op maandag 12 december 2022 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zelfs in het oosten zijn nog veel gebieden waar meer dan 80% Oekraens als moedertaal heeft. Daarnaast kunnen de meeste mensen beide talen spreken, de talen lijken ook erg op elkaar. En Russisch als moedertaal betekend ook niet meteen dat ze bij Rusland willen horen.
Onderdrukt door de Sovjet Unie.quote:Op maandag 12 december 2022 11:27 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat was Oekrane volgens jou dan pakweg 100 jaar geleden? Was dat een natie? Een volk?
Ontmenselijking, dat is wat hij hier doet, is ook genocide.quote:Op maandag 12 december 2022 11:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Genocide is volkerenmoord. Zeggen dat een volk an sich niet bestaat is geen volkerenmoord. Dat is het pas als je ze gaat vermoorden, niet als je ze hun identiteit ontneemt. Dat zou je wel culturele genocide kunnen noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |