Ik neem aan dat met 16.5 je radiatoren niet zo moeten gloeien dat je na drie seconde je klauwen zouden verbrandenquote:Op zondag 11 december 2022 09:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je denkt dat je radiatoren maar 16,5 zouden moeten zijn?
Waarom?quote:Op zondag 11 december 2022 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat met 16.5 je radiatoren niet zo moeten gloeien dat je na drie seconde je klauwen zouden verbranden
Sowieso de aanvoertemperatuur cv terugzetten naar 60C staat normaal op 80-90Cquote:Op zondag 11 december 2022 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat met 16.5 je radiatoren niet zo moeten gloeien dat je na drie seconde je klauwen zouden verbranden
Ligt eraan hoe koud het is buiten. En het is koud buiten, dus slaat ie steeds eerder aan.quote:Op zondag 11 december 2022 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat ligt aan een aantal dingen: de temperatuur van het CV-water vooral.quote:Op zondag 11 december 2022 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Al twee maanden geleden gedaanquote:Op zondag 11 december 2022 09:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Sowieso de aanvoertemperatuur cv terugzetten naar 60C staat normaal op 80-90C
Een huis constant op temperatuur houden kost wel meer energie. Dus daarmee bespaart roos wel.quote:Op zondag 11 december 2022 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan zorgen dat de boel niet zoveel afkoelt.
Ik ben benieuwd of het huis van roos dan nog wel 16.5 graden kan worden als het nog wat kouder wordt.quote:Op zondag 11 december 2022 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan zet je de aanvoer toch op 40 graden als je je radiatoren te warm vindt?
Het ligt er wel aan wat nu de nachttemperatuur is, als het verschil heel groot is zou het zuiniger kunnen zijn dat verschil kleiner te maken.quote:Op zondag 11 december 2022 09:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een huis constant op temperatuur houden kost wel meer energie. Dus daarmee bespaart roos wel.
Ow laat het publiek hier dan maar eens de berekening daarvan zien dat het zuiniger is.quote:Op zondag 11 december 2022 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ligt er wel aan wat nu de nachttemperatuur is, als het verschil heel groot is zou het zuiniger kunnen zijn dat verschil kleiner te maken.
Als je daardoor iedere keer zo laag zit dat de muren niet verwarmen blijft het een hoop energie kosten de boel op temperatuur te krijgen.quote:Op zondag 11 december 2022 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow laat het publiek hier dan maar eens de berekening daarvan zien dat het zuiniger is.
Bij vloerverwarming en een goed geïsoleerd huis is dat sowieso het geval.quote:Op zondag 11 december 2022 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow laat het publiek hier dan maar eens de berekening daarvan zien dat het zuiniger is.
Met radiatoren geen idee maar hier in de nacht de verwarming uit en in de ochtend 1 a 2gr opwarmen kost veel meer dan constante temp.quote:Op zondag 11 december 2022 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De muren constant op temperatuur houden hoeveel energie kost dat wel niet tov opnieuw opwarmen?quote:Op zondag 11 december 2022 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je daardoor iedere keer zo laag zit dat de muren niet verwarmen blijft het een hoop energie kosten de boel op temperatuur te krijgen.
de hele nacht je huis verwarmen terwijl je in je nest ligt te meurenquote:Op zondag 11 december 2022 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De muren constant op temperatuur houden hoeveel energie kost dat wel niet tov opnieuw opwarmen?
Veel meer, maar niet iedereen is natuurkundig onderlegd.quote:Op zondag 11 december 2022 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De muren constant op temperatuur houden hoeveel energie kost dat wel niet tov opnieuw opwarmen?
ik weet niet hoe jij het regelt, maar ik kan onmogelijk de temperatuur van mijn muren regelen. Ik regel de luchttemperatuur in mijn huis.quote:Op zondag 11 december 2022 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
met koude muren zakt je luchttemperatuur razendsnel zogauw je verwarming uit gaat. Dat is heel erg conformtabel en je hebt meer kans op schimmel.quote:Op zondag 11 december 2022 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je daardoor iedere keer zo laag zit dat de muren niet verwarmen blijft het een hoop energie kosten de boel op temperatuur te krijgen.
Maar gezien de nachttemperatuur bij Roos 15 graden is speelt dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |