Ja ik wou ergens de komende maanden een keer gaan. Beluxtrains is nog niet helemaal bijgewerkt, maar ze worden nog maar zeer beperkt ingezet, zeker als je een dagje op en neer wil vanuit Nederland. Ik wil best naar Noorderkempen ofzo rijden of naar Limburg afzakken maar ik heb ook geen zin om helemaal ergens achter Charleroi of Bergen te moeten komen voor zo’n Klassiekje, dat is me wat te gortigquote:Op maandag 2 januari 2023 16:10 schreef James1988 het volgende:
Dan moet je niet al te lang wachten, de Klassiekskes gaan eruit wanneer de Belgen overstappen op ETCS only en dat is tegen 2025 het geval.
Ja waarschijnlijk wordt dat het gewoon. De NMBS is ook niet erg scheutig met goedkope dag- of actiekaarten dus beter gewoon op safe spelen ipv voor een vermogen Wallonië rondrijden en geen AM66 treffenquote:Op maandag 2 januari 2023 16:18 schreef James1988 het volgende:
Aken is je beste gok want daar mag voor zover mij bekend niets anders Belgisch komen.
Tussen Nürnberg en Cheb (CZ) rijden deze treinen:quote:Op maandag 2 januari 2023 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja bij al dit geneuzel met grenspunten en intervallen haak ik dus altijd een beetje af. Ik ben geen student meer en het hoeft niet meer allemaal voor 3 knaken, dan betaal ik liever wat meer en neem de ICE in plaats van allerlei gehannes met boemeltjes ergens achterin Duitsland.
Hoewel het natuurlijk wel z’n charme heeft.
Neem hem mee. Over een paar weken start de ticketverkoop, laat nog wel weten wat het geworden isquote:Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tussen Nürnberg en Cheb (CZ) rijden deze treinen:
[ afbeelding ]
Behoorlijk snelle dieseltreinen en in de eerste klas is behoorlijk comfortabel.
Tussen Cheb en Praha rijden deze treinen:
[ afbeelding ]
Ook rijtuigen met een hoog comfort. Tussen Plzen en Praha wordt non-stop gereden (uur reistijd).
Dus niet echt boemeltjes te noemen. Al zijn het geen ICE's.
Je kunt hiervoor trouwens beter bij Arriva kijkenquote:Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef James1988 het volgende:
Wellicht heb je dan nog wat aan het Euregioticket?
https://www.ns.nl/producten/overige-kaartjes/p/euregio
Het verschil? Hij is overal ¤20?quote:Op maandag 2 januari 2023 16:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt hiervoor trouwens beter bij Arriva kijken
https://www.arriva.nl/lim(...)-1/euregioticket.htm
Ben best aan het genieten.quote:Dit is het schema:
26/12 Nederland: Zutphen - Winterswijk (sneeuw)
27/12 Italië-Sardinië: Cagliari - Mandas-Arbatax
28/12 Oostenrijk: Ampflwang - Timelkam + Lambach - Gmunden
29/12 Noorwegen: Oslo - Myrdal - Flĺm
30/12 Noorwegen: Myrdal - Bergen
31/12 Zwitserland: Chur- Arosa (herhaling)
01/01 Frankrijk: Orléans - Nantes - Le Croisic (om 20:10 i.p.v. 19:50)
02/01 Oostenrijk: Steyr - Grünburg + St.Wolfgang - Schafberg
03/01 Ierland: Kilmeadan - Waterford - Limerick
04/01 Polen: Krakau - Tarnów - Krynica Zdrój
05/01 Frankrijk: Estivareilles - Craponne sA + Langeac - Langogne
Indien de tickets van CD nog altijd hetzelfde zijn: De RE van Neurenberg naar Cheb heeft Zugbindung, de treinen daarvoor en erna niet. Kortom, je moet vroeger richting Neurenberg vertrekken als je daar een uurtje wil rondlopen.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:07 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
dan neem je 1 intercity later in Cheb of 1 RE later in Nurnberg, die ruimte heb je wel.
Volgens de Wiki 8 stuks. Maar uiteindelijk moet de trein toch ook gaan rijden naar Luik? Dan heb je aan 8 stellen sowieso onvoldoende. Afgelopen zomer heeft er ook wekenlang niks of veel minder gereden vanwege werkzaamheden en gezeik met tekort aan machinisten. Station Heerlen De Kissel zou tijdelijk gesloten zijn maar dat is met stille trom een permanente sluiting geworden. Het scheelt dat er ook een aardige busverbinding is tussen Heerlen en Aken want op de trein zou ik het niet zo snel meer gokken.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:03 schreef J.B. het volgende:
Arriva heeft blijkbaar problemen met het rollend materieel tussen Heerlen en Aachen, er rijden inmiddels al vier dagen geen treinen en de dagen daarvoor was het ook bal:
Vandaag:
[ twitter ]
2 januari:
[ twitter ]
1 januari:
[ twitter ]
31 december:
[ twitter ]
30 december:
Teveel tweets, maar ook een groot deel van de treinen uitgevallen.
29 december:
[ twitter ]
Hoeveel van die Drielandentreinen heeft Arriva überhaupt? Het kan toch niet zijn dat ze er maar een of twee hebben? Normaal zou het me niet opvallen, maar ik moest nu toevallig retour met de trein naar Duitsland wat ik uiteindelijk maar via Venlo gedaan heb.
De tweede kerstdag zat ik in die trein (waarvan de ritten naar Aachen hBf toen wel doorgingen maar die naar Herzogenrath niet.) De bestuurder verzocht in Heerlen de reizigers naar een ander treinstel ervoor over te stappen, zodat hij met de trein terug naar Aken kon. Zou dus ook een personeelsprobleem kunnen zijn vanwege onvoldoende tweetalige machinisten. Dat lijkt me op dit moment een stuk aannemelijker.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:03 schreef J.B. het volgende:
Arriva heeft blijkbaar problemen met het rollend materieel tussen Heerlen en Aachen, er rijden inmiddels al vier dagen geen treinen en de dagen daarvoor was het ook bal:
Vandaag:
[ twitter ]
2 januari:
[ twitter ]
1 januari:
[ twitter ]
31 december:
[ twitter ]
30 december:
Teveel tweets, maar ook een groot deel van de treinen uitgevallen.
29 december:
[ twitter ]
Hoeveel van die Drielandentreinen heeft Arriva überhaupt? Het kan toch niet zijn dat ze er maar een of twee hebben? Normaal zou het me niet opvallen, maar ik moest nu toevallig retour met de trein naar Duitsland wat ik uiteindelijk maar via Venlo gedaan heb.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar Duits en plat Limburgs is toch bijna hetzelfdequote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De tweede kerstdag zat ik in die trein (waarvan de ritten naar Aachen hBf toen wel doorgingen maar die naar Herzogenrath niet.) De bestuurder verzocht in Heerlen de reizigers naar een ander treinstel ervoor over te stappen, zodat hij met de trein terug naar Aken kon. Zou dus ook een personeelsprobleem kunnen zijn vanwege onvoldoende tweetalige machinisten. Dat lijkt me op dit moment een stuk aannemelijker.
8 stuks is genoeg voor Luik - Maastricht - Heerlen - Aken.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens de Wiki 8 stuks. Maar uiteindelijk moet de trein toch ook gaan rijden naar Luik? Dan heb je aan 8 stellen sowieso onvoldoende.
Personele problemen hebben ze in de afgelopen week ook gehad:quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens de Wiki 8 stuks. Maar uiteindelijk moet de trein toch ook gaan rijden naar Luik? Dan heb je aan 8 stellen sowieso onvoldoende. Afgelopen zomer heeft er ook wekenlang niks of veel minder gereden vanwege werkzaamheden en gezeik met tekort aan machinisten.
Er lopen volgens mij een paar dingen door elkaar heen. Ten eerste heeft Arriva Limburg een tekort aan personeel en ten tweede is Arriva bezig met de inbouw van ECTS in de treinstellen. Die hebben volgens mij daardoor een nieuwe toelating nodig.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
8 stuks is genoeg voor Luik - Maastricht - Heerlen - Aken.
Luik - Maastricht duurt 34 minuten, Maastricht - Heerlen - Aken 48 minuten. Zelfs als je de huidige tijden aanhoudt (en daardoor 11 minuten in Maastricht staat) ben je maar 93 minuten onderweg. Met 4 stellen kun je een uurdienst op de hele route rijden, met ruime kering in Luik en Aken.
Voor een pendeldienst tussen Heerlen en Aken heb je maar 1 of 2 stellen nodig (afhankelijk van hoe krap/ruim je je keringen kunt doen). Als zelfs dat op dit moment niet mogelijk is betekent dat waarschijnlijk dat de hele vloot aan de kant staat. Wellicht is er een toelating verlopen?
Maar is die ECTS ook de reden dat er nog niet naar Luik gereden wordt?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er lopen volgens mij een paar dingen door elkaar heen. Ten eerste heeft Arriva Limburg een tekort aan personeel en ten tweede is Arriva bezig met de inbouw van ECTS in de treinstellen. Die hebben volgens mij daardoor een nieuwe toelating nodig.
Zeker. Daarom is de toelating in België nog niet rond, al kan de DVIS altijd wel wat nieuws verzinnen natuurlijkquote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar is die ECTS ook de reden dat er nog niet naar Luik gereden wordt?
hoe? ik vraag dit voor mezelf.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je kan ook Kopenhagen Stockholm Helsinki Tallinn Vilnius Warschau doen en daar de trein naar Praag pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |