Het kan zelfs effectiever zijn, kijk bijvoorbeeld hoe Tokio zijn zakencentrum heeft verboden met het buitengebied.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kan me niks bedenken waarin het ov dezelfde effectiviteit heeft als een auto.
Je kunt werken en in het ov zitten. Je kunt niet werken en een auto besturen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kan me niks bedenken waarin het ov dezelfde effectiviteit heeft als een auto.
Je kan prima een overleg voeren via de telefoon met een carkit.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:49 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Je kunt werken en in het ov zitten. Je kunt niet werken en een auto besturen.
Het wordt er alleen maar gevaarlijker op want de weginrichting wordt er niet op aangepast en dus blijft iedereen er met 70 overheen rijden. de onvoorspelbaarheid wordt alleen maar groter.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:06 schreef silverhill het volgende:
[..]
Want een bus is een stuk wendbaarder en lichter, zonder dode hoeken. Dus dat is volstrekt logisch als het je daadwerkelijk om veiligheid gaat.
Klopt maar dat is wel een heel beperkt gebied. Met een auto kan je simpeler en sneller naar andere gebieden. Hierdoor is een auto altijd noodzakelijk voor deze opties.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Het kan zelfs effectiever zijn, kijk bijvoorbeeld hoe Tokio zijn zakencentrum heeft verboden met het buitengebied.
Ja ik zei ook in theorie in de praktijk ben je met de auto overal beter af. Uitgezonderd veel grote steden, maar dan moet je OV beter inrichten en niet de automobilist straffen en het logistieke probleem dat ontstaat verder negeren.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar dat is wel een heel beperkt gebied. Met een auto kan je simpeler en sneller naar andere gebieden.
In Eindhoven hebben ze dit bijvoorbeeld hier en daar al. En dat levert vaak levensgevaarlijke situaties op.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Een auto verliest het nagenoeg altijd van het ov, hoe goed je het ov ook regelt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik zei ook in theorie in de praktijk ben je met de auto overal beter af. Uitgezonderd veel grote steden, maar dan moet je OV beter inrichten en niet de automobilist straffen en het logistieke probleem dat ontstaat verder negeren.
Leuk en aardig dat ze tegen fanatiek auto's zijn maar werk aan een betere bereikbaarheid en meer betrouwbaar OV. En zet als veiligheid je kernargument is opa en oma op de e-bike lekker een helmpje op.
Dat is een kwestie van handhaving en niet met de regelgeving.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In Eindhoven hebben ze dit bijvoorbeeld hier en daar al. En dat levert vaak levensgevaarlijke situaties op.
Dat komt omdat er meer dan genoeg idioten zijn die 60 rijden. En niets of niemand doet daar wat tegen. Maar dat weet je zelf vast ook wel.
Het kan alsnog wel een heel stuk efficiënter. Als ik met mijn neefje van Bussum naar Artis ga doe ik daar met de auto een half uur over en met de trein (woon praktisch bij het station) 53 minuten. Dat is op zich een goede en drukke aansluiting. Zo krijg je mensen de auto niet uit, laat staan als je in Schubbekuttenveen woont waar al het OV weggesaneerd is de afgelopen 15 jaar.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een auto verliest het nagenoeg altijd van het ov, hoe goed je het ov ook regelt.
Ze kunnen je nooit zo snel van mariahout naar hongerige wolf brengen dan ik er met de auto over doe tusen deze 2 dorpen. En al helemaal niet op een zondag of in de nachtelijke uren.
Een auto is hierdoor nooit gedateerd voor iedereen.
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ik zei ook in theorie in de praktijk ben je met de auto overal beter af. Uitgezonderd veel grote steden, maar dan moet je OV beter inrichten en niet de automobilist straffen en het logistieke probleem dat ontstaat verder negeren.
Leuk en aardig dat ze tegen fanatiek auto's zijn maar werk aan een betere bereikbaarheid en meer betrouwbaar OV. En zet als veiligheid je kernargument is opa en oma op de e-bike lekker een helmpje op.
Het kan wellicht efficienter maar het kan nooit een auto vervangen op alle punten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Het kan alsnog wel een heel stuk efficiënter. Als ik met mijn neefje van Bussum naar Artis ga doe ik daar met de auto een half uur over en met de trein (woon praktisch bij het station) 53 minuten. Dat is op zich een goede en drukke aansluiting. Zo krijg je mensen de auto niet uit, laat staan als je in Schubbekuttenveen woont waar al het OV weggesaneerd is de afgelopen 15 jaar.
Veel plekken zijn überhaupt niet of slecht te bereiken, daar zal je wat aan moeten doen. En de reistijd inperken. Ook voor plekken binnen Amsterdam moet je soms 3-4 keer overstappen en ben je een uur onderweg. Dat is onacceptabel als je van de auto af wilt. Mensen willen best concessies doen, maar niet al hun vrijheid opgeven.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het kan wellicht efficienter maar het kan nooit een auto vervangen op alle punten.
Voor sommigen kan het, maar nooit voor iedereen, zoals voor veel inwoners van bv hongerige wolf, godlinze, mariahout en stampersgat.
Ookniet voor de inwoners van amsterdam die op zondag naar deze dorpen willen reizen.
Met de auto zijn ze prima te bereiken, nauwelijks tot geen files in de regio eromheen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel plekken zijn überhaupt niet of slecht te bereiken, daar zal je wat aan moeten doen. En de reistijd inperken.
Er moet inderdaad ook gehandhaafd wordenquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:11 schreef tjoptjop het volgende:
Prima mits de weg en doorstroming er ook op aangepast worden. Dus niet alleen een 30 bordje plaatsen op een nu 50 weg dat laatste zullen ze wel gaan doen natuurlijk
Doen ze daar überhaupt aan in Amsterdam (met alles)?quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er moet inderdaad ook gehandhaafd worden
Geen idee, ik kom er uiteraard nooit.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Doen ze daar überhaupt aan in Amsterdam (met alles)?
Maar als de weginrichting is aangepast dan is handhaving minder belangrijk.
Alleen kom je niet meer terug want dan is je fiets gejat. En daar doet de politie niets tegen, die staat lekker te flitsen en de beurs van de gemeente te spekken.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:53 schreef Grebneseih het volgende:
[..]
Dat ben je sowieso wel in het centrum van Amsterdam sneller met de fiets op je bestemming.
Welnee, geen 30 bordjes, zone 30 borden gaan het worden, dat is veel goedkoper omdat je er minder hoeft te plaatsen, gewoon bij elke afslag van de ring en klaar.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:11 schreef tjoptjop het volgende:
Prima mits de weg en doorstroming er ook op aangepast worden. Dus niet alleen een 30 bordje plaatsen op een nu 50 weg dat laatste zullen ze wel gaan doen natuurlijk
Dan had je hem maar met 4 sloten moeten vastmaken. Eigen schuld.quote:Op vrijdag 9 december 2022 15:40 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Alleen kom je niet meer terug want dan is je fiets gejat. En daar doet de politie niets tegen, die staat lekker te flitsen en de beurs van de gemeente te spekken.
Vier sloten dertig minimaalquote:Op vrijdag 9 december 2022 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan had je hem maar met 4 sloten moeten vastmaken. Eigen schuld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |