Ja en dan standaard meerdere keren per dag gepakt worden met 50 te hard. Lekker man.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Ja, liefst met mobiele flitspalenquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en dan standaard meerdere keren per dag gepakt worden met 50 te hard. Lekker man.
Er zijn hier wegen in de bebouwde kom waar je zonder gevaar met 100 overheen kan.
Had je meer redenen nodig dan?quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nog een reden om er weg te blijven.
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bentquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, hopelijk gaat er landelijk worden geregeld dat in bebouwde kom overal 30 geldt.
Dat lijkt me nog niet haalbaar helaasquote:Op vrijdag 9 december 2022 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent
Dat ben je sowieso wel in het centrum van Amsterdam sneller met de fiets op je bestemming.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:51 schreef mschol het volgende:
[..]
schaf dan gewoon autos af als je met de fiets al sneller bent
quote:Van der Horst verwacht dat de maatregel het verkeer ’veiliger’ en ’stiller’ maakt, maar denkt ook dat mensen minder snel de auto zullen pakken. Geen gekke gedachte, want een opgevoerde e-bike is straks een stuk sneller dan de auto
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:54 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ja klopt want dat is legaal![]()
Straks overal van die wegwerp e bikes en e-scooters natuurlijk
Langzamer rijden zonder deelscooters.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die deelscooters gaan ze juist op veel plekken ook weer tegen.
Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Scheuren is iets anders maar verkeer moet gewoon met een prettig tempo kunnen doorstromen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Langzamer rijden zonder deelscooters.
Blijkbaar willen ze dat zoals ik reageerde op de vraag of men wel weet wat ze willen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scheuren is iets anders maar verkeer moet gewoon met een prettig tempo kunnen doorstromen.
Anders krijg je toch alleen maar frustraties en uiteindelijk nog meer ongelukken.
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Ik rij gewoon auto hoor en ben voorstander hiervan en van mij mag het landelijk worden ingevoerd. Ipv 50 naar 30quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Mensen die hier voorstander van zijn rijden geen auto zeker? Het verschilt weliswaar maar 50 stelt op de meeste wegen echt niks voor.
Amsterdam kom ik bijna dagelijks, even los van wat specifieke plekken in de binnenring kun je daar op de meeste plekken ook echt makkelijk 50 of harder rijden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.
Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
@Starhopper bijvoorbeeld vind dit geweldig waarschijnlijkquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:04 schreef Elan het volgende:
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik rij gewoon auto hoor en ben voorstander hiervan en van mij mag het landelijk worden ingevoerd. Ipv 50 naar 30
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.
Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doenquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
100x nihil blijft nihil hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen
Deze persoon snapt er echt helemaal niets van.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je nou 50 of 30 rijdt in een stad levert nihil tijdwinst op als je 1 verkeerslicht in je route hebt.
Wat voor nut? Vraag je dit serieus?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Per rit ja, niet als je de hele dag op pad bent. Wat voor nut heeft het überhaupt? Volgens mij willen ze gewoon Frankrijk na doen
Ja.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat voor nut? Vraag je dit serieus?
Risicoloos met een machine van duizenden kilo's rondscheuren in een stad vol mensen. Hoe werkt dat volgens jou?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ben je vast een linkse rakker of bejaard. 50 is een prima snelheid om je risicoloos voor te bewegen in de stad.
In een tijd waar tijd enorm kostbaar is door tekort aan arbeid is het helemaal onbegrijpelijk.
Als je voor een klus van Schiphol naar Noord moet ben je zo drie kwartier onderweg met een dergelijk slakkentempo.
Die worden gesloopt omdat kut mentaliteit in Nederland.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Soms vraag je je af of de beleidsbepalers überhaupt een idee hebben wat ze eigenlijk willen.
Nee hoor. Er is geen stad die een weg van 50km heeft waar je niet kan worden opgehouden door verkeersmaatregelen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
10 minuten per uur scheelt het, noem het maar niks.
Deelscooters gaan sowieso een stuk minder leuk worden, want over 3 weken moet je een helm opzetten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rondscheuren nog welquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Risicoloos met een machine van duizenden kilo's rondscheuren in een stad vol mensen. Hoe werkt dat volgens jou?
Hier in de stad is de belangrijkste route van het station naar het centrum ook een 50 weg. Het is een weg langs de gracht zonder gescheiden fietspaden en als je linksaf wil slaan om een brug over te steken moet je als fietser samen met de auto's de linkerbaan op voor het stoplicht. Lachen in de spits joh. Iedere dag weer werp ik mij voor auto's die 3x zo snel gaan om thuis te kunnen komen.
Hier willen ze ook hele stukken van de binnenstad en de ring er omheen 30 maken. Voor sommige stukken snap ik het, want daar zou 30 harder zijn dat je gemiddelde snelheid daar, omdat alles altijd vast staat.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, op veel plekken is 50 gewoon nodig voor een fatsoenlijke doorstroming.
Maar goed, dit gaat over Amsterdam. Al zal het wel weer op meer plekken opduiken uiteindelijk dit soort plannetjes.
Het is niet dat als je 30 rijdt je ineens niet meer wordt opgehouden he. Die snelheidsbeperking is alleen een extra belemmering om nog langer onder weg te zijn, het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is geen stad die een weg van 50km heeft waar je niet kan worden opgehouden door verkeersmaatregelen.
Als je moeder erin zit wel.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:33 schreef Elan het volgende:
De meeste auto's wegen trouwens geen duizenden kilo's maar dat geheel ter zijde.
Generieke maatregelen werken prima tegen generieke problemen. 50km is veel sneller dan een voetganger of fietser en je auto is veel zwaarder. Dat gaat overal in de stad fout, maar voornamelijk voor mensen die niet in een auto zitten.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Rondscheuren nog welMisschien moet je dan die specifieke probleemwegen aanpakken en 30-zone maken in plaats van met zo'n generieke klote maatregel te komen .
Wel als je stil moet staan hierdoorquote:Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is niet dat als je 30 rijdt je ineens niet meer wordt opgehouden he. Die snelheidsbeperking is alleen een extra belemmering om nog langer onder weg te zijn, het een sluit het ander niet uit.
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef spoilert het volgende:
Goed zo, nu nog een hek omdat reservaat en klaar. Het is allemaal de schuld van de auto's. Die opgevoerde 2-wielers die al append door rood knallen en weet ik veel wat nog meer kunnen er natuurlijk niets aan doen...
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je moeder erin zit wel.
[..]
Generieke maatregelen werken prima tegen generieke problemen. 50km is veel sneller dan een voetganger of fietser en je auto is veel zwaarder.
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.quote:Dat gaat overal in de stad fout, maar voornamelijk voor mensen die niet in een auto zitten.
Wedden van niet?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit gaat binnen 10 jaar landelijk worden.
dit idd. De schuld bij de automobilist leggen in amsterdam is erg kortzichtig.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn moeder is dood en gecremeerd dus die kan in het dashboardkastje.
[..]
Het gaat fout omdat het fietsers en voetgangers in Amsterdam over het algemeen genomen een stel studentikoze staatsmongolen zijn die voor de verkeersveiligheid essentiële zaken als verkeerslichten en situaties waarin ze geen voorrang hebben voor lief nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |