abonnement Unibet Coolblue
pi_207000806
Ik heb een manier om geld terug te krijgen op facturen. Nu heb ik niet vaak grote facturen. Maar een kennis wel. Die is z'n huis aan het verbouwen.

Het werkt als volgt. Ik ben klant van een Engels bedrijf. Ik heb hier een debitkaart waarbij ik 8% van alle transacties terug krijg. Via de website Billhop kan je een factuur laten betalen met een debitkaart. (deze dienst kost 3%) Netto krijg ik op deze manier 5% "korting" op elke factuur.

We willen wel gebruik maken van deze constructie waarbij we op deze manier een ongeveer een halve ton aan facturen betalen. Het enige waar ik me zorgen over maak is, ga ik gedoe krijgen met de bank, of overheid als er via mijn rekening duizenden euro's binnen komen, en direct ook weer vertrekken naar een andere rekening? Heeft het zin te spreiden en bijvoorbeeld geen overschrijvingen boven de 10k per keer te doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 22:35:18 ]
pi_207001031
Raar verhaal TS.

Maar tussenpersoon spelen an sich moet kunnen.

Verhaal met korting klinkt verder dubieus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207001197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:49 schreef ludovico het volgende:
Raar verhaal TS.

Maar tussenpersoon spelen an sich moet kunnen.

Verhaal met korting klinkt verder dubieus.
Ik snap dat het raar en dubieus klink. Maar wat je zegt, de essentie van de vraag is inderdaad of je tussenpersoon mag zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 23:09:29 #4
408813 crew  trein2000
pi_207001230
Reken op de nodige aandacht van KYC-lui…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207001254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
Reken op de nodige aandacht van KYC-lui…
En waar zit je aan te denken dan? Ik heb bij dit Britse bedrijf laatst nog een "source of funds check" gehad. Billhop wil altijd de factuur hebben, maar vind het het verder allemaal prima.

Ik maak me meer zorgen om m'n bank en de overheid. Al vraag ik me dus af of iets iets doe wat niet mag. Volgens mij namelijk niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 23:15:44 #6
408813 crew  trein2000
pi_207001279
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:13 schreef Roellie80 het volgende:
En waar zit je aan te denken dan? Ik heb bij dit Britse bedrijf laatst nog een "source of funds check" gehad. Billhop wil altijd de factuur hebben, maar vind het het verder allemaal prima.

Ik maak me meer zorgen om m'n bank en de overheid. Al vraag ik me dus af of iets iets doe wat niet mag. Volgens mij namelijk
Waar ik aan denk? Geblokkeerde rekeningen en dergelijke, tot dat precies is achterhaald wie jij bent en waarom je doet wat je doet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207001347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar ik aan denk? Geblokkeerde rekeningen en dergelijke, tot dat precies is achterhaald wie jij bent en waarom je doet wat je doet.
Ja, jij denkt dat de bank hier werk van zal maken. Ik zou dat natuurlijk voor kunnen zijn door een afspraak met de bank te maken om uitleg te geven
pi_207001367
Ik zou mij eerder zorgen maken over wat je werkgever zou zeggen/denken.
Cindy De Vuyst
  donderdag 8 december 2022 @ 23:27:06 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_207001370
Ja, daar krijg je vragen over. Ten eerste omdat je geld overmaakt naar je plutus card. Crypto, dus vinkje. Daarnaast ineens bedragen buiten je normale bestedingspatroon. Verder ook nog eens bedragen die ze sowieso al moeten melden. Is het illegaal? Willen ze dit? Ook nee.

Je valt direct in de klasse AML en money mule.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_207001411
Dus 50000¤ gaat van die vriend naar jouw rekening, daar gaan alle alarmen al voor af.

Misschien niet strafbaar, maar kan zijn dat je per direct geen NL bankrekeningen meer mag hebben.z
.
pi_207001431
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:27 schreef stinkie het volgende:
Je valt direct in de klasse AML en money mule.
die hele constructie lijkt ook wel heel erg op een money mule-constructie, en ik zou verdomd goed afvragen in hoeverre die 'kennis' werkelijk te vertrouwen is, de meeste money mules worden overgehaald met het idee dat het gebruik van hun bankrekening geheel legaal zou zijn en uiteindelijk lopen zij dan juist het grootste risico, tot ean strafvervolging en een strafblad aan toe.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207001432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:27 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou mij eerder zorgen maken over wat je werkgever zou zeggen/denken.
Wat heeft die hiermee te maken?
pi_207001456
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:27 schreef stinkie het volgende:
Ja, daar krijg je vragen over. Ten eerste omdat je geld overmaakt naar je plutus card. Crypto, dus vinkje. Daarnaast ineens bedragen buiten je normale bestedingspatroon. Verder ook nog eens bedragen die ze sowieso al moeten melden. Is het illegaal? Willen ze dit? Ook nee.

Je valt direct in de klasse AML en money mule.
Het is niet verboden geld over te boeken naar m'n Plutus kaart. Er gaan ongetwijfeld alarmbellen af als het grote bedragen in 1x betreft. Maar ook als het gespreid is over bijvoorbeeld een half jaar?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 23:37:46 ]
pi_207001467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]
die hele constructie lijkt ook wel heel erg op een money mule-constructie, en ik zou verdomd goed afvragen in hoeverre die 'kennis' werkelijk te vertrouwen is, de meeste money mules worden overgehaald met het idee dat het gebruik van hun bankrekening geheel legaal zou zijn en uiteindelijk lopen zij dan juist het grootste risico, tot ean strafvervolging en een strafblad aan toe.
Snap ik. Bedankt voor de waarschuwing. Het is geen money mule. Maar ik snap dat de bank het mogelijk wel al zoiets zal labellen
pi_207001502
Nu ik er nog eens over nadenk, ik denk dat ik al een ander idee heb. Een manier zodat er geen grote bedragen door m'n bankrekening hoeven.

Bedankt voor de reacties :) deze mag wel dicht
pi_207001524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:39 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Snap ik. Bedankt voor de waarschuwing. Het is geen money mule. Maar ik snap dat de bank het mogelijk wel al zoiets zal labellen
ik zou me vooral afvragen waarom die 'kennis' jouw PLU kaart zou willen gebruiken... hij kan evengoed zelf zo'n ding aanvragen en hoeft verder helemaal niet jouw financiele rekeningen te gebruiken voor zijn betalingsverkeer, waarom zou hij dat dan verder wel willen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207001597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik zou me vooral afvragen waarom die 'kennis' jouw PLU kaart zou willen gebruiken... hij kan evengoed zelf zo'n ding aanvragen en hoeft verder helemaal niet jouw financiele rekeningen te gebruiken voor zijn betalingsverkeer, waarom zou hij dat dan verder wel willen?
Omdat de 8% cashback kaart niet gratis is. Het was trouwens mijn idee, hoe meer geld je door die kaart kan pompen, hoe meer je overhoud
pi_207001714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:34 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Wat heeft die hiermee te maken?
Dacht ff dat het een kaart van je werk was maar heb fout gelezen. Ik zie het probleem niet zo snel. Als de aankopen groot zijn, zal je bank om een toelichting vragen maar als je daar een plausibele uitleg aan kunt geven laten ze je gewoon met rust hoor.

Ik heb ook ooit de vraag gekregen wat de herkomst van 35.000 euro was. Heb daar eerlijk op geantwoord en verder niets meer vernomen, ook niet toen de week er na nog eens 18.000 euro werd verplaatst.
Cindy De Vuyst
pi_207002763
Staat er in de kleine lettertjes van de debit card niet dat het “eigen facturen” moeten zijn?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_207002869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 00:18 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Dacht ff dat het een kaart van je werk was maar heb fout gelezen. Ik zie het probleem niet zo snel. Als de aankopen groot zijn, zal je bank om een toelichting vragen maar als je daar een plausibele uitleg aan kunt geven laten ze je gewoon met rust hoor.

Ik heb ook ooit de vraag gekregen wat de herkomst van 35.000 euro was. Heb daar eerlijk op geantwoord en verder niets meer vernomen, ook niet toen de week er na nog eens 18.000 euro werd verplaatst.
Ja, precies. Als het een coherent verhaal is dan moet het goedkomen zeg jij
pi_207002880
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2022 07:58 schreef valentijn101 het volgende:
Staat er in de kleine lettertjes van de debit card niet dat het “eigen facturen” moeten zijn?
Dat denk ik wel, maar ik weet ook dat ze hier coulant mee omgaan. Ze weten dat de kaarten regelmatig gebruikt worden om in familieverband grotere betaling mee te doen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2022 08:21:49 ]
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:22:43 #22
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_207006187
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:37 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het is niet verboden geld over te boeken naar m'n Plutus kaart. Er gaan ongetwijfeld alarmbellen af als het grote bedragen in 1x betreft. Maar ook als het gespreid is over bijvoorbeeld een half jaar?
Maakt niks uit. Het zijn betalingen buten je normale patroon. Zowel de ontvangst, als de storting naar je UK rekening van de card. Betalingen 1 op 1 doorzetten springt er meteen uit. Kleinere gesplitste betalingen ook, alleen wat later als de aggregaties bekeken worden. En dan kun jij vinden dat je geen money mule bent, je bank en de FIU vinden dat van wel.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:28:56 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207006253
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:33 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een manier om geld terug te krijgen op facturen. Nu heb ik niet vaak grote facturen. Maar een kennis wel. Die is z'n huis aan het verbouwen.

Het werkt als volgt. Ik ben klant van een Engels bedrijf. Ik heb hier een debitkaart waarbij ik 8% van alle transacties terug krijg. Via de website Billhop kan je een factuur laten betalen met een debitkaart. (deze dienst kost 3%) Netto krijg ik op deze manier 5% "korting" op elke factuur.

We willen wel gebruik maken van deze constructie waarbij we op deze manier een ongeveer een halve ton aan facturen betalen. Het enige waar ik me zorgen over maak is, ga ik gedoe krijgen met de bank, of overheid als er via mijn rekening duizenden euro's binnen komen, en direct ook weer vertrekken naar een andere rekening? Heeft het zin te spreiden en bijvoorbeeld geen overschrijvingen boven de 10k per keer te doen?
Misschien stom, maar waarom vraagt die 'kennis' niet gewoon zo'n kaart aan.
Dan lijkt er niks aan het handje.
Tot nooit .......
pi_207006273
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Misschien stom, maar waarom vraagt die 'kennis' niet gewoon zo'n kaart aan.
Dan lijkt er niks aan het handje.
Omdat deze kaart niet gratis is
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:33:23 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207006295
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:31 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Omdat deze kaart niet gratis is
Nee, maar ook geen 2500 euro neem ik aan.
Dat is de korting die hij zou krijgen.
Tot nooit .......
pi_207006328
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Nee, maar ook geen 2500 euro neem ik aan.
Dat is de korting die hij zou krijgen.
Als je vandaag een 8% kaart wilt aanvragen, dan moet je een investering doen van ongeveer ¤17000. Je snapt dat dit wel iets van een drempel is
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:36:03 #27
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_207006339
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:35 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Als je vandaag een 8% kaart wilt aanvragen, dan moet je een investering doen van ongeveer ¤17000. Je snapt dat dit wel iets van een drempel is
hoezo? was toch zo'n veilig en betrouwbaar bedrijf? Veel beter dan cryptop.com toch :D _O-
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:36:19 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207006342
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:35 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Als je vandaag een 8% kaart wilt aanvragen, dan moet je een investering doen van ongeveer ¤17000. Je snapt dat dit wel iets van een drempel is
Oh het is een soort piramide spel. Ja die had ik nog niet door.
Ik dacht dat het om een soort credit card ging.
Tot nooit .......
pi_207006357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:36 schreef stinkie het volgende:

[..]
hoezo? was toch zo'n veilig en betrouwbaar bedrijf? Veel beter dan cryptop.com toch :D _O-
Zeker
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Oh het is een soort piramide spel. Ja die had ik nog niet door.
Ik dacht dat het om een soort credit card ging.
Hoezo zou een piramide spel niet in de vorm van een betaalkaart kunnen?
  vrijdag 9 december 2022 @ 13:38:35 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207006375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:37 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Zeker
[..]
Hoezo zou een piramide spel niet in de vorm van een betaalkaart kunnen?
Tuurlijk kan dat, maar ik had het nog ff niet door.
Piramidespelen is niks geks aan natuurlijk.
Tot nooit .......
pi_207006555
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat, maar ik had het nog ff niet door.
Piramidespelen is niks geks aan natuurlijk.
Nouja, een piramidespel is het ook niet helemaal. Volgens Wikipedia:
Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers.

Zo werkt Plutus niet. Maar het is zinloos uit te leggen hoe het wel werkt. En daarbij had dit ook helemaal niks met mijn initiële vraag te maken
  Redactie Frontpage vrijdag 9 december 2022 @ 14:04:36 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_207006598
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 23:32 schreef Fer het volgende:
Dus 50000¤ gaat van die vriend naar jouw rekening, daar gaan alle alarmen al voor af.

Misschien niet strafbaar, maar kan zijn dat je per direct geen NL bankrekeningen meer mag hebben.z
Dat valt wel wat mee. Dit soort transacties zijn niet verboden, ze roepen hooguit wat vragen op.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_207006608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:58 schreef Roellie80 het volgende:
Zo werkt Plutus niet. Maar het is zinloos uit te leggen hoe het wel werkt. En daarbij had dit ook helemaal niks met mijn initiële vraag te maken
Plutus vereist dat je 2.000 Pluton, hun eigen digitale coin in je wallet laat beheren en dat heeft nu een waarde van 17.150 dollar of 16.250 euro.
edoch, dat hoeft enkel in die wallet te staan tijdens het gebruik van die kaart, je kunt het weer opnemen daarna (waarna je niet meer die 8% bonus krijgt, maar ook geen risico loopt als de waarde van Pluton in elkaar zou donderen wat de meeste gebakken-lucht-coins vroeger of later zal gebeuren: in die zin is het principe achter dit soort digitale coins altijd een variant op pyramidespellen, de waarde ervan berust op geen intrinsieke waarde of achterliggend nut, maar enkel op het 'geloof' dat er andere mensen blijven bestaan die dit soort coins willen blijven aankopen omdat ook zij in een oplopende of iig waardevastheid ervan 'geloven').
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 december 2022 @ 14:07:55 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207006626
Even snel kijken

Die 8% cashback krijg je in de vorm van een vage onbekende crypto

Die 3% lap je in echte euros

En er is niks wat de waarde van die vage onbekende crypto dekt, behalve dat systeem ...

Anyways

Belastingtechnisch schenkt die vriend gewoon geld, en daar moet jij belasting over betalen.
Dat jij daarna zijn rekeningen betaald, soit. Heeft de belastingdienst weinig mee te maken.
Als het goed is worden de transacties ook geflagged en onderzocht.

En er is vast ook een reden dat de persoon zelf niet zo'n rekening opent .... het is maar 500.000, - euro, 5% is 25k, das de moeite niet. Toch.
Dum de dum
pi_207006742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Plutus vereist dat je 2.000 Pluton, hun eigen digitale coin in je wallet laat beheren en dat heeft nu een waarde van 17.150 dollar of 16.250 euro.
edoch, dat hoeft enkel in die wallet te staan tijdens het gebruik van die kaart, je kunt het weer opnemen daarna (waarna je niet meer die 8% bonus krijgt, maar ook geen risico loopt als de waarde van Pluton in elkaar zou donderen wat de meeste gebakken-lucht-coins vroeger of later zal gebeuren: in die zin is het principe achter dit soort digitale coins altijd een variant op pyramidespellen, de waarde ervan berust op geen intrinsieke waarde of achterliggend nut, maar enkel op het 'geloof' dat er andere mensen blijven bestaan die dit soort coins willen blijven aankopen omdat ook zij in een oplopende of iig waardevastheid ervan 'geloven').
Dat is best accuraat. 2.000 Pluton ios trouwens voor de 8% kaart. Wat ik niemand zou aanraden. Voor de "normale" klant kan je ook kiezen voor een gratis kaart. De waarde van deze uit lucht gebakken coin is net wat een gek er voor geeft. Echter, de essentie van een piramidespel, dat het uit elkaar valt als er geen nieuwe klanten zijn, of dat je meer krijgt als je meer klanten aandraagt is niet helemaal waar. Het model is wel eindig in die zin dat wanneer de Pluton rewards-pool leeg is het feest zal ophouden
pi_207006815
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:17 schreef Roellie80 het volgende:
Echter, de essentie van een piramidespel, dat het uit elkaar valt als er geen nieuwe klanten zijn, of dat je meer krijgt als je meer klanten aandraagt is niet helemaal waar.
heb het eventjes voor je gecorrigeerd... simpelweg omdat het zo is... dat systeem baseert zich volledig op het idee dat er mensen blijven komen die vraag hebben naar die munt en hem ook op die kaart willen houden, en zich _niet_ willen laten uitbetalen...
Doen ze dat niet en verkopen ze die munt wer snel, zal de waarde van de munt zeer snel dalen en dan is het risico veels te hoog zulk een groot bedrag erop te laten staan, enkel voor die 8% 'voordeel' (die ook weer enkel uitbetaald wordt in die munt zelf en dus het bedrijf dat erachter zit initieel geen geld kost, mar wel hun financiele risico steds verder doet toenemen des te meer van deze munten in omloop zijn)...

het concept is een zeepbel die automatisch uiteen zal spatten als het risico te groot geworden is voor het bedrijf dat erachter steekt... mensen die eraan meedoen, doen dat enkel omdat ze nog het vertrouwen hebben dat dat waardeverlies dat onherroepelijk zal komen nog enige tijd voor hen ligt en je tot dat moment wel winst eruit kunt halen..
en dat is nu exact een kernmerk van Pyramidespelen... waar lange tijd wel degelijk behoorlijk veel geld in kan omgaan en een deel vand e mensen, zeker de vroege instappers id veel mee kunnen verdienen totdat de bel uiteen spat
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207006819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Belastingtechnisch schenkt die vriend gewoon geld, en daar moet jij belasting over betalen.
Ik heb over buitenlandse schenkingen nog nooit belasting betaald.

omdat dat ook niet hoeft ;)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207006831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Even snel kijken

Die 8% cashback krijg je in de vorm van een vage onbekende crypto

Die 3% lap je in echte euros

En er is niks wat de waarde van die vage onbekende crypto dekt, behalve dat systeem ...

Anyways

Belastingtechnisch schenkt die vriend gewoon geld, en daar moet jij belasting over betalen.
Dat jij daarna zijn rekeningen betaald, soit. Heeft de belastingdienst weinig mee te maken.
Als het goed is worden de transacties ook geflagged en onderzocht.

En er is vast ook een reden dat de persoon zelf niet zo'n rekening opent .... het is maar 500.000, - euro, 5% is 25k, das de moeite niet. Toch.
Inderdaad, we krijgen cashback in een vage cryptotoken. Die we direct ook weer inwisselen voor "echt geld", euro's.

Dat van de belastingdienst is wel interessant. Is het wel een schenking? Ik betaal voor iemand ene factuur, en krijg van hem dat geld terug.

Als je met vrienden op vakantie gaat. En jij betaald de reis, waarna iedereen met een tikkie jou zijn deel betaald. Ga je dat opgeven als schenking bij de belastingdienst?
pi_207006909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]
heb het eventjes voor je gecorrigeerd... simpelweg omdat het zo is... dat systeem baseert zich volledig op het idee dat er mensen blijven komen die vraag hebben naar die munt en hem ook op die kaart willen houden, en zich _niet_ willen laten uitbetalen...
Doen ze dat niet en verkopen ze die munt wer snel, zal de waarde van de munt zeer snel dalen en dan is het risico veels te hoog zulk een groot bedrag erop te laten staan, enkel voor die 8% 'voordeel' (die ook weer enkel uitbetaald wordt in die munt zelf en dus het bedrijf dat erachter zit initieel geen geld kost, mar wel hun financiele risico steds verder doet toenemen des te meer van deze munten in omloop zijn)...

het concept is een zeepbel die automatisch uiteen zal spatten als het risico te groot geworden is voor het bedrijf dat erachter steekt... mensen die eraan meedoen, doen dat enkel omdat ze nog het vertrouwen hebben dat dat waardeverlies dat onherroepelijk zal komen nog enige tijd voor hen ligt en je tot dat moment wel winst eruit kunt halen..
en dat is nu exact een kernmerk van Pyramidespelen... waar lange tijd wel degelijk behoorlijk veel geld in kan omgaan en een deel vand e mensen, zeker de vroege instappers id veel mee kunnen verdienen totdat de bel uiteen spat
Het verschil is wel dat dit bedrijf inkomsten genereerd door het verkopen van abonnementen. En die worden in euro's betaald. Er is geen afhankelijkheid van de token, of de waarde hiervan. Behalve dan dat de pot sneller leeg is als de waarde lager is. Het heeft een toegevoegde waarde als klant deze tokens aan te houden vanwege de voordelen. Maar dit hoeft niet. De overgrote meerderheid van de klanten koopt geen tokens, en dumpt ze ook direct wanneer ze ze ontvangen. Desalniettemin neem het aantal beschikbare token in de handel structureel af. Vandaar dat zo ook (kunstmatig) de prijs omhoog gaat
pi_207008036
Het is volgens de officiele stukken van Plutus niet toegestaan. Dan houd het dus hierbij op :)
  vrijdag 9 december 2022 @ 17:41:59 #41
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207009461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:24 schreef Roellie80 het volgende:
Dat van de belastingdienst is wel interessant. Is het wel een schenking? Ik betaal voor iemand ene factuur, en krijg van hem dat geld terug.
Ja. Het ene staat los van het andere.

Tenzij jij bedrijfsmatig bezig bent als tussenpersoon, en er eea op papier staat.
Dum de dum
pi_207033699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:23 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ik heb over buitenlandse schenkingen nog nooit belasting betaald.

omdat dat ook niet hoeft ;)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht offtopic,

Maar is het zo niet enorm gemakkelijk om die schenkbelasting dan volledig te omzeilen? Eerst zelf schenken aan een buitenlander die het weer schenkt aan een familielid?
- Met zuidelijke groet -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')