Ik snap dat het raar en dubieus klink. Maar wat je zegt, de essentie van de vraag is inderdaad of je tussenpersoon mag zijn.quote:Op donderdag 8 december 2022 22:49 schreef ludovico het volgende:
Raar verhaal TS.
Maar tussenpersoon spelen an sich moet kunnen.
Verhaal met korting klinkt verder dubieus.
En waar zit je aan te denken dan? Ik heb bij dit Britse bedrijf laatst nog een "source of funds check" gehad. Billhop wil altijd de factuur hebben, maar vind het het verder allemaal prima.quote:Op donderdag 8 december 2022 23:09 schreef trein2000 het volgende:
Reken op de nodige aandacht van KYC-lui…
Waar ik aan denk? Geblokkeerde rekeningen en dergelijke, tot dat precies is achterhaald wie jij bent en waarom je doet wat je doet.quote:Op donderdag 8 december 2022 23:13 schreef Roellie80 het volgende:
En waar zit je aan te denken dan? Ik heb bij dit Britse bedrijf laatst nog een "source of funds check" gehad. Billhop wil altijd de factuur hebben, maar vind het het verder allemaal prima.
Ik maak me meer zorgen om m'n bank en de overheid. Al vraag ik me dus af of iets iets doe wat niet mag. Volgens mij namelijk
Ja, jij denkt dat de bank hier werk van zal maken. Ik zou dat natuurlijk voor kunnen zijn door een afspraak met de bank te maken om uitleg te gevenquote:Op donderdag 8 december 2022 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar ik aan denk? Geblokkeerde rekeningen en dergelijke, tot dat precies is achterhaald wie jij bent en waarom je doet wat je doet.
die hele constructie lijkt ook wel heel erg op een money mule-constructie, en ik zou verdomd goed afvragen in hoeverre die 'kennis' werkelijk te vertrouwen is, de meeste money mules worden overgehaald met het idee dat het gebruik van hun bankrekening geheel legaal zou zijn en uiteindelijk lopen zij dan juist het grootste risico, tot ean strafvervolging en een strafblad aan toe.quote:Op donderdag 8 december 2022 23:27 schreef stinkie het volgende:
Je valt direct in de klasse AML en money mule.
Wat heeft die hiermee te maken?quote:Op donderdag 8 december 2022 23:27 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou mij eerder zorgen maken over wat je werkgever zou zeggen/denken.
Het is niet verboden geld over te boeken naar m'n Plutus kaart. Er gaan ongetwijfeld alarmbellen af als het grote bedragen in 1x betreft. Maar ook als het gespreid is over bijvoorbeeld een half jaar?quote:Op donderdag 8 december 2022 23:27 schreef stinkie het volgende:
Ja, daar krijg je vragen over. Ten eerste omdat je geld overmaakt naar je plutus card. Crypto, dus vinkje. Daarnaast ineens bedragen buiten je normale bestedingspatroon. Verder ook nog eens bedragen die ze sowieso al moeten melden. Is het illegaal? Willen ze dit? Ook nee.
Je valt direct in de klasse AML en money mule.
Snap ik. Bedankt voor de waarschuwing. Het is geen money mule. Maar ik snap dat de bank het mogelijk wel al zoiets zal labellenquote:Op donderdag 8 december 2022 23:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die hele constructie lijkt ook wel heel erg op een money mule-constructie, en ik zou verdomd goed afvragen in hoeverre die 'kennis' werkelijk te vertrouwen is, de meeste money mules worden overgehaald met het idee dat het gebruik van hun bankrekening geheel legaal zou zijn en uiteindelijk lopen zij dan juist het grootste risico, tot ean strafvervolging en een strafblad aan toe.
ik zou me vooral afvragen waarom die 'kennis' jouw PLU kaart zou willen gebruiken... hij kan evengoed zelf zo'n ding aanvragen en hoeft verder helemaal niet jouw financiele rekeningen te gebruiken voor zijn betalingsverkeer, waarom zou hij dat dan verder wel willen?quote:Op donderdag 8 december 2022 23:39 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Snap ik. Bedankt voor de waarschuwing. Het is geen money mule. Maar ik snap dat de bank het mogelijk wel al zoiets zal labellen
Omdat de 8% cashback kaart niet gratis is. Het was trouwens mijn idee, hoe meer geld je door die kaart kan pompen, hoe meer je overhoudquote:Op donderdag 8 december 2022 23:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zou me vooral afvragen waarom die 'kennis' jouw PLU kaart zou willen gebruiken... hij kan evengoed zelf zo'n ding aanvragen en hoeft verder helemaal niet jouw financiele rekeningen te gebruiken voor zijn betalingsverkeer, waarom zou hij dat dan verder wel willen?
Dacht ff dat het een kaart van je werk was maar heb fout gelezen. Ik zie het probleem niet zo snel. Als de aankopen groot zijn, zal je bank om een toelichting vragen maar als je daar een plausibele uitleg aan kunt geven laten ze je gewoon met rust hoor.quote:Op donderdag 8 december 2022 23:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Wat heeft die hiermee te maken?
Ja, precies. Als het een coherent verhaal is dan moet het goedkomen zeg jijquote:Op vrijdag 9 december 2022 00:18 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Dacht ff dat het een kaart van je werk was maar heb fout gelezen. Ik zie het probleem niet zo snel. Als de aankopen groot zijn, zal je bank om een toelichting vragen maar als je daar een plausibele uitleg aan kunt geven laten ze je gewoon met rust hoor.
Ik heb ook ooit de vraag gekregen wat de herkomst van 35.000 euro was. Heb daar eerlijk op geantwoord en verder niets meer vernomen, ook niet toen de week er na nog eens 18.000 euro werd verplaatst.
Dat denk ik wel, maar ik weet ook dat ze hier coulant mee omgaan. Ze weten dat de kaarten regelmatig gebruikt worden om in familieverband grotere betaling mee te doenquote:Op vrijdag 9 december 2022 07:58 schreef valentijn101 het volgende:
Staat er in de kleine lettertjes van de debit card niet dat het “eigen facturen” moeten zijn?
Maakt niks uit. Het zijn betalingen buten je normale patroon. Zowel de ontvangst, als de storting naar je UK rekening van de card. Betalingen 1 op 1 doorzetten springt er meteen uit. Kleinere gesplitste betalingen ook, alleen wat later als de aggregaties bekeken worden. En dan kun jij vinden dat je geen money mule bent, je bank en de FIU vinden dat van wel.quote:Op donderdag 8 december 2022 23:37 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het is niet verboden geld over te boeken naar m'n Plutus kaart. Er gaan ongetwijfeld alarmbellen af als het grote bedragen in 1x betreft. Maar ook als het gespreid is over bijvoorbeeld een half jaar?
Misschien stom, maar waarom vraagt die 'kennis' niet gewoon zo'n kaart aan.quote:Op donderdag 8 december 2022 22:33 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een manier om geld terug te krijgen op facturen. Nu heb ik niet vaak grote facturen. Maar een kennis wel. Die is z'n huis aan het verbouwen.
Het werkt als volgt. Ik ben klant van een Engels bedrijf. Ik heb hier een debitkaart waarbij ik 8% van alle transacties terug krijg. Via de website Billhop kan je een factuur laten betalen met een debitkaart. (deze dienst kost 3%) Netto krijg ik op deze manier 5% "korting" op elke factuur.
We willen wel gebruik maken van deze constructie waarbij we op deze manier een ongeveer een halve ton aan facturen betalen. Het enige waar ik me zorgen over maak is, ga ik gedoe krijgen met de bank, of overheid als er via mijn rekening duizenden euro's binnen komen, en direct ook weer vertrekken naar een andere rekening? Heeft het zin te spreiden en bijvoorbeeld geen overschrijvingen boven de 10k per keer te doen?
Omdat deze kaart niet gratis isquote:Op vrijdag 9 december 2022 13:28 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Misschien stom, maar waarom vraagt die 'kennis' niet gewoon zo'n kaart aan.
Dan lijkt er niks aan het handje.
Nee, maar ook geen 2500 euro neem ik aan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |