abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206992088
Waar we elkaar een helpende hand toesteken, maar ook 'nee dank je' kunnen accepteren.
pi_206992153
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:05 schreef Leandra het volgende:

Hoor ik op de achtergrond mijn ex-zwager, die wethouder was en een avond met de politie meereed: Oh, dat is Leandra, als zij zegt dat het een Opel Corsa van die en die leeftijd is dan is dat ook gewoon zo.
_O- _O- _O-
:D! Ik onthoud alleen de kleur van auto's en of er dubbele getallen of letters in het kenteken zitten (dat is in ons gezin een spel dat we 'autobombo' noemen; en je krijgt dubbele punten voor een 'triple bombo' of als je een Tesla met bombo spot).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 8 december 2022 @ 11:16:31 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_206992172
Ik herken merk en type, maar jaartal??? :'(
disclaimer
pi_206992185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D! Ik onthoud alleen de kleur van auto's en of er dubbele getallen of letters in het kenteken zitten (dat is in ons gezin een spel dat we 'autobombo' noemen; en je krijgt dubbele punten voor een 'triple bombo' of als je een Tesla met bombo spot).
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).
Toen Soneal wat hulp met hoofdrekenen nodig had zaten we 's morgens onderweg naar school altijd de cijfers in de kentekent op te tellen, maar soms dus van 2 auto's.
"De blauwe Peugeot die ons nu passeert plus de Tesla die voor ons rijdt"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206992217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).
Toen Soneal wat hulp met hoofdrekenen nodig had zaten we 's morgens onderweg naar school altijd de cijfers in de kentekent op te tellen, maar soms dus van 2 auto's.
"De blauwe Peugeot die ons nu passeert plus de Tesla die voor ons rijdt"
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?
pi_206992227
Vroeger, toen ik klein was, toen er nog niet zoveel Japanse auto's op de Nederlandse wegen reden, herkende ik de merken en modellen vaak aan de koplampen.
Reden we naar huis, zat ik van "We worden zometeen ingehaald door een Citroën CX".
Mijn moeder dan tegen mijn vader als die auto voorbij reed: Heeft ze gelijk???
Mijn vader: Ja, ik geloof het wel.

Enfin, ik ben dus niet opgegroeid in een gezin waar motorolie door de aderen stroomt, helaas.

Ik heb nu nog wel voorkeuren, ik vind die "Engelenvleugel" achterlampen van sommige Mercedesmodellen erg mooi O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206992232
Vermoeiend O-)
Ik maak alleen (vieze) woorden van kentekens
pi_206992259
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef amaranta het volgende:
Vermoeiend O-)
Ik maak alleen (vieze) woorden van kentekens
Lijkt me bevorderlijk voor de taalvaardigheid van je kinderen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 december 2022 @ 11:27:03 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206992281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Vroeger, toen ik klein was, toen er nog niet zoveel Japanse auto's op de Nederlandse wegen reden, herkende ik de merken en modellen vaak aan de koplampen.
Reden we naar huis, zat ik van "We worden zometeen ingehaald door een Citroën CX".
Mijn moeder dan tegen mijn vader als die auto voorbij reed: Heeft ze gelijk???
Mijn vader: Ja, ik geloof het wel.

Enfin, ik ben dus niet opgegroeid in een gezin waar motorolie door de aderen stroomt, helaas.

Ik heb nu nog wel voorkeuren, ik vind die "Engelenvleugel" achterlampen van sommige Mercedesmodellen erg mooi O+
Dat deed ik ook ja :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 8 december 2022 @ 11:27:42 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206992287
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?
Nah.... dat laatste zat al goed, want hij wist de meeste automerken al voor hij ze fatsoenlijk kon uitspreken, gelukkig wist ik wat hij bedoelde (Gar-gar: Volkswagen, Doeitz: Mercedes, Blala: BMW).
Toen ik schade met de auto had gereden was hij 2 jaar en 9 maanden, de man van Care-schadeservice vond zijn "merkenkennis" zo geweldig dat hij een hele tas met auto-emblemen mee naar huis kreeg.
Toen onze auto een week later klaar was en we hem op kwamen halen was er net een of andere vertegenwoordiger, en de man van Care heeft Soneal toen even geleend en is met die vertegenwoordiger en Soneal een rondje door de garage gelopen om hem alle merken te laten noemen _O- _O- _O-

Dat rekenen gaat wel aardig, maar het is nog steeds niet zijn sterkste punt.... niet dat ik reden tot klagen heb, hij scoort voor rekenen bij de Cito nog gewoon II, maar met taal is dat hoger.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206992289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Goed dat je moeder zo alert is! Maar wel sneu dat ze daarna zo bang is. Je wordt natuurlijk kwetsbaarder naarmate je ouder wordt.
Mijn moeder is denk ik minder bang voor haar eigen kwetsbaarheid, maar veel meer voor die van mijn vader. Doordat hij blind is is hij gewoon een makkelijke prooi.
Nu was mijn moeder thuis, maar als mijn vader alleen thuis is kan hij daar echt van in paniek raken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206992302
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van }:|
pi_206992329
Wij hebben wel een buurtapp maar die is vooral voor "van wie / waar is het pakket?"

Wij hebben hier ook weinig gedoe meer in de straat. Laatste keer was dat er kinderen eieren tegen een huis hadden gegooid.
Bleek later dat die mensen een stepje van een kind hadden afgepakt. :X

Zijn ook echt wel nare mensen. Maar vanochtend heb ik mijn kleuter toch even duidelijk gemaakt dat het niet handig is om elke dag te vragen "of die vervelende mensen daar wonen". :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_206992346
quote:
3s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:32 schreef PKM het volgende:
Zijn ook echt wel nare mensen. Maar vanochtend heb ik mijn kleuter toch even duidelijk gemaakt dat het niet handig is om elke dag te vragen "of die vervelende mensen daar wonen". :')
_O- O+
pi_206992361
Ik kan echt echt echt echt niet tegen bloed. Ik weet daarom niet zo heel goed wat ik zou doen als ik bijvoorbeeld langs iemand kom die bloed heeft zeg maar. Ik denk hulp roepen/vragen en eventueel 112 bellen.

Ik heb ooit toen ik nog masseerde een client op de tafel gehad die te laat was voor zijn massageafspraak omdat hij een wielrenner gereanimeerd had onderweg. NIEMAND stopte om te helpen, zelfs niet toen hij riep of iemand 112 wilde bellen. Oogkleppen op en doorfietsen.

Vorige week heel toevallig nog een jochie uit de straat overeind geholpen en zijn moeder gebeld (nummer had ik omdat ze samen in een Timmerdorp groep zaten afgelopen zomer). Hij was op zijn step achter zijn oudere broer gaan hangen die heel hard fietste. Dit ging mis en hij knalde zo met zijn hoofd op de stoep. Toen stopten er overigens wel meerdere auto's om te kijken of ze iets konden doen.
Jochie had achteraf gelukkig niets. Er was ook geen bloed, lucky me.
  donderdag 8 december 2022 @ 11:40:38 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206992403
Ook grappig: wij woonden vlakbij het Ponlijntje, en we moesten onderweg van/naar school wel eens wachten voor de "autotrein", en als hij dan thuis een "autotrein" maakte dan was dat ook werkelijk een rij met Volkswagens :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 december 2022 @ 11:43:38 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206992427
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van }:|
Nasty, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206992434
quote:
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?
pi_206992464
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.
pi_206992508
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:46 schreef LeSage het volgende:

[..]
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.

Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
pi_206992554
quote:
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)
Met een meidenkwartet
pi_206992613
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)
Precies mijn klachten ook en die oefening gaf de huisarts als tip. Als het niet over gaat kan ik er nog voor naar de fysio :)
pi_206992618
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.

Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.
Kun je geen doorverwijzing naar een kno-arts krijgen?
pi_206992668
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:57 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.
Kun je geen doorverwijzing naar een kno-arts krijgen?
Nee, is zeker niet hetzelfde. Maar ik vind het wel interessant om te horen wat voor test de huisarts bij je heeft gedaan. Mijn huisarts heeft alleen in mijn oor gekeken. De problemen die je omschrijft, heb ik wel tijdens een duizeligheidsaanval. Maar die gaat meestal binnen 1-2 dagen weer weg.

Ik zou inderdaad eens een doorverwijzing moeten vragen, maar ik heb nog een andere doorverwijzing nodig voor erfelijkheidsonderzoek en de praktijk hamert erop dat je niet moet komen tenzij je iets ernstigs hebt. Ik voel me dus bezwaard om langs te gaan voor oorproblemen waarvan ik heb gehoord dat ik ermee moet leren leven (dat is meestal ook zo) en voor iets wat meer neerkomt op preventie of vroegtijdige signalering.

Wel goed dat we het hier nu even over hebben, want ik zie dat mijn huisarts inmiddels e-consulten heeft. Dat zou wel iets zijn voor in ieder geval dat onderzoek.
pi_206992696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoeken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')