quote:Op donderdag 8 december 2022 11:05 schreef Leandra het volgende:
Hoor ik op de achtergrond mijn ex-zwager, die wethouder was en een avond met de politie meereed: Oh, dat is Leandra, als zij zegt dat het een Opel Corsa van die en die leeftijd is dan is dat ook gewoon zo.
![]()
![]()
![]()
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).quote:Op donderdag 8 december 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]! Ik onthoud alleen de kleur van auto's en of er dubbele getallen of letters in het kenteken zitten (dat is in ons gezin een spel dat we 'autobombo' noemen; en je krijgt dubbele punten voor een 'triple bombo' of als je een Tesla met bombo spot).
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben erg van het onthouden van kentekens, wist ook altijd de leeftijd wel door het kenteken (als het geen import was, maar dan zag ik vaak wel dat het kenteken niet bij de leeftijd van de auto paste).
Toen Soneal wat hulp met hoofdrekenen nodig had zaten we 's morgens onderweg naar school altijd de cijfers in de kentekent op te tellen, maar soms dus van 2 auto's.
"De blauwe Peugeot die ons nu passeert plus de Tesla die voor ons rijdt"
Lijkt me bevorderlijk voor de taalvaardigheid van je kinderen.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef amaranta het volgende:
Vermoeiend![]()
Ik maak alleen (vieze) woorden van kentekens
Dat deed ik ook jaquote:Op donderdag 8 december 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:
Vroeger, toen ik klein was, toen er nog niet zoveel Japanse auto's op de Nederlandse wegen reden, herkende ik de merken en modellen vaak aan de koplampen.
Reden we naar huis, zat ik van "We worden zometeen ingehaald door een Citroën CX".
Mijn moeder dan tegen mijn vader als die auto voorbij reed: Heeft ze gelijk???
Mijn vader: Ja, ik geloof het wel.
Enfin, ik ben dus niet opgegroeid in een gezin waar motorolie door de aderen stroomt, helaas.
Ik heb nu nog wel voorkeuren, ik vind die "Engelenvleugel" achterlampen van sommige Mercedesmodellen erg mooi
Nah.... dat laatste zat al goed, want hij wist de meeste automerken al voor hij ze fatsoenlijk kon uitspreken, gelukkig wist ik wat hij bedoelde (Gar-gar: Volkswagen, Doeitz: Mercedes, Blala: BMW).quote:Op donderdag 8 december 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat me raden: hoofdrekenen is nog steeds niet z'n sterkste punt, maar hij weet nu wel alles van auto's?
Mijn moeder is denk ik minder bang voor haar eigen kwetsbaarheid, maar veel meer voor die van mijn vader. Doordat hij blind is is hij gewoon een makkelijke prooi.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed dat je moeder zo alert is! Maar wel sneu dat ze daarna zo bang is. Je wordt natuurlijk kwetsbaarder naarmate je ouder wordt.
quote:Op donderdag 8 december 2022 11:32 schreef PKM het volgende:
Zijn ook echt wel nare mensen. Maar vanochtend heb ik mijn kleuter toch even duidelijk gemaakt dat het niet handig is om elke dag te vragen "of die vervelende mensen daar wonen".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nasty, sterktequote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Ik was vanmorgen naar de huisarts, omdat ik al een paar dagen de wereld zie draaien met momenten. Blijkbaar is de vloeistof in mijn evenwichtsorgaan vervuild en veroorzaakt dat de klachten.
Kan helaas wel een paar weken duren en naast dat ik dus vanalles zie draaien word ik er ook best misselijk van
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kon de huisarts dat zien door je oor te inspecteren?
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, hij deed een test waarbij ik achterover moest vallen met mijn hoofd de ene kant op en daarna de andere kant op. Dat veroorzaakte de klachten meteen en dat blijkt dit dan te zijn.
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)quote:Op donderdag 8 december 2022 11:29 schreef LeSage het volgende:
Precies mijn klachten ook en die oefening gaf de huisarts als tip. Als het niet over gaat kan ik er nog voor naar de fysioquote:Op donderdag 8 december 2022 11:51 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is vreselijk! Heb ik gehad en vooral als ik in bed lag en me omdraaide leek ik van de wereld te vallen. Maar heb veel baat gehad bij een oefening. Even zoeken op Eplay virtigo. Niet prettig, maar hielp bij mij vrij snel. (was dus bij mij ook probleem in oor, kon de kno zien)
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.
Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Nee, is zeker niet hetzelfde. Maar ik vind het wel interessant om te horen wat voor test de huisarts bij je heeft gedaan. Mijn huisarts heeft alleen in mijn oor gekeken. De problemen die je omschrijft, heb ik wel tijdens een duizeligheidsaanval. Maar die gaat meestal binnen 1-2 dagen weer weg.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh bah zeg. Maar dan zal het denk ik niet hetzelfde zijn, dit gaat wel over.
Kun je geen doorverwijzing naar een kno-arts krijgen?
Bppd? Zijn oefeningen voor die je volgens mij moet kunnen googlen/youtubezoekenquote:Op donderdag 8 december 2022 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fijn dat je huisarts iets heeft gevonden! Mijn huisarts heeft me al drie keer naar huis gestuurd en intussen zit ik nog steeds met oorproblemen en periodieke duizeligheid.
Hopelijk gaan je problemen snel weg. Ik ben stiekem jaloers, want ik loop er inmiddels al bijna 1,5 jaar mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |