SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb zelf de manduca (tweedehands) en een Tula Half Buckle. De Manduca vind ik niet fijn voor pasgeborenen, ook niet met de insert. De Half Bucklequote:Op woensdag 7 december 2022 12:51 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben nu voor het eerst zwanger en ben ook begonnen met kijken naa draagzakken. Ik heb ook bij een kennis zo’n draagdoek aangeprobeerd, maar dat zie ik niet echt zitten. Heb liever zo’n ‘rugzak’-draagzak!
Ik heb tot nu van drie verschilden mensen gehoord dat ze de volgende merken draagzakken gebruik(t)en:
- Manduca
- Kokadi (tai tai)
- Babybjörn
Nu vraag ik me dus af: op basis waarvan hebben jullie gekozen voor een draagzak en welk merk/model hebben jullie?
Behalve Manduca heb ik van de bovengenoemde merken geen winkels in de buurt gevonden die ze ook verkopen, dus ik kan dan niet langs gaan om ze te proberen.![]()
Ik zou je willen adviseren om ze niet bij een winkel uit te proberen maar een draagconsult aan huis te boeken. Dat kost een euro of 30 die je vaak weer terugkrijgt als korting op het product. Ik vond dat heerlijk! Ik had al gratis de manduca en een draagdoek en daarin heeft ze toen goed geadviseerd qua instellen (voor mijn zelfvertrouwen), maar ze heeft ook dozen vol andere merken als je nieuw wilt kopen.![]()
Ooh, daar zou ik eens moeten kijken of ik zo’n draagconsult ook in Oostenrijk kan vinden!
Wat goed om ook jouw mening over de Manduca te horen, want volgens mijn zus is dat dus het beste merk! :p...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Het is echt heel persoonlijk inderdaad. Ik ben destijds voor newborn wel voor doeken gegaan omdat die voor mij het meest veelzijdig waren, maar toen waren er ook nog niet echt veel newborn draagzakken, die keuze is wel enorm beter geworden.
Een draagconsulent heeft volgens mij ook poppen die echt het formaat en gewicht van een baby hebben waardoor je goed kan inschatten of je iets prettig vindt.
En Babybjorn is in dit topic altijd een beetje een verboden woord
disclaimer![]()
Ja, het is zo ontzettend persoonlijk. Ik had tijdens mijn zwangerschap een Tula aangeschaft, als een soort impulsaankoop. Als ik had gewacht tot het draagconsult dat ik na de geboorte heb gedaan, had ik die misschien nooit gehaald. Ik gebruik 'm nu wel en is voor kleine stukjes wel handig, maar wat fijn is ervaar je echt pas bij een draagconsult.When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||![]()
Het fijne bij een draagconsulent(e) is ook dat je daar ook vaak doeken/dragers bij kan huren. Zo kun je prima bekijken wat bij je past![]()
![]()
Ik ben ook gaan passen in een fijne winkel (geen consult aan huis) en kwam bij de eerste met een ergobaby adapt thuis. Bij de tweede heb ik eerst een rekbare doek gebruikt, toen een tweedehandse babydoek van @SQ en toen die te smal werd een prachtige doek in mijn favo winkel in Heythuysen. Maar sinds ik de jongste op m'n rug draag, pak ik toch vaker de zak. Ik vind knopen op m'n rug nog steeds eng en mijn 12 kilo dreumes zit geen seconde stil.
En ik heb een tula toddler die ik amper gebruik. Mijn oudste wil steeds een klein stukje op m'n rug en dan is steeds erin en eruit me te veel werk. Dan draag ik haar wel zo op m'n rug. Op vakantie gebruik ik 'm wel nog.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Wat is er mis met de babybjorn? Nu ben ik nieuwsgierig!quote:Op woensdag 7 december 2022 13:17 schreef SQ het volgende:
Het is echt heel persoonlijk inderdaad. Ik ben destijds voor newborn wel voor doeken gegaan omdat die voor mij het meest veelzijdig waren, maar toen waren er ook nog niet echt veel newborn draagzakken, die keuze is wel enorm beter geworden.
Een draagconsulent heeft volgens mij ook poppen die echt het formaat en gewicht van een baby hebben waardoor je goed kan inschatten of je iets prettig vindt.
En Babybjorn is in dit topic altijd een beetje een verboden woord
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Baby zit daar niet al te comfortabel in. Beentjes hangen vrij recht naar beneden en dat is slecht voor de heupjes. Alle gewicht op het kruis ook.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:00 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Wat is er mis met de babybjorn? Nu ben ik nieuwsgierig!
Eigenlijk moeten ze in een soort wijde zithouding waarbij het kontje echt in de zak of doek hangt.disclaimer![]()
Er stond voorheen in de OP een afbeelding over ergonomisch dragen vs niet-ergonomisch. Maar ik zie dat die afbeelding stuk is. Het was zoiets:
Je ziet hier dat het zitvlak inderdaad breder is bij een ergonomische drager. De rug van het kindje wordt boller daardoor, dat is beter en comfortabeler. Voor jezelf kan je ook zien dat ergonomisch meer comfort geeft. De babybjorn hangt erg laag, wat veel zwaarder dragen is.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
quote:Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Phaidra het volgende:
Er stond voorheen in de OP een afbeelding over ergonomisch dragen vs niet-ergonomisch. Maar ik zie dat die afbeelding stuk is. Het was zoiets:
[ afbeelding ]
Je ziet hier dat het zitvlak inderdaad breder is bij een ergonomische drager. De rug van het kindje wordt boller daardoor, dat is beter en comfortabeler. Voor jezelf kan je ook zien dat ergonomisch meer comfort geeft. De babybjorn hangt erg laag, wat veel zwaarder dragen is.Bedankt voor de toelichting!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Oh kijk, ik wist niet dat er een nieuwe versie was! Grappig dat ze toch overstag zijn gegaan, ondanks dat ze altijd voldoende klanten hadden volgens mijquote:Op woensdag 7 december 2022 14:36 schreef Elleska het volgende:
Dat betreft dan wel de oude babybjorn, de nieuwere zouden wel ergonomisch zijn..
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
De nieuwe hebben vaak wel een ergonomische zithouding, maar nog wel een voorgevormd en gewatteerd rugpand. Dus ze zijn er nog niet helemaalquote:Op woensdag 7 december 2022 14:36 schreef Elleska het volgende:
Dat betreft dan wel de oude babybjorn, de nieuwere zouden wel ergonomisch zijn.![]()
![]()
zonde dat ze het rugpand niet ook hebben aangepakt maar de zithouding is al een grote verbetering.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De nieuwe hebben vaak wel een ergonomische zithouding, maar nog wel een voorgevormd en gewatteerd rugpand. Dus ze zijn er nog niet helemaal![]()
Wij hebben momenteel erg veel plezier van een Marsupi draagzak. Die is wel maar beperkt te gebruiken (tot een maand of 7 volgens mij) maar is dan ook voor een erg klein prijsje te vinden op Vinted.
Verder hebben we sinds heel kort een manduca first, die is wel oké maar denk dat ik die fijner vind als ze de newborn inlay niet meer nodig heeft. Maar manduca heeft ondertussen ook een nieuwere draagzak uitgebracht en die ziet er wel (nog) beter uit!
Draagconsult zou ik sowieso aanraden, op basis daarvan heb ik nog steeds de wens voor een tula half buckle en/of Isara the one. Maar dat vindt man wat onnodig nu we al 2 draagzakken, een ringsling (daar ben ik nog niet zo handig mee helaas) en een draagdoek hebben.![]()
![]()
Ik heb 2 doeken van Didymos en een draagzak van Tula. Waar ik bij mijn oudste vooral de Tula pakte, ben ik nu toch meer van de doeken. Het zit gewoon echt veel comfortabeler. Voor de drager ben ik gaan passen bij een winkel.
Ik wil nu langzamerhand ook eens gaan oefenen met rugdragen met de doek, dat is voor mij nog nieuw (Anna is 13 maanden, staat/loopt met steun etc). Wat is daar een fijne knoop voor?![]()
Ik had van schoonzus een babybjorn draagzak gekregen, maar ik kreeg er rugpijn van en ik kon mijn kindje niet meer goed zien. Tweedehands heb ik een tula free to grow gekocht, die wel lekker zit. Maar eigenlijk gebruik ik ook die zelden, baby gaat bijna altijd in de doek. Kangaroo is nu mijn favoriete knoop, omdat ik die om haar heen kan knopen als ze aan de borst in slaap is gevallen, ze slaapt daar gewoon doorheen en ik kan weer verder mijn ding doen.
@douche-eendje : ik ben ook een beetje aan het oefenen op de rug, en vond rucksack wel makkelijk te knopen. Mijn kindje is nog klein dus die gaat over mijn schouder op de rug, maar een groter kindje zie ik ze in de video's over de heup naar achteren schuiven.![]()
Je start in principe met een ruck als knoop. Dat is vrij laagdrempelig en handig voor starten met rugdragen.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:30 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb 2 doeken van Didymos en een draagzak van Tula. Waar ik bij mijn oudste vooral de Tula pakte, ben ik nu toch meer van de doeken. Het zit gewoon echt veel comfortabeler. Voor de drager ben ik gaan passen bij een winkel.
Ik wil nu langzamerhand ook eens gaan oefenen met rugdragen met de doek, dat is voor mij nog nieuw (Anna is 13 maanden, staat/loopt met steun etc). Wat is daar een fijne knoop voor?
Let daarbij op dat je kindje best hoog moet zitten: jullie schouders moeten gelijk zijn aan elkaar. Vaak worden kindjes te laag geknoopt in de ruck, waardoor het oncomfortabel is (en minder veilig voor jonge baby’s).
Wrapyouinlove heeft wel fijne instructiefilmpjesVeel plezier en succes!
[ Bericht 8% gewijzigd door GotC op 09-12-2022 12:31:21 ]![]()
Als je snel last hebt van je schouders bij rugdragen, is de double hammock wel echt een fijne knoop. Maar ik vond het wel een lastige knoop, ik was altijd aan het stoeien om de tweede baan goed over de rug te krijgen. Als hij eenmaal zit, dan zit het ook echt als een huis, met een veel betere gewichtsverdeling.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Dragen 2.0, met je kind achterop in de draagzak op de schaatsbaanIk kijk er maar niet naar, ik vind het doodeng. Moeder zal wel weten wat ze doet denk ik.
![]()
Crosspost.
Ik verkoop mijn Beco Toddler draagzak (9-27 kg), kleur Flamingo Greyquote:Op zondag 29 januari 2023 13:14 schreef Mrs.Peel het volgende:
...
Bij interesse graag DM. Prijs komen we wel uit, ik hoop dat hij weer gebruikt gaat worden. Ik kocht hem in oktober 2019 nieuw voor ¤ 149.
Uiteraard is hij in goede staat, met de doos en toebehoren (zonnekapje, extra aanklikbaar tasje) compleet.![]()
Even een kickje.
Is de draagdoeken markt nog steeds knudde of begint het wat aan te trekken? Ik heb nog steeds wat doeken die ik voor een redelijke prijs wil verkopen.![]()
KnuddeK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Wat leuk om dit topic terug te lezen; In mijn laatste reacties was ik nog op zoek naar een draagzak !
Inmiddels is de kleine een jaar oud en we hebben de draagzak zeker negen maanden intensief gebruikt. De eerste anderhalve maand hebben we een draagdoek gehad en daarna een draagzaak van Manduca tot hij zo‘n 10,5 maanden was. Tot dan deed hij alle slaapjes overdag in de draagzak en voor zijn nachtslaapje konden we hem dan vanuit de draagzak in zijn bedje leggen.
Vanaf 10,5 maanden werd ie echt te zwaar en zijn we begonnen overdag samen met hem in bed (matras op de grond) te slapen. Dat lukt nu eigenlijk prima (zodra hij dan in slaap is gevallen, kunnen we dan wel gewoon op staan en de kamer verlaten gelukkig).
Vind de periode dat hij zijn slaapjes in de draagzak deed wel heel mooi om op terug te kijken, hoewel ik af en toe natuurlijk ook wanhopig kon worden dat hij niet alleen in slaap kon vallen.
Binnenkort beginnen we dan met de Kraxe en gaan we met hem hiken ! Daar heb ik nu al veel zin in!
[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 16-04-2024 08:19:48 ]...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Ik zou voor je grote hikes maakt echt even oefenen, door hoe dat soort dragers designed zijn kan het echt wennen zijn in balans (iig dat vond ik zelf, hoewel ik al jaren op mijn rug draagde met dragers vond ik dit soort heeeel erg wennen en ook zwaarder door hoe ze op je rug zitten).quote:Op dinsdag 16 april 2024 07:51 schreef margaretha_01 het volgende:
Binnenkort beginnen we dan met de Kraxe en gaan we met hem hiken ! Daar heb ik nu al veel zin in!![]()
Ligt er aan. Artipoppe gaat voor boven retail weg sinds het merk is ontdekt door Amerikanen.quote:Op zondag 14 april 2024 18:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een kickje.
Is de draagdoeken markt nog steeds knudde of begint het wat aan te trekken? Ik heb nog steeds wat doeken die ik voor een redelijke prijs wil verkopen.Protège moi de mes désirs.![]()
Is dat weer gaande ja? want de laatste paar jaren was het echt heel shit met artipoppequote:Op dinsdag 16 april 2024 12:13 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ligt er aan. Artipoppe gaat voor boven retail weg sinds het merk is ontdekt door Amerikanen.![]()
Yes. Vooral ZG maar doeken en RS’s ook.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Is dat weer gaande ja? want de laatste paar jaren was het echt heel shit met artipoppeProtège moi de mes désirs.![]()
Ja, we zijn van plan rustig te beginnen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik zou voor je grote hikes maakt echt even oefenen, door hoe dat soort dragers designed zijn kan het echt wennen zijn in balans (iig dat vond ik zelf, hoewel ik al jaren op mijn rug draagde met dragers vond ik dit soort heeeel erg wennen en ook zwaarder door hoe ze op je rug zitten).We hebben ook al van vrienden gehoord dat hun kind de kraxe helemaal niet accepteerde, maar toen we het zelf in de tuin even uitprobeerde, vond onze kleine het wel prima, dus we hopen op het beste! :p
(In de draagzak op de rug was trouwens ook geen probleem!)...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Oke dit is leip, ik had het niet door gehad maar had dus begin april van iemand een bericht gehad of ik doeken wilde verkopen. En ik hoard er nog tientallen![]()
![]()
![]()
Ik heb zojuist 6 artipoppe doeken verkocht voor een bedrag waar je u tegen zegt, ik durf het echt niet te zeggen zoveel euro![]()
![]()
Dussss ik wil hierbij confirmen dat mensen idd weer leip gaan voor artipoppe![]()
![]()
Prima investering geweest dan tochquote:Op woensdag 24 april 2024 12:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
Oke dit is leip, ik had het niet door gehad maar had dus begin april van iemand een bericht gehad of ik doeken wilde verkopen. En ik hoard er nog tientallen![]()
![]()
![]()
Ik heb zojuist 6 artipoppe doeken verkocht voor een bedrag waar je u tegen zegt, ik durf het echt niet te zeggen zoveel euro![]()
![]()
Dussss ik wil hierbij confirmen dat mensen idd weer leip gaan voor artipoppe!
Ik twijfel of ik voor de vakantie nog een full buckle draagzak wil kopen, of dat we het bij de half buckle houden. Laatst daarmee eens op de rug gedragen (mijn man dan) en dat vond ze ook wel gezellig.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Oh ik zie nu dat ik de verkeerde heb gebruikt![]()
![]()
ja ik heb geen winst gemaakt denk ik maar wel meer gekregen dan ik ooit nog had verwacht![]()
Vond jequote:Op woensdag 24 april 2024 14:28 schreef Budabuddumbam het volgende:
![]()
ja ik heb geen winst gemaakt denk ik maar wel meer gekregen dan ik ooit nog had verwachtal een beetje gek, alsof je je schaamde. Maar fijn dat het bewaren toch zin heeft gehad, je koopt ze misschien niet met het doel winst te maken, maar Artipoppe was nooit al heel goedkoop... dan is "verlies" ook niet echt wenselijk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:28 schreef Budabuddumbam het volgende:
![]()
ja ik heb geen winst gemaakt denk ik maar wel meer gekregen dan ik ooit nog had verwachtNee winst maken gaat mij ook never nooit meer lukken. Maar ik wilde ook al komen zeggen dat ik een maand of 2 geleden voor het eerst in jaren weer een AP verkocht had. Niet voor een enorm bedrag maar in ieder geval wilde iemand mij weer geld geven voor een doek
![]()
.
Dat was wel mijn laatste AP, het wordt denk ik lastiger om mijn andere doeken te verkopen.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ik heb nu nogsteeds wel wat AP over waarvan ik verwacht dat ik er niets voor krijg want geen geliefd patroon zoals argus.
Ik heb nog een tyger een delft een block en een twobirds doek en een twobirds ringsling.![]()
![]()
Hoi, advies gevraagd
Voor mijn bijna 2 maanden oude baby ben ik op zoek naar een draagzak. Ik draag hem nu nog in rekbare doeken maar voor onderweg en binnenkort in het vliegtuig/op vakantie ben ik op zoek naar een drager waar hij gemakkelijk(er) in en uit kan (ook voor m’n vriend).
Laatst een Artipoppe Zeitgeist geprobeerd en die zat wel heel fijn bij alle betrokkenenmaar ik kan mezelf niet helemaal overtuigen van het aanschaffen van een draagzak van ¤400. Tweedehands heb ik ook naar gekeken maar zoals hierboven al wordt gezegd gaan die Artipoppes weg tegen bijna de verkoopprijs op de tweedehands markt.
Gekruiste banden zoals de Zeitgeist die heeft vind ik heel fijn en hebben wel mijn voorkeur. Weet iemand hier misschien een goede optie? En dus een drager die geschikt is voor baby’s (in dit geval eentje van ca 6 kg) en die idealiter “mee kan groeien” dmv het verstellen van de breedte van de doek met drukknoppen oid?
Verdere voorkeuren:
- geen losse baby insert
- katoen of linnen ivm vakantie op tropische bestemming
Alvast dank voor het meedenken!![]()
De meeste dragers hebben volgens mij geen mogelijkheid om de banden te kruisen zoals de Zeitgeist. Bij draagzak.nl kan je allerlei filters gebruiken (warm weer bijvoorbeeld) maar niet op positie schouderbanden.
Ik zie met een snelle check twee merken die gekruist gedragen kunnen worden. Marsupi en Isara. De Marsupi vind ik er persoonlijk niet heel stevig/comfortabel uitzien, zeker niet met een iets ouder kindje.
Je zou ook kunnen kijken naar een mei tai. Dit is een soort combi van drager en draagdoek (wel een makkelijke buikband en rugpand, maar schouderbanden moeten geknoopt worden). Zie bijvoorbeeld de opties van ByKay https://www.bykay.com/nl/shop/mei-tais/ .
[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 31-05-2024 09:48:32 ]Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Een draagconsult is sowieso een goed idee, dan kan je ook voelen. Want een draagzak is een beetje als een spijkerbroek; ook al is het jouw maat wil dat niet zeggen dat hij lekker en mooi zit.
Zelf heb ik een half buckle, ik zie dat de mei tais die Phaidra linkt volgens mij stiekem ook half buckles zijn. Dan heb je inderdaad schouderbanden die je knoopt, maar om je middel wel gewoon een gesp. Die zijn er van verschillende merken, ik heb een Limas maar hoor met name veel goede verhalen over Neko.
Qua gekruiste schouderbanden; dat vonden wij ook het fijnst en wij zijn daardoor op de Isara The One uitgekomen. Is een draagzak die echt heel lang mee gaat en waar veel aan versteld kan worden. Gewicht zegt trouwens niet zoveel over of een draagzak geschikt is voor je kleintje, dat gaat echt om de broekmaat.
Maargoed, er zijn zoveel opties! Wij hebben daarom dus wel voor een draagconsult gekozen, dan kan je rustig passen en voelen en krijg je meteen hulp bij het goed afstellen. Vaak heeft zo'n consulente ook nog wel een kortingscode van een webshop die draagzakken verkoopt.![]()
Mijn ergobaby adapt kan ook met gekruiste banden. Deden wij in de praktijk nooit, maar het kan volgens mij wel. Hij is eventueel te koop. Grijs met witte sterren.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Hier heel tevreden over de Neko Sling half buckle. Banden kunnen zowel smal als uitgewaaierd over je schouders (vind ik erg fijn om de druk in mijn nek te verminderen, ik zit gruwelijk vast in m’n schouders). De stof wordt met de keer gebruiken soepeler en omdat je inderdaad grotendeels knoopt ipv gespen hebt, zit je niet met zoveel verstelwerk wanneer je allebei de draagzak gebruikt.
Oh en dus net gebruikt op vakantie in Malaga en dat beviel prima qua warmte!Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Die ring sling, welke kleur is datquote:Op woensdag 24 april 2024 16:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb nu nogsteeds wel wat AP over waarvan ik verwacht dat ik er niets voor krijg want geen geliefd patroon zoals argus.
Ik heb nog een tyger een delft een block en een twobirds doek en een twobirds ringsling.? Ik wil er toch wel eens 1 gaan proberen en vind dat patroon erg mooi.
Bruin met zwartquote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Die ring sling, welke kleur is dat? Ik wil er toch wel eens 1 gaan proberen en vind dat patroon erg mooi.
![]()
![]()
Hmmm, die is me wat te donker naar mijn smaak.quote:Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Het is dat ik niet zo goed om kan gaan met een gathered ringsling..
Ik wil ook nog wat doeken verkopen, maar te lui en de huidige markt stimuleert ook niet echt![]()
![]()
Ik heb ook nooit met een ringsling overweeg gekund, wel met een rekbare doek, mei tai, gewone doeken (zowel goed gebruikt als spiksplinternieuw) en met de ergobaby adapt en de tula toddler. Enige wat ik nooit helemaal onder de knie gekregen heb is m'n kindjes zelf op m'n rug knopen. In de draagzak prima, maar niet met een doek.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Mijn lievelingsringsling bleef nieuw gewoon rechtop staanEcht een beest! Maar tegenwoordig wel iets flexibeler door veel te hebben gebruikt.
Ik heb eigenlijk alleen (highland) pleated ringslings en doeken gebruikt, met die laatste buik- en rugdragend. Met de oudste nog weleens een draagzak, maar miste het comfort van de doek.![]()
Ha, bedankt voor jullie reacties. Heb op Vinted meteen een mei tai gekocht, kostte weinig en is in ieder geval fijn om erbij te hebben.
Een draagconsult ga ik voor de vakantie niet meer redden, dat is te kort dag. Het idee dat een draagdoek wellicht in de tropen wellicht wat warm (en onhandig, zo'n lap stof) is, kwam pas redelijk laat tot me![]()
De Isara en de Neko die jullie noemen lijken beide goede opties. Vooralsnog neig ik naar de Neko, ondanks het knopen. Grappig, het concept van een 'half buckle' was me helemaal niet bekend. Ik ga nog even wat blogs lezen en filmpjes kijken over de beide dragers en zal dan eens kijken wat het gaat worden. Zal het tzt laten weten!
Een ringsling heb ik ook nog, bedenk ik me net, gemaakt van een Ellevill Zara nogwattes draagdoek. Prima voor de oudste tot een jaartje of 2, maar voor een kleine baby vind ik een ringsling minder fijn.![]()
Mocht je in omgeving Eindhoven wonen, check dan eens Vira Sling. Fijne winkel met een vriendelijke dame en veel aanbod van Neko.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:48 schreef Abilu het volgende:
Ha, bedankt voor jullie reacties. Heb op Vinted meteen een mei tai gekocht, kostte weinig en is in ieder geval fijn om erbij te hebben.
Een draagconsult ga ik voor de vakantie niet meer redden, dat is te kort dag. Het idee dat een draagdoek wellicht in de tropen wellicht wat warm (en onhandig, zo'n lap stof) is, kwam pas redelijk laat tot me![]()
De Isara en de Neko die jullie noemen lijken beide goede opties. Vooralsnog neig ik naar de Neko, ondanks het knopen. Grappig, het concept van een 'half buckle' was me helemaal niet bekend. Ik ga nog even wat blogs lezen en filmpjes kijken over de beide dragers en zal dan eens kijken wat het gaat worden. Zal het tzt laten weten!
Een ringsling heb ik ook nog, bedenk ik me net, gemaakt van een Ellevill Zara nogwattes draagdoek. Prima voor de oudste tot een jaartje of 2, maar voor een kleine baby vind ik een ringsling minder fijn.Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
(Hoe kan ik een post quoten? Zie die optie niet (meer)?)
Dan maar zo- @Debsterr, ik woon in de hoofdstad, dus Eindhoven is wat ver
Na gister elk vrij uurtje besteed te hebben aan je vergelijken van de Isara en de Neko bedacht ik me dat het huren van een drager wellicht ook een optie zou zijn. Dus nu voor 5 tientjes de Artipoppe kunnen huren voor een maandje, dekt precies de vakantieperiodebij terugkomst kunnen we dan een consult doen, en op basis daarvan een fijne drager aanschaffen.
Mocht iemand nog een fijne draagconsulente weten in de regio 020 dan hou ik me aanbevolen. Degene die ik ken en die goed bekend stond is er helaas mee gestopt zie ik net.![]()
Haha nee, dan is het inderdaad wat ver wegquote:Op maandag 3 juni 2024 08:25 schreef Abilu het volgende:
Dan maar zo- @:Debsterr, ik woon in de hoofdstad, dus Eindhoven is wat ver
Na gister elk vrij uurtje besteed te hebben aan je vergelijken van de Isara en de Neko bedacht ik me dat het huren van een drager wellicht ook een optie zou zijn. Dus nu voor 5 tientjes de Artipoppe kunnen huren voor een maandje, dekt precies de vakantieperiodebij terugkomst kunnen we dan een consult doen, en op basis daarvan een fijne drager aanschaffen.
Mocht iemand nog een fijne draagconsulente weten in de regio 020 dan hou ik me aanbevolen. Degene die ik ken en die goed bekend stond is er helaas mee gestopt zie ik net.en helaas ook voorlopig geen 9 Maanden beurs, ook een ideale plek om er veel te testen natuurlijk.
Slim dat je er 1 huurt! Hoop wel voor je porren dat je niet verliefd word op Artipoppe.
Iets noordelijker, Wrap with love in Alkmaar. Stenen winkel met goed advies en draagconsulten.quote:Op maandag 3 juni 2024 08:25 schreef Abilu het volgende:
Dan maar zo- @:Debsterr, ik woon in de hoofdstad, dus Eindhoven is wat ver
Mocht iemand nog een fijne draagconsulente weten in de regio 020 dan hou ik me aanbevolen. Degene die ik ken en die goed bekend stond is er helaas mee gestopt zie ik net.![]()
Iemand ervaring met het dragen van grote kinderen? Ik zou eigenlijk een drager willen waar een kind met maat 128 (going on 134) nog in past. Ik zie online wel een aantal preschool dragers die tot (en met) 128 gaan, maar ik ben bang dat dat dan al heel snel niet meer past. En ik ben benieuwd of het überhaupt nog te tillen is als ze rond de 25 kilo zijn?![]()
Ik heb Sjaak gedragen tot hij in maat 134 zat met een Rose and Robellion Big Kid. Het werd boven de 25kg echt wel wat zwaar, maar ik kon hem prima een uur dragen.![]()
Iemand wees me op het Amerikaanse Kinderpack, die hebben ook dragers voor echt grote en zware kinderen met 'special needs'. Ziet er ideaal uit, maar met verzendkosten van $60 en de btw en importbelasting erbij, wordt dat wel megaduur![]()
![]()
Je kunt ook nog kijken naar de grootste maat van Easy Feel, die vond ik ook echt prima dragen. Heeft wat meer ondersteuning dan de R&R, de banden zijn dikker en je kunt hem op meer manieren aanpassen aan je lichaam.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:15 schreef Amsel het volgende:
Iemand wees me op het Amerikaanse Kinderpack, die hebben ook dragers voor echt grote en zware kinderen met 'special needs'. Ziet er ideaal uit, maar met verzendkosten van $60 en de btw en importbelasting erbij, wordt dat wel megaduur![]()
Oscha heeft tegenwoordig ook dragers t/m 6 jaar, wellicht iets om naar te kijken. Evt via de Facebook verkoopgroepen, om die Brexit kosten te vermijden
[ Bericht 51% gewijzigd door GotC op 02-08-2024 18:06:50 ]![]()
Het is een Tula Preschool geworden. Vandaag met 27 kilo kind op m'n rug door een Franse dierentuin gesjokt. Was bergop wel puffen, maar verder prima te doenWe overwegen zelfs om er nog eentje te kopen zodat we beide kinderen kunnen dragen, nu moesten ze afwisselen. Dragen blijkt ook nu nog echt een fijne manier om met ze op pad te kunnen, zelfs (of juist) als de wereld te hard binnenkomt. Lekker veilig bij papa of mama op de rug
![]()
![]()
SPOILER: Kijk die lange benen dan bungelen O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Amsel op 18-08-2024 08:39:04 ]![]()
Ik ben vorige week voor het eerst 500 ‘höhemeter’ met de kraxe gewandeld! Zwaar, maar ben trots op mezelf!
Vind het heel vet dat we onze kleine zo mee kunnen nemen op prachtige bergwandelingen. Hij heeft nu net leren lopen, maar ik hoop dat ie het toch nog leuk blijft vinden om af en toe in de rugzak mee te mogen. Zolang wij hem kunnen dragen tenminste. :p...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...![]()
Bij ons was het direct klaar toen ze de eerste stapjes had gezet, ik heb haar nooit meer in de doek kunnen krijgen.
Vind het wel altijd leuk om te zien als grotere kinderen nog gedragen worden, maar de mijne wil het echt niet.![]()
Gisteren waren we weer wandelen! 700 hoogtemeter deze keer! Hoewel T nu aardig goed kan lopen, vindt ie het nog hartstikke leuk in de Kraxe! En hij heeft er ook nog prima twee dutjes in gedaan!
Vandaag zag hij de kraxe in de gang staan en wilde hij erin gezet worden! :p
Ik denk eerder dat het een probleem gaat worden als ie op een gegeven moment te zwaar is om te dragen dan dat hij er zelf niet meer in wil. :p
[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 10-09-2024 08:12:06 ]...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: