Jullie eten alleen bonen en uien???quote:Op maandag 5 december 2022 16:32 schreef 111210 het volgende:
Rond de 300,- met 2 personen.
Kopen dan ook vrijwel geen alcohol, kant en klare zooi en heel weinig chips/snoep/koek.
Ik ook ongeveerquote:Op maandag 5 december 2022 16:57 schreef herverwijderd het volgende:
Idioot veel want ik ben lui en koop veel gemaksdingen. Ik gok (nadat ik even in mijn bankieren app gekeken heb) een euro of 400, voor mij alleen.
Wat ik zeg, gewoon normale dingen kopen, eten overigens wel beide 1x per week van huis. Scheelt opzich ook wel watquote:
3 a 4x per week vlees, verder gewoon gezond en kook veel voor de vriezer. Pasta saus, chili con carne, soepen enz.quote:Op maandag 5 december 2022 17:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Jullie eten alleen bonen en uien???
Ik gok dat golfer niet van de kant en klare sauzen en kruidenmixen isquote:Op maandag 5 december 2022 19:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
3 a 4x per week vlees, verder gewoon gezond en kook veel voor de vriezer. Pasta saus, chili con carne, soepen enz.
Vlees halen we vaak in een groot pakket (koop een koe, bv) doen we makkelijk weken mee.
En kijk maar hoeveel het scheelt als je alle koekjes, cola, wijn en kant en klare sauzen/kruide mixjes laat staan.
Dat en die 1 keer per week dat beiden niet thuis eten maakt het rekensommetje best anders ten opzichte van mensen zoals wij die niet elders mee kunnen etenquote:Op maandag 5 december 2022 19:45 schreef 111210 het volgende:
In November was het 312,-
Overigens excl lunch want dat hebben we beide op werk.
Met lunch zal het het dan hooguit 350,- zijn denk ik. Als we dat beide thuis zouden moeten klaar maken.quote:Op maandag 5 december 2022 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat en die 1 keer per week dat beiden niet thuis eten maakt het rekensommetje best anders ten opzichte van mensen zoals wij die niet elders mee kunnen eten
Verkapte kijk mij eens zure commentaren leveren van het balkon in de muppetshow post.quote:Op maandag 5 december 2022 20:36 schreef Gunner het volgende:
Verkapt “kijk mij eens veel aan boodschappen uitgeven” topic
Dan ben ik wel benieuwd wat je dure aankopen zijn qua boodschappen als zelfs het vlees van eigen erf komt.quote:Op maandag 5 december 2022 20:27 schreef sigme het volgende:
Ik koop nooit voorgesneden spul. Ik koop geen zakjes en pakjes. Ik koop geen kant-en-klaar-schotels.
Ik koop zelfs zelden vlees, want dat hebben we veelal van eigen erf. Geen chips, geen fris, geen koekjes afgezien van ongesuikerd lange vingers. We gaan nooit uit eten en halen misschien eenmaal per 2 maanden iets af (Chinees).
En dan kom ik nog op 775 per maand![]()
Ok, daar zit wel bier bij in
Daar hou ik af en toe een steekproef van bij, na te lezen inquote:Op maandag 5 december 2022 20:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat je dure aankopen zijn qua boodschappen als zelfs het vlees van eigen erf komt.
Vlees is bij ons de duurste kostenpost namelijk.
Waarom zou je dat niet geloven?quote:Op maandag 5 december 2022 20:41 schreef Gunner het volgende:
En al die lui die claimen geen pakjes zakjes frisdrank alcohol te kopen. Geloof er niets van
Nou ja ik schat zo dat ik in m'n eentje aan brood en kwark alleen al een heel eind kom richting de helft van wat jullie met z'n tweeėn totaal aan boodschappen kwijt zijn.quote:Op maandag 5 december 2022 19:36 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat ik zeg, gewoon normale dingen kopen, eten overigens wel beide 1x per week van huis. Scheelt opzich ook wel wat
Ik zou niet weten waar ik een pakje of zakje voor moet gebruiken. Frisdrank wordt hier niet gedronken. Wel kopen we eens per maand een cilinder voor de SodaStream waar we bruiswater mee maken. We doen ongeveer een maand met een krat Hertog Jan.quote:Op maandag 5 december 2022 20:41 schreef Gunner het volgende:
En al die lui die claimen geen pakjes zakjes frisdrank alcohol te kopen. Geloof er niets van
Ik zie nu dat we vrijdag wel een pakje gebruiken, gochujangpasta. Dat is echt niet zelf te maken.quote:Op zondag 4 december 2022 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
- Maandag: Rijst met teriyaki tofu, snijbonen, taugé en wortelsalade
- Dinsdag: Bowl met boerenkool, zoete aardappel, kikkererwt, tahinsaus, bloemkool
- Woensdag: Cottage pie met linzen, spinazie, champignon, snijboon, wortel
- Donderdag: Stamppot met geroosterde bloemkool met amandelen, bieslook, zilverui on the side
- Vrijdag: Koolrabishakshuka met komkommersalade
- Zaterdag: shoarma met Turks brood, salade, zelfgemaakte knoflooksaus
- Zondag: Uiensoep met blauwe kaas croutons
Frisdrank kopen we alleen als we bezoek krijgen en dan nog gooien we vaak de rest van een cola fles leeg als het niet op komt.quote:Op maandag 5 december 2022 20:41 schreef Gunner het volgende:
Mooi overzicht, 20% aan drank is een hoop op het totaal. Vind ik persoonlijk danquote:Op maandag 5 december 2022 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar hou ik af en toe een steekproef van bij, na te lezen in
WGR / Bijhouden kosten huishoudelijke uitgaven
Samenvatting:
[ afbeelding ]
Ben bang dat wij dat ook wel halen.quote:[b]Op maandag 5 december 2022 23:13 schreef 111210
Mooi overzicht, 20% aan drank is een hoop op het totaal. Vind ik persoonlijk dan
Een doosje wijn is ook een ruim begrip qua prijs.quote:Op dinsdag 6 december 2022 00:27 schreef IkEetSlakken het volgende:
Overigens zijn mijn boodschappen zonder vlees is vleeswaren, want dat is van de supermarkt niet te eten... Vlees komt lokaal bij de boer vandaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |