Binnen nu en 2 jaar ook verleden tijd, op steeds meer plekken moet je een lege beker óf munt gebruiken om een nieuwe beker drinken te krijgen. Tenzij je graag elke keer een halve of hele euro “statiegeld” wil betalen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:05 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ja, en diverse festivals afstruinen deze zomer heeft mij genoeg opgeleverd om een Ipad te kunnen kopen.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:05 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ja, en diverse festivals afstruinen deze zomer heeft mij genoeg opgeleverd om een Ipad te kunnen kopen.
NWS / Polen verdienen maandloon met bekers rapen op Lowlandsquote:
Het probleem is dat er nog steeds veel chips en electronica tekorten zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
De titel is wel typisch voor heel nederland: "IT-problemen en gebrek aan persmachines"
Echter voor permachines kan je dan willekeurig iets anders invullen op technisch gebied.
Juist niet onzinnig. Wij leven in een land waar de openbare ruimte vol ligt met zwerfafval, Nederlanders zijn een asociaal en smerig volk (een groot deel). Als deze maatregel helpt om zwerfafval te verminderen..prima toch.quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:18 schreef pokkerdepok het volgende:
ik ben erg voor milieu maatregelen, maar dit is weer zoiets onzinnigs..
Thuis ook, je moet ze toch bewaren voor je ze wegbrengt.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:10 schreef Dutchguy het volgende:
Het zal een lekkere plakzooi worden bij de inname apparaten. Overigens zal het overgrote deel gewoon in de vuilniszak belanden.
nou nou, dat valt wel mee hoor...quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Juist niet onzinnig. Wij leven in een land waar de openbare ruimte vol ligt met zwerfafval, Nederlanders zijn een asociaal en smerig volk (een groot deel). Als deze maatregel helpt om zwerfafval te verminderen..prima toch.
Dan moeten ze flesjes kopen, die kun je afsluiten.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou nou, dat valt wel mee hoor...
denk je dat mensen nu hun blikjes bij zich houden dan? half lekkend in je jaszak of tas?
lijkt me niet.
of zoals iemand anders zei, dan gaan de zwervers het inleveren. hoe triest is dat dan, als milieubewust systeem...
En dit weet de overheid toch ook wel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:10 schreef Dutchguy het volgende:
Het zal een lekkere plakzooi worden bij de inname apparaten. Overigens zal het overgrote deel gewoon in de vuilniszak belanden.
Gewoon weer een lastenverzwaring dus.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:21 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
En dit weet de overheid toch ook wel.
Waar gaat al dat geld naartoe dat straks niet meer wordt geclaimd door niet-teruggebrachte blikjes?
En terecht. Maar die kun je afsluiten.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:26 schreef Bocaj het volgende:
Op plastic vruchtensappen flessen zit nu ook statiegeld.
Wespen!quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:10 schreef Dutchguy het volgende:
gezien ze moeten weten of het blikje een statiegeldblikje is, vast heelquote:Op vrijdag 2 december 2022 20:01 schreef Montagui het volgende:
En hoe moet je die inleveren? Heel? Gedeukt? Geplet? Maakt niet uit?
plastic flesjes?quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:11 schreef maily het volgende:
[..]
Dan moeten ze flesjes kopen, die kun je afsluiten.
Iedereen is achterlijk geworden ineens?
plastic is een vele malen groter probleem dan blikjes. india heeft bv plastic flesjes maar geheel verboden vorig jaar.quote:Op zaterdag 3 december 2022 13:05 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, en die kun je afgesloten in je tas/jaszak doen.
Wat ik bedoel is dat mensen eerder die afsluitbare flesjes gaan inleveren voor statiegeld dan blikjesquote:Op zaterdag 3 december 2022 13:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
plastic is een vele malen groter probleem dan blikjes. india heeft bv plastic flesjes maar geheel verboden vorig jaar.
ja misschien. ik zelf gooi die sowieso niet weg maar ik drink nauwelijks frisdrank en dan hergebruik ik ze als waterflesje.quote:Op zaterdag 3 december 2022 13:14 schreef maily het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat mensen eerder die afsluitbare flesjes gaan inleveren voor statiegeld dan blikjes
gewoon andere barcode reeks, of scannen op speciaal logootje, zijn je oude blikjes net zo waardeloos als nuquote:Op zaterdag 3 december 2022 13:24 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, dan kan ik de komende maanden nog even blikjes sparen en bij de invoering inleveren.
Leuk extra zakcentje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |