Maar je knapt wel opquote:Op vrijdag 2 december 2022 13:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spuug niet meer en kan etenMaar ik ben zo'n slappe hap en wil alleen maar slapen
Jazeker, ben ik ook heel blij om. Misselijk is zo naarquote:
Ja, was een nare dag gisteren. Nu echt al veel beter. Nog verkouden en veel hoesten, maar voel me niet meer ziek zoals gisteren. En misselijk zijn is inderdaad heel vervelend. Is ook geen 'pijnstiller' voor oid.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Jazeker, ben ik ook heel blij om. Misselijk is zo naarJij knapt ook op las ik?
Ja, precies. Ik had ook zo'n maagzuurpijn, maar daar kan je dan ook weer geen pijnstiller bij nemen want die belasten je maagquote:Op vrijdag 2 december 2022 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, was een nare dag gisteren. Nu echt al veel beter. Nog verkouden en veel hoesten, maar voel me niet meer ziek zoals gisteren. En misselijk zijn is inderdaad heel vervelend. Is ook geen 'pijnstiller' voor oid.
Ik heb pcm zetpillen 1000mg voor dit soort omstandigheden. Ik gebruik ze alleen maar bij misselijkheid en maagpijn (gelukkig zelden) maar wil ze altijd op voorraad hebbenquote:Op vrijdag 2 december 2022 14:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik had ook zo'n maagzuurpijn, maar daar kan je dan ook weer geen pijnstiller bij nemen want die belasten je maag![]()
Fijn dat het beter gaat vandaag. Ziek zijn op je verjaardag is wel enorm verdrietig hoor
Pffff voor de kamer over.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Keihard genieten van mijn hotelkamer. Moet ook.
Want als je voor het eerst met iemand een weekendje weg gaat, en besluit dat ieder een eigen kamer een goede optie is, kan de zin ‘ik ga de boeking doen’ op twee manieren opgevat worden.
We kwamen er net achter dat ik als boeking regelen zag: ‘hij regelt twee kamers, we verrekenen het achteraf’ en hij zag het als ‘we boeken ieder onze eigen kamer’.
Gelukkig had hotel nog een kamer over… uiteraard tegen de hoofdprijs![]()
![]()
Mooie boeken zijn dat inderdaad. Ik heb er hier ook twee. De CUL meet in februari is in het restaurant van de auteur.quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:36 schreef sigme het volgende:
Na twee dagen copieus dineren, uitgebreid ontbijten en veel pils, is m'n logé weer weg. Liefste ook, die vertrok een uurtje later, bepakt en bezakt met eten-voor-mee want hij rijdt vanavond het jaarlijkse visritje naar Italië. Ik verwacht 'm maandag of dinsdag weer terug.
Logé verblijdde mij nog met een kado:
[ afbeelding ]
Hoe de kwaliteit van de recepten is heb ik nog niet beoordeeld, maar het in in elk geval een prachtig gemaakt boek.
Mooi papier, mooi gedrukt, en veel foto's waaraan veel werk besteed is, waarvan een heel aantal geïnspireerd door Oude Meesters.
[ afbeelding ]
Wat had je gedaan als er geen kamer meer over was geweest?quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gelukkig had hotel nog een kamer over
Dit klinkt anders conceptueel wel erg tof!quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:39 schreef Clubsoda het volgende:
een metalquiz inclusief verkleedpartijen voor mijn zoon![]()
Oh briljantquote:Op vrijdag 2 december 2022 17:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit klinkt anders conceptueel wel erg tof!
J. en ik kregen ooit eens een enorm en onooglijk kartonnen achbaankarretje voor de kiezen, waar we in moesten gaan zitten, en dan kregen we filmpjes te zien met onrides van achtbanen van grote attractieparken in Europa en voor elke achtbaannaam + park die we goed hadden kregen we een kadootje.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh briljanthij krijgt nu een zwarte pruik, plaktattoos, nagellak en een doodshoofdketting en moet 10 vragen beantwoorden.
Mijn moeder krijgt een soort hindernisbaan langs al haar vrijwilligerswerk inclusief bij leeftijd passende saboterende opdrachten voor de andere aanwezigen
quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:16 schreef minilot het volgende:
Wat een hoop zieken - beterschap allemaal joh! En @:Sigme, CULmeetthemaboek! Nu moet je wel komen!
Overigens heb ik dus een moestuin-surprise in de maak. De strook gras achter de portiekflat* waar mijn zwager woont wordt momenteel omgetoverd tot een soort community garden voor de flatbewoners en daarom vroeg mijn zwager middels verlanglijstje om ettelijke zakjes groentenzaad. Vooruitlopend op de zaken maar ik alvast een miniatuurmoestuintje met onder een laag potgrond de zakjes zaad, waar met een miniatuurschepje van klei naar gegraven kan worden, nadat eerst uiteraard de miniatuurgroentes netjes geoogst dienen te worden, in een miniatuurmandje. Zucht. Zo eens beginnen aan de miniatuurvogelverschrikker met het gezicht van mijn zwager.
* Diezelfde portiekflat maakte ik jaren geleden voor een surprise al eens na, inclusief alle balkonnetjes, van zelfgebakken speculaas. Er zaten raampjes van gesmolten zuurtjes in, met lichtjes erachter. Dat was toch wel leuker om te maken dan dit, maar ook wel irritant veel werk.
Je kan er zo een kerstkaart van makenquote:Op vrijdag 2 december 2022 17:48 schreef gcjoel het volgende:
Al die sinterklaas surprises, quizzen en activiteiten klinken echt tof![]()
Ik ben al verder.
[ link | afbeelding ]
Krijg trek in warme chocomel en kerstkransjes van mijn eigen foto.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:16 schreef minilot het volgende:
Wat een hoop zieken - beterschap allemaal joh! En @:Sigme, CULmeetthemaboek! Nu moet je wel komen!
Overigens heb ik dus een moestuin-surprise in de maak. De strook gras achter de portiekflat* waar mijn zwager woont wordt momenteel omgetoverd tot een soort community garden voor de flatbewoners en daarom vroeg mijn zwager middels verlanglijstje om ettelijke zakjes groentenzaad. Vooruitlopend op de zaken maar ik alvast een miniatuurmoestuintje met onder een laag potgrond de zakjes zaad, waar met een miniatuurschepje van klei naar gegraven kan worden, nadat eerst uiteraard de miniatuurgroentes netjes geoogst dienen te worden, in een miniatuurmandje. Zucht. Zo eens beginnen aan de miniatuurvogelverschrikker met het gezicht van mijn zwager.
* Diezelfde portiekflat maakte ik jaren geleden voor een surprise al eens na, inclusief alle balkonnetjes, van zelfgebakken speculaas. Er zaten raampjes van gesmolten zuurtjes in, met lichtjes erachter. Dat was toch wel leuker om te maken dan dit, maar ook wel irritant veel werk.
Heeft de man een koelkast oid in de cabine? En prepareer jij voor al die dagen maaltijden. Poeh.quote:Op vrijdag 2 december 2022 18:31 schreef sigme het volgende:
Oh ja, kerstversierings. Nu mijn liefste weg is en pas na Sinterklaas weer terugkomt heb ik natuurlijk alle tijd om de boel wat op te leuken. Hoewel ik eigenlijk nooit nieuwe versiersels koop, dus het is elk jaar wel ongeveer hetzelfde.
Oeh recept voor een kerstfilm. Hou je ogen open voor een knappe weduwnaar met kind!quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:52 schreef minilot het volgende:
Wij hebben voor volgende week zaterdag een reservering staan om met een zaag de Veluwe op te mogen om onszelf een wilde kerstboom te bemachtigen. Er is ook warme chocolademelk bij enzo. Ik ben er nog niet uit of ik het heel leuk of heel stom of heel kitsch vind, maar we gaan het zien!
Als ik wat al te onhandig met die zaag aan de slag ga (en ik ben onhandig) dan is J. daar straks op de Veluwe inenen de knappe weduwnaar met kind!quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh recept voor een kerstfilm. Hou je ogen open voor een knappe weduwnaar met kind!
Of jij de knappe weduwequote:Op vrijdag 2 december 2022 19:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Als ik wat al te onhandig met die zaag aan de slag ga (en ik ben onhandig) dan is J. daar straks op de Veluwe inenen de knappe weduwnaar met kind!
quote:Op vrijdag 2 december 2022 19:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Als ik wat al te onhandig met die zaag aan de slag ga (en ik ben onhandig) dan is J. daar straks op de Veluwe inenen de knappe weduwnaar met kind!
Mag je verwarming nog niet aan?quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind je mini groente () wel echt heel tof.
![]()
Geen Sint hier. En ik vrees dit jaar ook nog weinig kerst. Maar het warme gevoel komt vast vanzelf als ik niet meer elke keer ademwolkjes uitblaas tijdens het koken door de kou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Optie 1 was toch de kamer delen. Als er twee bedden op stonden. Maar dat bleek ter plekke geen optie want we hebben nu beiden een prrrrima eenpersoonskamer. Met twijfelaar. Dat wordt wel erg knus.quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat had je gedaan als er geen kamer meer over was geweest?
quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een creatieve surprise ideeën![]()
Ik ben blij dat ik daarvan af ben. Nu alleen Sint dobbelen (morgen nog eens kijken naar kerstmarkt kadoprul) en met kerst lootjes trekken voor kado plus gedicht.
Inmiddels wel al advocaat met gebrande hazelnootsmaak gekocht. Die gaat het goed doen na de Sint viering![]()
En cognacje getapt met walnoot aroma voor pa zijn verjaardag, in een stervormig flesje.
En witte en roze gluhwein gedronken.
Twee bekertjes gescoord. Geen laarsje gevonden![]()
En Reibekuchen gegeten. Met appelmoes.
En curryworst.
En rabarberwijn gedronken.
En rabarberschörle.
Goede dag
Jawel, maar koken doen we nog in de schuurquote:
quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:47 schreef borisz het volgende:
PostNL laat zich horen. Morgen komt er een pakketje van Brouwerij Eleven.
Ik:
Bleek ik in juli al een 'bier voor de kerstdagen-pakket' te hebben aangeschaft.Was ik even vergeten.
12 Barrel Aged bieren. Altijd fijn.
Ben er alleen niet dus dat wordt een ander moment het pakketje ophalen...
Rabarber alles!quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een creatieve surprise ideeën![]()
Ik ben blij dat ik daarvan af ben. Nu alleen Sint dobbelen (morgen nog eens kijken naar kerstmarkt kadoprul) en met kerst lootjes trekken voor kado plus gedicht.
Inmiddels wel al advocaat met gebrande hazelnootsmaak gekocht. Die gaat het goed doen na de Sint viering![]()
En cognacje getapt met walnoot aroma voor pa zijn verjaardag, in een stervormig flesje.
En witte en roze gluhwein gedronken.
Twee bekertjes gescoord. Geen laarsje gevonden![]()
En Reibekuchen gegeten. Met appelmoes.
En curryworst.
En rabarberwijn gedronken.
En rabarberschörle.
Goede dag
Jullie maken het wel spannend met die keukenquote:Op vrijdag 2 december 2022 21:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jawel, maar koken doen we nog in de schuur![]()
De 12e komt het blad, de oven en wordt ook de kookplaat aangesloten. (Tenminste, dat laatste hangt af van de elektricien)
Hou op, schei uitquote:Op vrijdag 2 december 2022 22:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jullie maken het wel spannend met die keuken
Die is mij nog niet opgevallen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Schrok me net een hoedje. Keek even op de vattenfall app, gasverbruik was 1593. Blijkt dat ze sinds de uodate vorig weekend ook komma’s zetten
Ik lees veel ellende over de apps van leveranciers. Hier is het in eigen beheer dus we hebben elke seconde van de dag een up to date overzicht.quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Af en toen kunnen ze het verbruik niet ophalen en dan tellen ze het bij de volgende keer erbij, steeds weer een klein schrikje 😉
Wij hebben sinds kort ook zo'n apparaatje om het zelf bij te houden. Wel confronterend hoeveel euro's gas een dagje half verwarmen kostquote:Op vrijdag 2 december 2022 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik lees veel ellende over de apps van leveranciers. Hier is het in eigen beheer dus we hebben elke seconde van de dag een up to date overzicht.
Ik zag net dat we vandaag 5 kuub verstookt hebbenIk ga maar eens kijken of ik de temperatuur nog wat naar beneden kan doen zonder dat J te veel gaat piepen. Die zegt nu al dat het onbehaaglijk is.
Maar in dit geval ook erg passend.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Net als Juppie is de term Boomer erg aan inflatie onderhevig.
quote:Op vrijdag 2 december 2022 23:53 schreef Vanyel het volgende:
Wij verstoken elke dag sowieso 5 kuub. Ik vind minder knap.
Ja echt. Komende maanden wordt het alleen maar erger. Vanaf eind januari weer steeds een pietsje beter.quote:Op zaterdag 3 december 2022 08:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben sinds kort ook zo'n apparaatje om het zelf bij te houden. Wel confronterend hoeveel euro's gas een dagje half verwarmen kost
Ik dacht dat een Boomer iemand was die tussen 1945 en 1955 (soms ook doorgetrokken tot 1964) geboren is.quote:
hier 7quote:Op vrijdag 2 december 2022 23:53 schreef Vanyel het volgende:
Wij verstoken elke dag sowieso 5 kuub. Ik vind minder knap.
Sinds de laatste inflatiecorrectie is boomer een state of mind.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik dacht dat een Boomer iemand was die tussen 1945 en 1955 (soms ook doorgetrokken tot 1964) geboren is.
Boomer, c'est les autres.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sinds de laatste inflatiecorrectie is boomer een state of mind.
Waarom lijkt het je veel logischer dat het woord 'babyboom' een inflatie heeft ondergaan die is geëindigd bij 'Boomer', dan dat Boomer iets heel anders betekend, namelijk 'oude lul'.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik dacht dat een Boomer iemand was die tussen 1945 en 1955 (soms ook doorgetrokken tot 1964) geboren is.
Zal Autisme zijnquote:Op zaterdag 3 december 2022 09:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom lijkt het je veel logischer dat het woord 'babyboom' een inflatie heeft ondergaan die is geëindigd bij 'Boomer', dan dat Boomer iets heel anders betekend, namelijk 'oude lul'.
Greta wil dat het nog duurder wordt.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:36 schreef sigme het volgende:
Gelukkig doet al dat akelige gasverbruik voornamelijk pijn omdat het duur is, en dat kan veranderen.
Ook wel vanwege het milieu en geopolitiek hoor. Dat verandert wat moeilijker helaas. Om die reden waren we al flink aan het minderen met gas en elektra. Dat het nu zo duur is, is vooral voor J een stok achter de deur eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:36 schreef sigme het volgende:
Gelukkig doet al dat akelige gasverbruik voornamelijk pijn omdat het duur is, en dat kan veranderen.
Goh, wel gek dat men zich opeens druk maakt over milieu en geopolitiek als de prijs de pan uit rijst.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook wel vanwege het milieu en geopolitiek hoor. Dat verandert wat moeilijker helaas.
Nee. Zie edit.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Goh, wel gek dat men zich opeens druk maakt over milieu en geopolitiek als de prijs de pan uit rijst.
Eens.quote:Op zaterdag 3 december 2022 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:minilot laten we het zo zeggen: ik denk dat ik met niemand een twijfelaar zou willen delen. Dan slapen we beiden nietEn dat zou in dit geval de optie zijn geweest.
Ik ben zo decadent dat ik twee slaapkamers wil.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eens.
Ik lag gister in mijn eentje in een "tweepersoons" hotelbed waar ze één overtrek over de 2 90cm matrassen hadden getrokken. Dat vond ik al krap en naar.
Voor een twijfelaar delen ben ik echt te decadent.
Het was een complimentjequote:
quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook wel vanwege het milieu en geopolitiek hoor. Dat verandert wat moeilijker helaas. Om die reden waren we al flink aan het minderen met gas en elektra. Dat het nu zo duur is, is vooral voor J een stok achter de deur eigenlijk.
Ik vind het ergens alleen maar goed dat mensen nu noodgedwongen zuiniger moeten doen. Al is het voor arme mensen natuurlijk wel schrijnend.
Meestal kun je bij het boeken aangeven dat er een topper over moet toch?quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eens.
Ik lag gister in mijn eentje in een "tweepersoons" hotelbed waar ze één overtrek over de 2 90cm matrassen hadden getrokken. Dat vond ik al krap en naar.
Voor een twijfelaar delen ben ik echt te decadent.
Nee, vooral om de prijs. Maar geopolitiek en milieu klinkt correcterquote:Op zaterdag 3 december 2022 09:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Goh, wel gek dat men zich opeens druk maakt over milieu en geopolitiek als de prijs de pan uit rijst.
Als de politiek energie duurder maakt door extra "milieu" heffingen is dat goed, als het door marktbewegingen komt, niet.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, vooral om de prijs. Maar geopolitiek en milieu klinkt correcter
Het kan minder duur worden of het kan om andere redenen pijn gaan doen?quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:36 schreef sigme het volgende:
quote:
Dit zou 1 tweepersoons en 2 eenpersoons aan elkaar vast zijn. Dan verwacht ik een topper.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meestal kun je bij het boeken aangeven dat er een topper over moet toch?
Het zegt alleen maar hetzelfde. Milieu en geopolitiek zijn een soort positieve schaamlap of positieve bijvangst om 'kosten' niet als belangrijkste drijfveer te hoeven noemen.quote:
Ik heb wel ook omdat het kan een elektrische deken van de HEMA voor 25 piekjes. Ook niet duur.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dure gasjes. Maar wel behoorlijk laag verbruik. Daarentegen heb ik het dus wel ook fris.
Stroom is ook mokerduur.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb wel ook omdat het kan een elektrische deken van de HEMA voor 25 piekjes. Ook niet duur.
Gelukkig heeft jetten beloofd dat het prijsplafond doorgaat.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Ja echt. Komende maanden wordt het alleen maar erger. Vanaf eind januari weer steeds een pietsje beter.
Stom. Mijne doet gewoon nog 24 cent ofzo. Je mag wel wat komen halen, maar ik weet niet hoe je het mee moet nemen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Stroom is ook mokerduur.Wel minder, maar toch. Ik moet de elektrische deken nog op het bed donderen.
Mijnes doet 0,84.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stom. Mijne doet gewoon nog 24 cent ofzo. Je mag wel wat komen halen, maar ik weet niet hoe je het mee moet nemen.
Zo vatte ik het wel even opquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Het zegt alleen maar hetzelfde. Milieu en geopolitiek zijn een soort positieve schaamlap of positieve bijvangst om 'kosten' niet als belangrijkste drijfveer te hoeven noemen.
En dan gaat het (dus) enkel om de kosten die zelf direct betaald worden.
Vat het niet persoonlijk op, zo is het niet bedoeld
Same zoietsquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijnes doet 0,84.![]()
Het is een lief aanbod.
2%, las ik van de week ergens.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo vatte ik het wel even opEn milieu was hier dus wel de eerste drijfveer om te gaan bezuinigen op verbruik. Toen bleek dat er echt veel te bezuinigen viel, werd het financieel heel interessant. Het is ook geen geheim natuurlijk dat ik enorm in onze uitgaven heb gesnoeid de laatste jaren.
Het geopolitieke aspect is er later bij gekomen. Daar had ik echt te weinig kennis van.
Maar overall is het dus wel echt goed dat we nu met zijn allen minder verbruiken. Om welke reden dan ook. Ik zou wel eens cijfers willen zien van de daling in verbruik bij consumenten en bedrijven trouwens.
"maar" 2,74 ofzo. Variabel tarief per 1-1 is 0,94 voor stroom en 3,24 voor gas hihaho.quote:
Nog even en je bedankt Vladimir?quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo vatte ik het wel even opEn milieu was hier dus wel de eerste drijfveer om te gaan bezuinigen op verbruik. Toen bleek dat er echt veel te bezuinigen viel, werd het financieel heel interessant. Het is ook geen geheim natuurlijk dat ik enorm in onze uitgaven heb gesnoeid de laatste jaren.
Het geopolitieke aspect is er later bij gekomen. Daar had ik echt te weinig kennis van.
Maar overall is het dus wel echt goed dat we nu met zijn allen minder verbruiken. Om welke reden dan ook. Ik zou wel eens cijfers willen zien van de daling in verbruik bij consumenten en bedrijven trouwens.
Het gemiddelde gebruik daalt al jaren:quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou wel eens cijfers willen zien van de daling in verbruik bij consumenten en bedrijven trouwens.
Dat duurt nog heel even.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog even en je bedankt Vladimir?
quote:
Micro-info:quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja dat bedoel ikquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:17 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Nee, 4 kuub superdroog hout = de warmte van ongeveer 1.137 kuub gas waard
Ja hier zit ik nogal dik boven wel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het gemiddelde gebruik daalt al jaren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.milieucentraa(...)deld-energieverbruik
En in alle opzichten veel fijnere warmte dan een centrale verwarming. Houtkachelwarmtequote:Op zaterdag 3 december 2022 10:17 schreef sigme het volgende:
![]()
Nee, 4 kuub superdroog hout = de warmte van ongeveer 1.137 kuub gas waard
quote:
Neeeeequote:Op zaterdag 3 december 2022 10:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga maar eens aan de slag hier. Hopelijk worden vandaag eindelijk de laatste twee tochtstrips geplaatst.
Het went ook serieus wel. Sprak een vriendin afgelopen week die riep dat ze snel de kachjel aan ging doen, want het was maar 17 graden in haar huis. Brrrrrr! En ik dach tnog: eh, bij ons gaat de verwarming niet hoger dan 17 graden en is het standaard ca 15 graden en dat is ook wel ok.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:18 schreef Vanyel het volgende:
Bijkomend voordeel is dat ik het nu niet meer altijd koud heb hij anderen
Is dat niet ook discutabel? Ergens hier op fok las ik een tijdje geleden een of ander artikel over hout en trage hernieuwbaarheid en verbrandingsresten en weetikwat. Er is te weinig blijven hangen voor meer dan "is dat niet discutabel?", maar die vraag bleef wel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:21 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
We kopen duur hout, maar vergeleken met gas is het goedkoop, en dan heb je ook nog eens niks te maken met boevenstaten en geopolitiek, al komt er wel veel haardhout niet uit NL (Baltische staten & Scandinavië veelal).
En hout is hernieuwbaar. 8 Miljard mensen is niet duurzaam houdbaar, maar hout is wel duurzaam.
Ik vind het echt horror. Mijn ouders hebben het ook en dat heeft me er van overtuigd dat ik nooit een haard wil. Veel te warm.quote:
Ik vind het zo'n fijne warmte. Ik kan echt gelukkig sterven als ik ooit een werkende houtkachel bezit.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het echt horror. Mijn ouders hebben het ook en dat heeft me er van overtuigd dat ik nooit een haard wil. Veel te warm.
Lage temperatuur vloerverwarming is mijn favoriete warmte. Die voel je tenminste niet.
Ja 17 vind ik ook echt wel te koud nog hoor. Maar onze thermostaat bleek van slag en ipv wat we dachten stookten wij vorig jaar dus structureel tot 21,5/22...quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het went ook serieus wel. Sprak een vriendin afgelopen week die riep dat ze snel de kachjel aan ging doen, want het was maar 17 graden in haar huis. Brrrrrr! En ik dach tnog: eh, bij ons gaat de verwarming niet hoger dan 17 graden en is het standaard ca 15 graden en dat is ook wel ok.
Hier is het 's nachts 15,5 en overdag tussen 17,5 en soms 18,5 als ik het koud heb. Voor visite gaat ie graadje hoger, afhankelijk van de visitequote:Op zaterdag 3 december 2022 10:25 schreef Isabeau het volgende:
Visite is wel een beetje duurder geworden dan vroeger, want als ik bezoek verwacht gaat de verwarming wel aan. Die laat ik niet in de kou zitten
Vind het tegen vallen. Wij moeten er nu we mee stoken en heb liever gewoon cv. Veel gelijkmatiger en fijnere warmte.quote:
Nou, vandaar de disclaimer: 8 miljard mensen is niet duurzaam.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat niet ook discutabel? Ergens hier op fok las ik een tijdje geleden een of ander artikel over hout en trage hernieuwbaarheid en verbrandingsresten en weetikwat. Er is te weinig blijven hangen voor meer dan "is dat niet discutabel?", maar die vraag bleef wel.
Dat vindt ik dus ook bijzonder, de uitstoot moet steeds verder verlaagd worden van de overheid, maar niemand durft een link te leggen met bevolkingsgroei. Meer mensen is meer uitstoot.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, vandaar de disclaimer: 8 miljard mensen is niet duurzaam.
Dat is heel erg waar. In ons vorige huis was de CV ook ellendig. Die kon alleen maar op vol vermogen dus dan moest je het te bloedheet laten worden en dan weer af laten koelen tot het niet meer te doen was. Als ik in dat huis toch eens had geweten wat ik nu allemaal weet over energieverbruikquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:46 schreef sigme het volgende:
En 'CV' zegt ook niet veel. Die kan op gas, op mazout, op elektriciteit en op hout gestookt zijn. Het kan met convectieputten, met radiatoren en/of met vloerverwarming zijn. Inregeling en bediening en thermostaten; kan allemaal uiteenlopen van niet aanwezig tot zeer geavanceerd.
Dat is dan toch alleen maar meer reden om ons best te doen?quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vindt ik dus ook bijzonder, de uitstoot moet steeds verder verlaagd worden van de overheid, maar niemand durft een link te leggen met bevolkingsgroei. Meer mensen is meer uitstoot.
Omdat het grootste deel van de planeet nog steeds onder het juk van religiefantasieën verkeert, en daarin is voortplanten een eis ? En een flinke chunk "terug wil naar voor 1918, qua landkaart" en daar kanonnenvoer voor nodig heeft...quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vindt ik dus ook bijzonder, de uitstoot moet steeds verder verlaagd worden van de overheid, maar niemand durft een link te leggen met bevolkingsgroei. Meer mensen is meer uitstoot.
Ik ben ook net deze week voor het eerst in een decennium weer vla gaan etenquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik eet vla. Voor het eerst sinds 25 jaar ofzo. Ik vond het altijd smerig. Mijn vader at het na het eten, mijn moeder en in aten lekker yoghurt![]()
Gisteren kreeg ik 2 bekers boerenvla in een tgtg pakket, chipolata en stoofpeer. Ik eet nu half stoofpeer en half kwark, met wat havermout. Het is best aardig voor een keertje.
Naar wat ik mij heb laten uitleggen is een hoteldouche onder meer zo goed (in die hotels die eindelijk het douchen in een badkuip zijn ontgroeid) door de leidingdiameter tussen de warmwaterbron en de uiteindelijke kraan...quote:
Haal je douchekop eens uit elkaar en kijk of daar een waterbesparend filter in zit.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:14 schreef Vanyel het volgende:
Ok, een antibespaarvraag.
Ik ben al sinds dit huis ontevreden over de douches. Ik haar regendouches en wil knallende stralen. Nu heb ik Grohe douchekoppen met 4 standen, die allemaal kut zijn (rain, rain O2 en 2 massagestanden). De rain O2 werd me verkocht als stevig en heerlijk.
Net gecheckt, 3,5 liter in een halve minuut, dus redelijk sparig.
Gister in het hotel kon ik mijn geluk niet op, fantastische straal kwam er uit die douche. Dat wil ik thuis ook. Ik ben bereid er de 'spaar' voor op te geven indien nodig, maar als het wel in spaaroptie kan, wat iedereen altijd zegt maar ik immer ongeloofwaardig vind, dan is dat ook prima.
Heeft iemand hier een knallende spaardouche, waaraan je echt niet merkt dat er minder water uit komt? Of is dat gewoon een utopie en moet ik daarvoor terug naar verspildouches?
quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
“Hoort” het niet bij deze fase van zwanger zijn? Of gaat het door tot maart of zo?quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben ook net deze week voor het eerst in een decennium weer vla gaan etenhet werkt zo lekker bij maagzuur. Binnenkort begint mijn chocomelfase vermoed ik
Uit mijn CW6 ketel komt (laatst gemeten want ik dacht dat ie kleiner was) een leiding met een buitendiameter van 15,5mm. Die zou een serieus fatsoenlijke hoeveelheid water richting de douche moeten kunnen sturen. De badkraan vult de 5 liter emmer binnen 20 sec, waar de douche na 30 sec pas aan de 3,5 liter zit. Douchewater stond iets kouder.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Naar wat ik mij heb laten uitleggen is een hoteldouche onder meer zo goed (in die hotels die eindelijk het douchen in een badkuip zijn ontgroeid) door de leidingdiameter tussen de warmwaterbron en de uiteindelijke kraan...
Hmm. Wat erin zit kan eruit zou je zeggen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Haal je douchekop eens uit elkaar en kijk of daar een waterbesparend filter in zit.
Zit meestal in de aansluiting tussen slang en handstuk, of tussen buis en mondstuk.
Is je kraan van een te herleiden merk / type, waarvan je specificaties kunt vinden? Mijn douchekraan bleek "milieuvriendelijk" , als in dat daar al een beperkend schijfje in zat.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uit mijn CW6 ketel komt (laatst gemeten want ik dacht dat ie kleiner was) een leiding met een buitendiameter van 15,5mm. Die zou een serieus fatsoenlijke hoeveelheid water richting de douche moeten kunnen sturen. De badkraan vult de 5 liter emmer binnen 20 sec, waar de douche na 30 sec pas aan de 3,5 liter zit. Douchewater stond iets kouder.
Dus ik gok dat het probleem niet bij de ketel of leiding zit. Douche en bad zijn tegelijk aangelegd ook.
Dan ben je wel heel wat warmer gewend ja en is het overal ineens koudquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:27 schreef Vanyel het volgende:
Ja 17 vind ik ook echt wel te koud nog hoor. Maar onze thermostaat bleek van slag en ipv wat we dachten stookten wij vorig jaar dus structureel tot 21,5/22...
Ik zat altijd en overal bij iedereen behalve thuis te rillen.
Ja, het hoort. Het wordt beter na indalen, want dan komt er bovenin wat meer ruimte vrij. En nu is het vrij prominent vanwege de buikgriep die nog geen afscheid van me wil nemenquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
“Hoort” het niet bij deze fase van zwanger zijn? Of gaat het door tot maart of zo?
Wat let je om een mzr (maagzuurremmer) te gebruiken 1 x dag, uurtje voor het eten.
En het hoofdeinde een tikkie hoger, kussen erbij. En slapen op de linkerzij.
En ik ben niet eens zwanger 😉
Er zijn vast meer tips van de vlk.
Mijn verbazing gister was beduidend lager verbruik gas en bijna 3 x duurder.
En in de nazomer dacht ik nog naïef, dat het ging meevallen.
Affijn, als pensionada per 010123 dik 10% hoger inkomen x 2. Na al die jaren.
Weet alleen nog niet eens of het netto of bruto is.
https://www.sanitairwinke(...)4-standen-chroom-witquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is je kraan van een te herleiden merk / type, waarvan je specificaties kunt vinden? Mijn douchekraan bleek "milieuvriendelijk" , als in dat daar al een beperkend schijfje in zat.
Dat is mijn puntquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm. Wat erin zit kan eruit zou je zeggen.
Daar in?quote:
Ik heb een lijstje in mijn hoofd van mensen waar ik in de Winter liever niet op bezoek ga, de niet stokers.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel wat warmer gewend ja en is het overal ineens koud
Het is hier heeeeerlijk schoonmoederarm sind de buitentemperatuur onder de 15 graden isquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje in mijn hoofd van mensen waar ik in de Winter liever niet op bezoek ga, de niet stokers.
Hoezo, je zegt toch hetzelfde?quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar in?
Ik zou het in de kraan zoeken gezien de lage 3,5 liter
quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is je kraan van een te herleiden merk / type, waarvan je specificaties kunt vinden? Mijn douchekraan bleek "milieuvriendelijk" , als in dat daar al een beperkend schijfje in zat.
Schoonmoeder laatst aan de deur, in de stromende regen, nat als een verzopen kat.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is hier heeeeerlijk schoonmoederarm sind de buitentemperatuur onder de 15 graden is
Dat zou ik mijn bezoek dus nooit aandoen. Ik heb de warmste badjas ooit en dan hou ik het uitstekend uit bij een lage temperatuur. Maar mooi dat ik dat ding niet draag als er visite is en ik heb ook geen reserve badjassen voor koude visite liggen. Dus dan de verwarming lekker aanquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb een lijstje in mijn hoofd van mensen waar ik in de Winter liever niet op bezoek ga, de niet stokers.
Een douchekop is geen kraan?quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoezo, je zegt toch hetzelfde?
[..]
Dus wij delen een team, hmm?quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:37 schreef minilot het volgende:
Vla
Ik koop het eigenlijk nooit, want ik eet in anderhalve minuut een literpak op, eender welke smaak dan ook
Verder team knallende stralen. Diepgewortelde haat @ regendouches - huu!
Maarmaarmaar vla heeft toch niet een heel andere consistentie dan doorsnee yoghurt? Vooral een andere smaak!quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind vla zo'n....plakkerige substantie. Nee, geen fan. Doe mij maar lekker yoghurt of kwark.
Je best doen is iets anders dan niet realiseerbare doelen opstellen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is dan toch alleen maar meer reden om ons best te doen?
Ik dacht dat we verborgen zouden houden dat ik bij je ben ingetrokkenquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:43 schreef fietsie het volgende:
Als er hier vla in huis komt is het pak vaak al bijna leeg voor het als het beoogde dessert op tafel kan komen..
Hier hangt de was in de vorstvrij gehouden garage; drogen is inderdaad..... uitdagend.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:44 schreef minilot het volgende:
Voor de opsom: 's nachts 15 graden, overdag 18. We hadden eerst dag en nacht 15 geprobeerd en dat vonden we zelf prima te doen, maar de was droogde gewoon helemaal niet meer
Sorryquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik dacht dat we verborgen zouden houden dat ik bij je ben ingetrokken
Tja, als je beleid voert moet je de consequenties van dat beleid nemen. Bij een ruimhartig asielbeleid hoort het bouwen van huizen, infrastructuur, werkgelegenheid faciliteren. Bij beleid voeren hoort ook dat je niet zwabbert daarop, de ene keer dit, de andere keer dat. Dit is niet iets waar men in de politiek erg goed in is, in tegendeel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:44 schreef derLudolf het volgende:
Of je verkondigd in Ter Apel "sorry, voor jou is geen plek, want anders halen we de klimaatdoelen niet" maar ook dat ligt gevoelig.
Fijn die analoge fotografie, toch? Heb mijn Doka er uit gegooid, toen ik digitaal ging mis het helemaal niet. De frustraties van stofjes, de stank van fixeer, de smerige kleurenchemie.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:50 schreef derLudolf het volgende:
Dat je, in één poging een afdruk op 40x30 bariet papier goed doet, maar dan denkt "die bocht loopt eigenlijk de andere kant op"(oftewel: het negatief ligt op de kop)
Ik doe 's ochtends het badkamerraam dicht en zet een elektrische kachel aan. 5 minuten later kan iemand in een warme badkamer douchen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:56 schreef Blues het volgende:
Ik vind het nogal balen van de badkamer 's ochtends.
Die is de hele dag prima op een comfortabele temp, behalve als je onder de douche gaat 's morgens want dan is de thermostaat nog laagStom eigenlijk
Dat was er bij ons ook niet.quote:
Met leuke spannende podcast wordt het een feestje en vind je het jammer dat je er al bent nog voor het verhaal klaar isquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:00 schreef fietsie het volgende:
Ik zal zo richting R'dam voor een 50-jarig-huwelijks-diner; dan hotelletje en morgen Sint viering bij mijn broer.
Ergens helemaal geen zin in die rit.
Met de trein zal het nog kutter zijn en voor drie personen veel duurderquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:00 schreef fietsie het volgende:
Ik zal zo richting R'dam voor een 50-jarig-huwelijks-diner; dan hotelletje en morgen Sint viering bij mijn broer.
Ergens helemaal geen zin in die rit.
Er staat er eentje in de tuinkamer... maar is dat niet link om die in de badkamer te zettenquote:
Na de recente trein ervaringen zijn we daar wel weer even van genezenquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met de trein zal het nog kutter zijn en voor drie personen veel duurder
Jazeker. Daarom gaat ie uit als er gedoucht wordt.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Er staat er eentje in de tuinkamer... maar is dat niet link om die in de badkamer te zetten
Hou die gedachte vastquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Na de recente trein ervaringen zijn we daar wel weer even van genezen
Ow alleen om OP te warmen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jazeker. Daarom gaat ie uit als er gedoucht wordt.
Naja, niet meteen hier, maar wij hebben nogal een grote badkamer.
Babyboom is een aanduiding van een generatie.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:54 schreef Blues het volgende:
Statistiekies:
Geen twijfelaar.
6 kuub gemiddeld per dag en 1 boomer qua jaartal.
Ik vind boomer zo langzamerhand een soort scheldwoord
Hij zit in een vrachtwagen. Vol verse vis. Op de tolweg. Nee, dat wordt 'm nietquote:Balen voor @:sigme :lief zeg.. kan ie tussendoor ergens in een dorp/stad een magnetron kopen?
Leuk, naar Parijsquote:Op zaterdag 3 december 2022 13:53 schreef AnneX het volgende:
I.p.v. hannessen met een wollen omslagdoek, zit ik nu te puffen - sorry Lonaa - met een t shirt met lange mouwen ónder een trui!
En een shawl om. Eentje van vilt. Heerlijk in de nek.
Soberso vanaf oktober tot mei een shawl om.
Leuk verhaal @:sigme over beesten houden en karakters.
Wanneer is jullie cruise gepland?
Wij gaan morgenmiddag naar Parijs in de film.
Mijn keus voor een feelgood movie. https://www.filmtotaal.nl/recensie/1579
Daarna eten in een andere stad. Zijn keus.
#ook trouwdag
Dus voor de douchekop heeft het geen verbetering gebracht? Andere Douchekop kopen zou ik zeggen, of ontkalk dat ding eens.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:01 schreef Vanyel het volgende:
Meer douchekop.
Water per minuut.
Alleen slang: 15 liter. Douchekop: 7 liter.
Dingetje [ afbeelding ]uit douchekop gepulkt.
Douchekop zonder dingetje: 7 liter![]()
Stomme douchekop.
Ook daar zit kalk inquote:Op zaterdag 3 december 2022 15:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik woon in een gebied met uitzonderlijk zacht water.
Zegt @:Clubsoda
Deze kop wordt ook maar zelden gebruikt. Maximaal eens per week, sommige maanden maar 1x zelfs. Ik heb m bekeken en betast en er is nul zichtbare kalk dus ik verwacht ook geen kilos onzichtbare.quote:
Zeggen hullie:..” Het is mogelijk dat u alsnog last heeft van kalkaanslag en de vele nadelige gevolgen daarvan. Zacht water is water dat vrij is, of is ontdaan, van kalk (mineralen als calcium en magnesium). Van nature komt in Nederland zelden werkelijk zacht water uit de kraan omdat het water voornamelijk wordt gewonnen uit de bodem.quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:06 schreef Vanyel het volgende:
Ik woon in een gebied met uitzonderlijk zacht water.
Zegt @:Clubsoda
Is een totaal niet realistische maar wel erg lollige film dat, leuk!quote:Op zaterdag 3 december 2022 13:53 schreef AnneX het volgende:
I.p.v. hannessen met een wollen omslagdoek, zit ik nu te puffen - sorry Lonaa - met een t shirt met lange mouwen ónder een trui!
En een shawl om. Eentje van vilt. Heerlijk in de nek.
Soberso vanaf oktober tot mei een shawl om.
Leuk verhaal @:sigme over beesten houden en karakters.
Wanneer is jullie cruise gepland?
Wij gaan morgenmiddag naar Parijs in de film.
Mijn keus voor een feelgood movie. https://www.filmtotaal.nl/recensie/1579
Daarna eten in een andere stad. Zijn keus.
#ook trouwdag
Duinwater 7,9 😳quote:Op zaterdag 3 december 2022 16:15 schreef Blues het volgende:
7.9 hardheid water.![]()
Scheut azijn werd geadviseerd in wasmachine iedere keer dat ik was.
Doe ik dus trouw..
En de oude thermostaat vd douche was, in de w.s. 30 jr dat ie erop zit, helemaal verkalkt om in het onderwerp te blijven.
Mooie nieuwe zat er in not time op en wat een douchegenot nu![]()
Das dan zacht. Sommige Googles zeiden mij dat 5,5 al vrij hard gevonden werd. Blijkbaar is het maar waarmee je het vergelijkt.quote:Op zaterdag 3 december 2022 16:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja niet verwacht
https://www.pwn.nl/veelge(...)rdheid-van-het-water
Verkopers van waterontharders zekerquote:Op zaterdag 3 december 2022 16:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das dan zacht. Sommige Googles zeiden mij dat 5,5 al vrij hard gevonden werd. Blijkbaar is het maar waarmee je het vergelijkt.
Niet op gelet.quote:
En gewoon zonder douchekop erop?quote:Op zaterdag 3 december 2022 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet op gelet.
Mijn soap continues.
2 action douchekoppen à 4,50 gekocht. Van 7 naar 11 liter de minuut.
Voor t gevoel een minder harde straal
Ja vast lekker voor diverse doeleinden, maar ik zocht naar een douche oplossing.quote:
Wel matig hoor, lekker douchen is echt een goddelijk fijn ietsquote:Op zaterdag 3 december 2022 17:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja vast lekker voor diverse doeleinden, maar ik zocht naar een douche oplossing.
Je hebt dus veel water per minute. Maar een lage waterdruk. En dat laatste heb je ook nodig om veel water door een kleine opening te persen voor een harde straal met veel water.quote:Op zaterdag 3 december 2022 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet op gelet.
Mijn soap continues.
2 action douchekoppen à 4,50 gekocht. Van 7 naar 11 liter de minuut.
Voor t gevoel een minder harde straal
Klinkt als een merkwaardige combinatie, maar als ik 'm ergens zie zal ik een flesje meepikken.quote:Op zaterdag 3 december 2022 18:15 schreef Molo het volgende:
Hertog Jan Grand Prestige Calvados is geen straf
Dat laatste kost alleen net iets meer knaken dan de 4,50 van de action douchekop.quote:Op zaterdag 3 december 2022 18:23 schreef z80 het volgende:
[..]
Je hebt dus veel water per minute. Maar een lage waterdruk. En dat laatste heb je ook nodig om veel water door een kleine opening te persen voor een harde straal met veel water.
Er mee leren leven of een opvoerpomp in de aanvoerleiding van de woning/ketel plaatsen.
Mijn ouders vonden dat ook allemaal heel naar. Ik vind het vooral overheerlijk, dat harde water. Heeft me jaren gekost om te wennen aan de smakeloze slok van Midden Nederland.quote:Op zaterdag 3 december 2022 18:58 schreef Candaasje het volgende:
Vorige huis hadden we jarenlang een waterhardheid van 11,9
Tegenwoordig is het naar 6,5 teruggebracht zie ik. Altijd en overal kalk, kalk en nog eens kalk.
Nu geen last meer van![]()
Weet niet of die zo te koop zijn, is limited edition meuk. Maar erg erg lekker, 13% dus hij kickt wel inquote:Op zaterdag 3 december 2022 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Klinkt als een merkwaardige combinatie, maar als ik 'm ergens zie zal ik een flesje meepikken.
Heb jij lang haar?quote:Op zaterdag 3 december 2022 19:21 schreef derLudolf het volgende:
In Wageningen was ook hard water, dat merkte ik aan het feit dat ik veel meer shampoo en douchegel moest gebruiken
Ik heb superzacht water want een waterontharder, en dan moet je eindeloos spoelen om zeep weg te krijgen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 19:21 schreef derLudolf het volgende:
In Wageningen was ook hard water, dat merkte ik aan het feit dat ik veel meer shampoo en douchegel moest gebruiken
Heb nu dit in gedachten bij jou, soort vanquote:
Zo erg is het niet op m'n armen. Maar ik zou me aangesproken moeten voelen als iemand "hé zwarte" in het zwembad zou roepenquote:Op zaterdag 3 december 2022 21:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb nu dit in gedachten bij jou, soort van![]()
[ afbeelding ]
Wel handig in deze tijden van hoge energieprijzenquote:Op zaterdag 3 december 2022 21:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo erg is het niet op m'n armen. Maar ik zou me aangesproken moeten voelen als iemand "hé zwarte" in het zwembad zou roepen
Horen die niet allang winterslaap te doen? Bladblazers actief geweest?quote:Op zondag 4 december 2022 09:42 schreef Yinny het volgende:
Oeh, er liep een egeltje door de straat vanochtend! Kind even laten zien, wat zijn ze schattig!
We vieren morgen Sinterklaas, morgenochtend als kind op school zit, cadeaus inpakken en naar pakjes-adres brengen
Zo benieuwd hoe je erbij lag.quote:Op zondag 4 december 2022 08:44 schreef Lonaa het volgende:
Koffie gemorst over laptop en m'n hoofd. Don't ask.
Was het gezellig?quote:Op zondag 4 december 2022 09:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Net wakker. Laat geworden gisteren.
Het was best beschaafd. Ochtendjas aan, laptop op schoot op de bank, mok tegen het hoofd. Iets te wild mok terug op tafel willen zetten. Overal koffie. Het liep ook door m'n decollete.quote:Op zondag 4 december 2022 10:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo benieuwd hoe je erbij lag.
Maar ik vraag het niet
Zeker. Was enorm gezellig.quote:
Zo'n bordje, dat bedoelde ik.quote:Op zondag 4 december 2022 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Qua emotionele waarde: Ik heb natuurlijk al een ring. Verder hing er altijd een bordje met Twentse spreuk in de keuken (in dit huis in de hal) dat ik wel graag wil. Verder eigenlijk niet. Misschien wat spul uit de keuken, maar meer omdat goede gebruiksvoorwerpen.
Dat zijn van die fijne herinneringen.quote:Op zondag 4 december 2022 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb van mijn opa zijn brievenwegerVond ik als kind heel fascinerend. En de oeroude Statenbijbel omdat mijn naam erin staat
En van mijn stiefoma een lelijke kikker uit Mexico omdat me die zo herinnerde aan Sinterklaasvieren bij haar; dan verschoven we altijd de meubels voor een kring en na afloop moest alles PRECIES op de goede plek weer terug, inclusief kikker die ergens heel random naast de bank stond
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Heel benieuwd nu naar hoe die kikker er uit zietquote:Op zondag 4 december 2022 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb van mijn opa zijn brievenwegerVond ik als kind heel fascinerend. En de oeroude Statenbijbel omdat mijn naam erin staat
En van mijn stiefoma een lelijke kikker uit Mexico omdat me die zo herinnerde aan Sinterklaasvieren bij haar; dan verschoven we altijd de meubels voor een kring en na afloop moest alles PRECIES op de goede plek weer terug, inclusief kikker die ergens heel random naast de bank stond
![]()
Hahahaquote:Op zondag 4 december 2022 14:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel benieuwd nu naar hoe die kikker er uit ziet![]()
Ik heb de oude bloemetjesvazen die mijn ouders als huwelijkscadeau hadden gekregen. Ik vond die altijd super mooi en speciaal.
Bleek toen mijn moeder vorig jaar naar appartement ging verhuizen dat iedereen die kreeg begin jaren 80 (massaproductie) en ze ze altijd spuuglelijk had gevonden
Heerlijk toch zulke verhalenquote:Op zondag 4 december 2022 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hahaha
Zo kregen mijn ouders, na het overlijden van mijn oma aan moeders kant een "antieke" klok. Toen die dingen nauwelijks op de markt kwamen waren ze op een gegeven moment 4000 gulden waard. Mijn ouders dachten dat dat ding alleen maar in waarde zou stijgen "als wij er niet meer zijn, moet je wel naar een betrouwbare taxateur daar mee hoor".
Toen pa overleed werd de markt overspoeld met die dingen en ze waren niet antiek, en ook niet van kostbaar hout gemaakt. 50 tot 100 euro max
Wij hebben best veel van schoonmoeder in huis genomen, ook het gero bestek. Eten we alle dagen meequote:Op zondag 4 december 2022 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Hier in het dorp zat een fabriek van Gero waar beide opa's hebben gewerkt. Ik heb al het Gero bestek. Geen uniforme set (meer) maar wel veel.
Beter laat dan niet, toch? Ik hoop dat je er comfort & lager energieverbruik voor terugkrijgt.quote:Op zondag 4 december 2022 16:02 schreef Isabeau het volgende:
Oh en de woningbouwvereniging gaat ook eindelijk mijn gebouw aanpakken om energiezuinig te makenDe andere exact dezelfde flats waren vóór de coronacrisis al gedaan
Op google maps zie je zelfs de zonnepanelen keurig op de daken liggen. Niet bij mijn flat
Maar goed, 2023. Ze beginnen op 14 december met isoleren. We krijgen een nieuwe cv ketel, zonnepanelen, nieuwe ramen en nog veel meer. Een hele waslijst.
We hebben alleen nog maar informatie gekregen wat ze allemaal gaan doen en dat ze in december beginnen met isoleren. Daarvoor moeten ze toegang tot de woning hebben, dus er moet iemand thuis zijn en dat is het. Ik neem aan dat ze de ketel en ramen pas vervangen als het alweer lente/zomer isquote:Op zondag 4 december 2022 16:18 schreef sigme het volgende:
Beter laat dan niet, toch? Ik hoop dat je er comfort & lager energieverbruik voor terugkrijgt.
Moet je er ook tijdelijk het huis voor verlaten?
Wat een top plekjequote:Op zondag 4 december 2022 17:16 schreef sigme het volgende:
Liefste heeft afgelopen nacht z'n verse vis gelost, ergens in de buurt van Milaan. Morgenochtend moet hij daar retourvracht oppikken. En vandaag staat hij op een proviciale truckstop bij een Italiaans dorpje, met restaurant met dagmenu.
[ afbeelding ]
Spaghetti met knoflook, gemengde sla, paardevlees met artisjok, rode vino. Choco-ijs en espresso.
En daarna ging hij een wandelingetje maken in de landerijen en trof een beekje met bevers of otters (mij, misschien hem ook niet geheel duidelijk)
Werk noemen ze dat. Pfffffffff. Snoepreisjes!
Wow! Om alle drie te gaan uitvoeren of is het de shortlist waaruit er 1 gekozen wordt?quote:Op zondag 4 december 2022 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben 3 vakanties geselecteerd
En waar gaan jullie naar toe?quote:Op zondag 4 december 2022 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lig eindelijk op de bank. Met warme chocomelk en vlaai![]()
We kwamen vandaag laat op gang dus waren ook laat klaar. We hebben 3 vakanties geselecteerd, veel potjes gevuld en labels geplakt, huisgehouden, veel opgeruimd. Over een half uurtje doen we een kip in de oven, op een bedje van aardappel, pompoen, mais en doperwt
quote:Op zondag 4 december 2022 14:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel benieuwd nu naar hoe die kikker er uit ziet![]()
Oh fantastisch!quote:Op zondag 4 december 2022 18:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals deze, maar dan dicht aan de bovenkant. Ze heeft 'm wel zelf in Mexico gekocht.
In ons dorp stond ook een Gerofabriek. Er is zelfs een hele wijk gebouwd voor de arbeiders. Blijkbaar is het nogal een bestekkerig dorp want we hebben ook de Sola.quote:Op zondag 4 december 2022 13:47 schreef derLudolf het volgende:
Van m'n ene opa een kastje met een hele verzameling aan kleine flesjes drank. Iedereen nam van vakantie altijd kleine flesjes mee terug. Dat kastje zat aan de muur boven de eettafel.
Van m'n andere opa en oma heb ik alleen het bestek en een goede schep. Daarmee spitte ie tot ie dement werd elk jaar de moestuin mee om. Oh en een emaille bordje waarop elke dag een appel in een lange sliert werd geschild. De klok laatst bij m'n broertje opgehangen, de klok van m'n overgrootvader hangt hier nog, die zal tzt van mij zijn.
Hier in het dorp zat een fabriek van Gero waar beide opa's hebben gewerkt. Ik heb al het Gero bestek. Geen uniforme set (meer) maar wel veel.
De opa van het drankkastje heeft >10 jaar in de ouderraad van de lagere school gezeten. Als dank daarvan kreeg ie als cadeau een setje bestek met de naam van de schoolHij was werkzaam in het magazijn en moest uitgaande waren ook controleren of ze goed waren. Die man had al zoveel bestek
Oh, daar stond halve informatie inderdaad. Dat was niet de bedoelingquote:Op zondag 4 december 2022 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Wow! Om alle drie te gaan uitvoeren of is het de shortlist waaruit er 1 gekozen wordt?
En is dit nou een van de voordelen van loondienst?
Dat klinkt veelbelovendquote:Op zondag 4 december 2022 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe lang ga je? Vriendinnen zijn afgelopen zomer naar Zakynthos geweest, een week geloof ik. Iedere dag iets gedaan/gezien (auto gehuurd en ritjes over het eiland, boottocht etc).
Volgens mij ben ik indertijd ook met de boot naar de Peloponesos geweest voor een dag excursie.
De langste pret is voorpret! Goed uitzoeken hoor, dan heb je veel voorpret.quote:Op zondag 4 december 2022 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, daar stond halve informatie inderdaad. Dat was niet de bedoeling
We hebben 3 vakanties bij Eliza was Here geselecteerd. Naar Kreta, Corfu en Zakynthos. Een van die drie willen we doen in april. We moeten alleen nog even kiezen naar welk eiland we willen.
De reis naar Zakynthos ziet er het meest perfect uit maar we weten nog niet of er ook wel iets te doen is.
Kreta is groot dus weinig eilandgevoel. Wel vliegen vanaf Eindhoven ipv Schiphol dus dat is een enorm voordeel.
Wordt vervolgd.
De vriendinnen hadden (in de zomer) boven de 40 graden. Was ook geen pretje. Ik was in mei en prima weer. Korte broek, t-shirt, zwemmen in zee als ik de foto's terug zie.quote:Op zondag 4 december 2022 18:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt veelbelovendWe willen 8 dagen.
Zakynthos ligt wel het meest Noordelijk dus heeft de kleinste kans om met aangename temperatuur in het privézwembad te kunnen dobberen.
Dat is het plan inderdaadquote:Op zondag 4 december 2022 18:57 schreef sigme het volgende:
[..]
De langste pret is voorpret! Goed uitzoeken hoor, dan heb je veel voorpret.
Ik vind Corfu persoonlijk een mooier eiland. Ook veel groener.quote:Op zondag 4 december 2022 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben 3 vakanties bij Eliza was Here geselecteerd. Naar Kreta, Corfu en Zakynthos. Een van die drie willen we doen in april. We moeten alleen nog even kiezen naar welk eiland we willen.
De reis naar Zakynthos ziet er het meest perfect uit maar we weten nog niet of er ook wel iets te doen is.
Kreta is groot dus weinig eilandgevoel. Wel vliegen vanaf Eindhoven ipv Schiphol dus dat is een enorm voordeel.
Wordt vervolgd.
quote:
Jan was goed op de hoogtequote:
Op Kreta heb ik lam Kleftiko gegeten en dat was echt heel erg lekker. Lamsvlees met groenten, kruiden, kaas in een deeg, in de oven klaargemaakt.quote:Op zondag 4 december 2022 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wordt vervolgd.
Wat leuk!quote:Op zondag 4 december 2022 19:34 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg een heuse cementen pizza-oven als surprise! Blij meeNu verzinnen hoe ik hem kan behandelen zodat ie deze winter egelnestje kan zijn (cement van buiten, papier mache over staalgaas van binnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |