abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 09:44:49 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206906091

[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @mexicanobakker)


Klik op de afbeelding om te stemmen…

= = = = = = = =

Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.

Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk.
Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.

Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.

Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen.
En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!

Radio 2 Top 2000: Editie 2022
Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.

Wat kunnen wij doen?
Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.

Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altij hier wat stemtips van onderin de lijst:

In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.

Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.

Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.

Wanneer?
25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.

OVERZICHTEN/LIJSTJES:

Op www.pino112.nl komt de lijst van 2022, inclusief statistieken, natuurlijk te staan

Presentatie

00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili

NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Kabelfrequenties in de verschillende steden: http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet: http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.

Nederland 3
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000

Etalagekanalen
Bij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden.

Staat ie in de top 2000?
Afgelopen jaren ging dit midden december live. Hier kun je checken of jouw plaat de Top 2000 heeft gehaald.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010 & 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOKkers in beeld

SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aoibhin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:


@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2021

Om te weten over editie 2021:
o Tom en Manon is de nieuwe rage van de Top2000
Niemand weet wie het zijn maar toch hebben we het erover.
o 'Bankzitters', een of ander groepje mislukte YouTubers met een hele enge fanbase, zijn dit jaar met een of ander vaag nummer in de lijst gestemd, en hebben zoals gezegd de meest psychopathische fans die er bestaan. Mijden als de pest, dus.
o Volgend jaar stemmen we massaal op Gorky - Mia
o Op 30 december wordt er altijd te veel kutmuziek gedraaid.
o De echo van Emily:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o FOK!-toppers versus Top 2000 2021. Wie ben jij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206906095
Ouwe lijstduwer.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_206906193
Niet dat iemand het leest maar alsnog leuk om m'n lijstje te droppen. Dit jaar wat proberen af te stappen van het standaard reflex dat veel top2000 stemmers hebben om alleen maar seventies en eighties muziek te pushen. Vind het als millenial tijd worden dat jaren '90 muziek wat meer z'n intrede gaat doen in de lijst, al heb ik het nog beperkt gehouden.

ACDC - Thunderstruck
Bruce Springsteen - Tougher Than The Rest
Eminem - Real Slim Shady
Red Hot Chili Peppers - Californication
Korn - Freak on a Leash
Alphaville - Big in Japan
Jan Hammer - Crockett's Theme
Elton John - Nobody Wins
Men at Work - Down Under
Fools Garden - Lemon Tree
AC/DC - Let there Be Rock
Nirvana - Come as you Are
Kensington - All for Nothing
Dire Straits - Brothers in Arms
U2 - Beautiful Day
Tom Petty / Hartbreakers - Learning to Fly
Bruce Springsteen - The Rising
Linkin Park - In the End
Robert Miles - Children
Guns 'N Roses - November Rain
Coldplay - Speed of Sound
War on Drugs - Nothing to Find
The Boxer Rebellion - Diamonds
The Weeknd - Blinding Lights
Meat Loaf - You took the words right out of my mouth
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
De Kast - Hart van mijn gevoel
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Toto - Africa
Scorpions - Wind of Change
Foo Fighters - Walk
Eagles - Take it Easy
Duran Duran - Ordinary World
Nick en Simon - Kijk Omhoog
Bomfunk MC's - Freestyler
  Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 09:58:37 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206906217
Er staat toch prima 90s muziek in? Oke iets minder dan 80s en 70s, maar het is niet alsof het nauwelijks vertegenwoordigd is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 10:00:43 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206906237
Sex Pistols - Anarchy in the U.K.
Cream - Sunshine of Your Love
The Doobie Brothers - Long Train Runnin'
Miles Davis - So What
The Hollies - Long Cool Woman in a Black Dress
Blind Melon - No Rain
Focus - Sylvia
Chris Isaak - Blue Hotel
James Brown - It's a Man's Man's Man's World
Percy Sledge - When a Man Loves a Woman
Duncan Browne - Wild Places
Stevie Nicks - Edge of Seventeen
The Mamas and the Papas - Monday, Monday
Dr. Hook - Sylvia's Mother
Santa Esmeralda - Don't Let Me Be Misunderstood
The Beach Boys - Tears in the Morning
Emerson, Lake & Palmer - Lucky Man
Otis Redding - Try a Little Tenderness
Roxy Music - Love Is the Drug
Rare Earth - Get Ready
Brainbox - Down Man
The Who - My Generation
Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream?
Ellen Foley - We Belong to the Night
The Doors - Break On Through (To the Other Side)
Stereophonics - Dakota
The Verve - The Drugs Don't Work
The Smiths - How soon is now?
Manfred Mann's Earth Band - Blinded by the Light
Procol Harum - Homburg
Don Henley - New York Minute
Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm
Diesel - Sausalito Summernight
Wolfmother - Woman
Crowded House - Into Temptation
INXS - Original Sin
The Sweet - Fox on the Run
Reinhard Mey - Gute Nacht, Freunde
Pulp - Common People
Julien Clerc - Venise (Elle voulait qu'on l'appelle)
The B-52's - Love Shack
Sandy Coast - The eyes of Jenny
Curtis Mayfield - Move on up
Sam Cooke - Wonderful World
Gary Moore & Phil Lynott - Out in the Fields
Q65 - The Life I Live
Pixies - Monkey Gone to Heaven
Madonna - Live to Tell
Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin')
Suzanne Vega - Luka
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't No Mountain High Enough
The Carpenters - (They Long to Be) Close to You
Ten Years After - I'm Going Home
Traveling Wilburys - Handle with Care
The Buoys - Give Up Your Guns
Mika - Grace Kelly
Womack & Womack - Teardrops
The Shadows - Apache
Janis Ian - At Seventeen
Jewel - Foolish Games
Eels - Novocaine for the Soul
Amanda Marshall - Beautiful Goodbye
Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
Agnes Obel - Riverside
Daryl Hall & John Oates - I Can't Go for That (No Can Do)
Niall Horan - Nice to Meet Ya
David Bowie - Station to Station
Pixies - Where Is My Mind?
Toto - Home of the Brave

Vanaf Crowded House is van de hont.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206906257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:55 schreef DesertGlory het volgende:
Niet dat iemand het leest maar alsnog leuk om m'n lijstje te droppen.
Vol vertrouwen,
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_206906291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
lijst
Dat is een mooi blijf bij ons en kom eens snel terug lijstje
pi_206906295
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er staat toch prima 90s muziek in? Oke iets minder dan 80s en 70s, maar het is niet alsof het nauwelijks vertegenwoordigd is.
Er staat wel wat in, maar wil Radio 2 / top 2000 aansluiting houden bij de jongeren mag wat mij betreft (met name in de hogere regionen van de lijst) de verversing wel iets sneller gaan.

Mensen t/m een jaar of 35 hebben over het algemeen toch wat minder met de Golden Earring en Deep Purple. Een bepaald retro gehalte geeft de top ook wel z'n identiteit, maar het mag nog wel iets moderner allemaal wat mij betreft.

Heb innmiddels al 2 jaar geen livebeelden vanuit het Cafe gezien, dus ben benieuwd dit jaar, maar in 2019 was het toch nog best wel een Gerrit en Gerda festijn hoor.
  Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 10:07:09 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206906314
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:05 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Er staat wel wat in, maar wil Radio 2 / top 2000 aansluiting houden bij de jongeren mag wat mij betreft (met name in de hogere regionen van de lijst) de verversing wel iets sneller gaan.

Mensen t/m een jaar of 35 hebben over het algemeen toch wat minder met de Golden Earring en Deep Purple. Een bepaald retro gehalte geeft de top ook wel z'n identiteit, maar het mag nog wel iets moderner allemaal wat mij betreft.

Heb innmiddels al 2 jaar geen livebeelden vanuit het Cafe gezien, dus ben benieuwd dit jaar, maar in 2019 was het toch nog best wel een Gerrit en Gerda festijn hoor.
Tsja het is een lijst van Radio 2, een radiozender voor mensen van 30-50 ongeveer. Er is ook de Q Music Top 1000 als je een lijst met 'nieuwere' muziek wenst. Overigens vind ik het sowieso raar om goede muziek aan een tijdsperiode te koppelen. En er is een psychologische reden waarom vooral de 70s bovenin oververtegenwoordigd zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206906319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:05 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Er staat wel wat in, maar wil Radio 2 / top 2000 aansluiting houden bij de jongeren mag wat mij betreft (met name in de hogere regionen van de lijst) de verversing wel iets sneller gaan.

Mensen t/m een jaar of 35 hebben over het algemeen toch wat minder met de Golden Earring en Deep Purple. Een bepaald retro gehalte geeft de top ook wel z'n identiteit, maar het mag nog wel iets moderner allemaal wat mij betreft.

Heb innmiddels al 2 jaar geen livebeelden vanuit het Cafe gezien, dus ben benieuwd dit jaar, maar in 2019 was het toch nog best wel een Gerrit en Gerda festijn hoor.
Ja maar er zijn toch genoeg jongeren die weer Radar Love of Smoke On The Water kennen en goed vinden dan ouderen die Tokyo Ghetto Pussy of Blümchen interessant vinden.
I'm postively god's favorite one
pi_206906337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:07 schreef MielMonteur het volgende:

[..]
Ja maar er zijn toch genoeg jongeren die weer Radar Love of Smoke On The Water kennen en goed vinden dan ouderen die Tokyo Ghetto Pussy of Blümchen interessant vinden.
Dat laatse neigt wel naar uitzichtloos en ondraaglijk lijden
pi_206906354
Blümchen is oprecht de enige hardcore die ik trek, maar die vind ik ook VEEL te lekker gaan.
I'm postively god's favorite one
pi_206906394
Ik heb best zin om op Shawen Mendes te stemmen nu.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 10:17:21 #14
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206906415
SPOILER: mijn lijstje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206906446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 09:55 schreef DesertGlory het volgende:
Niet dat iemand het leest maar alsnog leuk om m'n lijstje te droppen. Dit jaar wat proberen af te stappen van het standaard reflex dat veel top2000 stemmers hebben om alleen maar seventies en eighties muziek te pushen. Vind het als millenial tijd worden dat jaren '90 muziek wat meer z'n intrede gaat doen in de lijst, al heb ik het nog beperkt gehouden.


Lekker lijstje hoor!
En eens wb meer '90's in de top 2000
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:22:10 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206906469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja het is een lijst van Radio 2, een radiozender voor mensen van 30-50 ongeveer. Er is ook de Q Music Top 1000 als je een lijst met 'nieuwere' muziek wenst. Overigens vind ik het sowieso raar om goede muziek aan een tijdsperiode te koppelen. En er is een psychologische reden waarom vooral de 70s bovenin oververtegenwoordigd zijn.
Ik vraag me ook af in hoeverre de jongere generaties nog radio luisteren en de moeite willen nemen om hun favorieten in een in te sturen lijstje op te nemen…
pi_206906490
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:22 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre de jongere generaties nog radio luisteren en de moeite willen nemen om hun favorieten in een in te sturen lijstje op te nemen…
Dat radio luisteren valt inderdaad wel mee, maar de groep jongeren die meestemt is wel ongeveer evenredig aan eerdere generaties. Al moet je daarvoor wel af gaan op statistieken die je niet zelf kan controleren.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:29:46 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206906562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:24 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat radio luisteren valt inderdaad wel mee, maar de groep jongeren die meestemt is wel ongeveer evenredig aan eerdere generaties. Al moet je daarvoor wel af gaan op statistieken die je niet zelf kan controleren.
Dat laatste speelt sowieso een grote rol, het is zo ondoorzichtig als een emmer stront.

Is er ooit geanalyseerd wat er allemaal in de keuzelijst staat en uit welke jaren dat allemaal komt?
Die keuzelijst is een vorm van sturen en het is voor de meeste personen makkelijker om iets uit een voorgekauwde lijstje te kiezen, dan zelf je favorieten in te vullen.

Maar goed, dit onderwerp is al jaren voorbij gekomen en het is wachten op de memoires van een insider waar de manier waarop de lijst tot stand komt eens goed en eerlijk uitgelegd wordt…
pi_206906602
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat laatste speelt sowieso een grote rol, het is zo ondoorzichtig als een emmer stront.

Is er ooit geanalyseerd wat er allemaal in de keuzelijst staat en uit welke jaren dat allemaal komt?
Die keuzelijst is een vorm van sturen en het is voor de meeste personen makkelijker om iets uit een voorgekauwde lijstje te kiezen, dan zelf je favorieten in te vullen.

Maar goed, dit onderwerp is al jaren voorbij gekomen en het is wachten op de memoires van een insider waar de manier waarop de lijst tot stand komt eens goed en eerlijk uitgelegd wordt…
Zie: https://forum.fok.nl/topic/2664064/12/25#p206891525

27% van de keuzelijst is 80s muziek.
80s: 27%
90s: 21%
70s: 16%
00s: 14%
10s: 12%
60s: 7%
20s en <=50s: 3%
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:38:48 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206906660
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:33 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Zie: https://forum.fok.nl/topic/2664064/12/25#p206891525

27% van de keuzelijst is 80s muziek.
80s: 27%
90s: 21%
70s: 16%
00s: 14%
10s: 12%
60s: 7%
20s en <=50s: 3%
Nice, ik word op mijn wenken bediend… ^O^
pi_206906823
Toen de keuzelijst nog ongeveer uit 4-5K nummers bestond, kon je er nog helemaal doorheen scrollen. Kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen dat met de bijna 10K van nu nog doen. Het is vooral absurd als je je beseft dat er 4600 nummers in de T2K hebben gestaan ooit en er nu meer dan twee keer zoveel nummers in de keuzelijst staan, terwijl er dan gewoon honderden van die oudnoteringen weggehaald zijn in de keuzelijst. En dat daar dan zoveel nutteloze albumvullers voor in de plaats staan..

Afgelopen jaar een paar keer geprobeerd contact op te nemen met Radio 2 om ze in mijn vrije tijd als data analist hier simpel mee te helpen. Een goede opschoning te maken, het voor sommige artiesten eerlijker maken met simpele business rules en hup het is een stuk gebruiksvriendelijker.

Ter vergelijking: De keuzelijsten van zowel Radio 10 en Veronica bevatten ruim 6K nummers, die van Q dit jaar 3.4K.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_206906884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:51 schreef Cassa95 het volgende:
Toen de keuzelijst nog ongeveer uit 4-5K nummers bestond, kon je er nog helemaal doorheen scrollen. Kan me moeilijk voorstellen dat veel mensen dat met de bijna 10K van nu nog doen. Het is vooral absurd als je je beseft dat er 4600 nummers in de T2K hebben gestaan ooit en er nu meer dan twee keer zoveel nummers in de keuzelijst staan, terwijl er dan gewoon honderden van die oudnoteringen weggehaald zijn in de keuzelijst. En dat daar dan zoveel nutteloze albumvullers voor in de plaats staan..

Afgelopen jaar een paar keer geprobeerd contact op te nemen met Radio 2 om ze in mijn vrije tijd als data analist hier simpel mee te helpen. Een goede opschoning te maken, het voor sommige artiesten eerlijker maken met simpele business rules en hup het is een stuk gebruiksvriendelijker.

Ter vergelijking: De keuzelijsten van zowel Radio 10 en Veronica bevatten ruim 6K nummers, die van Q dit jaar 3.4K.
Wat zei Radio 2? Of nooit gereageerd?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 2 december 2022 @ 10:57:24 #23
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206906886
Het is heel vreemd dat nummers die pas een paar jaar uit de lijst zijn verdwenen al van de keuzelijst worden gehaald terwijl die alleen maar groeit inderdaad.
pi_206906890
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:56 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Wat zei Radio 2? Of nooit gereageerd?
Mails worden genegeerd, ik ga begin volgend jaar maar eens bellen
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_206906893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:51 schreef Cassa95 het volgende:
Veronica bevatten ruim 6K nummers
Dit is ook wel veel hoor, de Rob1000 is immers half zo groot. Maar de keuzelijst blijft altijd een lastig concept, voor elke lijst.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_206906914
Fix you lijkt een beetje over de Violet Hill. Maar dat kan vertekenen. Vergeleken met de andere Top20 vaste klanten zie je die in ieder geval iets minder.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 december 2022 @ 10:59:55 #27
426493 crew  PippenScottie
pi_206906927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:57 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Mails worden genegeerd, ik ga begin volgend jaar maar eens bellen
Misschien moet iemand zich aanmelden als vrijwilliger bij Radio 2 om dit soort vragen te beantwoorden
pi_206906931
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:57 schreef Cassa95 het volgende:

[..]
Mails worden genegeerd, ik ga begin volgend jaar maar eens bellen
Ik had hetzelfde idee, maar ben geen datajournalist. Ik ben zelf journalist, nooit gewerkt voor R2 maar kan es kijken of ik via wat contacten kan achterhalen bij wie je moet zijn
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_206906937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:57 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dit is ook wel veel hoor, de Rob1000 is immers half zo groot. Maar de keuzelijst blijft altijd een lastig concept, voor elke lijst.
Vooral als je bedenkt dat de soorten nummers daar veel minder breed is dan bij Radio 10
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_206906984
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde idee, maar ben geen datajournalist. Ik ben zelf journalist, nooit gewerkt voor R2 maar kan es kijken of ik via wat contacten kan achterhalen bij wie je moet zijn
We hadden een paar jaar geleden hier toch iemand die op commando spelfouten uit de keuzelijst kon halen? Als diegene zich nu even meldt, dan zijn we al een stap verder.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_206907111
Ik had zelfs al bewijs geleverd.

• Dat de noteringen van artiesten waar vorig jaar 20/30 nummers extra op de keuzelijst werden geplaatst (die albumtoevoegingen) allemaal gemiddeld 100 per nummer zakten.

• Dat artiesten die (bijna) een 100% score haalde in de keuzelijst --> top 2000, zoals Abba, Muse of Eminem, gemiddeld per nummer veel hoger staan dan artiesten die maar op 25% zitten

Etc.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  ESF Reporter vrijdag 2 december 2022 @ 11:18:45 #32
87554 Cee
Welluk?
pi_206907140
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:59 schreef Tussle266 het volgende:
Fix you lijkt een beetje over de Violet Hill. Maar dat kan vertekenen. Vergeleken met de andere Top20 vaste klanten zie je die in ieder geval iets minder.
Jarenlang heb ik er op gestemd maar ik ben er nu een beetje klaar mee. Vorig jaar al ingeruild voor The Scientist maar dit keer heb ik 0 Coldplay in mijn lijst. ‘t Is mooi geweest mensen. :7
pi_206907197
Eentje per artiest max. gedaan voor wat leuke variatie:

Tame Impala - The Less I Know The Better
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
The Killers - Mr. Brightside
The Strokes - Someday (enige Strokes nummer in de keuzelijst helaas, al is deze wel zeer fijn ook)
Queens Of The Stone Age - No One Knows
Talking Heads - Once In A Lifetime (Had liever Crosseyed and Painless gekozen, maar deze is ook uitstekend)
Kylie Minogue - Confide In Me
Dua Lipa - Physical
Blur - Parklife
Th Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed 2.0
Wu-Tang Clan - Gravel Pit
OutKast - Roses
The Kooks - Naïve
Gorillaz - Clint Eastwood
Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea
The Stone Roses - Fools Gold
Franz Ferdinand - Dark Of The Matinee
Daft Punk - Something About Us
Muse - Plug In Baby
De La Soul - A Rollerskating Jam Named Saturdays
David Bowie - Lazarus
Vampire Weekend - A-Punk
White Lies - Time To Give
Earth, Wind & Fire - September
Janet Jackson - Together Again
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Keane - Nothing In My Way
The Weeknd ft. Daft Punk - I Feel It Coming
Haddaway - What Is Love
Prince - 1999
XTC - Senses Working Overtime
Yes - Roundabout (Albumversie)
Rainbow - Catch The Rainbow
Michael Kiwanuka - Love And Hate (Albumversie)
Opgezwolle - Hoedenplank

Schande dat er geen Opgezwolle in de lijst staat! Verder komen er elk jaar leukere keuzes bij volgens mij, ondanks nog steeds het gebrek aan 2000s Alt-Rock (wat misschien wel mn favoriete muziek is, waar is Bloc Party? :'( )
pi_206907215
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:25 schreef Kerftminister het volgende:
Eentje per artiest max. gedaan voor wat leuke variatie:

Tame Impala - The Less I Know The Better
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
The Killers - Mr. Brightside
The Strokes - Someday (enige Strokes nummer in de keuzelijst helaas, al is deze wel zeer fijn ook)
Queens Of The Stone Age - No One Knows
Talking Heads - Once In A Lifetime (Had liever Crosseyed and Painless gekozen, maar deze is ook uitstekend)
Kylie Minogue - Confide In Me
Dua Lipa - Physical
Blur - Parklife
Th Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed 2.0
Wu-Tang Clan - Gravel Pit
OutKast - Roses
The Kooks - Naïve
Gorillaz - Clint Eastwood
Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea
The Stone Roses - Fools Gold
Franz Ferdinand - Dark Of The Matinee
Daft Punk - Something About Us
Muse - Plug In Baby
De La Soul - A Rollerskating Jam Named Saturdays
David Bowie - Lazarus
Vampire Weekend - A-Punk
White Lies - Time To Give
Earth, Wind & Fire - September
Janet Jackson - Together Again
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Keane - Nothing In My Way
The Weeknd ft. Daft Punk - I Feel It Coming
Haddaway - What Is Love
Prince - 1999
XTC - Senses Working Overtime
Yes - Roundabout (Albumversie)
Rainbow - Catch The Rainbow
Michael Kiwanuka - Love And Hate (Albumversie)
Opgezwolle - Hoedenplank

Schande dat er geen Opgezwolle in de lijst staat! Verder komen er elk jaar leukere keuzes bij volgens mij, ondanks nog steeds het gebrek aan 2000s Alt-Rock (wat misschien wel mn favoriete muziek is, waar is Bloc Party? :'( )
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:25 schreef Kerftminister het volgende:
Eentje per artiest max. gedaan voor wat leuke variatie:

Tame Impala - The Less I Know The Better
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent
The Killers - Mr. Brightside
The Strokes - Someday (enige Strokes nummer in de keuzelijst helaas, al is deze wel zeer fijn ook)
Queens Of The Stone Age - No One Knows
Talking Heads - Once In A Lifetime (Had liever Crosseyed and Painless gekozen, maar deze is ook uitstekend)
Kylie Minogue - Confide In Me
Dua Lipa - Physical
Blur - Parklife
Th Roots ft. Cody ChesnuTT - The Seed 2.0
Wu-Tang Clan - Gravel Pit
OutKast - Roses
The Kooks - Naïve
Gorillaz - Clint Eastwood
Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea
The Stone Roses - Fools Gold
Franz Ferdinand - Dark Of The Matinee
Daft Punk - Something About Us
Muse - Plug In Baby
De La Soul - A Rollerskating Jam Named Saturdays
David Bowie - Lazarus
Vampire Weekend - A-Punk
White Lies - Time To Give
Earth, Wind & Fire - September
Janet Jackson - Together Again
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Keane - Nothing In My Way
The Weeknd ft. Daft Punk - I Feel It Coming
Haddaway - What Is Love
Prince - 1999
XTC - Senses Working Overtime
Yes - Roundabout (Albumversie)
Rainbow - Catch The Rainbow
Michael Kiwanuka - Love And Hate (Albumversie)
Opgezwolle - Hoedenplank

Schande dat er geen Opgezwolle in de lijst staat! Verder komen er elk jaar leukere keuzes bij volgens mij, ondanks nog steeds het gebrek aan 2000s Alt-Rock (wat misschien wel mn favoriete muziek is, waar is Bloc Party? :'( )
Wel 3x Opposites erbij in de keuzelijst. Helaas niet hun beste 'Licht Uit'
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:13 #35
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_206907412
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:18 schreef Cee het volgende:

[..]
Jarenlang heb ik er op gestemd maar ik ben er nu een beetje klaar mee. Vorig jaar al ingeruild voor The Scientist maar dit keer heb ik 0 Coldplay in mijn lijst. ‘t Is mooi geweest mensen. :7
Ik heb juist na een paar jaar afwezigheid weer eens op Viva la Vida gestemd. Haters gonna hate.
pi_206907494
Voor het eerst een lijst(je) ingestuurd dit jaar. Niet de illusie dat ik alles in de Top 2000 terug ga horen overigens.

Metallica - One
Johnny Cash - Hurt
Chris Isaak - Wicked Game
R.E.M. - Drive
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Guns N' Roses - November Rain
Pink Floyd - Wish You Were Here
Ludovico Einaudi - Una Mattina
Rammstein - Seemann
Iron Maiden - The Trooper
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Steelheart - We all die young
Metallica - Orion
Marilyn Manson - Sweet Dreams
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_206907753
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:56 schreef Mgolovic het volgende:
Voor het eerst een lijst(je) ingestuurd dit jaar. Niet de illusie dat ik alles in de Top 2000 terug ga horen overigens.

Metallica - One
Johnny Cash - Hurt
Chris Isaak - Wicked Game
R.E.M. - Drive
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Guns N' Roses - November Rain
Pink Floyd - Wish You Were Here
Ludovico Einaudi - Una Mattina
Rammstein - Seemann
Iron Maiden - The Trooper
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Steelheart - We all die young
Metallica - Orion
Marilyn Manson - Sweet Dreams
Marilyn Manson mag er best met een plaat in wmb. Maakt me niet uit welke
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_206907765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:20 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Marilyn Manson mag er best met een plaat in wmb. Maakt me niet uit welke
Die zal Radio 2 dan wel net zo hard cancellen als Marco Borsato :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206907768
Die komt echt niet meer door de cancelcommissie
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:40:41 #40
284871 DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
pi_206907974
The Beautiful People stond er een paar jaar geleden in. Dit jaar graag de 'remix' van Muse 'Will of the People'.
Hier schreef Tim86 het volgende:
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
  Moderator vrijdag 2 december 2022 @ 12:53:21 #41
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206908086
“Bob Dylan - Don’t Think Twice It’s Alright” Zou ik erop zetten. Mocht ik hier melden van @Neef_Wuppie :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  ESF Reporter vrijdag 2 december 2022 @ 13:09:43 #42
87554 Cee
Welluk?
pi_206908259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:20 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Marilyn Manson mag er best met een plaat in wmb. Maakt me niet uit welke
De billen van Pipo.
  vrijdag 2 december 2022 @ 13:12:07 #43
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_206908292
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst in mijn leven een lijstje gemaakt.

Ik ga verder niet luisteren ofzo.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_206908484
Als de schijtlolligheid dit jaar ergens vandaan moet komen is het Scooter - Move your ass. Denk het niet, maar ik hem vaak genoeg voorbij zien komen om in ieder geval even een eervolle vermelding te doen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_206908761
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:26 schreef Tussle266 het volgende:
Als de schijtlolligheid dit jaar ergens vandaan moet komen is het Scooter - Move your ass. Denk het niet, maar ik hem vaak genoeg voorbij zien komen om in ieder geval even een eervolle vermelding te doen.
De uitspraak It's nice to be important, but more important to be nice komt in ieder geval met vlag en wimpel door de cancelcommissie
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_206908824
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:

[..]
De uitspraak It's nice to be important, but more important to be nice komt in ieder geval met vlag en wimpel door de cancelcommissie
Ik ben eigenlijk een beetje uit het veld geslagen dat je zo de lyrics van een moderne klassieker als Move your ass oplepelt. Dit gaat mijn intelligentie wel een beetje te boven.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_206908877
Onze hond had er ook dit jaar wel een flinke kluif aan.

Duran Duran - Save A Prayer
Spandau Ballet - Through The Barricades
Metallica - Nothing Else Matters
Visage - Fade To Grey
Kim Carnes - Bette Davis' Eyes

Bangles - Eternal Flame
Chris Isaak - Wicked Game
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow
Richard Marx - Right Here Waiting
Charles Aznavour - She

Christopher Cross - Sailing
Foreigner - Waiting For A Girl Like You
Fleetwood Mac - Landslide
Dire Straits - Brothers In Arms (Albumversie)
Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes

U2 - One
War On Drugs - Thinking Of A Place (Albumversie)
Beach Boys - Tears in the morning
Damien Rice - 9 Crimes
Radiohead - Exit Music (For A Film)

Warren G & Nate Dogg - Regulate
Simon & Garfunkel - The Boxer
Goo Goo Dolls - Iris
Pink Floyd - Wish you were here
Clouseau - Domino

Waterboys - The Whole Of The Moon (Albumversie)
The Church - Under The Milky Way
Mike & The Mechanics - The Living Years
Cranberries - Linger
Moby - Go

Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Pink Floyd - Another Brick In The Wall
The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
Paolo Nutini - Iron Sky
Don Henley - The Boys Of Summer

Ja, het is een vrouwtje.
pi_206908888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:52 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk een beetje uit het veld geslagen dat je zo de lyrics van een moderne klassieker als Move your ass oplepelt. Dit gaat mijn intelligentie wel een beetje te boven.
Die is dan ook op elk 90's feestje zowat aanwezig.
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_206909170

Froukje wint voor de tweede keer op rij de 3voor12 Song van het jaar
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_206909419
Gelukkig is dat snobbistische fanclubjes lijstje niet zo extreem als vorig jaar (met 1,4,5 Froukje en 2,3,6 Goldband). De impact van die lijst is van lang vervlogen tijden, maar wel weer leuk voor haar.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')