abonnement Unibet Coolblue
pi_206914442
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:37 schreef MiszSpace het volgende:

[..]
Wat erg om te lezen. Aan welk niveau gaf je in het verleden les?

Ik vind het vooral heftig om te lezen dat jij jezelf als slechte leraar ziet. Ik vraag me altijd af of beginnende docenten genoeg begeleid worden en/of mogen wennen aan het lesgeven zonder extra taken. Het scheelt helaas per school.
Van TL-VWO. En ik wás ruk, ik kon geen orde houden na 7 jaar. Ook nam ik alles persoonlijk. Mijn ervaring is natuurlijk uniek maar bijna al mijn collega's hadden ooit burnoutklachten. Op de 1 of 2 naturals per school na.
pi_206914460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:42 schreef MiszSpace het volgende:

[..]
Dat herken ik maar de studenten die ik zie stoppen omdat ze het niet gebolwerkt krijgen vanwege druk vanuit hun studie in combinatie met privé omstandigheden. Het is echt een wisselwerking.
Ik heb het over mensen in mijn jaar die binnen 10 jaar gestopt zijn. Achteraf stopten er ook wat bij de studie zelf,maar daar heb ik amper contact mee gehad.
pi_206917498
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:32 schreef SootSprite het volgende:
Wat betreft eerlijk zijn over autisme: in het onderwijs zwaar taboe. Je zal immers sociaal beperkt zijn (hoeft dus niet altijd) en daarom niet met kinderen moeten werken. Er ligt een enorm stigma op neurodiversiteit.

Op kantoor vind ik het lastig want ik werk met klanten. Ik ben bang dat ze denken dat ik dát niet kan. Ook is er vaak een beeld van rigide, vastlopend op de werkstof. Dat probleem heb ik ook niet. Vrouwenautisme is ook weer anders dan bij mannen. Ik zou het graag willen maar ik weet niet hoe zonder mijn carriere te ondermijnen. Stel er is een klant geirriteerd dan ben ik meteen de sjaak want 'zie je wel, ze is autist'.
Er zit heel helaas een stimga op autisme, Maar met autisme hoef je niet specifiek sociaal beperkt te zijn. ASS is heel erg breed.

Ik denk dat je toch eerst aan je autisme moet gaan werken, want zolang je dat niet doet, ga je nooit carriere maken.
Maar autisme is een onderdeel van je, dat zul je moeten accepteren en met de eigenschappen (heb een hekel aan beperkingen) moeten leren even.

quote:
Ik ken alleen openlijk autisten die werken als ICT'er ofzo. Ik heb dyscalculie en niks met schema's etc. Ik ben juist open en sociaal (tenzij de sfeer negatief is).
Ik ken er meerdere die ook niet in de IT werken.

1 daarvan is een hele goede vriendin waar ik momenteel heel erg veel voor haar beteken ik ben haar enige support momenteel ben en help haar waar ik kan. Mede omdat ik haar begrijp en weet wat ze nodig heeft op dat moment en omdat ik veel geduld hebt als ze vast loopt, of wanneer ze meer tijd nodig heeft.

Daarom herken ik veel punten die je aanhaalt, die niet direct aan onderwijs liggen, maar waarschijnlijk onderwijs icm met je autisme. Onderwijs is daarin niet de beste keuze voor de meeste autisten. Maar autisme is ook heel erg breed. Maar zoals je dit hier neerzet, zie ik precies de zelfde valkuilen en problemen van die vriendin van mij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:45 schreef SootSprite het volgende:
Van TL-VWO. En ik wás ruk, ik kon geen orde houden na 7 jaar. Ook nam ik alles persoonlijk.
Ook weer typische eigenschappen die bij autisme horen.

Ik zie een patroon, waarbij ik denk dat jij de focus op de verkeerde oorzaak legt.

[ Bericht 70% gewijzigd door Rolfieo op 02-12-2022 23:35:43 ]
pi_206918166
Ik ga zeker op autisme richten met therapie maar ik moet ernaast blijven werken anders kom ik niet rond.

Zijn er (vrienden/partners van) medeautisten hier met praktische tips?
pi_206918198
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:26 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Er zit heel helaas een stimga op autisme, Maar met autisme hoef je niet specifiek sociaal beperkt te zijn. ASS is heel erg breed.

Ik denk dat je toch eerst aan je autisme moet gaan werken, want zolang je dat niet doet, ga je nooit carriere maken.
Maar autisme is een onderdeel van je, dat zul je moeten accepteren en met de eigenschappen (heb een hekel aan beperkingen) moeten leren even.
[..]
Ik ken er meerdere die ook niet in de IT werken.

1 daarvan is een hele goede vriendin waar ik momenteel heel erg veel voor haar beteken ik ben haar enige support momenteel ben en help haar waar ik kan. Mede omdat ik haar begrijp en weet wat ze nodig heeft op dat moment en omdat ik veel geduld hebt als ze vast loopt, of wanneer ze meer tijd nodig heeft.

Daarom herken ik veel punten die je aanhaalt, die niet direct aan onderwijs liggen, maar waarschijnlijk onderwijs icm met je autisme. Onderwijs is daarin niet de beste keuze voor de meeste autisten. Maar autisme is ook heel erg breed. Maar zoals je dit hier neerzet, zie ik precies de zelfde valkuilen en problemen van die vriendin van mij.
[..]
Ook weer typische eigenschappen die bij autisme horen.

Ik zie een patroon, waarbij ik denk dat jij de focus op de verkeerde oorzaak legt.
Oh en ik denk dat ik de verkeerde baan had gekozen icm late diagnose, maar nu werk ik met volwassen klanten en geef ik advies enzo dus daar zou het niet moeten spelen. Maar door ASS icm onderwijs zoveel faalmomenten ervaren dat mijn zelfvertrouwen nihil is op dit punt.
  VIVA zaterdag 3 december 2022 @ 00:30:21 #106
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206918206
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:27 schreef SootSprite het volgende:
Ik ga zeker op autisme richten met therapie maar ik moet ernaast blijven werken anders kom ik niet rond.

Zijn er (vrienden/partners van) medeautisten hier met praktische tips?
Onderwijs is vrij kut om in te werken tov het bedrijfsleven, waarom neem je niet een baantje buiten het onderwijs? Je zult je bevinden in een walhalla zoals het werkleven zou moeten zijn....Gewoon lekker werken, genoegdoening vinden en 17:00 uur is ook echt einde werkdag, fuck je baas, maandag weer een dag...Dag stress... Ja het bestaat echt, meer dan gemiddeld.
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 3 december 2022 @ 00:31:01 #107
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206918214
Sgool is altyd kut
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206918243
quote:
84s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:30 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Onderwijs is vrij kut om in te werken tov het bedrijfsleven, waarom neem je niet een baantje buiten het onderwijs? Je zult je bevinden in een walhalla zoals het werkleven zou moeten zijn....Gewoon lekker werken, genoegdoening vinden en 17:00 uur is ook echt einde werkdag, fuck je baas, maandag weer een dag...Dag stress... Ja het bestaat echt, meer dan gemiddeld.
Dat heb ik afgelopen jaar dus gedaan! En eerst ging het goed, maar ik had geen klik met team/baas en er werd over de meest onzinnige dingen geklaagd waardoor mijn faalangst weer terug kwam. Ik dacht ' ik kan blijkbaar niks' en kreeg last van uitval, waardoor mijn baas ook geirriteerd raakte.
  VIVA zaterdag 3 december 2022 @ 00:36:56 #109
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206918277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:33 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Dat heb ik afgelopen jaar dus gedaan! En eerst ging het goed, maar ik had geen klik met team/baas en er werd over de meest onzinnige dingen geklaagd waardoor mijn faalangst weer terug kwam. Ik dacht ' ik kan blijkbaar niks' en kreeg last van uitval, waardoor mijn baas ook geirriteerd raakte.
Dan heb je het verkeerde team/baas gekozen....Voor hun 10 andere bedrijven die wel gewoon relaxed zijn. Laat je niet uit het veld slaan door een negatieve ervaring....De goede bedrijven bestaan legio meer dan de slechte, gewoon verkassen als het pariseterende managers zijn.


What lies behind makes no sense in my mind
pi_206918323
quote:
84s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:36 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Dan heb je het verkeerde team/baas gekozen....Voor hun 10 andere bedrijven die wel gewoon relaxed zijn. Laat je niet uit het veld slaan door een negatieve ervaring....De goede bedrijven bestaan legio meer dan de slechte, gewoon verkassen als het pariseterende managers zijn.


Ja mijn komende baas is een man, ik klik daar beter mee vaak. Met vrouwen botert het minder merk ik. Willen extra 'hard' zijn om zichzelf te bewijzen en dat trek ik slecht.
  VIVA zaterdag 3 december 2022 @ 00:47:42 #111
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206918356
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:42 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ja mijn komende baas is een man, ik klik daar beter mee vaak. Met vrouwen botert het minder merk ik. Willen extra 'hard' zijn om zichzelf te bewijzen en dat trek ik slecht.
Alhoewel ik slechts 1-malig een vrouwelijke leidinggevende hebt gehad (Ging perfect trouwens, vooral door psychologische aanpasssing) Snap ik die vrouw-vrouw machtspositie zeker en heb ik dit veel vaker gehoord....Makkelijke conclusie, ga werken bij een bedrijf waar je manager een man is, das niet zo lastig om te vinden in een wereld waar het management man heavy is (door een reden :D )
What lies behind makes no sense in my mind
pi_206918372
quote:
84s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:47 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Alhoewel ik slechts 1-malig een vrouwelijke leidinggevende hebt gehad (Ging perfect trouwens, vooral door psychologische aanpasssing) Snap ik die vrouw-vrouw machtspositie zeker en heb ik dit veel vaker gehoord....Makkelijke conclusie, ga werken bij een bedrijf waar je manager een man is, das niet zo lastig om te vinden in een wereld waar het management man heavy is (door een reden :D )
Ja inderdaad. Ik zou geen manager willen zijn. Ben te soft en hou niet van micromanagen. Denk dat mijn bedrijf niet zou lopen.
  VIVA zaterdag 3 december 2022 @ 00:55:30 #113
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206918404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:50 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Ik zou geen manager willen zijn. Ben te soft en hou niet van micromanagen. Denk dat mijn bedrijf niet zou lopen.
Dat is redelijk kort door de bocht...Je hebt managers die er puur zijn voor de resultaten, maar zeker een brede groep bestaat uit people managers...Een team aansturen vanuit het menselijk oogpunt met een hoog psychologich vermogen en mensenkennis
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 3 december 2022 @ 00:58:57 #114
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206918428
Niet iets om over na te denken wanneer je mentale stabiliteit in je werk leven probeert te behalen trouwens....
What lies behind makes no sense in my mind
pi_206918459
Geef mij maar 9-5
pi_206919774
Laat je vooral niet uit het veld slaan door een negatieve ervaring inderdaad.
En zijn de ervaringen echt zo negatief of maak je ze te groot voor jezelf?
Iedereen geeft of krijgt wel eens kritiek. Soms terecht en soms leg je het naast je neer en denk (of zeg je) flikker toch op.

Soms duurt het even bij een werkgever voordat je je plek hebt gevonden.
En soms heb je meerdere werkgevers nodig om uiteindelijk op de juiste plek te belanden.
Je bent pas verloren als je zelf opgeeft.
pi_206920042
quote:
[img][b][/b]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 2 december 2022 17:47 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Dat en relatief onderbetaald
Dat is ook een van de vele redenen. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206920149
Zou emdr misschien nog helpend kunnen zijn?
Ik weet het niet, maar dat wordt wel breder ingezet dan alleen voor hele grote trauma's.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 3 december 2022 @ 10:13:09 #119
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_206920156
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:31 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom stop je steeds met je medicatie? Antidepressiva neem ik aan? Als je gevoelig bent om terug te vallen, dan is het wellicht tijd om te accepteren dat je langdurig medicatie moet blijven gebruiken (icm therapie).
Technieken zoals ademhalingsoefeningen kunnen bijdragen. Zorg dat je op het gebied van voeding alles ruim binnenkrijgt, desnoods met aanvulling van supplementen (waaronder vit. D).
Ga bewegen. Lekker de natuur in oid, rust en kalmte, weinig prikkels.
Leer niks te moeten. Elke vorm van moeten is iets wat je je zelf oplegt. Als je je dat realiseert, zul je je steeds vrijer gaan voelen.
Zit veel goeds in. Graag wil ik aanvullen dat momenteel in nagenoeg iedere branche mensen gezocht worden. Zou dus een goed moment zijn om je je ideale werkdag voor te stellen. Waar zou jij je gelukkig bij voelen. Misschien tijd voor een switch naar een heel ander beroep. Nu is de tijd dat je makkelijk kunt switchen. Ook opleidingen worden aangeboden, door die schaarste in personeel. En de regering beloont iedereen die een studie gaat volgen met 1000 euro.
Misschien zou je als bakker happier zijn, iedere dag iets zinvols maken, en iedere dag een eindresultaat, iets moois om op terug te kijken. Het gaat niet om status, het gaat dat je je er goed bij voelt, en dat het goed verdient. Dat laatste is mede te beïnvloeden door bv. nachtdiensten, weekend diensten enz.
In sommige administratieve functies( bv in de noodopname in een ziekenhuis of internationale transport bedrijven) kan je kiezen voor altijd nachtdiensten. En dat betaalt dan ook stukken beter.

^p^ ^p^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_206920794
Punt is dat ik er in heel basic functies behoorlijk op achteruit ga en me verveel. Ik werd doodongelukkig in callcenter bijv. Nu doe ik werk op hbo niveau.
pi_206920948
Ik heb WO en ik kan op dat niveau werken maar als ik zoals nu in een nieuw carriereveld zit maak ik fouten omdat ik leer. Punt is dat er heel erg op gevit werd (ondanks 'fouten maken is ok' dat groot op de muur stond) waardoor ik extreem onzeker werd en het op een hoop gooide met de onderwijservaringen.
pi_206922163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:56 schreef SootSprite het volgende:

[..]
1. Twee WO Masters. Ik leer snel maar omdat ik steeds kritiek kreeg voel ik me vaak dom en onkundig.
2. Langer dan een jaar op een plek zitten waar ik gewaardeerd word en mij nuttig voel.
3. Met mensen in contact zijn, teksten schrijven.
4. Dingen onthouden, talen, tekstschrijven, makkelijk contact leggen.
5. Mijn huidige baan zou ik moeten kunnen maar aangezien ze ook naar andere dingen kijken (zie eerder dit topic waar ik moeite mee heb) wordt dat lastig.
Erg jammer en kut dat je zoveel kritiek hebt gekregen en daardoor dom en onkundig bent gaan voelen. Helaas dat je hierdoor faalangst hebt ontwikkeld en minder zelfvertrouwen hebt gekregen en minder gewaardeerd voelt op je werk.

Maar wel heel goed en knap van je dat je 2 Masters hebt gehaald ^O^ .
En een wijs besluit hebt genomen om uit het onderwijs te stappen.

1. Waarin heb je masters gehaald?
2. Dit is echt tekort. Ik zou mijn hele leven herzien. Wat moet er in jouw leven gebeuren zodat je helemaal gelukkig wordt. En anders zou ik punt 2 nog meer verbeteren en je droombaan opschrijven. Als je dit terugleest, krijg je dan een warm en een leuk gevoel van binnen? Of een big smile op je face? :)
Word je super gelukkig en enthousiast om naar je werk te gaan? Ben je in de flow op je werk? Wees specifieker.
Stel dat je je droombaan zou moet visualiseren/ schilderen/ verfilmen met alles erop en eraan hoe zou dat eruit zien. Sterker nog je zegt dat je van schrijven houdt. Schrijf een kort boekje (romannetje voor je zelf)met jou droombaan.
1. Schrijf zeer gedetailleerd
2. In tegenwoordige tijd
3. Met gevoel
4. En als 1e persoonsperspectief.

Schrijf je droomboek. Het moet leuk zijn als je aan het schrijven bent, zodat als je je boekje leest dat je dan een vreugdevol, leuk, warm een misschien wel een fijn gevoel krijgt als je dat schrijft.

Als je het af hebt dan moet je het elke avond rustig en ontspannen voor het slapen gaan lezen.
Het moet zo leuk zijn dat als het uit hebt dan je dan telkens weer elke avond van vooraf aan begint met het lezen!

3. Wat is je passie? Welke onderwerpen vond je superleuk. Wat waar vindt je het leuk om over te praten? Welke films/ series kijk je zielsgraag. Wat vindt je leuk om op TV te kijken? Wat doe je op je vrije tijd op internet. Welke series of films vond je vroeger heel leuk? Welke boeken lees of las je heel graag? Welke kranten of tijdschriften als je die leest of las, las je heel graag? Vindt je het leuk om naar bepaalde plekken te gaan? Welke leuke thema speelt er in je leven? Misschien kun je een leuk thema vinden in boeken die je leest? Welke categorie boeken houdt je van? Kijk naar je internet geschiedenis. Op welke websites surf je het vaakst. Welk patroon zie je? Als je 1 woord moet gebruiken om je waarde/ thema te beschrijven wat is dat?

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Super veel succes! ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Twintig op 03-12-2022 13:15:48 ]
pi_206922430
Volgens mij maak je een denkfout/stap je in een valkuil. Je denkt dat je een bepaalde lat moet halen (een baan, weet ik veel wat). maar ga nou eens eerst bij jezelf stil staan. Wie ben jij? Waar word jij gelukkig van? Welk werk past bij jou? In plaats van: bij welk werk pas jij? Anders blijf je jezelf aanpassen aan werkomgevingen en ja, dan val je op den duur uit (of dat is op z'n minst vermoeiend). Kom voor jezelf op, pak je leven aan. En kijk dan bij welk werk jij uitkomt.

I mean: je hebt kwaliteiten. Dat kan niet anders. Dus dat is je uitgangspunt. En niet welk werk je 'moet' doen (met jouw opleiding etc). Vergeet dat laatste, begin bij het eerste.
Somebody that I used to know
pi_206922575
Ja idealiter zou ik nu met dieren werken maar mid 30 een opleiding gaan doen naast 40 uur werken wordt hem niet meer.

Ik heb taalkunde en onderwijskunde diploma's😅
pi_206922590
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:09 schreef Twintig het volgende:

[..]
Erg jammer en kut dat je zoveel kritiek hebt gekregen en daardoor dom en onkundig bent gaan voelen. Helaas dat je hierdoor faalangst hebt ontwikkeld en minder zelfvertrouwen hebt gekregen en minder gewaardeerd voelt op je werk.

Maar wel heel goed en knap van je dat je 2 Masters hebt gehaald ^O^ .
En een wijs besluit hebt genomen om uit het onderwijs te stappen.

1. Waarin heb je masters gehaald?
2. Dit is echt tekort. Ik zou mijn hele leven herzien. Wat moet er in jouw leven gebeuren zodat je helemaal gelukkig wordt. En anders zou ik punt 2 nog meer verbeteren en je droombaan opschrijven. Als je dit terugleest, krijg je dan een warm en een leuk gevoel van binnen? Of een big smile op je face? :)
Word je super gelukkig en enthousiast om naar je werk te gaan? Ben je in de flow op je werk? Wees specifieker.
Stel dat je je droombaan zou moet visualiseren/ schilderen/ verfilmen met alles erop en eraan hoe zou dat eruit zien. Sterker nog je zegt dat je van schrijven houdt. Schrijf een kort boekje (romannetje voor je zelf)met jou droombaan.
1. Schrijf zeer gedetailleerd
2. In tegenwoordige tijd
3. Met gevoel
4. En als 1e persoonsperspectief.

Schrijf je droomboek. Het moet leuk zijn als je aan het schrijven bent, zodat als je je boekje leest dat je dan een vreugdevol, leuk, warm een misschien wel een fijn gevoel krijgt als je dat schrijft.

Als je het af hebt dan moet je het elke avond rustig en ontspannen voor het slapen gaan lezen.
Het moet zo leuk zijn dat als het uit hebt dan je dan telkens weer elke avond van vooraf aan begint met het lezen!

3. Wat is je passie? Welke onderwerpen vond je superleuk. Wat waar vindt je het leuk om over te praten? Welke films/ series kijk je zielsgraag. Wat vindt je leuk om op TV te kijken? Wat doe je op je vrije tijd op internet. Welke series of films vond je vroeger heel leuk? Welke boeken lees of las je heel graag? Welke kranten of tijdschriften als je die leest of las, las je heel graag? Vindt je het leuk om naar bepaalde plekken te gaan? Welke leuke thema speelt er in je leven? Misschien kun je een leuk thema vinden in boeken die je leest? Welke categorie boeken houdt je van? Kijk naar je internet geschiedenis. Op welke websites surf je het vaakst. Welk patroon zie je? Als je 1 woord moet gebruiken om je waarde/ thema te beschrijven wat is dat?

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Super veel succes! ^O^
Hele uitgebreide tips, bedankt! Als ik tijd heb kom ik er op terug.
pi_206946575
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:44 schreef SootSprite het volgende:
Ja idealiter zou ik nu met dieren werken maar mid 30 een opleiding gaan doen naast 40 uur werken wordt hem niet meer.

Ik heb taalkunde en onderwijskunde diploma's😅
Waarom niet? :o Je hebt nog 30-40 werkjaren voor je :o
Somebody that I used to know
pi_206948862
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2022 23:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Waarom niet? :o Je hebt nog 30-40 werkjaren voor je :o
Ik moet 40 uur werken om rond te komen. Hoe moet ik daarnaast een opleiding doen incl stage? Ik ben nu al burnt out.

Plus ik heb geen geld voor een uni opleiding á 10k per jaar(derde opleiding is instellingsgeld) dus ik kan alleen mbo betalen. Stel ik ga dierenartsassistent doen op mbo dan zit ik alsnog op bovenstaande
pi_206954118
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:15 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik moet 40 uur werken om rond te komen. Hoe moet ik daarnaast een opleiding doen incl stage? Ik ben nu al burnt out.

Plus ik heb geen geld voor een uni opleiding á 10k per jaar(derde opleiding is instellingsgeld) dus ik kan alleen mbo betalen. Stel ik ga dierenartsassistent doen op mbo dan zit ik alsnog op bovenstaande
Hoezo moet je met je huidige baan per se 40 uur werken om rond te komen? Met een huur van 1000 euro zou ik het op mijn salaris ook nog redden, en ik werk 36 uur en krijg hoogstwaarschijnlijk een stuk minder per uur betaald dan jij (want mbo baan).

Ik zou me dus eerder zorgen maken om het salaris als paraveterinair, als alles onder hbo een probleem is.
Tenzij je in een 24/7 ziekenhuis gaat werken en ORT krijgt. Maar dan heb je wel weer te maken met enorme werkdruk (wel weer meer uitdaging) dus of je daar nu echt iets mee op schiet... het is ook niet de makkelijkste plek om te werken als je (soms felle) kritiek een lastig ding vindt.
pi_206954237
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 17:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hoezo moet je met je huidige baan per se 40 uur werken om rond te komen? Met een huur van 1000 euro zou ik het op mijn salaris ook nog redden, en ik werk 36 uur en krijg hoogstwaarschijnlijk een stuk minder per uur betaald dan jij (want mbo baan).

Ik zou me dus eerder zorgen maken om het salaris als paraveterinair, als alles onder hbo een probleem is.
Tenzij je in een 24/7 ziekenhuis gaat werken en ORT krijgt. Maar dan heb je wel weer te maken met enorme werkdruk (wel weer meer uitdaging) dus of je daar nu echt iets mee op schiet... het is ook niet de makkelijkste plek om te werken als je (soms felle) kritiek een lastig ding vindt.
Omdat ik ook nog moet sparen en genieten. Ik kan een sober leven hebben maar dan ben ik nog ongelukkiger.

En eerlijk is het maar een fantasie, want werkdruk is overal tenzij je plantsoendienst of zo.
pi_206954351
Hoe gaan mensen om met kritiek?

Bij mij is het zo:

Ik doe mijn best maar doe onbewust A fout. Baas zegt, je doet A echt niet goed, dit moet beter. Ik doe A weer, angstig dat ik het fout doe. Daardoor krijg ik brainfog en maak ik weer fouten. Baas is geirriteerd. Ik werk keihard om A goed te krijgen maar kan me daardoor minder focussen op B. Baas roept me bij zich maar zegt je hebt A nu ok maar B is slecht. Nog meer.paniek bij mij want nu lijkt niks goed te gaan.
pi_206954370
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:25 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Omdat ik ook nog moet sparen en genieten. Ik kan een sober leven hebben maar dan ben ik nog ongelukkiger.

En eerlijk is het maar een fantasie, want werkdruk is overal tenzij je plantsoendienst of zo.
Je klinkt nu inderdaad volkomen gelukkig ja, in deze situatie....

Misschien iets soberder moeten leven is niet per se een hoge prijs als je daardoor minder uren hoeft te maken, een opleiding kunt volgen of een baan kunt aannemen die je beter ligt maar iets minder betaalt....
pi_206954450
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 17:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je klinkt nu inderdaad volkomen gelukkig ja, in deze situatie....

Misschien iets soberder moeten leven is niet per se een hoge prijs als je daardoor minder uren hoeft te maken, een opleiding kunt volgen of een baan kunt aannemen die je beter ligt maar iets minder betaalt....
Ik heb kutbaantjes gehad waar ik slecht betaald werd en daar werd nog 10x harder op mij gevit. Bij mij is het niet het soort baan (op onderwijs na) maar mijn mentale gesteldheid.
pi_206955099
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:31 schreef SootSprite het volgende:
Hoe gaan mensen om met kritiek?
ik zeg dat ik het voortaan beter ga doen en ga weer verder met mijn werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206955801
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zeg dat ik het voortaan beter ga doen en ga weer verder met mijn werk.
Ja, maar zelfs al doe ik A beter, dan is morgen B weer een punt en dan C. Het houdt nooit op.
pi_206956152
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:40 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ja, maar zelfs al doe ik A beter, dan is morgen B weer een punt en dan C. Het houdt nooit op.
dan is je baan te moeilijk voor je. Dat is helemaal niet erg, dan zoek je een passender baan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206956181
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan is je baan te moeilijk voor je. Dat is helemaal niet erg, dan zoek je een passender baan.
Ik had dit zelfs in een callcenter. Ik heb universiteit dus in denk niet dat het te maken heeft met moeilijk.
  maandag 5 december 2022 @ 18:53:38 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206956241
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:50 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik had dit zelfs in een callcenter. Ik heb universiteit dus in denk niet dat het te maken heeft met moeilijk.
Je opleidingsniveau is dus maar een deel van het verhaal. Op andere vlakken schiet je dan kennelijk tekort.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206956308
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 18:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je opleidingsniveau is dus maar een deel van het verhaal. Op andere vlakken schiet je dan kennelijk tekort.
Zelfs in de supermarkt kreeg ik kritiek. Dat ik bijv 5 minuten te laat was of niet snel genoeg tikte of scande. En sorry maar dat kan een 14-jarige dus ik weet niet. Ben ik dan zo debiel dat ik volledig ongeschikt ben
  maandag 5 december 2022 @ 18:59:14 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206956349
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:57 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Zelfs in de supermarkt kreeg ik kritiek. Dat ik bijv 5 minuten te laat was of niet snel genoeg tikte of scande. En sorry maar dat kan een 14-jarige dus ik weet niet. Ben ik dan zo debiel dat ik volledig ongeschikt ben
Moeten ze jou dan altijd hebben of zo?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206956377
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 18:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Moeten ze jou dan altijd hebben of zo?
Dat denk ik. Misschien omdat mijn opleiding ze onzeker maakt of dat ze daarom torenhoge verwachtingen hebben die ze bij een downie niet hebben?

Ik kan gewoon de link niet leggen tussen uni hebben en te dom zijn om te werken.
pi_206956593
Een universitaire titel zegt echt niet per se iets over alles maar kunnen.
Je kunt waarschijnlijk goed theoretische stof verwerken, maar je praktische vaardigheden hangen daar niet altijd mee samen.

Durf daar ook eerlijk naar te kijken. Ga eens op zoek naar taken/ werk dat daar meer bij aansluit.

En dat bedoel ik niet als sneer, ik herken ik het wel.
  maandag 5 december 2022 @ 19:17:03 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206956608
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:00 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Dat denk ik. Misschien omdat mijn opleiding ze onzeker maakt of dat ze daarom torenhoge verwachtingen hebben die ze bij een downie niet hebben?

Ik kan gewoon de link niet leggen tussen uni hebben en te dom zijn om te werken.
Nou, je geeft het zelf al aan. Je kan heel slecht omgaan met kritiek. Daar klap je van dicht. Dan ga je slechter functioneren. En dat breekt je kennelijk ook op bij simpele baantjes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206956678
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 19:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, je geeft het zelf al aan. Je kan heel slecht omgaan met kritiek. Daar klap je van dicht. Dan ga je slechter functioneren. En dat breekt je kennelijk ook op bij simpele baantjes.
Ja dat dus, en ik weet niet hoe ik er uit kom.
  maandag 5 december 2022 @ 19:23:58 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206956716
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:21 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ja dat dus, en ik weet niet hoe ik er uit kom.
Niet door je steeds maar weer te beroepen op je universitaire opleiding.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206956717
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 19:16 schreef Candaasje het volgende:
Een universitaire titel zegt echt niet per se iets over alles maar kunnen.
Je kunt waarschijnlijk goed theoretische stof verwerken, maar je praktische vaardigheden hangen daar niet altijd mee samen.

Durf daar ook eerlijk naar te kijken. Ga eens op zoek naar taken/ werk dat daar meer bij aansluit.

En dat bedoel ik niet als sneer, ik herken ik het wel.
Er is geen werk dat aansluit want overal krijg je kritiek. Ook al schrob je wc's.

Op tijd komen en me minder vaak ziekmelden kan ik altijd aanpassen maar hoe ik als lerende in een nieuw bedrijf alles goed doe in een maand weet ik niet.
pi_206956749
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 19:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet door je steeds maar weer te beroepen op je universitaire opleiding.
Ik zeg nergens oh ik heb uni DUS zij zitten verkeerd,maar als ik ingewikkelde stof kon leren en toepassen waarom lukt dat nu niet meer. Ik slik behoorlijk wat pillen en ik heb meerdere zware depressies gehad, kan je daardoor hersenschade krijgen?
pi_206956774
Ik kan mij er iets bij voorstellen. Zelf nu een aantal werkzaam in het onderwijs en gelukkig niet als leraar... maar zie dat het zwaar is... dat het steeds zwaarder word (m'n vader was 25+ jaar leraar) en de leerlingen steeds brutaler..

Hoop dat je goede therapie krijgt en deze tijd van je leven achter je kan laten.
Just say hi!
  maandag 5 december 2022 @ 19:29:56 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206956816
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:25 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik zeg nergens oh ik heb uni DUS zij zitten verkeerd,maar als ik ingewikkelde stof kon leren en toepassen waarom lukt dat nu niet meer. Ik slik behoorlijk wat pillen en ik heb meerdere zware depressies gehad, kan je daardoor hersenschade krijgen?
Goed kunnen leren is wat anders dan goed kunnen functioneren in een werkomgeving.

Het kan aan je autisme liggen, aan je pillen, aan je depressies en aan de combinatie ervan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206956917
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 19:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Goed kunnen leren is wat anders dan goed kunnen functioneren in een werkomgeving.

Het kan aan je autisme liggen, aan je pillen, aan je depressies en aan de combinatie ervan.
Hoe leer ik goed functioneren? Hoe tackle ik de lijst met 10+ dingen die ik verkeerd heb gedaan? Waar begin ik? Again, sommige dingen zijn mijn eigen schuld, als te laat komen. Maar als ik a,b,c en d moet aanpassen en ik werk hard en dan is e,f,g ook fout dan word ik moedeloos en voel ik me totaal onkundig.

Stel ik werk achter de kassa, dan praat ik weer teveel/te weinig met klanten, werk ik te langzaam of juist te snel en slordig, blijf ik te kort of juist te lang met een taak... kortom ik kan zelfs bij een ongeschoolde baan helemaal worden afgekat.
  maandag 5 december 2022 @ 19:39:53 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206957001
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:35 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Hoe leer ik goed functioneren? Hoe tackle ik de lijst met 10+ dingen die ik verkeerd heb gedaan? Waar begin ik? Again, sommige dingen zijn mijn eigen schuld, als te laat komen. Maar als ik a,b,c en d moet aanpassen en ik werk hard en dan is e,f,g ook fout dan word ik moedeloos en voel ik me totaal onkundig.

Stel ik werk achter de kassa, dan praat ik weer teveel/te weinig met klanten, werk ik te langzaam of juist te snel en slordig, blijf ik te kort of juist te lang met een taak... kortom ik kan zelfs bij een ongeschoolde baan helemaal worden afgekat.
Vraag feedback aan collega’s, of kijk de kunst bij hen af.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')