Als de VVD niets vd peilingen waarmaakt is dat juist goed voor ze aangezien die niet al te best zijn.quote:Op zondag 4 december 2022 23:17 schreef TukkerJan het volgende:
d66 de grootste in de randstad, BBB in de provincie. net als in de USA
let maar op, clowns van ja21 pvv vvd gaan niks van de peilingen waar maken
Nooit geweten dat zetels in verschillende provincies ook anders wegen.quote:Ambitieus Denk wil via de Randstad in volgend kabinet komen
De politieke partij Denk heeft grote ambities. In 2025 wil de partij vijf Tweede Kamerzetels halen en daarmee als kleinste coalitiepartner deelnemen aan een volgend kabinet. Intussen doet Denk al op lokaal niveau bestuurlijke ervaring op in Rotterdam en wil de partij komend jaar in de Eerste Kamer terechtkomen.
quote:
quote:'De Provinciale Statenverkiezingen zijn al jaren erg belangrijk voor de politieke verhoudingen op het Binnenhof, omdat de Statenleden de Eerste Kamer kiezen. Dit jaar is dat nog meer zo dan normaal: de coalitie heeft al geen meerderheid in de Eerste Kamer, als zij nog een aantal zetels verliest, zal dat een enorme invloed hebben op de politieke verhoudingen. Ik denk daarom dat de campagne in het teken zal staan van de strijd om de Eerste Kamer, hoe jammer dat ook is voor iedereen die zich verkiesbaar stelt voor de Provinciale Staten.
Eigenlijk vrij logisch. Blijft vrij bizar dat je stem op de PS zoveel invloed heeft op de vorming van de Senaat, daardoor gaan mensen toch vooral naar het landelijke plaatje kijken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 06:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een groot deel van de partijen zal wel met een soort #StemRutteIVweg!!-campagne komen
Klopt. Het is een heel raar systeem, de provincies verdienen beter.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Eigenlijk vrij logisch. Blijft vrij bizar dat je stem op de PS zoveel invloed heeft op de vorming van de Senaat, daardoor gaan mensen toch vooral naar het landelijke plaatje kijken.
Volgens mij is de campagne nog nergens begonnen, die duurt meestal (gelukkig) maar een paar weken.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:25 schreef Zwansen het volgende:
Overigens zie ik in de provincie waar ik woon nog heel erg weinig campagnes. Ook nog geen kieswijzer-achtige dingen.
Weer veel beloven dus allemaal.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij is de campagne nog nergens begonnen, die duurt meestal (gelukkig) maar een paar weken.
Er gaat straks wel een relatief hoog budget tegenaan gegooid worden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)campagne-provinciale
Welke provincie?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:25 schreef Zwansen het volgende:
Zin in.
Sinds 2021 werkzaam bij een provincie en ben wel heel benieuwd naar de verkiezingen en de periode er omheen.
Overigens zie ik in de provincie waar ik woon nog heel erg weinig campagnes. Ook nog geen kieswijzer-achtige dingen.
Dat duurt nog wel een maand. Begin februari starten de campagnes echt, de Stemwijzer etc komen rond half februari.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:25 schreef Zwansen het volgende:
Zin in.
Sinds 2021 werkzaam bij een provincie en ben wel heel benieuwd naar de verkiezingen en de periode er omheen.
Is dat niet die partij die democratische referenda heeft afgeschaft?quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:44 schreef TukkerJan het volgende:
Gewoon op D66 stemmen, beste partij ooit
https://www.ioresearch.nl(...)te-worden-in-senaat/quote:In een eerste peiling over de Provinciale Statenverkiezingen van 15 maart dit jaar – waarbij per provincie rekening is gehouden met welke partijen er mee doen – zien we dat de VVD en de combi PvdA/GL nek aan nek gaan als het gaat om welke fractie de grootste wordt in de Eerste Kamer. In het oosten en noorden (met name Drenthe en Overijssel) kan BBB mee doen om de eerste plek, in Limburg geldt dat voor de PVV.
Nee.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is dat niet die partij die democratische referenda heeft afgeschaft?
Geen idee, maar godzijdank is het afgeschaft. Ik moet er niet aan denken dat al die FVD-gasten bij elk referendum allemaal onzin de wereld in slingeren om mensen te overtuigen van hun waanideeën.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is dat niet die partij die democratische referenda heeft afgeschaft?
Dit is echt zo'n gigantische dooddoener. FvD heeft 5 zetels max. Dat die kutpartijen als D66 drukker zijn met boycotten dan campagne voeren voor een wet is toch echt hun eigen fout.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geen idee, maar godzijdank is het afgeschaft. Ik moet er niet aan denken dat al die FVD-gasten bij elk referendum allemaal onzin de wereld in slingeren om mensen te overtuigen van hun waanideeën.
Voor boycotten hoef je niet zo veel te doen, volgens mij, daar kan je het nauwelijks druk mee hebben.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n gigantische dooddoener. FvD heeft 5 zetels max. Dat die kutpartijen als D66 drukker zijn met boycotten dan campagne voeren voor een wet is toch echt hun eigen fout.
75% van Nederland zit vastgeroest in een zuil en de bijbehorende partij. Dan maakt het echt niet uit of het landelijk of lokaal is hoor. Op de uitslag zal het weinig invloed hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:17 schreef Hanca het volgende:
Klopt. Het is een heel raar systeem, de provincies verdienen beter.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n gigantische dooddoener. FvD heeft 5 zetels max. Dat die kutpartijen als D66 drukker zijn met boycotten dan campagne voeren voor een wet is toch echt hun eigen fout.
Nou ja, als je vervolgens gaat lopen huilen dat de uitslag verkeerd is, dan ben je er naar mijn mening toch wel mee bezig.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor boycotten hoef je niet zo veel te doen, volgens mij, daar kan je het nauwelijks druk mee hebben.
Anderen een dooddoener verwijten en dan zelf met zoiets aan komen zetten ipv inhoudelijke argumentenquote:Op woensdag 25 januari 2023 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de andere kant geen campagne voert wel ja. Brexit is ook alleen maar het gevolg van een belachelijk slechte remain campagne.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over D’66, maar ik heb gewoon weinig zin in campagnes waar het niet gaat om de feiten. En al hebben ze 5 zetels, ze zullen wel een hoop aandacht opeisen.
Gezien de enorme fluctuaties in de verkiezingsuitslagen van de laatste 15 jaar is dit al duidelijk onzin. Maar ik wil ook best toegeven dat ik provinciaal best anders zou willen stemmen, maar ik vind mijn landelijke stem op de Eerste Kamer gewoon belangrijker.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
75% van Nederland zit vastgeroest in een zuil en de bijbehorende partij. Dan maakt het echt niet uit of het landelijk of lokaal is hoor. Op de uitslag zal het weinig invloed hebben.
Ik heb geen flauw idee waar je het nu over hebt, de raadgevende referenda werkten inderdaad niet en zijn wmb terecht afgeschaft.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, als je vervolgens gaat lopen huilen dat de uitslag verkeerd is, dan ben je er naar mijn mening toch wel mee bezig.
Er was geen tegenwicht tegenover de "tegen" campagne. Alle campagne werd gevoerd door de aanvragers van het referendum, voorstanders van een wet hoorde je niet, die zwegen het gewoon dood in de hoop dat de drempel niet gehaald werd. Referenda kunnen prima werken, maar niet als de politiek er niet mee om kan gaan of alles achter gesloten deuren wil houden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar je het nu over hebt, de raadgevende referenda werkten inderdaad niet en zijn wmb terecht afgeschaft.
Toch jammer aangezien er op provinciaal gebied ook genoeg belangrijke keuzes gemaakt moeten worden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gezien de enorme fluctuaties in de verkiezingsuitslagen van de laatste 15 jaar is dit al duidelijk onzin. Maar ik wil ook best toegeven dat ik provinciaal best anders zou willen stemmen, maar ik vind mijn landelijke stem op de Eerste Kamer gewoon belangrijker.
Ja, maar een aantal punten vind ik essentieel en die zijn landelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch jammer aangezien er op provinciaal gebied ook genoeg belangrijke keuzes gemaakt moeten worden.
Dan moeten de provincies dat uiteraard wel goed verkopenquote:Op woensdag 25 januari 2023 19:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch jammer aangezien er op provinciaal gebied ook genoeg belangrijke keuzes gemaakt moeten worden.
Maar hij heeft wel, praktisch gezien, gelijk, vind ik. De provincie is voor mij van ondergeschikt belang nu de 1e Kamer zich gedraagt als de 2e Kamer in politiek opzicht.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Snap ik, maar een aantal grote uitdagingen en thema’s (stikstof, woningbouw, regionale economie, etc.) komen inhoudelijk echt voor een heel groot deel bij de provincie te liggen. Dan is het jammer dat mensen (logischerwijs) toch de landelijke partijpolitiek moeten meewegen in die verkiezingen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel, praktisch gezien, gelijk, vind ik. De provincie is voor mij van ondergeschikt belang nu de 1e Kamer zich gedraagt als de 2e Kamer in politiek opzicht.
Nou vind ik mijn landelijke partij natuurlijk op die thema's zeker niet slecht, omdat dat ook landelijke thema's zijn. Ik zou alleen provinciaal net wat minder pro-boer willen stemmen, al draait CU de laatste jaren meer richting natuur ipv boer.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Snap ik, maar een aantal grote uitdagingen en thema’s (stikstof, woningbouw, regionale economie, etc.) komen inhoudelijk echt voor een heel groot deel bij de provincie te liggen. Dan is het jammer dat mensen (logischerwijs) toch de landelijke partijpolitiek moeten meewegen in die verkiezingen.
Ik ben dan wel es benieuwd wat een CU politicus dan denkt als ze in de supermarkt 25 euro voor een blok kaas moeten gaan afrekenen. Zouden ze dan denken: shitquote:Op woensdag 25 januari 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
al draait CU de laatste jaren meer richting natuur ipv boer.
Ik weet niet wat voor formaat blokken kaas jij koopt, maar het verschil tussen volledig biologisch, rekening houdend met de natuur en een megastal is ongeveer 10%, die CU politicus zal dan dus denken "een niet biologische kaas was dus 22,50 geweest"...quote:Op donderdag 26 januari 2023 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik ben dan wel es benieuwd wat een CU politicus dan denkt als ze in de supermarkt 25 euro voor een blok kaas moeten gaan afrekenen. Zouden ze dan denken: shit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |