abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206902905
We winnen van de VS en we pakken Argentinie in de kwartfinale

Die Pulisic ziet er trouwens een stuk ouder uit dan 24 _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206902939
Wilton Sampaio wederom de scheidsrechter, wat een naaistreek van de FIFA om een Braziliaan aan te wijzen terwijl de kans groot is dat Nederland Brazili zal treffen in de halve finale.

Sowieso vreemd om een land zo kort na elkaar dezelfde scheidsrechter te geven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_206903079
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:35 schreef Shreyas het volgende:
Wilton Sampaio wederom de scheidsrechter, wat een naaistreek van de FIFA om een Braziliaan aan te wijzen terwijl de kans groot is dat Nederland Brazili zal treffen in de halve finale.

Het indekken is al begonnen zie ik. _O_
pi_206903089
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:45 schreef Document1 het volgende:

[..]
Het indekken is al begonnen zie ik. _O_
Nu wel ja, de VS is het eindstation voor Oranje, want de scheidsrechter hebben we al tegen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_206903294
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:35 schreef Shreyas het volgende:

Wil het niet meteen een naaistreek noemen, maar wel opvallend dat je nu al weer deze scheidsrechter krijgt.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 23:02:32 #162
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206903326
USA USA USA GO GO
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_206903726
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
USA USA USA GO GO
Jij bent toch geen Amerikaan.
pi_206903752
pi_206903838
Ze moeten met zijn allen in het hotel eens de wedstrijd tegen Polen terugkijken. Die was echt prima, en nog niet zo lang geleden. Toen kon het wel.

Deze goal is echt briljant uitgespeeld:

pi_206906860
Nederland heeft die poulefase gewoon gebruikt om een beetje te oefenen, aangezien er verder geen voorbereiding is geweest. De insteek was dat ze moesten zorgen om poule winnaar te worden. En dat is met gemak gelukt.
Resultaat is nu dat ze amper energie verbruikt hebben en hebben gezorgd voor onderschatting bij komende tegenstanders.
Ik voorspel;
Nederland - USA 3-0
Nederland - Argentini 1-0
Nederland - Brazili 2-1 na verlenging
Nederland - Frankrijk 2-0

En JUICHEN zullen we!
pi_206907033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[ twitter ]
We hebben een groot probleem
Zo te lezen ziet Fox Sports wel de kracht van Dest, maar rept het met geen woord over Blind - die combinatie lijkt me het grootste pijnpunt voor Nederland.

Verder vraag ik me af hoe goed de VS zijn in compact verdedigen. Als dat niet goed gaat worden ze alsnog wel uit elkaar gespeeld, hoe weinig Nederland ook heeft laten zien de afgelopen drie wedstrijden.
pi_206907103
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:07 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Zo te lezen ziet Fox Sports wel de kracht van Dest, maar rept het met geen woord over Blind - die combinatie lijkt me het grootste pijnpunt voor Nederland.

Verder vraag ik me af hoe goed de VS zijn in compact verdedigen. Als dat niet goed gaat worden ze alsnog wel uit elkaar gespeeld, hoe weinig Nederland ook heeft laten zien de afgelopen drie wedstrijden.
Dest moet gewoon worden opgevangen door Ak. Bovendien moet het gevaar van Dest ook niet worden overschat, hij heeft nogal de neiging om zichzelf voorbij te lopen. Hij gaat als een dolle stier tekeer langs de zijlijn. Dat kan soms gevaar opleveren, maar zulk spel is ook niet zonder risico.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:27:03 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206907216
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dest moet gewoon worden opgevangen door Ak. Bovendien moet het gevaar van Dest ook niet worden overschat, hij heeft nogal de neiging om zichzelf voorbij te lopen. Hij gaat als een dolle stier tekeer langs de zijlijn. Dat kan soms gevaar opleveren, maar zulk spel is ook niet zonder risico.
Laten we de VS sowieso niet groter maken dan ze zijn qua kwaliteit. Een aardig team, maar geen toppers.

Wat mij betreft is de grootste vraag of Nederland een keer het basisniveau omhoog weet te schroeven. Als dat gebeurt, win je gewoon.
pi_206907283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Laten we de VS sowieso niet groter maken dan ze zijn qua kwaliteit. Een aardig team, maar geen toppers.

Wat mij betreft is de grootste vraag of Nederland een keer het basisniveau omhoog weet te schroeven. Als dat gebeurt, win je gewoon.
Helemaal mee eens.

En laten we ook niet vergeten dat het veldspel van Oranje weliswaar om te janken is, maar dat tegelijkertijd nauwelijks iets wordt weggeven. Dat terwijl de Amerikanen zelfs tegen zwakke tegenstanders al moeilijk tot scoren komen.

Maar goed, dat we op onze hoede moeten zijn, is evident. Dat geldt voor elke wedstrijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 11:42:04 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206907340
We hebben die achtste finale. Is dat het maximale? Vorig jaar bleek dat matige liedje voorspellend, nu willen we het beter doen. Maar goed, daarvoor moet het spel eerst maar eens beter.

Nederland was de eerste groepswinnaar op dit WK. Vraag niet hoe, tegen Senegal nog 2 late goals door matig handelen van Mendy, tegen Ecuador had een nederlaag zo gekund. Tegen Qatar was er een duidelijke overwinning, maar ook daar was het spel weer dood- en doodsaai. Tegen Senegal en Qatar leek het achterin in ieder geval redelijk op orde. Niet veel weggegeven en de nul gehouden. Tegen Ecuador was het daarentegen open huis.

De VS is ook vrij stug. 1 tegengoal van Wales door een gescoorde penalty. Daar werd het 1-1 na een goede eerste helft en een slechte tweede helft. Daarna kwam de VS defensief niet vaak meer in de problemen. Engeland - VS was een matige wedstrijd qua kansen, 0-0 was daar zeker niet onterecht. Tegen Iran was er een zuinige 1-0. In de tweede helft had het mis kunnen gaan, ging het niet. Het vertoonde spel was in de eerste helften tegen Iran n Wales prima. Omdat er niet van Wales werd gewonnen n anders het doelsaldo niet toereikend was geweest, was de tweede plaats het eindstation in Groep B voor de VS. Prima, rondje verder en Nederland is zeker niet de gevaarlijkste tegenstander in de achtste finale. Konden ze vast mee leven.

In de historie overleefde Nederland uiteraard meerdere malen tot aan de kwartfinale of verder. In 2010 was er de finale, in 1998 een halve finale. Ook in 1994 werd de achtste finale overleefd. Maar het was ook een paar keer het eindstation. Tegen West-Duitsland in 1990 en Portugal in 2006, twee wedstrijden die meer met een vechtsport dan met voetbal te maken hadden. Als die trend zich voortzet gaan hier ook wat rode prenten vallen. En een uitschakeling voor Nederland.

De hoogtijdagen van de States waren in 2002. Natuurlijk, er was in 1930 een derde plaats, maar in het moderne systeem met achtste finales zoals sinds 1986 (Eerst 3x met 24 ploegen in de groepsfase, daarna vierjaarlijks met 32) overleefde de VS maar eenmaal. Toen werd de meest recente wedstrijd tussen twee ploegen uit de CONCACAF gespeeld: Mexico werd verrast na een veel betere groepsfase van de VS. Het werd 2-0 door een vroege goal van Brian McBride.

Gaat Nederland winnen? Ik twijfel. Maar goed, ze zullen in ieder geval toch een poging moeten gaan wagen tot attractief voetbal. Dat viel tot nu toe erg tegen, he? Ik heb er vertrouwen in dat dat gewoon kan. Zo bijzonder is de VS ook niet. Pulisic en McKennie als beste spelers, daar kan Nederland toch wel wat beters tegenover zetten? Maar goed, beter spel is dus vereist. En anders wordt het een saaie Van Gaal 0-0 met pingels en een keeperwissel ofzo. Ach ja. Of een luizige tegengoal, kan ook nog. Of WE worden overspeeld zoals tegen Ecuador. Alles kan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206907368
1-0 in de blessuretijd. Voor wie geen idee, maar dit wordt de slechtste wedstrijd op het WK tot nu toe.
pi_206907373
Ik hoop dat Oranje goed heeft gekeken naar wat er gisteren gebeurde in de poule van Spanje en Duitsland. Gewoon volle bak pressie gaan spelen op die Amerikanen. Verdedigend is het niets bijzonders, fysiek sterk dat wel, maar daar moet je doorheen kunnen komen met de technische voetballers die je tot je beschikking hebt. Voorin bij de VS moet je waken voor de opkomende Dest en de behendige Pulisic (als hij speelt), ook Weah is gewoon een technisch vaardige speler.

Ik verwacht een gelijkopgaande strijd, met wellicht een late beslissingstreffer. Een overrompeling met bijvoorbeeld een 2-0 ruststand voor Nederland verwacht ik eigenlijk niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206907477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Als Dest degene is waarvoor we bang moeten zijn, dan zie ik het nog wel zonnig in.
pi_206907489
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:54 schreef 297534 het volgende:

[..]
Nou inderdaad. Als Dest degene is waarvoor we bang moeten zijn, dan zie ik het nog wel zonnig in.
Vond hem wel opvallend sterk tegen Iran, beetje wat we van Dumfries verwachten maar dan dus wel uitgevoerd zoals besproken. Hopelijk wordt Blind niet de man om hem te stoppen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 11:57:40 #176
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206907515
Ik voorzie een tikke breed wedstrijd van onze kant uit. Weinig beweging naar voren, geen druk richting het doel.
Poging tot een counter door middel van traag spel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206907688
Blind speelt morgen dus..
pi_206907694
Louis zegt geen nee tegen Belgi
pi_206907712
quote:
,Als we wereldkampioen worden komen er veel aanbiedingen. Maar als ik de Nederlandse pers mag geloven, gaan wij dat zeker niet worden."
:')
pi_206907715
Krabbie nu
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 12:16:35 #182
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206907730
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Blind speelt morgen dus..
Is geen verrassing.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')