abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206837024
Heb je ook wel eens het gevoel dat het water je financieel aan de lippen staat? Dat is geen toeval, en dat komt door het beleid dat Nederlandse voeren.

Ik heb gewoon het idee dat Nederlanders elkaar financieel het daglicht niet gunnen. Als we iets verkopen, dan moeten we altijd de hoogste prijs ervoor hebben (huizen, auto's) En met banen proberen werkgevers altijd hun werknemers voor het minimumloon te laten werken. Huren zijn torenhoog, belastingen zijn veels te hoog.

En je hebt nu het idee dat veel Nederlanders langzaam aan aan het verdrinken zijn, er treedt financiele verstikking op.

Ik denk dat we hier in Nederland af moeten van de Melkkoe cultuur, en schapen scheren net zolang dat er niets meer overblijft.

Ik denk dat een overheid die goede zaken doet, juist de mensen geld toe zou geven in plaats van afnemen. En dat mensen die werken er echt nog geld op over zouden houden.

Nu is het altijd weer zoiets van , ja nee, dat gaan we niet doen, we halen het onderste uit de kan van wat we kunnen. Maar dat is helemaal geen goede zaak. Als mensen niks meer overhouden financieel, kunnen ze weer minder aan andere dingen uitgeven en ook hun eigen leven verarmt, geen vakanties meer, geen leuke uitjes, alleen maar thuis zitten, werken, slapen, en herhalen. Het zou toch veel beter zijn als de mensen gemiddeld meer geld hebben op hun rekening?

Ik denk daarom (als deze oorlog met oekraine ooit eindigt) en de gas deal met rusland weer hervat wordt, dat er dan wel een soort van RESET moet komen , om de torenhoge inflatie te beteugelen, en de financien van de Nederlanders weer te herstellen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 november 2022 @ 09:52:05 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206837099
Ja, laten we naar al die vele landen kijken waar mensen in pure rijkdom leven. Waar ze allemaal een heerlijk luxe leven kunnen leiden met amper twintig uur werk per week. Waar men het eigendom verkoopt voor een habbekrats, vanuit hun goede hart voor de medemens O+

Want alleen in Nederland hebben we dat niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206837105
In Amerika verdienen ze met de meest kansloze banen al 100k+. Dikke vrijstaande huizen ook allemaal. Wij doen hier iets goed fout.
pi_206837119
Beter nog wat meer gelukzoekers die nu in Italië, Griekenland en Spanje zijn opvangen en natuurlijk meer Oekraïners daarnaast nog meer arbeidsmigranten uit het Oostblok werven. Verrijking.
pi_206837235
Ik ervaar dat toch anders TS, Maargoed je bent de regisseur van je eigen leven.
pi_206837253
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:31 schreef zetalore het volgende:
Heb je ook wel eens het gevoel dat het water je financieel aan de lippen staat?
Nee, dus gestopt met lezen.
pi_206837890
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:31 schreef zetalore het volgende:
Heb je ook wel eens het gevoel dat het water je financieel aan de lippen staat?
nee, wel gehad vroeger en toen heb ik dat zelf veranderd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 november 2022 @ 11:33:07 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206837903
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:53 schreef Jahr00n het volgende:
In Amerika verdienen ze met de meest kansloze banen al 100k+. Dikke vrijstaande huizen ook allemaal. Wij doen hier iets goed fout.
Is dat inclusief of exclusief de miljoenen mensen die vrijwel niet rond kunnen komen en twee banen moeten hebben om in elk geval te kunnen eten of de hoop te hebben hun kinderen ooit een degelijke opleiding te bieden?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 27 november 2022 @ 12:30:59 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206838625
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:53 schreef Jahr00n het volgende:
In Amerika verdienen ze met de meest kansloze banen al 100k+. Dikke vrijstaande huizen ook allemaal.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206841242
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:31 schreef zetalore het volgende:
Heb je ook wel eens het gevoel dat het water je financieel aan de lippen staat? Dat is geen toeval, en dat komt door het beleid dat Nederlandse voeren.
Heb ik gehad, is nu voorbij.

En het beleid is juist in Nederland vooral gericht op dat het zo min mogelijk mensen overkomt, daarom gaan de minima er het komende jaar zoveel meer op vooruit dan de andere groepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206841310
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:31 schreef zetalore het volgende:


Ik denk dat een overheid die goede zaken doet, juist de mensen geld toe zou geven in plaats van afnemen.
En hoe denk je dat te financieren? Een overheid die het goede doet neemt mensen af om daar vervolgens mee:
1) de zorg, politie, defensie, onderwijs, wegenonderhoud e.d. te financieren.
2) mensen die niet rond kunnen komen te ondersteunen.

Dat doet een overheid die het goede doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206841324
Hier op Fok verdient iedereen toch min 250k p/j en woont in een vrijstaand huis.
pi_206852542
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:57 schreef Evertjan het volgende:
Hier op Fok verdient iedereen toch min 250k p/j en woont in een vrijstaand huis.
Huis?! Wat nou "huis"? Ik heb hier een slotgracht, een ophaalbrug met wachters, vier uitkijktorens, een stal voor de paarden (12, plus 4 plaatsen voor rijdieren van bezoekers), een inpandige hoef/wapensmid, bakker, slager, groentenboer, restaurant/snackbar, arts en apotheek!

Mag je toch best wel een paleisje noemen, dacht ik zo!
pi_206990516
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:14 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee, dus gestopt met lezen.
Ik ben blij voor je dat je niet tot de groeiende groep 130 000 nederlandse gezinnen behoort die elke week bij de voedselbank moeten aankloppen.
pi_206990518
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
En hoe denk je dat te financieren? Een overheid die het goede doet neemt mensen af om daar vervolgens mee:
1) de zorg, politie, defensie, onderwijs, wegenonderhoud e.d. te financieren.
2) mensen die niet rond kunnen komen te ondersteunen.

Dat doet een overheid die het goede doet.
Het is naief om te denken dat dit automatisch het 'goede is'. Deze constructies zijn in Nederland namelijk verrot. Ik weet niet precies waar de lekkages zijn , maar vooral in de zorg gaat het geld naar locaties waar het niet hoort te gaan. 48,6 miljard is een waanzinnig hoog bedrag. Ik twijfel er sterk aan dat het de goede kant opgaat, of efficient benut wordt.
pi_206991501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:57 schreef zetalore het volgende:

[..]
Ik ben blij voor je dat je niet tot de groeiende groep 130 000 nederlandse gezinnen behoort die elke week bij de voedselbank moeten aankloppen.
Dat heeft niets te maken met nationaal beleid maar alles met de geopolitieke situatie en de daar bijhorende economische crisis.

Pas als de overheid met geld blijft strooien om zogenaamd iedereen maar voor alles te compenseren kan je kritiek gaan hebben op de Nederlandse overheid want dan krijg je pas echt een gevaarlijke situatie. Het feit dat de fucking EU nu al tegen Nederland zegt dat ze moeten oppassen met de begroting geeft wel aan dat we ook weer niet moeten doorslaan met de gedachte dat we door nationaal beleid (of het strooien met geld) dit kunnen of moeten oplossen. Grote kans dat je daarmee de crisis alleen maar verlengt en weinig doet om het af te vlakken.

Gewoon even door de zure appel heen bijten en als maatschappij (dus niet puur de overheid) zo goed mogelijk onze medemens ondersteunen zonder door te slaan.
pi_206991593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:57 schreef zetalore het volgende:

[..]
Ik ben blij voor je dat je niet tot de groeiende groep 130 000 nederlandse gezinnen behoort die elke week bij de voedselbank moeten aankloppen.
Hoe kom je aan dat getal? Laatste telling die ik kan vinden heeft het over 34.000 huishoudens.
pi_206991624
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe kom je aan dat getal? Laatste telling die ik kan vinden heeft het over 34.000 huishoudens.
Het zijn 130.000 mensen, niet gezinnen: https://www.trouw.nl/binn(...)er-klanten~b67e9b07/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206991660
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zijn 130.000 mensen, niet gezinnen: https://www.trouw.nl/binn(...)er-klanten~b67e9b07/
Aah ok, helder! Fors aantal zeg :{
pi_206991666
Verder ben ik het er wel mee eens dat we aan het afglijden zijn. Ook door een politiek midden met een steeds kleiner wordend draagvlak en bijbehorende angst om mensen boos te maken.

Misschien moeten we concluderen dat het gewoon niet te doen is om én een peperduur zorgstelsel overeind te houden én een peperdure energietransitie te financieren én een asielbeleid conform verdragen uitvoeren én een sociaal stelsel overeind houden én de minima te ondersteunen én de boeren ruimhartig uitkopen en, en, en…. Ergens moet je pijnlijke politieke keuzes gaan maken, maar je bent nu al zeteltjes aan het schrapen in 4-partijen coalities en iedereen wil zijn achterban pleasen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 10:15:48 ]
  donderdag 8 december 2022 @ 10:19:23 #21
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206991717
Nederlanders worden niet voor niets gierig genoemd door onze zuiderlijke niffos.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 8 december 2022 @ 12:10:41 #22
414785 sirdanilot
pi_206992741
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:53 schreef Jahr00n het volgende:
In Amerika verdienen ze met de meest kansloze banen al 100k+. Dikke vrijstaande huizen ook allemaal. Wij doen hier iets goed fout.
En als je een been breekt en naar het ziekenhuis moest kost dat zo 20 duizend dollar :')

En het centrum zit vol met daklozen en je kind komt niet levend van school vanwege alle schietpartijen :')

Maar goed, in principe kan ook jij gewoon een visum aanvragen om naar Amerika te verkassen he :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 14 december 2022 @ 17:09:29 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207079712
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:53 schreef Jahr00n het volgende:
In Amerika verdienen ze met de meest kansloze banen al 100k+. Dikke vrijstaande huizen ook allemaal. Wij doen hier iets goed fout.
Jij bent nooit in een grote Amerikaanse stad geweest, vermoed ik. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207079757
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:53 schreef Jahr00n het volgende:
In Amerika verdienen ze met de meest kansloze banen al 100k+. Dikke vrijstaande huizen ook allemaal. Wij doen hier iets goed fout.
Lees jezelf eens in maat.

Hoe je armoede ook meet, Amerika scoort hoog. Gemeten naar Amerika´s eigen standaard, leven minstens 35 miljoen Amerikanen in armoede; 12,1 procent van de bevolking. Het percentage kinderen dat in armoede opgroeit is 16,7.

De standaard die het Census Bureau, dat dit soort statistieken bijhoudt, gebruikt, is het gezinsinkomen. Arm is een gezin van twee ouders en twee kinderen dat inkomsten heeft van minder dan 18.317 dollar. Als alleenstaande mag je al meedoen met minder dan 10.000 dollar.

De meeste volwassenen in deze groep zijn zogenoemde 'werkende armen'. Werken en toch arm? Dat kan heel goed, want de laagste lonen zijn in Amerika zo'n zes dollar per uur. Wie voor dat loon vijftig weken van veertig uur werkt, verdient 12.000 dollar meestal in een baan die verder geen of weinig voorzieningen biedt, zoals een verzekering voor ziektekosten.

Dan moet je wel het hele jaar fulltime werken, en dat doen de meeste armen niet. Andere mensen doen niets anders dan dat: veel net-niet armen houden er twee banen met een minimumloon op na. De man die 's avonds aan de poort zit bij het afgesloten complex van mijn schoonouders, voegt zo vijf uur toe aan zijn werkdag als automonteur. De vrouw die 's nachts bij de Safeway aan de kassa zit, doet overdag schoonmaakwerk.


https://www.amerika.nl/am(...)merika/veel-armoede/
pi_207079762
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:31 schreef zetalore het volgende:
Heb je ook wel eens het gevoel dat het water je financieel aan de lippen staat? Dat is geen toeval, en dat komt door het beleid dat Nederlandse voeren.

Ik heb gewoon het idee dat Nederlanders elkaar financieel het daglicht niet gunnen. Als we iets verkopen, dan moeten we altijd de hoogste prijs ervoor hebben (huizen, auto's) En met banen proberen werkgevers altijd hun werknemers voor het minimumloon te laten werken. Huren zijn torenhoog, belastingen zijn veels te hoog.

En je hebt nu het idee dat veel Nederlanders langzaam aan aan het verdrinken zijn, er treedt financiele verstikking op.

Ik denk dat we hier in Nederland af moeten van de Melkkoe cultuur, en schapen scheren net zolang dat er niets meer overblijft.

Ik denk dat een overheid die goede zaken doet, juist de mensen geld toe zou geven in plaats van afnemen. En dat mensen die werken er echt nog geld op over zouden houden.

Nu is het altijd weer zoiets van , ja nee, dat gaan we niet doen, we halen het onderste uit de kan van wat we kunnen. Maar dat is helemaal geen goede zaak. Als mensen niks meer overhouden financieel, kunnen ze weer minder aan andere dingen uitgeven en ook hun eigen leven verarmt, geen vakanties meer, geen leuke uitjes, alleen maar thuis zitten, werken, slapen, en herhalen. Het zou toch veel beter zijn als de mensen gemiddeld meer geld hebben op hun rekening?

Ik denk daarom (als deze oorlog met oekraine ooit eindigt) en de gas deal met rusland weer hervat wordt, dat er dan wel een soort van RESET moet komen , om de torenhoge inflatie te beteugelen, en de financien van de Nederlanders weer te herstellen.
Je TT klopt niet.
pi_207176255
Ik begrijp Zetalore. Nederlanders (niet allemaal maar de meesten wel) zijn commercieel ingestelde mensen. Dit zit hem denk ik in het bloed. Ze willen inderdaad overal de hoofdprijs voor hebben en meer. In het verleden werden mensen in verre landen door ons uitgebuit. Nu dit niet meer gebeurt. Keert die opportunistische jeuk zich tegen het eigen volk. Kijk bijvoorbeeld naar de zorg. Een ziekenhuis-directeur die zonder schaamte 100 euro declareert voor het zetten van een pleister bij een patient. En dit fair noemt. En dan met droge ogen beweert dat de zorgprijzen stijgen door de hoge zorgvraag. Maar niet omdat hij zelf eerst vele handen aan het bed heeft ontslagen. Ten behoeve van de winstmaximalisatie. Nee mensen zouden voor elke kuchje naar de dokter gaan. En dit wordt dan alsmaar herhaald als argument. Dit getuigt van een zeer slinkse doortrapte onethische manier van denken en handelen dat inherent is aan de (blanke) Nederlander. Een handelsgeest waar joden (van oudsher zeer gewiekste handelaren en daardoor verguisd en zelfs vele malen verbannen) nog een puntje aan kunnen zuigen.
(Ik zal dit als ik thuis ben even herschrijven, want ik loop buiten rond met mijn mobiel.)
  Moderator woensdag 21 december 2022 @ 18:45:19 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207176377
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:35 schreef Belugastroop het volgende:
Ik begrijp Zetalore. Nederlanders (niet allemaal maar de meesten wel) zijn commercieel ingestelde mensen. Dit zit hem denk ik in het bloed. Ze willen inderdaad overal de hoofdprijs voor hebben en meer. In het verleden werden mensen in verre landen door ons uitgebuit. Nu dit niet meer gebeurt. Keert die opportunistische jeuk zich tegen het eigen volk. Kijk bijvoorbeeld naar de zorg. Een ziekenhuis-directeur die zonder schaamte 100 euro declareert voor het zetten van een pleister bij een patient. En dit fair noemt. En dan met droge ogen beweert dat de zorgprijzen stijgen door de hoge zorgvraag. Maar niet omdat hij zelf eerst vele handen aan het bed heeft ontslagen. Ten behoeve van de winstmaximalisatie. Nee mensen zouden voor elke kuchje naar de dokter gaan. En dit wordt dan alsmaar herhaald als argument. Dit getuigt van een zeer slinkse doortrapte onethische manier van denken en handelen dat inherent is aan de (blanke) Nederlander. Een handelsgeest waar joden (van oudsher zeer gewiekste handelaren en daardoor verguisd en zelfs vele malen verbannen) nog een puntje aan kunnen zuigen.
(Ik zal dit als ik thuis ben even herschrijven, want ik loop buiten rond met mijn mobiel.)
Nogal een stupide argument wat je hier opvoert, als medische organisaties winst willen maximaliseren gaan ze geen adviezen geven om de zorgvraag te verminderen.

En als je beweringen doet over een ziekenhuis directeur zoals je die hier doet dan verwacht ik dat je dit onderbouwt met bewijs.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207178344
De overheid zou bepaalde voorzieningen weer naar zich toe moeten trekken, zoals ziektekostenverzekering en volkshuisvesting. Naar de hel met dat vreselijke neoliberalisme.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')