abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206829087
^O^
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 15:36:31 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206829124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:16 schreef fietsie het volgende:
Ik moet vier gaten boren in het betonnen plafond. Heb geen leidingzoeker.
Ga er op vertrouwen (...) dat leidingen in de dekvloer zijn gelegd, niet in de betonnen constructieplaat...
Geen betere leidingzoeker dan een boorhamer

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 26-11-2022 15:41:37 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206829296
Ik heb de live stream aanstaan van Wie is de Mol in Deventer.
Het land is (weer) Zuid Afrika, en er doet een Rob mee (geen idee of het een oud kandidaat is, want die doen hier ook aan mee of een nieuwe), maar de mensen zijn zo enthousiast. 1 persoon roept "Stil we moeten luisteren" en een heel plein vol mensen is muisstil :)
We have far more in common than that which devides us..
pi_206829453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb de live stream aanstaan van Wie is de Mol in Deventer.
Het land is (weer) Zuid Afrika, en er doet een Rob mee (geen idee of het een oud kandidaat is, want die doen hier ook aan mee of een nieuwe), maar de mensen zijn zo enthousiast. 1 persoon roept "Stil we moeten luisteren" en een heel plein vol mensen is muisstil :)
Wel weer een heel nieuw creatief begin als ik het zo lees :D
pi_206829513
Ja, en ook een paar leuke kandidaten. En Zuid Afrika, altijd prachtig
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 16:38:50 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206829619
Lol, Iemand bij NS is iets te enthousiast geweest met Google Translate. De ICE gaat naar Handelsbeurs Keulen Deutz en Frankfort. :'(

En niet eens een Durchsage auf Deutsch.
pi_206829683
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen betere leidingzoeker dan een boorhamer
Hij vond vooral kiezels
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206829713
Oh ja! Ik had nog n vraagje aan @Candaasje en de kattenbezitters hier. Hebben jullie een huisdierverzekering voor je kat? Is dat nuttig/nodig?
Ik heb er nu geen, maar zet elke maand ¤50 opzij voor onverwachte medische kosten. Tot nu toe heb ik nooit kosten hoger dan dat gehad (vorig jaar bij elkaar ¤400 voor beide katten samen ivm een korte opname van ene kat en allerlei bloed en urine onderzoeken en jaarlijkse controle en vaccinaties, dit jaar tot nu toe ¤500 voor beide katten samen ivm gebitsreiniging en twee tandjes trekken bij andere kat en jaarlijkse controle en vaccinaties. De jaren ervoor alleen jaarlijkse controle en vaccinaties). Ook als ze een keer een dure operatie of onderzoeken nodig hebben, kan ik dat betalen.
Maar om de een of andere reden zat ik toch beetje naar verzekeringen te kijken. Nu bv Ohra. Voor ¤30 voor beide samen zouden ze dan verzekerd zijn tot ¤3000 per jaar. Niks bij gebitsreiniging, 150 euro pj bij tanden trekken, vaccinaties tot 50 euro pj. En verder voor onderzoeken etc, consultkosten (max 100 euro pj), medisch noodzakelijke operaties etc. 30 euro eigen risico en je betaalt altijd 20% zelf, de rest wordt dan uit die dekkingen betaald. Voor ¤35 is het tot ¤4000 per jaar, 50 bij gebitsreiniging, 200 bij tanden trekken, max 150 consultkosten. Rest zelfde.
De rest van die ¤50 die ik nu al opzij zet, zou ik dan alsnog opzij zetten voor de overblijvende kosten (maar ook als dat niet genoeg blijkt, heb ik dus nog een andere spaarpot waar ik t uit kan betalen).

Mijn afweging is: dat is (bij duurdere) ¤420 per jaar, dat betekent dat ik voor +- ¤555 aan declareerbare kosten per jaar moet maken om de premie 'eruit te halen'. Aan de andere kant, er hoeft maar één keer uitgebreid onderzoek en/of operatie oid nodig te zijn en je hebt meteen je premie voor één of meerdere jaren eruit, denk ik. Wat kost bv een röntgenfoto of een MRI, kun jij daar iets over zeggen @Candaasje? Of bv een veelvoorkomende operatie of behandeling/opname/onderzoek oid dat al ¤555 of meer kost, waar moet ik dan aan denken?

En het is ook een stukje gemoedsrust natuurlijk. Opzich is het niet zo dat ik het anders niet kan betalen, dus die stress is er niet per se, maar ik geef het natuurlijk liever aan andere dingen uit, dus in die zin is het wel zo dat je weet dat iig tot een x bedrag de kosten grotendeels vergoed worden.

Ze zijn nu 4.5 en binnenkatten, dus geen risico's op vechtpartijen met andere katten of stiekem van de lelies snoepen uit iemands tuin oid.
pi_206829728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:00 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Buikspek altijd goed. Hoe maak je zoiets? Heb wat recepten gezien online
Ik gebruik deze als handleiding: https://dekeukenvanmartin(...)-krokant-zwoerd.html
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206829746
@vlindertje89 ik heb twee katten + twee honden en geen verzekering.
Ik kan het risico wel zelf dragen en dan draag ik het ook gewoon liever zelf. Dan ben ik eigen baas :)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206829918
Verzekeren is toch vooral voor wat je niet zelf kunt dragen zoals auto-, zorg verzekering… tandarts.
Wij hebben bijv. ook geen glasverzekering zonder schuifpui.
Of een uitvaartverzekering. Sch.ouwechies hadden die ongeveer 4 x betaald aan premie 8)7 En nog moest er bijbetaald worden.

En excuus @vlindertje89 Blues heeft gelijk. Jóuw leven en jouw werk. 💐
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:08:47 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206829928
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:52 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 ik heb twee katten + twee honden en geen verzekering.
Ik kan het risico wel zelf dragen en dan draag ik het ook gewoon liever zelf. Dan ben ik eigen baas :)
+1 hier ook.. nouja, maar 1 kat, maar geen verzekering..

vandaag een heerlijk lange wandeling gemaakt in het bos hier verderop, was supermooi met het natte bos en de zon die dat verwarmde... nu wedstrijd van het thuisland aan het kijken en hoor buiten genoeg gerommel :)

Verder een :* voor Lucky d'r gezondheid, ik las in ander topic dat het niet zo goed ging maar heb even niet meegekregen wat aan de hand is ...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_206830294
Hier twee katten die regelmatig wat mankeren maar geen verzekering. Gelukkig kan ik het betalen. Heb wel eens begrepen dat een verzekeringsmaatschappij vaak een andere interpretatie heeft van de polisvoorwaarden dan de huisdier eigenaar.
De diva's zijn ook al wat ouder en ik heb ook begrepen dat de verzekering dan ook duurder is. Geen idee of dat ook een oplopende prijsverhoging is of alleen wanneer ik nu zou verzekeren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2022 @ 17:40:31 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206830369
Voor de poes hebben we* (Nou ja eigenlijk moet je Moeders lezen :P) nooit een verzekering afgesloten.
Met Bellefleur vroeger en Wiske nu hebben we ook geluk dat er niets altijd gezond zijn gebleven.

Hier in Haarlem was ook een WIDM-event zo bleek :P

Verder niet gewandeld uiteindelijk. Ik kwam mijn bed niet uit vandaag en heb er maar een boodschappen/huishouden/voetbal kijken dagje van gemaakt.

Morgen wel wat leuks Naar Fabrique de Lumieres Naar Klimt en Hundertwasser. Wilden dat combineren met Van Goghmuseum, maar die was al volgeboekt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206830424
Ik heb ook geen verzekering.
Jaren geleden eens onderzocht en toen bleek er zoveel uitgesloten te zijn of maar gedeeltelijk vergoed dat het met binnenkatten wel heel raar moest lopen wilde ik de kosten eruit halen.
Scheelt ook dat ik een toffe DA heb die bij het enige echte ziekbed met meerdere consulenten in een maand op een gegeven moment (een deel van) die consulten kwijtschold.

Nu zijn ze te oud verwacht ik. Zou me zoveel premie kosten dat ik het niet uithaal. En ik heb ook een buffer. Daar begint het verhaal eigenlijk mee natuurlijk. Heb je die niet en niet (zoals jij) de discipline/mogelijkheid wat opzij te zetten per maand, dan zou je wel eens voor een hele nare keuze kunnen komen te staan :X
Je daartegen verzekeren is dan ook heel wat waard.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206830477
@Kaatje1 ik werd nieuwsgierig naar voorwaarden en premies en ging googlen. Eerst hit was AEGON: je kunt je kat daar niet verzekeren als hij 6 jaar of ouder is.

Hallo verdienmodel! :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206830483
*rekt krakend en piepend uit*
Ik met mijn grote mond. :') Ik zat een tijdje geleden op een familieverjaardag voor me uit te peinzen dat al die krachttraining die ik doe toch knap zinloos is omdat ik het in het dagelijks leven nooit nodig heb - veert mijn zwager, die bijbeunt als licht/geluidvoorziener bij feestjes en evenementen, op omdat zijn vaste sjouwer in het buitenland op stage zit: of ik geen zin had om met z'n apparatuur te slepen. Vandaag dus voor het eerst bij wijze van keertje uitproberen gedaan. Niks spannends verder, het was een Sinterklaasdisco + badmintontoernooitje voor kinderen in een lokale sporthal - maar toch! *)

Vanmorgen me qua roadie-vibe voor de gelegenheid gehuld in gescheurde broek, bandtshirt met opgerolde mouwen en een lijf vol zwarte koffie en hop, vanaf 06:30 aan de bak. Ik blijk hele grote dure lampen aan tribunes binden en stroomkabels vasttapen op de grond enzo verrassend leuk te vinden :D
En er helemaal een mooie blauwe Pietenmuts aan overgehouden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu, na een warme douche, toch iets gehavender dan ik aanvankelijk dacht: allemaal schaafwondjes en beurse plekken :') :D
Went hopelijk, als ik dit vaker ga doen.

Nu hier eens bijlezen *O*
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 17:48:42 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206830495
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:49 schreef vlindertje89 het volgende:

Ze zijn nu 4.5 en binnenkatten, dus geen risico's op vechtpartijen met andere katten of stiekem van de lelies snoepen uit iemands tuin oid.
Dat zegt volgens mij helemaal niets. De katten die wij hebben gehad zijn eigenlijk allemaal zonder gebreken oud geworden en waren veel buiten. Tussen castreren en inslapen zaten meestal maar weinig bezoekers aan de dierenarts en toch heel wat jaren. :)
pi_206830501
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Kaatje1 ik werd nieuwsgierig naar voorwaarden en premies en ging googlen. Eerst hit was AEGON: je kunt je kat daar niet verzekeren als hij 6 jaar of ouder is.

Hallo verdienmodel! :')
Maar stopt het dan ook na 6 jaar of is dat dan wel doorlopend?
pi_206830531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar stopt het dan ook na 6 jaar of is dat dan wel doorlopend?
Ik heb niet verder gezocht maar ga ervan uit dat het doorlopend is. Zou wel heel erg zijn, als ze alles boven de zes jaar eruit zouden gooien. Zo’n verzekering gaat juist dan (enigszins) renderen.
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 17:52:55 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206830551
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:48 schreef minilot het volgende:
*rekt krakend en piepend uit*
Ik met mijn grote mond. :') Ik zat een tijdje geleden op een familieverjaardag voor me uit te peinzen dat al die krachttraining die ik doe toch knap zinloos is omdat ik het in het dagelijks leven nooit nodig heb - veert mijn zwager, die bijbeunt als licht/geluidvoorziener bij feestjes en evenementen, op omdat zijn vaste sjouwer in het buitenland op stage zit: of ik geen zin had om met z'n apparatuur te slepen. Vandaag dus voor het eerst bij wijze van keertje uitproberen gedaan. Niks spannends verder, het was een Sinterklaasdisco + badmintontoernooitje voor kinderen in een lokale sporthal - maar toch! *)

Vanmorgen me qua roadie-vibe voor de gelegenheid gehuld in gescheurde broek, bandtshirt met opgerolde mouwen en een lijf vol zwarte koffie en hop, vanaf 06:30 aan de bak. Ik blijk hele grote dure lampen aan tribunes binden en stroomkabels vasttapen op de grond enzo verrassend leuk te vinden :D
En er helemaal een mooie blauwe Pietenmuts aan overgehouden :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu, na een warme douche, toch iets gehavende dan ik aanvankelijk dacht, qua schaafwondjes en beurse plekken :D
Went vast, als ik dit vaker ga doen.

Nu hier eens bijlezen *O*
Mooi man. Ik ergerde wel eens aan van die sportschoolfiguren die patsen met hoeveel kilo ze kunnen tillen en zo, maar na een avondje straatleggen overal last van hebben.

Dus *O* voor nuttig spiergebruik.
pi_206830586
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dus *O* voor nuttig spiergebruik.
Zeker! *O*
Al die spullen in de sportschool zijn toch ook echt perfect in de hand liggend en voor niks anders bedoeld dan optillen en weer neerleggen - kom daar maar eens om bij een zwaar mengpaneel in een kist met alleen maar scherpe rotkantjes!
Let me see you stripped down to the bone
pi_206830602
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik gebruik deze als handleiding: https://dekeukenvanmartin(...)-krokant-zwoerd.html
Bedankt 👍🏼
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_206830654
domdomdom
Ging batterijen verwisselen. Dacht dat het oplaadbare waren maar de oplader gaf maar steeds storing. Duh, het waren gewone batterijen _O-
pi_206830758
Mezelf maar eens van de bank en in uitgaanskleding hijsen om in mijn eentje een uur heen en weer naar het theater te gaan. Eenmaal onderweg is dat prima, maar de opstart is altijd lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')