abonnement Unibet Coolblue
pi_206825168
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:41 schreef Barbusse het volgende:
Guess they'll die fighting then.

Of we sturen massaal hulp mbt de koubestrijding.
Er is een enorme vraag naar aggregaten. Sinds de zomer zijn er al veel kleine hulpverleningsorganisaties daar al mee bezig om te zorgen dat die er komen in Oekrane. Er zijn er natuurlijk veel te weinig maar daarom hebben ze nu overal warmtepunten waar stroom is, internet. warm eten en drinken. Waar je dus tijdelijk even je elektrische spullen kan opladen en kan opwarmen. Daarnaast is er door de Oekraense overheid ook een berg tips gegeven om kou te bestrijden. Bijvoorbeeld tapijten tegen de muur te plakken wat je in oude oost-blok huizen wel is zag dat blijkt dus iets te zijn van vroeger om de kou buiten te houden.

twitter

Voorbeeld van een warmtepunt.

Maar als nog zal het een klote winter worden voor ze en tussen neus en lippen door heeft Zelensky ook wel is gezegd dat mensen die niet nodig zijn voor de oorlog en het land draaiende te houden beter deze winter in het buitenland kunnen zijn.
pi_206825179
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat Polen de komende maanden over Duitsland zegt moet je gewoon niet serieus nemen omdat er volgend jaar verkiezingen zijn. De huidige regering van de Piss partij houd naast de anti-Rusland retoriek ook nog erg van de anti-Duitsland retoriek.
[ twitter ]
Dus Polen zal de komende tijd nog wel meer onzin uitkramen verwacht ik.
Stond ook een artikel over op de site van de NOS vandaag:

Opmerkelijke draai: Polen biedt Duits luchtafweersysteem nu aan Oekrane aan https://nos.nl/l/2453791

quote:
Waarom de Polen het Duitse voorstel in eerste instantie hadden aangenomen, om vervolgens af te wijzen, is onduidelijk. De Poolse oppositie wijst op de binnenlandse politieke belangen van PiS, de regeringspartij van Blaszczak, Morawiecki en Kaczynski. Komend jaar zijn er verkiezingen in Polen, en Duitsland moet het bij PiS vaak ontgelden. Het buurland vormt volgens de partij een bedreiging voor de Poolse soevereiniteit.

[...]

Tegen de radiozender Rmf.fm zei de voormalige Poolse president Komorowski, tegenstander van PiS, vandaag: "Het is moeilijk om Duitse hulp te accepteren en tegelijkertijd in de politiek Duitsland te bespugen wanneer je maar kan, en bijna te beschuldigen van agressieve intenties tegenover Polen." De draai zou een uitweg zijn, een manier waarop de regering het Duitse aanbod kan afslaan zonder dat hardop te zeggen.

De Poolse krant Gazeta Wyborcza haalde dinsdag al venijnig uit naar de regering. "Wat nu, meneer Kaczynski? Duitsland biedt ons moderne raketafweersystemen ter verdediging van het Poolse luchtruim aan. Is dat geen bemoeienis met onze binnenlandse aangelegenheden?"

Dat kunnen we toch niet accepteren, vervolgt de krant sarcastisch. "Dat Berlijn, ondanks de aanhoudende anti-Duitse campagne van de PiS-regering, zich nu een vriend en trouwe bondgenoot van ons land toont die ons hulp biedt in tijden van nood."
Kortom, kinderachtige binnenlandse Poolse politiek. Blijkbaar zijn de politieke belangen van PiS toch belangrijker dan de binnenlandse veiligheid :')
pi_206825182
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er is een enorme vraag naar aggregaten. Sinds de zomer zijn er al veel kleine hulpverleningsorganisaties daar al mee bezig om te zorgen dat die er komen in Oekrane. Er zijn er natuurlijk veel te weinig maar daarom hebben ze nu overal warmtepunten waar stroom is, internet. warm eten en drinken. Waar je dus tijdelijk even je elektrische spullen kan opladen en kan opwarmen. Daarnaast is er door de Oekraense overheid ook een berg tips gegeven om kou te bestrijden. Bijvoorbeeld tapijten tegen de muur te plakken wat je in oude oost-blok huizen wel is zag dat blijkt dus iets te zijn van vroeger om de kou buiten te houden.

[ twitter ]
Voorbeeld van een warmtepunt.

Maar als nog zal het een klote winter worden voor ze en tussen neus en lippen door heeft Zelensky ook wel is gezegd dat mensen die niet nodig zijn voor de oorlog en het land draaiende te houden beter deze winter in het buitenland kunnen zijn.
Meer hulp zal ook wel op gang komen denk ik. Daarnaast zullen die warmtepunten essentieel worden gedurende de winter. Maar de overheid doet wat het kan om de bevolking bij te staan.

Ik blijf erbij; Rusland gaat slechter deze winter in dan Oekrane. Gaat het zwaar worden voor de burgers in Oekrane? Ongetwijfeld. Maar ze liggen in ieder geval niet ondervoed in een greppel zonder fatsoenlijke winterkleding. Oekrane komt deze winter wel door.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206825198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Meer hulp zal ook wel op gang komen denk ik. Daarnaast zullen die warmtepunten essentieel worden gedurende de winter. Maar de overheid doet wat het kan om de bevolking bij te staan.

Ik blijf erbij; Rusland gaat slechter deze winter in dan Oekrane. Gaat het zwaar worden voor de burgers in Oekrane? Ongetwijfeld. Maar ze liggen in ieder geval niet ondervoed in een greppel zonder fatsoenlijke winterkleding. Oekrane komt deze winter wel door.
Het Oekraense volk heeft de wil wel hoor. Daar hoef je niet druk om te maken. Rusland heeft veel grotere problemen.

De soldaten moeders beginnen zich steeds meer te verzetten en dat is wel een groep die een belangrijke stem heeft/kan krijgen in Rusland. Want het is nog steeds not done om zomaar wat moeders/oudere vrouwen neer te slaan en op te sluiten in Rusland.
twitter

https://nos.nl/video/2453(...)nt-u-een-man-of-niet
pi_206825205
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:57 schreef J.B. het volgende:

[..]
Stond ook een artikel over op de site van de NOS vandaag:

Opmerkelijke draai: Polen biedt Duits luchtafweersysteem nu aan Oekrane aan https://nos.nl/l/2453791
[..]
Kortom, kinderachtige binnenlandse Poolse politiek. Blijkbaar zijn de politieke belangen van PiS toch belangrijker dan de binnenlandse veiligheid :')
PIS voert nu campagne op herstel betalingen eisen.
pi_206825213
quote:
_O-
pi_206825229
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het Oekraense volk heeft de wil wel hoor. Daar hoef je niet druk om te maken. Rusland heeft veel grotere problemen.

De soldaten moeders beginnen zich steeds meer te verzetten en dat is wel een groep die een belangrijke stem heeft/kan krijgen in Rusland. Want het is nog steeds not done om zomaar wat moeders/oudere vrouwen neer te slaan en op te sluiten in Rusland.
[ twitter ]
https://nos.nl/video/2453(...)nt-u-een-man-of-niet
Laten we hopen dat die stem oorverdovend wordt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206825231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:07 schreef Korenfok het volgende:

[..]
PIS voert nu campagne op herstel betalingen eisen.
Zal waarschijnlijk te maken hebben dat het anti-EU door deze oorlog wel een beetje uitgewerkt is daarzo, dus daarom dit. De anti-Rusland retoriek hoef je daar sowieso niet te voeden want dat is bijna iedereen wel in Polen. Bedoel naast bier, wodka is Russisch bloed daar wel het 3de favoriete drankje, maar veel Polen hebben ook nog steeds een hekel aan de Duitsers.
pi_206825253
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Laten we hopen dat die stem oorverdovend wordt.
Dat zal wel gebeuren denk ik. Hun hadden ook toen een grote invloed gehad in het beindigen van de Afghanistan oorlog in de Sovjet-Unie. Protesterende jeugd kan je makkelijk neer knuppelen maar ouderen mensen wordt toch lastiger. Dat merk je op dit forum al een bepaalde groep conservatieven. Hoe denk je dat het is in een super conservatief land als Rusland waar de babushka nog net geen heilige is.
pi_206825474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Zal waarschijnlijk te maken hebben dat het anti-EU door deze oorlog wel een beetje uitgewerkt is daarzo, dus daarom dit. De anti-Rusland retoriek hoef je daar sowieso niet te voeden want dat is bijna iedereen wel in Polen. Bedoel naast bier, wodka is Russisch bloed daar wel het 3de favoriete drankje, maar veel Polen hebben ook nog steeds een hekel aan de Duitsers.
En terecht als je beseft wat de Duitsers Polen aangedaan heeft in de oorlog. En dan vooral de Joden!
pi_206825558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:17 schreef quirina het volgende:

[..]
En terecht als je beseft wat de Duitsers Polen aangedaan heeft in de oorlog. En dan vooral de Joden!
Om na 80 jaar Duitsers hiervoor nog te verguisen, dat gaat er bij mij echt niet meer in
pi_206825679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Meer hulp zal ook wel op gang komen denk ik. Daarnaast zullen die warmtepunten essentieel worden gedurende de winter. Maar de overheid doet wat het kan om de bevolking bij te staan.

Ik blijf erbij; Rusland gaat slechter deze winter in dan Oekrane. Gaat het zwaar worden voor de burgers in Oekrane? Ongetwijfeld. Maar ze liggen in ieder geval niet ondervoed in een greppel zonder fatsoenlijke winterkleding. Oekrane komt deze winter wel door.
Waarom bouwen we als eu niet enorme kampen aan de grens waar mensen warm kunnen wonen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206825693
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206825775
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206825915
quote:
De Britse inlichtingendiensten stellen zaterdagochtend dat het Russische leger raketten zonder explosieve lading gebruikt in Oekrane. Volgens de Britten gaat het om raketten uit de jaren 80 waar normaal gesproken een kernkop op zit, maar die is er nu af gehaald.

In de dagelijkse update over de situatie in Oekrane staat dat nog onduidelijk is waarom Rusland dit doet. 'Maar deze vorm van improvisatie laat zien dat de Russen door hun ballistische raketten heen zijn.' Volgens de inlichtingendiensten kunnen de AS-15 KENT-raketten alleen worden gebruikt als nucleaire projectielen.

De raketten richten aanzienlijk minder schade aan dan een projectiel met explosieve lading. 'Ze dienen bijna zeker als afleiding voor de Oekraense luchtverdediging', aldus de Britten.
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-oekraine~a4ae43ca/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206825958
quote:
Kerel ziet eruit als een budgetbakversie van Jason Statham.
pi_206826146
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:24 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
En natuurlijk stuurt Nederland weer niets.
pi_206826171
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:16 schreef quirina het volgende:

[..]
En natuurlijk stuurt Nederland weer niets.
https://www.defensie.nl/o(...)d/wat-doet-nederland
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:20:06 #69
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_206826187
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom bouwen we als eu niet enorme kampen aan de grens waar mensen warm kunnen wonen?
Omdat niemand dat wil ? De Oekraners willen thuis blijven bij hun eigendom ...
(Behalve de rijken en de lafaards, die zijn afgelopen voorjaar naar hier gevlucht)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_206826204
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:25:15 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206826239
Schijnt dat veel van die elite troepen die bij Kherson zijn ontsnapt nu bij Bakhmut worden ingezet als kanonnenvoer. Zoals die Wagner commandant van een paar dagen geleden *O*
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:26:15 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206826251
Poetin houd wel steeds de handen in elkaar gevouwen , kennelijk toch bang voor een trillinkje die nu door medicijnen onderdrukt worden
https://inforesist.org/wp(...)astnikov_svo.mp4?_=1
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206826266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Schijnt dat veel van die elite troepen die bij Kherson zijn ontsnapt nu bij Bakhmut worden ingezet als kanonnenvoer. Zoals die Wagner commandant van een paar dagen geleden *O*
Dat zou dom zijn. Ik hoop dat het waar is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206826289
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:28 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat zou dom zijn. Ik hoop dat het waar is.
De Russen kennende zou ik er niet van staan te kijken *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206826344
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:09 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Om na 80 jaar Duitsers hiervoor nog te verguisen, dat gaat er bij mij echt niet meer in
Tja, ons kabinet gaat nog op de knien voor iets dat een paar 100 jaar geleden is voorgevallen.
Ik kijk nergens meer van op geloof ik.
pi_206826518
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:21 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat een zinloze slachting.... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206826651
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:37 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Tja, ons kabinet gaat nog op de knien voor iets dat een paar 100 jaar geleden is voorgevallen.
Ik kijk nergens meer van op geloof ik.
Ja, maar het ging mij erom dat Duitsers van nu niet aangekeken mogen worden op de tweede wereldoorlog.

Ik vind daarintegen wel degelijk dat Duitsland als natie nog altijd verantwoordelijk is worden voor de misdaden in Polen indertijd.


Maar goed, Oekraine ging het om...
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:35:53 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206826845
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom bouwen we als eu niet enorme kampen aan de grens waar mensen warm kunnen wonen?
Dat kan best in Roemeninie is plek zat voor prefab woningen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 november 2022 @ 11:38:51 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826871
Zo gek is het toch niet dat Polen de Patriots naar Oekraine wil brengen? Als ze daar raketten uit de lucht schieten, dan is kans op een afzwaaier naar Polen ook minimaal.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206826877
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat een zinloze slachting.... :{
Ik snap ook niet dat de Russen niet massaal in opstand komen, maar zich met die mobilisaties gedwee in de bus laten zetten.

Op dat moment weet je toch dat de kans heel groot is dat je binnen een paar weken dood bent.

Als je dan toch weet dat je gaat sterven, sterf dan in de strijd tegen je echte vijand, Rusland zelf.

Had eigenlijk wel wat meer weerstand verwacht van oa Dagestan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 november 2022 @ 11:47:28 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826966
Verketterde Rus vindt vrede in Nederland: 'Vader vindt mij een verrader

Triest verhaal. Maar toch vind ik dat we heel voorzichtig moeten zijn met dit soort mensen. De meeste spionnen zijn gewoon normale mensen, doen leuk mee in de samenleving en hebben een vrouw en eventueel een kind.

Zweden afgelopen week:
quote:
Couple’s arrest in Sweden shines a light on Putin’s GRU web of spies
Sergey Skvortsov and Elena Koulkova “seemed like everyone else” until police swooped on their home on the well-to-do island of Varmdo



https://www.thetimes.co.u(...)b-of-spies-wwmgsgl0h
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206827061
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206827077
Een derde van alle 350 geleverde westerse howitzers vernietigd sinds het begin vam de oorlog. Dat valt erg mee. Ze beginnen wel slijtage te vertonen doordat er heel veel granaten afgevuurd worden.


twitter


twitter
pi_206827126
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:01 schreef polderturk het volgende:
Een derde van alle 350 geleverde westerse howitzers vernietigd sinds het begin vam de oorlog. Dat valt erg mee. Ze beginnen wel slijtage te vertonen doordat er heel veel granaten afgevuurd worden.


[ twitter ]

[ twitter ]
Gaat het dan over die towed howitzers of self-propelled howitzers?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:13:48 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206827183
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gaat het dan over die towed howitzers of self-propelled howitzers?
Denk beide. Ook van de Pzh2K's zijn er een aantal die het niet meer doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_206827306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het Oekraense volk heeft de wil wel hoor. Daar hoef je niet druk om te maken. Rusland heeft veel grotere problemen.

De soldaten moeders beginnen zich steeds meer te verzetten en dat is wel een groep die een belangrijke stem heeft/kan krijgen in Rusland. Want het is nog steeds not done om zomaar wat moeders/oudere vrouwen neer te slaan en op te sluiten in Rusland.
[ twitter ]
https://nos.nl/video/2453(...)nt-u-een-man-of-niet
twitter
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:28:50 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206827309
Over reparaties.

twitter


twitter
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:29:36 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206827363
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:28 schreef ExTec het volgende:
Over reparaties.

[ twitter ]

[ twitter ]
Verse APK erop en gaaaaan *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206827369
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:38 schreef Starhopper het volgende:
Zo gek is het toch niet dat Polen de Patriots naar Oekraine wil brengen? Als ze daar raketten uit de lucht schieten, dan is kans op een afzwaaier naar Polen ook minimaal.
Het heeft enkele consequenties:
Stationeren in Polen betekent dat ze in een zeldzaam geval worden ingezet,
Stationeren in Oekrane betekent dat ze structureel ingezet worden in de strijd tegen Rusland.
Dat betekent bovendien dat de Navo of in ieder geval Duitsland actief betrokken is in deze oorlog.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206827398
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:01 schreef polderturk het volgende:
Een derde van alle 350 geleverde westerse howitzers vernietigd sinds het begin vam de oorlog. Dat valt erg mee. Ze beginnen wel slijtage te vertonen doordat er heel veel granaten afgevuurd worden.

[ twitter ]

[ twitter ]
Er staat wat anders toch? Een derde van de houwitsers is in onderhoud op elk gegeven moment, vanwege een combinatie van oorlogschade, overgebruik, etc.

Ik vind 220 beschikbare westerse houwitsers op 1000km front als te weinig klinken overigens.
pi_206827404
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:01 schreef polderturk het volgende:
Een derde van alle 350 geleverde westerse howitzers vernietigd sinds het begin vam de oorlog. Dat valt erg mee. Ze beginnen wel slijtage te vertonen doordat er heel veel granaten afgevuurd worden.


[ twitter ]

[ twitter ]
Niet vernietigd maar niet bruikbaar. Kunnen ook gerepareerd worden.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:42:03 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206827419
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het heeft enkele consequenties:
Stationeren in Polen betekent dat ze in een zeldzaam geval worden ingezet,
Stationeren in Oekrane betekent dat ze structureel ingezet worden in de strijd tegen Rusland.
Dat betekent bovendien dat de Navo of in ieder geval Duitsland actief betrokken is in deze oorlog.
Dat zijn wederom van die beperkingen die het westen zichzelf oplegt. In Vietnam en Korea oorlog vlogen er gewoon rus piloten voor de tegenstander. Liepen er rus technici rond op luchthavens om hun spul te repareren.

Ik denk dat vooralsnog de VS zich druk maakt over dat dat spul in rus handen valt. ICM met hoeveel munitie ze voor die dingen hebben/ hoeveel installaties ze zelf hebben en kunnen en/of willen missen.
&lt;signature here&gt;.
pi_206827423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Omdat niemand dat wil ? De Oekraners willen thuis blijven bij hun eigendom ...
(Behalve de rijken en de lafaards, die zijn afgelopen voorjaar naar hier gevlucht)
Hoezo? Veel efficinter dan steeds spullen daar naar sturen die kapotgeschoten worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206827459
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Gaat het dan over die towed howitzers of self-propelled howitzers?
Dat staat er niet bij.
Ik denk dat die towed howitzers minder in bedrijf zijn. Omdat die minder mobiel zijn, zijn ze kwetsbaarder. En misschien nemen ze meer risico met die dingen omdat ze goedkoper zijn.
pi_206827468
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zijn wederom van die beperkingen die het westen zichzelf oplegt. In Vietnam en Korea oorlog vlogen er gewoon rus piloten voor de tegenstander. Liepen er rus technici rond op luchthavens om hun spul te repareren.

Ik denk dat vooralsnog de VS zich druk maakt over dat dat spul in rus handen valt. ICM met hoeveel munitie ze voor die dingen hebben/ hoeveel installaties ze zelf hebben en kunnen en/of willen missen.
Als China er niet was had Amerika al veel meer gestuurd. Maar China is er wel.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:50:04 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206827485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als China er niet was had Amerika al veel meer gestuurd. Maar China is er wel.
Ja, ik had daar ook wat over gelezen. Ik vind dat weinig steekhoudend. Alsof rus china wat interesseert.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:57:37 #100
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_206827536
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoezo? Veel efficinter dan steeds spullen daar naar sturen die kapotgeschoten worden.
Ze kunnen op die kampen ook schieten natuurlijk. Maar ik denk dat het Oekraense leger ook wel vooral de bevolking in hun huizen wil houden. Dat is en blijft toch een menselijk schild.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')