abonnement Unibet Coolblue
pi_206805434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik vul je post (waar ik het mee eens ben) aan met de opmerking dat het niets uit maakt hoe of via waar ze gereisd zijn, en dat het hele 'dan hadden ze maar eerder ergens zorg moeten zoeken' wat diverse users hier die ouders verwijten, helemaal nergens op slaat, omdat er toen nog geen klachten te behandelen waren.
Point taken.
pi_206805715
Tyfus zeg wat een hoop nare kutreacties van mensen die niks te kort komen. Bizar hoe haatdragend mensen kunnen zijn of worden. Ik schaam me voor deze idioten
  donderdag 24 november 2022 @ 18:49:22 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206806296
Allereerst: heel triest, vreselijk voor de ouders.

Als dit meisje hier niet de juiste hulp heeft gekregen en haar overlijden te voorkomen was, is dit simpelweg een medische fout. Dat moet blijken. Maar dit zou Nederlandse ouders net zo goed kunnen overkomen, lijkt me. Ik denk niet dat het feit dat het hier om asielzoekers gaat, een rol speelt bij een eventuele verkeerde beslissing.
  donderdag 24 november 2022 @ 18:51:43 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206806328
Heel erg een dood kind. Helaas sterven er honderden kinderen per dag. Kei hard is het leven.

Maar omdat dit een asielzoekers familie betreft wordt het weer breed uitgemeten.

Benieuwd wat de uitkomst is.
  donderdag 24 november 2022 @ 19:46:55 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206807120
Heel kut dat er een kind dood is wat misschien voorkomen had kunnen worden.

Maar is het nieuwswaardig?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 24 november 2022 @ 19:54:00 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206807258
Ja laten we vooral de ouders allerlei verwijten maken.

Only op fok.
Huilen dan.
pi_206807975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:46 schreef Scorpie het volgende:
Heel kut dat er een kind dood is wat misschien voorkomen had kunnen worden.

Maar is het nieuwswaardig?
Wanneer de kwaliteit van gezondheidszorg van die betreffende groep mensen al onder de loep ligt, wel ja.

Of die groep nou asielzoekers zijn, of mensen in een inrichting, gevangenis, kinderen op een opvang, whatever, boeit dan niet echt.

Als er in de media komt dat gevangenen slechte gezondheidszorg krijgen, en daarna gebeurt er zoiets met een gevangene, zal dat ook in het nieuws komen.

Op diezelfde fiets zal een zaak van seksueel grensoverschrijdend gedrag bij de NPO of Talpa nu ook veel sneller opgepakt worden, zo na dat de Mol / Matthijs gebeuren.

Als een onderwerp al in het nieuws is, zullen latere excessen omtrent dat onderwerp ook eerder aan bod komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206808054
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:51 schreef Mubassie het volgende:
Heel erg een dood kind. Helaas sterven er honderden kinderen per dag. Kei hard is het leven.

Maar omdat dit een asielzoekers familie betreft wordt het weer breed uitgemeten.

Benieuwd wat de uitkomst is.
Ja, dat wordt 'breed uitgemeten' omdat de toegang tot gezondheidszorg voor asielzoekers al een poosje onder de loep ligt.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 24 november 2022 @ 20:53:12 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206808214
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Wanneer de kwaliteit van gezondheidszorg van die betreffende groep mensen al onder de loep ligt, wel ja.

Of die groep nou asielzoekers zijn, of mensen in een inrichting, gevangenis, kinderen op een opvang, whatever, boeit dan niet echt.

Als er in de media komt dat gevangenen slechte gezondheidszorg krijgen, en daarna gebeurt er zoiets met een gevangene, zal dat ook in het nieuws komen.

Op diezelfde fiets zal een zaak van seksueel grensoverschrijdend gedrag bij de NPO of Talpa nu ook veel sneller opgepakt worden, zo na dat de Mol / Matthijs gebeuren.

Als een onderwerp al in het nieuws is, zullen latere excessen omtrent dat onderwerp ook eerder aan bod komen.
De gezondheidszorg voor asielzoekers ligt onder de loep? Das nieuw voor mij. Wat zijn de misstanden precies ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206808264
Zorg voor asielzoekers is over het algemeen prima geregeld, hoor.

https://www.gzasielzoeker(...)esteldevragenovergza
pi_206808290
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De gezondheidszorg voor asielzoekers ligt onder de loep? Das nieuw voor mij. Wat zijn de misstanden precies ?
quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)slapen-medische-hulp

Nog nooit eerder is het gebeurd: Artsen zonder Grenzen gaat in Nederland aan de slag. Hulpverleners zijn vanochtend in Ter Apel aangekomen, want medische hulp bij het aanmeldcentrum is hard nodig. "Dit is een ramp."
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 24 november 2022 @ 21:04:49 #42
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206808378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Oh ik dacht de reguliere gezondheidszorg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206808542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh ik dacht de reguliere gezondheidszorg.
Gezondheidszorg voor mensen die buiten Ter Apel wachten is idd net even iets anders dan gezondheidszorg voor mensen die al in een ander AZC verblijven.

Maar het draait nog steeds om gezondheidszorg voor wachtende asielzoekers. Voor de media blijkbaar een potato-tomato.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)centrum-sporthal-coa
Baby overleden in sporthal aanmeldcentrum Ter Apel, inspecties doen onderzoek
24 augustus 2022

https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-dood-baby-ter-apel
Kamer wil opheldering over chaos asielopvang en dood baby Ter Apel
24 augustus 2022

Dus ja, als er dan 3 maanden later een 3jarige in een AZC overlijdt, zal de media dat wel relevant vinden. Can't really blame them.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 24-11-2022 21:24:04 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:15:40 #44
3542 Gia
User under construction
pi_206811946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Gezondheidszorg voor mensen die buiten Ter Apel wachten is idd net even iets anders dan gezondheidszorg voor mensen die al in een ander AZC verblijven.

Maar het draait nog steeds om gezondheidszorg voor wachtende asielzoekers. Voor de media blijkbaar een potato-tomato.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)centrum-sporthal-coa
Baby overleden in sporthal aanmeldcentrum Ter Apel, inspecties doen onderzoek
24 augustus 2022

https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-dood-baby-ter-apel
Kamer wil opheldering over chaos asielopvang en dood baby Ter Apel
24 augustus 2022

Dus ja, als er dan 3 maanden later een 3jarige in een AZC overlijdt, zal de media dat wel relevant vinden. Can't really blame them.
Is daar al meer over bekend? Er was een conclusie dat er geen misdrijf heeft plaatsgevonden, maar daar wilden de ouders niet in berusten, dus schakelden een advocaat in. Dat mag, natuurlijk.
Maar feit is dat baby's soms dood gaan. Dat er 1 baby sterft op 5000 asielzoekers is niet wereldschokkend, ook niet als dit in een azc gebeurt. Natuurlijk zijn de omstandigheden in een azc niet optimaal voor een baby, maar je kunt niet verwachten dat je naar een ander land kunt vertrekken en daar direct een woning en een uitkering krijgt, alleen omdat je een baby hebt en die niet de optimale zorg kan krijgen in een azc. Dat is een keuze die je maakt.

Zo ook in dit geval. Je trekt met een ziek kind door meerdere landen, van opvang naar opvang, waar overal de omstandigheden niet optimaal zijn voor een zieke kleuter. Dan krijg je in Nederland de hulp die een Nederlands kind met dezelfde ziekte ongetwijfeld ook zou hebben gekregen. Alleen die wonen in een huis, met een eigen kamer en rust. Minder prikkels. Prikkels zijn bij epilepsie van belang. Maar goed, dan nog, je hebt op basis van een ziek kind niet meer rechten dan de andere asielzoekers. Als het protocol in dit soort gevallen geen ziekenhuisopname inhoudt, dan geldt dat ook voor dit kind.

Ik ga er voorlopig vanuit dat er niet fout gehandeld is door de artsen. Als onderzoek dit uitwijst, zullen ook zij ongetwijfeld een advocaat nemen, net zoals die andere ouders. En dat recht hebben zij. Hoop dat ze, als ze de zaken verliezen, ook zelf voor de kosten opdraaien en niet de Nederlandse gemeenschap.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:29:17 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206812084
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Is daar al meer over bekend? Er was een conclusie dat er geen misdrijf heeft plaatsgevonden, maar daar wilden de ouders niet in berusten, dus schakelden een advocaat in. Dat mag, natuurlijk.
Maar feit is dat baby's soms dood gaan. Dat er 1 baby sterft op 5000 asielzoekers is niet wereldschokkend, ook niet als dit in een azc gebeurt.
En andersom betekent dat niet per definitie dat men geen steken heeft laten vallen in dat ene geval.

quote:
Natuurlijk zijn de omstandigheden in een azc niet optimaal voor een baby, maar je kunt niet verwachten dat je naar een ander land kunt vertrekken en daar direct een woning en een uitkering krijgt, alleen omdat je een baby hebt en die niet de optimale zorg kan krijgen in een azc. Dat is een keuze die je maakt.
Hoe weet jij dat zij verwachtten direct een woning en een uitkering te krijgen omdat ze een kind hadden dat niet de optimale zorg kan krijgen in een AZC (wat een rare stelling eigenlijk), of verzin je dit ter plekke?

quote:
Zo ook in dit geval. Je trekt met een ziek kind door meerdere landen, van opvang naar opvang, waar overal de omstandigheden niet optimaal zijn voor een zieke kleuter. Dan krijg je in Nederland de hulp die een Nederlands kind met dezelfde ziekte ongetwijfeld ook zou hebben gekregen. Alleen die wonen in een huis, met een eigen kamer en rust. Minder prikkels. Prikkels zijn bij epilepsie van belang. Maar goed, dan nog, je hebt op basis van een ziek kind niet meer rechten dan de andere asielzoekers.
Er is niemand die het tegendeel beweert.
quote:
Als het protocol in dit soort gevallen geen ziekenhuisopname inhoudt, dan geldt dat ook voor dit kind.

Ik ga er voorlopig vanuit dat er niet fout gehandeld is door de artsen.
Op basis van welke informatie, precies? Ik vind het een heel logisch besluit van de ouders: je komt met een ziek kind bij de dokter, die stuurt je weg en niet lang daarna overlijdt het kind. Wat zou je zelf doen?


quote:
Als onderzoek dit uitwijst, zullen ook zij ongetwijfeld een advocaat nemen, net zoals die andere ouders. En dat recht hebben zij. Hoop dat ze, als ze de zaken verliezen, ook zelf voor de kosten opdraaien en niet de Nederlandse gemeenschap.
Waarvan akte.
Huilen dan.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:36:18 #46
3542 Gia
User under construction
pi_206812158
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En andersom betekent dat niet per definitie dat men geen steken heeft laten vallen in dat ene geval.
[..]
Hoe weet jij dat zij verwachtten direct een woning en een uitkering te krijgen omdat ze een kind hadden dat niet de optimale zorg kan krijgen in een AZC (wat een rare stelling eigenlijk), of verzin je dit ter plekke?

Er is niemand die het tegendeel beweert.
Ik zeg ook niet dat zij dit op voorhand verwachten, maar achteraf zou de conclusie getrokken kunnen worden dat de omstandigheden in een azc nu eenmaal niet optimaal zijn voor baby's en zieke mensen. Dat is nu eenmaal zo, maar zij kiezen ervoor om hierheen te komen en moeten het er maar mee doen.
quote:
Op basis van welke informatie, precies? Ik vind het een heel logisch besluit van de ouders: je komt met een ziek kind bij de dokter, die stuurt je weg en niet lang daarna overlijdt het kind. Wat zou je zelf doen?
[..]
Waarvan akte.
Als aanvulling een interessant artikel:
https://scientias.nl/hoe-(...)erven-aan-epilepsie/
quote:
Mensen met epilepsie overlijden soms onverwacht zonder duidelijke reden. Dit wordt ook wel SUDEP (Sudden Unexpected Death in Epilepsy) genoemd. In Nederland eist SUDEP circa 150 (vaak jonge) slachtoffers per jaar. Hoe komt dit? Wetenschappers zijn dicht bij een antwoord.
Stel dit kind was wel opgenomen en vervolgens in het ziekenhuis overleden.....
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:37:55 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206812181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat zij dit op voorhand verwachten, maar achteraf zou de conclusie getrokken kunnen worden dat de omstandigheden in een azc nu eenmaal niet optimaal zijn voor baby's en zieke mensen. Dat is nu eenmaal zo, maar zij kiezen ervoor om hierheen te komen en moeten het er maar mee doen.
[..]
Als aanvulling een interessant artikel:
https://scientias.nl/hoe-(...)erven-aan-epilepsie/
[..]
Stel dit kind was wel opgenomen en vervolgens in het ziekenhuis overleden.....
Je verzint van alles.
Huilen dan.
pi_206812199
Raar dat ze naar NL zijn gekomen en niet in een land dichterbij syrie zoals duitslan of oostenrijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206812217
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat zij dit op voorhand verwachten, maar achteraf zou de conclusie getrokken kunnen worden dat de omstandigheden in een azc nu eenmaal niet optimaal zijn voor baby's en zieke mensen. Dat is nu eenmaal zo, maar zij kiezen ervoor om hierheen te komen en moeten het er maar mee doen.

Komt de vent alleen dan ga je daar over kankeren en komt het hele gezin in een keer dan is het ook weer niet goed. Realiseer jij je nog steeds niet wat jouw echte standpunt is en dat je gelegenheidsargumenten gebruikt?

Dan is het probleem de woningmarkt, dan de wachtlijsten op huurwoningen, dan statsushouders die hier al 30 jaar wonen toch in eigen land op vakantie gaan en weet ik veel wat.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:43:38 #50
3542 Gia
User under construction
pi_206812244
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je verzint van alles.
Ik verzin dat kinderen zomaar aan epilepsie kunnen overlijden? Ik verzin dat de omstandigheden in een azc niet optimaal zijn voor zieken?

Als dit kind was opgenomen en in het ziekenhuis was overleden t.g.v. epilepsie, dan was ook Nederland te klein geweest. Of denk je dat de ouders er dan wel in berust hadden?
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:50:16 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206812299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik verzin dat kinderen zomaar aan epilepsie kunnen overlijden? Ik verzin dat de omstandigheden in een azc niet optimaal zijn voor zieken?

Als dit kind was opgenomen en in het ziekenhuis was overleden t.g.v. epilepsie, dan was ook Nederland te klein geweest. Of denk je dat de ouders er dan wel in berust hadden?
Je verzint dat ze verwachtten een huis en uitkering te krijgen omdat ze een ziek kind hadden.
Je verzint dat het een keuze was om in een situatie te belanden waarin het kind niet de optimale zorg kan krijgen.
Je verzint dat er geen fouten gemaakt zijn.
Je verzint dat de ouders de uitkomst van het onderzoek niet zullen accepteren.
Je verzint dat het kind ook in het ziekenhuis zou zijn overleden.
Huilen dan.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:51:52 #52
3542 Gia
User under construction
pi_206812314
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Komt de vent alleen dan ga je daar over kankeren en komt het hele gezin in een keer dan is het ook weer niet goed. Realiseer jij je nog steeds niet wat jouw echte standpunt is en dat je gelegenheidsargumenten gebruikt?

Dan is het probleem de woningmarkt, dan de wachtlijsten op huurwoningen, dan statsushouders die hier al 30 jaar wonen toch in eigen land op vakantie gaan en weet ik veel wat.
Ik vind het reeeler dat het hele gezin in een keer komt. Want als het gezin rustig en veilig in het eigen land kan blijven, had de man daar ook wel kunnen blijven. Schijnbaar is het dan niet onveilig. Wb vakantie heb ik het nooit gehad over na 30 jaar, maar kort na het verkrijgen van de verblijfsstatus. Zelf gezien. Dan is het dus niet onveilig en kom je hier onder valse voorwendselen. Uiteraard mag je wel naar Nederland willen verhuizen, maar dan op de juiste manier, niet als vluchteling, als je eigen land, blijkbaar, niet onveilig is.

Feit is wel dat als je met je gezin vlucht voor een oorlog dat je, met je gezin, in mindere omstandigheden moet verblijven en daar moet je het mee doen. Dan kan er iets fout gaan.

Dat er een groot probleem is met de woningmarkt dat vind ik echt niet alleen, dat vindt het gros van Nederland. En ja, ik zie om me heen dat vrijgekomen sociale huurwoningen vrijwel allemaal naar statushouders gaan en eigen volk maar nog langer op de wachtlijst moet blijven staan.
Gelukkig woon ik in een stad waar volop gebouwd wordt, dus ik heb de hoop dat ook onze zoon snel aan een woning komt.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:57:46 #53
3542 Gia
User under construction
pi_206812367
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:50 schreef Isdatzo het volgende:

Je verzint dat ze verwachtten een huis en uitkering te krijgen omdat ze een ziek kind hadden.
Nee hoor.
quote:
Je verzint dat het een keuze was om in een situatie te belanden waarin het kind niet de optimale zorg kan krijgen.
Dat is een keuze. Je kiest ervoor om met je gezin door heel Europa te trekken. Je kiest er uiteraard niet voor dat je kind geboren wordt met een ernstige aandoening.
quote:
Je verzint dat er geen fouten gemaakt zijn.
Dat zal moeten blijken. Feit is dat kinderen zomaar kunnen sterven aan epilepsie, dat had ook in het ziekenhuis kunnen gebeuren.
quote:
Je verzint dat de ouders de uitkomst van het onderzoek niet zullen accepteren.
Dat was zo bij die andere ouders, dus ik verwacht dat dit ook hier het geval zou kunnen zijn, ja.
quote:
Je verzint dat het kind ook in het ziekenhuis zou zijn overleden.
Als kinderen sterven aan epilepsie, dan is dat plotseling. Als het protocol in dit geval niet is 'ziekenhuisopname', dan is daar waarschijnlijk een reden voor.

Ik vind het nogal wat om te stellen dat het kind niet zou zijn overleden als het wel was opgenomen. Ze leed aan zware epileptische aanvallen.
pi_206822291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Is het nu echt zo raar om even in hun schoenen te gaan staan en na te denken hoe het voor de ouders is?

Kind is ziek, ze denken dat een ziekenhuisopname nodig is, worden naar huis gestuurd met een paar pilletjes en een uur later is het kind overleden.

Ik denk dat iedere ouder zich vervolgens afvraagt of een opname het leven had kunnen redden van hun kind....
Het punt is dat die ouders geen arts zijn maar wel de arts in twijfel trekken en het allemaal beter weten. Een arts heeft geoordeeld dat het niet nodig was. Punt!

De zorg is al duur genoeg door mensen die voor het minste medische hulp zoeken en doorverwezen willen worden.

Daarnaast, ook frappant dat die lui weten waar ze klachten moeten indienen.

Ik voorspel dat ze geld gaan eisen en een advocaat in de arm nemen, want asielzoekers en zielig enzo. En alles gratis uiteraard dus okk die advocaat.
  vrijdag 25 november 2022 @ 20:57:26 #55
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206822813
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:28 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het punt is dat die ouders geen arts zijn maar wel de arts in twijfel trekken en het allemaal beter weten. Een arts heeft geoordeeld dat het niet nodig was. Punt!

De zorg is al duur genoeg door mensen die voor het minste medische hulp zoeken en doorverwezen willen worden.

Daarnaast, ook frappant dat die lui weten waar ze klachten moeten indienen.

Ik voorspel dat ze geld gaan eisen en een advocaat in de arm nemen, want asielzoekers en zielig enzo. En alles gratis uiteraard dus okk die advocaat.
Spijker en kop ^O^
  vrijdag 25 november 2022 @ 22:10:43 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206824154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:49 schreef Repentless het volgende:
Allereerst: heel triest, vreselijk voor de ouders.

Als dit meisje hier niet de juiste hulp heeft gekregen en haar overlijden te voorkomen was, is dit simpelweg een medische fout. Dat moet blijken. Maar dit zou Nederlandse ouders net zo goed kunnen overkomen, lijkt me. Ik denk niet dat het feit dat het hier om asielzoekers gaat, een rol speelt bij een eventuele verkeerde beslissing.
Aan de andere kant zijn er wel wat incidenten bekend van slechte medische hulp aan asielzoekers, zelfs met overleden kinderen tot gevolg, als direct gevolg van ondeskundige sleutelfiguren in de keten die beslissen over het schakelen bij medische kwesties.

Heb zelf -jaren terug- meegemaakt dat een eenjarig kind met zware brandwonden in het asielzoekerscentrum verkeerd werd beoordeeld, met blijvend letsel tot gevolg. Heb lang gedacht dat ze hiervan hadden geleerd, maar toen vorig jaar of twee jaar terug die lesbische vrouw overgoten werd met kokend water werd die door het COA vers uit het ziekenhuis zonder begeleiding op de trein gezet terwijl de vellen van haar terug lagen nadat de medische dienst eerst hadd geweigerd in actie te komen.

Het staat dus niet buiten kijf voor mij dat hun status als asielzoekers ongerelateerd is aan de afloop.
  vrijdag 25 november 2022 @ 23:16:10 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206824795
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 22:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Aan de andere kant zijn er wel wat incidenten bekend van slechte medische hulp aan asielzoekers, zelfs met overleden kinderen tot gevolg, als direct gevolg van ondeskundige sleutelfiguren in de keten die beslissen over het schakelen bij medische kwesties.

Heb zelf -jaren terug- meegemaakt dat een eenjarig kind met zware brandwonden in het asielzoekerscentrum verkeerd werd beoordeeld, met blijvend letsel tot gevolg. Heb lang gedacht dat ze hiervan hadden geleerd, maar toen vorig jaar of twee jaar terug die lesbische vrouw overgoten werd met kokend water werd die door het COA vers uit het ziekenhuis zonder begeleiding op de trein gezet terwijl de vellen van haar terug lagen nadat de medische dienst eerst hadd geweigerd in actie te komen.

Het staat dus niet buiten kijf voor mij dat hun status als asielzoekers ongerelateerd is aan de afloop.
Heb je het hier nu over medisch specialisten/artsen in bet ziekenhuis die deze beslissing nemen, of medewerkers bij het COA?
pi_206824820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nou dat idee krijg ik er dus bij inderdaad.
Doet mij denken aan dat jongetje op dat strand, allemaal onze schuld want papa wilde naar Canada voor dat gratis gebit.
Oh ja dat jongetje dat speciaal zo daar neer was gelegd door een journalist ofzo :{w :'(
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 26 november 2022 @ 08:36:20 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206825610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 23:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je het hier nu over medisch specialisten/artsen in bet ziekenhuis die deze beslissing nemen, of medewerkers bij het COA?
Dat laatste. Zoals ik zeg: er zitten mensen in die ketens en in de protocollen die moeten beslissen over het aanbieden van medische zorg die niet deskundig genoeg zijn. Dus als jij je dan als ouder voor de zoveelste keer met een ziek kind meldt kan het gebeuren dat er beoordeeld wordt dat het niet spoedeisend is door iemand die eigenlijk niet gekwalificeerd is om die beslissing te maken.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:18:14 #60
3542 Gia
User under construction
pi_206827220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:36 schreef Qarrad het volgende:

Dat laatste. Zoals ik zeg: er zitten mensen in die ketens en in de protocollen die moeten beslissen over het aanbieden van medische zorg die niet deskundig genoeg zijn. Dus als jij je dan als ouder voor de zoveelste keer met een ziek kind meldt kan het gebeuren dat er beoordeeld wordt dat het niet spoedeisend is door iemand die eigenlijk niet gekwalificeerd is om die beslissing te maken.
Volgens de OP is ze in het ziekenhuis geweest en weer ontslagen. De volgende dag bij een arts geweest die ziekenhuisopname niet nodig vond. Is dus niet zo dat een leek hierover geoordeeld heeft.

En wat als ze wel was opgenomen en in het ziekenhuis was overleden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')