abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 november 2022 @ 12:06:36 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206787939
Daarnaast hebben de boomers die hier op afgeven zelf niet tussen de bontkraagjes ('jongeren') hoeven te zitten die menen met zich met een mes te moeten beveiligen.

Ze hebben er wel voor gezorgd dat die bontkraagjes er gekomen zijn. Dat dan weer wel.

En boomers hoeven zich ook niet druk te maken over de verdere opwarming van de aarde die zij veroorzaakt hebben. Het zal hun tijd wel duren immers :) Maar dat geldt natuurlijk niet voor de jeugd die nu op school zit en weet dat dit hun toekomst is.

En dit zijn zomaar een aantal stressfactoren die 50 jaar geleden net als alle sociale mediagekte, manipulatieve mafkezen influencers, complotwaanzin, en de impact ervan niet aan de orde waren. Die omstandigheden en wat dat met je doet zijn dus compleet onvergelijkbaar.



[ Bericht 19% gewijzigd door Tengano op 23-11-2022 12:15:19 ]
  woensdag 23 november 2022 @ 12:09:44 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206788002
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:17 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Ik vind dit ook altijd zo vreselijk irritant en arrogant, die generatie ''boomer'' noemen. Dat is juist een beetje het euvel van ''de nieuwe generatie'': waar ze het vandaan halen weet ik niet, maar zonder al te veel gepresteerd te hebben, vinden ze zichzelf moreel zwaar verheven boven oudere generaties.

Hoe haal je het in je hoofd om mensen puur o.b.v. hun leeftijd aan te spreken op een denigrerende manier als ''OK Boomer'' , om vervolgens zelf weer met je zelfvoldaande Gen-Z of Millenial-bek verheven te gaan lopen doen en dat je mensen niet mag discrimineren en dat iedereen gelijk is bla bla.

Zelf geen ''boomer'' overigens.
Dat komt vooral vanwege het verzuurd bejaarde taalgebruik van enkelen in dit topic.
  woensdag 23 november 2022 @ 12:10:08 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206788008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:01 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik zag het bij een corporate bij de junioren. Die wilde binnen een jaar al een team lead functie hebben en kwamen van een koude kermis thuis toen ze zagen dat ze daadwerkelijk hard moesten werken.

Die dachten ik ga een beetje excellen, beetje calls hebben, beetje koffie drinken en danop tijd naar huis. :') Viel op dat met name de vrouwen er slecht tegen konden. Die waren na een jaar ook meestal wel weg.
Je bent gewoon een ouwe zak aan het worden. Dan ga je klagen over de jeugd van tegenwoordig.
pi_206788058
Tja meer prestatiedrang door sociaal media en omgeving.
Men accepteert niet meer dat dingen niet lukken in het leven.
pi_206788138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:06 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast hebben de boomers die hier op afgeven zelf niet tussen de bontkraagjes ('jongeren') hoeven te zitten die menen met zich met een mes te moeten beveiligen.

Lekker zonder enig historisch besef domme dingen zeggen. 8)7

Ook in die tijd had je pauperwijken met autochtone bewoners die dezelfde problemen gaven als de bontkraagjes van nu.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 23 november 2022 @ 12:21:15 #81
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206788219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:01 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik zag het bij een corporate bij de junioren. Die wilde binnen een jaar al een team lead functie hebben en kwamen van een koude kermis thuis toen ze zagen dat ze daadwerkelijk hard moesten werken.

Die dachten ik ga een beetje excellen, beetje calls hebben, beetje koffie drinken en danop tijd naar huis. :') Viel op dat met name de vrouwen er slecht tegen konden. Die waren na een jaar ook meestal wel weg.
Jep. En ik wil kantoorwerk niet degraderen tot toetsenbordkloppers hoor, zoals je zelf al aangeeft kan het aardig aanpoten zijn. Zeker als je bijvoorbeeld een senior functie vervult.

Maar daar kom je niet zomaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206788821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bent gewoon een ouwe zak aan het worden. Dan ga je klagen over de jeugd van tegenwoordig.
Neu is puur een observatie. I don´t care ik verdien er niks minder op ;)

En dat deze generatie ook denkt we gaan lekker 4 dagen werken ipv 5 dagen 60 uur draaien valt ook wat voor te zeggen natuurlijk. Geef ze gelijk daarin.
pi_206788906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Volgens mij weet jij niet waar je het over hebt. De bevolkingsgroei is niet het gevolg van enthousiaste autochtone aanwas immers. Het 'muliticulturele' aandeel in het huidige bevolkingaantal is significant groter en heeft ook gemaakt dat de mentaliteit ook behoorlijk is veranderd, waardoor zelfs carbaratiers op eieren moeten lopen. Maar misschien is je dat ontgaan door het effect van de gekookte kikker.

[ afbeelding ]
Dat is een keer getest waar ik bij was en kikkers springen er altijd op tijd uit. Dat is een mythe dat ze het te laat doorhebben verzonnen door de usual suspects
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:12:54 #84
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206788983
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:03 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jouw referentiekader is anders dan de mijne. Ik ken geen gepamperde kinderen. Ik kom uit een omgeving waarin werd gezegd: niets doen kan niet, doe iets en als je valt niet zeuren.

Bespottelijk dat de huidige generatie van 30+ zo hard is tegen een groep jongeren die een compleet andere mindset en ervaring hebben dan wij.
De generatie 30+ (ik ben 34) is grootgebracht door ouders die van de "niet zeuren, hard werken" mentaliteit waren. Tegelijkertijd in ongekende weelde opgegroeid. Niks serieus om nog voor te gaan (het land was al opgebouwd), wel afgestompt geraakt door het gedrag van hun ouders die op hun beurt weer een veiligheidstrauma van hun oorlogsouders ingeprent hebben gekregen (hard werken, stabiliteit, bouw je gezin op, werk voor dezelfde baas en het komt allemaal goed).

Nergens in deze vergelijking zit serieuze psychologische ontwikkeling.
pi_206788994
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weer zo'n symptoom van onze tijd. Ik wil er geen 'alle moderne kinderen zijn mietjes' van maken maar toch geeft het te denken dat mensen zich een dag per week ziek melden.

Ook ik kan me van mijn middelbare schooltijd wel herinneren dat ik stress ervoer in toetsweken, maar daar had je maar doorheen te bijten.

En die prestatiemaatschappij, tja. Die leggen we onszelf ook op denk ik. Als je geen VWO aankunt dan kun je ook HAVO gaan doen.
Allemaal leuk en aardig maar je hebt kennelijk geen flauw idee wat social media voor enorme druk met zich mee brengt.

Als jij in de pauze op je bek gaat is er altijd wel een mobieltje die het vastlegt, sta je op Insta en ben je de rest van het schooljaar het lachertje.

Nog los van de 'vriendschappen' en ' relaties' die daar onder een enorm vergrootglas liggen. Dat hadden wij allemaal niet. Het leven van de gemiddelde puber of jongere is enorm toxic en onveilig, zelfs als je daar wel tegen bestand bent moet je constant op je hoede zijn wat mensen schrijven en wie je proberen te framen.
blablablabla
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 november 2022 @ 13:19:54 #86
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206789060
Bezem er doorheen gehaald.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_206789107
Ik vind dit niet vreemd eigenlijk. Jongeren worden tegenwoordig toch geconfronteerd met hogere eisen en allerlei bijkomende aspecten zoals social media, wat ook voor meer druk zal zorgen. En als je op moet groeien in een samenleving waar sommigen het verschil tussen een man en een vrouw al niet meer kunnen of durven te benoemen, zegt genoeg. Verwarring alom voor de adolescent anno 2022.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kinderen worden ook heel erg bevestigd in hun eigen zieligheid. Als ik vroeger zei dat ik moe was dan zei mijn ma 'nog 2 dagen, dan kun je weer uitrusten'. Tegenwoordig zeggen ouders: Meld je maar ziek, je hebt het nodig.

Heel veel zit tussen de oren. Als jij om je heen bevestiging zoekt dat je gestresst bent en je constant ziek meldt dan word je vanzelf een zwak persoon.
Dit zal ook zeker een rol spelen. Al die overdreven aandacht voor 'mental health'. Je creëert op die manier ook gewoon een totaal incapabele generatie, waarbij jongeren door het minste of geringste een depressie of trauma denken te hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:40 schreef Momo het volgende:
Weer typisch van die ok boomer reacties over een jongere generatie die niet zou deugen, net alsof kinderen nu anders uit hun moeder komen. Iedere generatie heeft hun eigen uitdagingen en problemen.
Nee hoor, niemand maakt volgens mij dit argument. Maar de samenleving is wel heel anders dan vijftig jaar geleden en dat heeft een grote invloed op hoe makkelijk of moeilijk een kind zich zal ontwikkelen.
quote:
15s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar je wil je kind toch niet op het vmbo hebben?
Waarom niet eigenlijk? Mensen die een meer praktische gerichte opleiding doen zijn enorm belangrijk voor de samenleving. Juist daar liggen momenteel ook de tekorten. Daarnaast zijn er natuurlijk nog altijd mogelijkheden om bijvoorbeeld na een vmbo een havo te doen, of na mbo richting het hbo te gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je hoeft niet 'oud' te zijn om dit te constateren.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nederland papiertjesland. De soms ziekelijke obsessie met diens opleidingsniveau zie je overal terug, dus ook bij werkgevers ; voor de meest idiote functies vraagt men om "hbo niveau (wat dat ook mag inhouden anno 2022) terwijl er nog altijd zeer onterecht word neergekeken op mbo en vmbo.

Ja we kennen allemaal de beelden wel van een vmbo basis klas vol bontkraagjes. Dat is echter niet exemplarisch voor vmbo, maar ja. Als ouder moet je kind natuurlijk wel "hoger opgeleid" zijn.

Afschuwelijk vind ik het. Die hautaine houding, dat terwijl het onderwijs steeds makkelijker wordt want iedereen en z'n schoonmoeder moet wel z'n papiertje behalen.
Uitstekende post. En doordat heel veel mensen zo neerkijken op het vmbo en het mbo gaat het niveau van het hbo ook steeds meer naar beneden. Niet iedereen hoeft naar het hoger onderwijs, het aanzien van het vmbo en het mbo moet eens flink worden opgevijzeld en mensen met een dergelijke achtergrond mogen ook beter betaald worden met tevens meer doorgroeimogelijkheden. Tegenwoordig zie je serieus nog vacatures voor 'medewerker klantenservice' waar 'hbo werk- en denkniveau' wordt gevraagd. Dit geeft aan hoe het uit de hand is gelopen met het obsessieve credentialisme in Nederland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206789166
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nederland papiertjesland. De soms ziekelijke obsessie met diens opleidingsniveau zie je overal terug, dus ook bij werkgevers ; voor de meest idiote functies vraagt men om "hbo niveau (wat dat ook mag inhouden anno 2022) terwijl er nog altijd zeer onterecht word neergekeken op mbo en vmbo.

Ja we kennen allemaal de beelden wel van een vmbo basis klas vol bontkraagjes. Dat is echter niet exemplarisch voor vmbo, maar ja. Als ouder moet je kind natuurlijk wel "hoger opgeleid" zijn.

Afschuwelijk vind ik het. Die hautaine houding, dat terwijl het onderwijs steeds makkelijker wordt want iedereen en z'n schoonmoeder moet wel z'n papiertje behalen.
Helaas ligt de oorzaak hier ook bij de overheid met het samenvoegen van de niveaus lager dan havo tot het vmbo.

Er was niks mis met het Lager Beroeps Onderwijs en de Middelbaar Algemeen Voortgezet Onderwijs.

De naam zegt genoeg wat de kansen zijn en dat wist iedereen itt het vmbo

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 23-11-2022 13:41:34 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:41:51 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206789277
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Helaas ligt de oorzaak hier ook bij de overheid met het samenvoegen van de niveaus lager dan havo tot het vmbo.
Nee. De oorzaak ligt niet bij de overheid vanwege die beslissing, maar bij de overheid én de samenleving omdat in de jaren na die wijziging het vmbo consequent verkocht is als het afvoerputje van de maatschappij. Dat is nooit waar geweest, maar tegen die beeldvorming begin je niet zo veel meer. Met het vmbo op zich is weinig mis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206789283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee. De oorzaak ligt niet bij de overheid vanwege die beslissing, maar bij de overheid én de samenleving omdat in de jaren na die wijziging het vmbo consequent verkocht is als het afvoerputje van de maatschappij. Dat is nooit waar geweest, maar tegen die beeldvorming begin je niet zo veel meer. Met het vmbo op zich is weinig mis.
Als het niet was gewijzigd kon die beeldvorming niet ontstaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206789289
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind dit niet vreemd eigenlijk. Jongeren worden tegenwoordig toch geconfronteerd met hogere eisen en allerlei bijkomende aspecten zoals social media, wat ook voor meer druk zal zorgen. En als je op moet groeien in een samenleving waar sommigen het verschil tussen een man en een vrouw al niet meer kunnen of durven te benoemen, zegt genoeg. Verwarring alom voor de adolescent anno 2022.
[..]
Dit zal ook zeker een rol spelen. Al die overdreven aandacht voor 'mental health'. Je creëert op die manier ook gewoon een totaal incapabele generatie, waarbij jongeren door het minste of geringste een depressie of trauma denken te hebben.
[..]
Nee hoor, niemand maakt volgens mij dit argument. Maar de samenleving is wel heel anders dan vijftig jaar geleden en dat heeft een grote invloed op hoe makkelijk of moeilijk een kind zich zal ontwikkelen.
[..]
Waarom niet eigenlijk? Mensen die een meer praktische gerichte opleiding doen zijn enorm belangrijk voor de samenleving. Juist daar liggen momenteel ook de tekorten. Daarnaast zijn er natuurlijk nog altijd mogelijkheden om bijvoorbeeld na een vmbo een havo te doen, of na mbo richting het hbo te gaan.
[..]
Je hoeft niet 'oud' te zijn om dit te constateren.
[..]
Uitstekende post. En doordat heel veel mensen zo neerkijken op het vmbo en het mbo gaat het niveau van het hbo ook steeds meer naar beneden. Niet iedereen hoeft naar het hoger onderwijs, het aanzien van het vmbo en het mbo moet eens flink worden opgevijzeld en mensen met een dergelijke achtergrond mogen ook beter betaald worden met tevens meer doorgroeimogelijkheden. Tegenwoordig zie je serieus nog vacatures voor 'medewerker klantenservice' waar 'hbo werk- en denkniveau' wordt gevraagd. Dit geeft aan hoe het uit de hand is gelopen met het obsessieve credentialisme in Nederland.
Sluit me hierbij wel aan ja. Dus samenvattend, 4 oplossingen:

1. Stimuleer zieligheid minder en probeer kinderen niet teveel te pamperen en vooral ook te leren dat een beetje tegenslag op studiegebied je later in het leven juist van pas kan komen.
2. Laat mensen realistisch te zijn in hun opleidingsniveau en verbeter de status van MBO en HBO in plaats van slecht HBO-onderwijs aan te bieden.
3. Doe iets aan de overdaad aan activiteiten en gun je kind ook gewoon rust. Niet iedereen hoeft op sport én muziekles. Soms is een paar avonden per week bankhangen ook prima.
4. Probeer het social media gebruik van je kind wat in te dammen. Het is overbodige onzin.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 23 november 2022 @ 13:44:50 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206789311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als het niet was gewijzigd kon die beeldvorming niet ontstaan
Dat is niet waar. Daar spelen meer factoren mee. Bovendien had men de beeldvorming zeker vanuit de politiek en de media ook prima positiever kunnen draaien, maar er is heel erg meritocratisch voor gekozen om dat niet te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206789334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Sluit me hierbij wel aan ja. Dus samenvattend, 4 oplossingen:

1. Stimuleer zieligheid minder en probeer kinderen niet teveel te pamperen en vooral ook te leren dat een beetje tegenslag op studiegebied je later in het leven juist van pas kan komen.
2. Laat mensen realistisch te zijn in hun opleidingsniveau en verbeter de status van MBO en HBO in plaats van slecht HBO-onderwijs aan te bieden.
3. Doe iets aan de overdaad aan activiteiten en gun je kind ook gewoon rust. Niet iedereen hoeft op sport én muziekles. Soms is een paar avonden per week bankhangen ook prima.
4. Probeer het social media gebruik van je kind wat in te dammen. Het is overbodige onzin.
Mijn dochter van 14 verveeld zich na de schoollessen ook de pleuristyfus omdat ze alleen maar een folderwijkje mag in het weekend en niet mag werken op schooldagen. Dan lokt de social media wel erg, helemaal met de weinig schoollessen die er zijn met studiedagen en uitval.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206789339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mijn dochter van 14 verveeld zich na de schoollessen ook de pleuristyfus omdat ze alleen maar een folderwijkje mag in het weekend en niet mag werken op schooldagen. Dan lokt de social media wel erg, helemaal met de weinig schoollessen die er zijn met studiedagen en uitval.
Dus in feite slaat het verhaal van die zware prestatiedruk nergens op zeg jij? :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206789388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dus in feite slaat het verhaal van die zware prestatiedruk nergens op zeg jij? :)
Als je als ouders geen druk legt dan leggen ze zichzelf dat wel op door social media ivm verveling want ze mogen geen bijbaantje jonger dan 15 op schooldagen.
Er is zo weinig les tegenwoordig...

Bij mijn dochter is het verveling omdat ze niet mag werken. Ze heeft bv nu al weekend.
Ik werkte vroeger wel illegaal vanaf mijn 12de en op mijn 14de structureel. Maar bedrijven durven dat nu niet meer aan. Van mij mag ze, en dat zal haar goed doen.
Hoe eerder je werkt hoe eerder je ziet hoe belangrijk school is en hoe minder je je verveelt op die leeftijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjorsie1982 op 23-11-2022 14:08:19 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 23 november 2022 @ 13:52:23 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206789403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee. De oorzaak ligt niet bij de overheid vanwege die beslissing, maar bij de overheid én de samenleving omdat in de jaren na die wijziging het vmbo consequent verkocht is als het afvoerputje van de maatschappij. Dat is nooit waar geweest, maar tegen die beeldvorming begin je niet zo veel meer. Met het vmbo op zich is weinig mis.
Dat klopt, maar bijvoorbeeld Geenstijl en Dunpert waren/zijn daar erg goed in geweest. Die namen dan een lwo vmbo klant die het liefste ook nog eens bijzonder ongemotiveerd was als voorbeeld dat het gehele vmbo bestond uit dat soort piaggio makaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 23-11-2022 13:59:07 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206789479
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Tegenwoordig zeggen ouders: Meld je maar ziek, je hebt het nodig.

Lul niet zo dom, boomer.
Go hard or go home
pi_206789700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:58 schreef Noek het volgende:

[..]
Lul niet zo dom, boomer.
Doe nou niet. Maakt je niet intelligenter zo'n goedkope reactie.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Beste debater 2022 woensdag 23 november 2022 @ 14:15:03 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206789708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:17 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Ik vind dit ook altijd zo vreselijk irritant en arrogant, die generatie ''boomer'' noemen. Dat is juist een beetje het euvel van ''de nieuwe generatie'': waar ze het vandaan halen weet ik niet, maar zonder al te veel gepresteerd te hebben, vinden ze zichzelf moreel zwaar verheven boven oudere generaties.

Hoe haal je het in je hoofd om mensen puur o.b.v. hun leeftijd aan te spreken op een denigrerende manier als ''OK Boomer'' , om vervolgens zelf weer met je zelfvoldaande Gen-Z of Millenial-bek verheven te gaan lopen doen en dat je mensen niet mag discrimineren en dat iedereen gelijk is bla bla.

Zelf geen ''boomer'' overigens.
^O^ ^O^ ^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206789710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als ik ouder zou zijn en iemand zou tegen mij zeggen: ok boomer dan krijgt die direct een knal op zijn bek.
Heb ik geen last van. Als een ouder iemand daar al last van krijgt vergeet hij zijn eigen tijd. Jongeren die klagen over ouderen en ouderen die klagen over jongeren is een normaal verschijnsel.

Maar oké, het vmbo moet weer gezien worden als een doodnormale opleiding en prima mogelijkheid om te kunnen stapelen. Iets waar ik ook in het verleden ook van kon profiteren. Langzame opbouw waardoor je met meer rust uiteindelijk er ook wel komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')