abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2022 @ 07:06:29 #126
80382 manny
30 is best veel
pi_206962219
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:23 schreef tong80 het volgende:
Waar afgelopen week vrijwel de volledige selectie van Jong Ajax mee mocht op trainingskamp met de eerste selectie naar Marbella, bleef Sontje Hansen achter in Nederland. De twintigjarige aanvaller, die dit seizoen bij Jong Ajax tot op heden goed was voor vier goals en drie assists, werd voor even de wacht aangezegd. Reden is dat hij nog altijd niet zijn handtekening heeft gezet onder een nieuw contract. Al ruim een half jaar is de clubleiding van Ajax in de weer met het management van Hansen om tot een akkoord te komen.

Boekhouding voor verenigingen - Nr. 1 boekhoudsoftware van NL
'Wij vinden dat hij moet bijtekenen bij Ajax', schetste trainer Alfred Schreuder afgelopen week de situatie rond de aanvaller, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van meerdere Eredivisie-clubs. 'Daar is ook de keuze op gemaakt om hem niet mee te nemen. De club moet leidend zijn, niet de spelers. Dat is ook de les die in de voorbije jaren is geleerd met aflopende contracten van talenten. Ik vind het overigens ook onbegrijpelijk dat het bij jonge talenten, die nog alles moeten laten zien in het eerste elftal, zo lang duurt voordat je een nieuw contract bij Ajax tekent.'

Ajax wil door een hardere opstelling afrekenen met het recente verleden, waarin talenten na een lang, maar tevergeefs onderhandelingstraject de club transfervrij verlieten. Het beste voorbeeld was Brian Brobbey, die anderhalf jaar geleden transfervrij naar RB Leipzig vertrok, om vervolgens afgelopen zomer voor ruim zestien miljoen euro te moeten worden teruggehaald. Om dit soort situaties in de toekomst tegen te gaan, wil Ajax al eerder in het seizoen ingrijpen.

Kaplan

Overigens lieten in Marbella tijdens het trainingskamp meerdere jonge talenten zichzelf op een positieve manier zien. Een van hen is Ahmetcan Kaplan. De negentienjarige Turkse verdediger kwam afgelopen zomer voor 9,5 miljoen euro over van Trabzonspor, maar moest door een knieblessure in de eerste seizoenshelft lange tijd toekijken. Inmiddels is de linksbenige centrale verdediger weer helemaal fit.

'Kaplan is een complete speler, heeft veel talent', zegt Schreuder. 'Hij kan, zoals vandaag in de partijspelen ook goed te zien is, de opbouw goed verzorgen, heeft een goede inspeelpass, maar is ook een goede kopper, zowel verdedigend als aanvallend. Nu hij weer fit is en maximaal belast kan worden, kan hij stappen gaan maken.'

https://www.msn.com/nl-nl(...)441cbce1a113dbea4e3c

:T
Altijd lastige situaties, maar je moet iets als club. Je kan niet tig jaar investeren in spelers die daarna gratis de deur uitlopen (en erger nog: die je daarna moet terugkopen).
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206962304
Komt denk ik ook van 2 kanten. Talenten krijgen steeds minder kans en Ajax wacht soms wel erg lang om onderhandelingen te starten.

Maar talenten zelf denken ook dat ze er altijd al zijn. Ben er nog steeds van overtuigd dat als je goed genoeg bent je kans vanzelf komt. Talenten denken alleen wat sneller dat ze goed genoeg zijn
  woensdag 7 december 2022 @ 10:28:48 #128
80382 manny
30 is best veel
pi_206979416
"Dortmund meldt zich voor Kudus" zegt vi.nl...

Ik zie bedragen van 20 mio. Daarvoor nemen we de telefoon niets eens op neem ik aan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 7 december 2022 @ 10:53:24 #129
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_206979635
Ik ben er niet rouwig om als hij vertrekt, maar wel voor minimaal 40.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_206980100
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:06 schreef manny het volgende:

'Wij vinden dat hij moet bijtekenen bij Ajax', schetste trainer Alfred Schreuder afgelopen week de situatie rond de aanvaller, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van meerdere Eredivisie-clubs. 'Daar is ook de keuze op gemaakt om hem niet mee te nemen. De club moet leidend zijn, niet de spelers. Dat is ook de les die in de voorbije jaren is geleerd met aflopende contracten van talenten. Ik vind het overigens ook onbegrijpelijk dat het bij jonge talenten, die nog alles moeten laten zien in het eerste elftal, zo lang duurt voordat je een nieuw contract bij Ajax tekent.'

[..]
Altijd lastige situaties, maar je moet iets als club. Je kan niet tig jaar investeren in spelers die daarna gratis de deur uitlopen (en erger nog: die je daarna moet terugkopen).
WIJ BEPALEN, EN NIEMAND ANDERS, JA??!??!

Wat een naiëf geouwehoer weer van Fredje. Je kunt spelers niet aan de ketting leggen. Deal with it en zorg dat je opleiding op niveau is, accepteer dat bepaalde jongens voor het geld (of een Eredivisie-voetbal) kiezen en man up. Krijg plantagehoudervibes bij dit soort teksten.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:48:46 #131
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206980286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:34 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Wat een naiëf geouwehoer weer van Fredje. Je kunt spelers niet aan de ketting leggen. Deal with it en zorg dat je opleiding op niveau is, accepteer dat bepaalde jongens voor het geld (of een Eredivisie-voetbal) kiezen en man up. Krijg plantagehoudervibes bij dit soort teksten.
Dat zegt die niet maar vooruit. Snap dat Schreuder niet populair is maar hij heeft een goed punt.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:59:22 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206980401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:34 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Omdat Alfred zegt hoe het beleid van Ajax (en dus niet van hem) momenteel is omdat ze door schade wijs zijn geworden met oa Brobbey is het opeens weer naief en zijn schuld. Hansen kan doen wat hij goed acht maar dat moet Ajax toch ook doen en plantagehoudervibes, doe normaal man.
pi_206980449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Omdat Alfred zegt hoe het beleid van Ajax (en dus niet van hem) momenteel is omdat ze door schade wijs zijn geworden met oa Brobbey is het opeens weer naief en zijn schuld. Hansen kan doen wat hij goed acht maar dat moet Ajax toch ook doen en plantagehoudervibes, doe normaal man.
De club is leidend, niet de speler. Tja, ik vind dat oud denken en doen alsof de speler god op z'n blote knietjes mag bedanken voor het feit dat ie onder contract staat. En in geval Brobbey vond ik ook dat Ajax niets te verwijten was.

"Wij vinden dat hij moet"
  woensdag 7 december 2022 @ 12:09:44 #134
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_206980498
Het is al 0-1 _O- .
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_206980510
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:06 schreef manny het volgende:

[..]
Je krijgt natuurlijk nog wel je opleidingsvergoeding...
pi_206980531
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:09 schreef Houniet het volgende:
Het is al 0-1 _O- .
Lekker belangrijk met een sterk gehavend Ajax met voornamelijk jong spelers.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 7 december 2022 @ 12:14:52 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206980545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:03 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
De club is leidend, niet de speler. Tja, ik vind dat oud denken en doen alsof de speler god op z'n blote knietjes mag bedanken voor het feit dat ie onder contract staat. En in geval Brobbey vond ik ook dat Ajax niets te verwijten was.

"Wij vinden dat hij moet"
Oud denken, wat is dat? Natuurlijk is de club leidend, verder trek je conclusies die je niet kan trekken want je weet niet wat de salariseisen van Hansen zijn.
Er staan wel wat meer talenten onder contract dan Hansen, dus je moet wel een bepaalde lijn aanhouden qua salaris etc.
  woensdag 7 december 2022 @ 12:18:19 #138
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_206980572
Voorlopig heeft meneer Hansen nog niets laten zien.
pi_206980820
Waar kijken jullie de westrijd? laat maar Ajax.nl
pi_206981129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
Oud denken, wat is dat? Natuurlijk is de club leidend, verder trek je conclusies die je niet kan trekken want je weet niet wat de salariseisen van Hansen zijn.
Er staan wel wat meer talenten onder contract dan Hansen, dus je moet wel een bepaalde lijn aanhouden qua salaris etc.
Oud denken is alleen vanuit de club redeneren. Daarbij: c'est le ton qu'il fait la musique. Je kunt het ook gewoon normaal verwoorden. "We zijn er met Sontje nog niet uit voor wat betreft zijn contractverlenging. Daar doen we op dit moment alles aan. In lijn met ons beleid stellen we hem tot we overeenstemming hebben bereikt niet op." Zelfde boodschap, maar op een veel gelijkwaardiger manier. Spelers zijn geen middelen, maar mensen.
pi_206981149
Schreuder kan zelfs al geen oefenwedstrijdjes meer winnen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:07:31 #142
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_206981162
0-2 _O- !
pi_206981167
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:07 schreef Houniet het volgende:
0-2 _O- !
0-3
  woensdag 7 december 2022 @ 13:07:58 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206981168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:04 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Oud denken is alleen vanuit de club redeneren. Daarbij: c'est le ton qu'il fait la musique. Je kunt het ook gewoon normaal verwoorden. "We zijn er met Sontje nog niet uit voor wat betreft zijn contractverlenging. Daar doen we op dit moment alles aan. In lijn met ons beleid stellen we hem tot we overeenstemming hebben bereikt niet op." Zelfde boodschap, maar op een veel gelijkwaardiger manier. Spelers zijn geen middelen, maar mensen.
Je zoekt spijkers op laag water, prima dat je Schreuder een eikel vindt, ik ben zelf ook nog niet overtuigd maar dit is gewoon zoeken naar iets wat je niet zint en dan vind je altijd wel wat.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:08:58 #145
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_206981183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
0-3
:') ..
pi_206981205
Je voelt aan alles dat we de 2e seizoenshelft gaan verneuken als Schreuder aanblijft. Alleen het bestuur ziet het nog niet of wil het niet zien om één of andere reden.
pi_206981280
En dan scoren ze ineens 2 keer in korte tijd. Zijn ze eindelijk wakker?
  woensdag 7 december 2022 @ 13:19:12 #148
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_206981308
Ik keek de eerste helft een stuk. Regeer die in een soort Klaassen rol speelde en veel te vaak aan de bal kwam in de 16 van tegenstander. Heb em maar weer afgezet..
pi_206981333
Die opstelling is nog best redelijk, pijnlijk om 0-3 achter te komen tegen Volendam.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:23:19 #150
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_206981358
#schreuderdoordeshredder
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')