abonnement Unibet Coolblue
pi_206782177
Hij zat op een project wat nu op zn einde loopt. geen ruimte voor andere functie. Werknemer het gevoel geven dat hij niet door kan groeien, werknemer pakt zijn biezen. Win-win, hij werd toch te duur.

Well played.

(maar ik begrijp dat TS daar praktisch mee in zn maag zit)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206785574
Ik snap je gevoel wel: goede collega's wil je graag houden. Maar ik denk dat je hier het belang van het bedrijf van het belang van de werknemer moet scheiden. Is het in het belang van het bedrijf om nieuwe mogelijkheden te creëren voor mensen als hij? Misschien moet je accepteren dat het bedrijf nu eenmaal betrekkelijk kort interessant is voor mensen als hij en zulke mensen altijd op den duur zullen uitvliegen. Zorg dan liever dat je een geweldige springplank bent voor jonge talenten zodat je goede vervangers krijgt.

Iemand anders zei het al: waarom vraag je hem niet gewoon wat z'n ambities zijn? Misschien is hij allang blij met een prima salaris, fijne collega's en baanzekerheid. En zo niet, dan zou ik het fantastisch vinden als je niet alleen aan je eigen belang denkt, maar je collega kunt steunen in een overstap naar ander werk. Dat zal ook bijdragen aan de reputatie van het bedrijf als springplank. Voer zo'n gesprek overigens vooral niet via mail, zoals eerder werd geopperd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206785982
Kun je hem niet eerst de rechterhand maken van de manager die pas over twee jaar wilt wijken naar een andere functie? Daar vind ik overigens ook wat van te zeggen, in hoeverre kan die manager dat beslissen
  woensdag 23 november 2022 @ 13:05:04 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206788863
Als je hem echt wil behouden kun je ook een nieuw baantje voor hem optuigen natuurlijk.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:44:02 #55
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_206789301
Een technische afdeling aansturen is prima mogelijk ook al ben je er zelf niet mee bekend. Kwestie van de juiste technische persoon op de afdeling benaderen en die de verantwoordelijkheid geven voor de technische kant terwijl die gast waar jij verliefd op bent het managen van de mensen op zich neemt, en het aflopen van zinloze meetings.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_206789445
In de corporate wereld worden voor deze mensen functies bedacht en de oude opgeheven met bijbehorende salarisstijgingen can ca 20%.
Elke 2 jaar gebeurt dit voor deze mensen met tussentijdse salarisverhogingen die hoger liggen dan voor het voetvolk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206793761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 18:17 schreef marcb1974 het volgende:
Ruimte zat voor hem om door te groeien. Hij moet lekker naar een andere werkgever vertrekken.
AMEN.
pi_206793915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:15 schreef ISVV het volgende:

[..]
Goeien comeback van een matige troll. Ik wilde je een 3/10 geven maar verhoog het naar een 4.5. Kudos!

Zonder gekheid: als die jongen wil vertrekken geef ik 'm groot gelijk. Maar als er nog een kans is wil ik hem benutten. Het moet voor beide kanten goed voelen. En hij piept nog niet hè, maar ik gok dat het een kwestie vam tijd is.
Het punt is dat hij niet perse hoeft te piepen.

Misschien houdt hij alles onder de radar en is hij al bezig met het zoeken van een nieuwe baan. Wat je het beste kan doen is met hem in gesprek gaan, en dan buiten de jaarlijkse gesprekken om. En dan eerlijk het gesprek ingaan. Maar dan wel iets bieden. Ik ken genoeg mensen die niets zeiden, maar de volgende dag zeiden doei! terwijl dat wel belangrijke mensen zijn in het bedrijf. Dus even poolsen bij hem kan geen kwaad.
  woensdag 23 november 2022 @ 19:10:07 #59
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206794117
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 18:55 schreef black-soldier het volgende:
Ik ken genoeg mensen die niets zeiden, maar de volgende dag zeiden doei
De gemiddelde werkgever is van mening dat schouderklopjes genoeg zijn om iemand te behouden. Het feit dat een nieuwe zoeken, selecteren, aannemen en inwerken, en het verlies aan kennis, vele malen duurder is dan de huidige een fooitje erbij te geven is in de NL arbeidsmarkt een onbekend iets. Als je dan meer salaris vraagt wordt je voor gek verklaard. Het alom bekende 'we vinden dat je marktconform zit'.

Naast dat die nieuwe vanaf het begin al meer salaris kost afhankelijk van de markt.
Dum de dum
pi_206795803
Meestal gaat zo iemand vanzelf weer weg en komt er een vervanger die net of net niet goed genoeg is voor de functie. Dat is hoe de meeste ondernemingen het aanpakken.
.
  woensdag 23 november 2022 @ 23:13:18 #61
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206798267
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
In de corporate wereld worden voor deze mensen functies bedacht en de oude opgeheven met bijbehorende salarisstijgingen can ca 20%.
Elke 2 jaar gebeurt dit voor deze mensen met tussentijdse salarisverhogingen die hoger liggen dan voor het voetvolk.
Super cool die corporate wereld. Veel bla bla, interessant doenerij.
Voetvolk :')

Misschien krijgt TS dat ook wel voor elkaar.
pi_206825135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:10 schreef Fe2O3 het volgende:
De gemiddelde werkgever is van mening dat schouderklopjes genoeg zijn om iemand te behouden. Het feit dat een nieuwe zoeken, selecteren, aannemen en inwerken, en het verlies aan kennis, vele malen duurder is dan de huidige een fooitje erbij te geven is in de NL arbeidsmarkt een onbekend iets. Als je dan meer salaris vraagt wordt je voor gek verklaard. Het alom bekende 'we vinden dat je marktconform zit'.

Ben ik het helemaal met je eens. Werkgevers halen allerlei trucs uit om maar een worstje voor te houden: ze geven je niets extra's in termen van bonus of salarisverhoging, maar dat kan je wel krijgen als je het komende half jaar net zo goed je best doet en op deze voet (of beter) verder gaat. Of dat je geen extra salaris krijgt, maar ze wel super tevreden over je zijn en je stappen maakt.

Werkgevers proberen het minimale te doen om je weer een tijdje tevreden te houden en je niet gaat piepen. Maar daar balanceren ze wel altijd op een dunne lijn. Een werknemer die dat inziet zoekt zijn of haar heil ergens anders, en helemaal terecht. Je wordt zodoende aan het lijntje gehouden. Net genoeg geven zodat je weer even stil bent.
  zaterdag 26 november 2022 @ 02:13:56 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206825335
Misschien vindt die gozer het wel prima? Ik heb ook al bijna 10 jaar dezelfde rol. Als je je werk leuk vindt en er naar beloond wordt, waarom doorgroeien / overstappen?
  zaterdag 26 november 2022 @ 02:23:08 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206825347
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:30 schreef Fer het volgende:
Meestal gaat zo iemand vanzelf weer weg en komt er een vervanger die net of net niet goed genoeg is voor de functie. Dat is hoe de meeste ondernemingen het aanpakken.
En dat is waar je je als organisatie in kunt onderscheiden. Klanten vinden het fijn als ze bekende personen spreken met kennis van zaken. Of het nu de binnendient, monteur of sales is. Herkenbaarheid doet een hoop.
pi_206825591
Wat verdiend die persoon +- met wo scholing enzo? Hoeft niet op de euro precies hoor, ben gewoon benieuwd :)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')