In het geval van een frontale botsing. Als er een achterop rijdt zit je vooruit veel veiliger. Tja. Denk uiteindelijk niet dat het zo'n veelvoorkomend probleem is dat het een doorslaggevend argument zou zijn.quote:Op donderdag 24 november 2022 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
net wat je de juiste richting noemt. In geval van een botsing zit je achteruit rijdend veel veiliger.
Dus wat moet de vervoerder straks gaan aanbieden?quote:Op donderdag 24 november 2022 09:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat de oplossing zit in niet specifieke stoelnummers reserveren maar "vensterplaats vooruit"/"gangplaats achteruit" ofzo.
Vliegen vanaf Eindhoven voor een scheet en drie knikkersquote:Op donderdag 24 november 2022 09:50 schreef Helly het volgende:
Treinkenners,
Ik wil over een half jaar naar Katowice maar zie dat ik bij DB pas 2 maanden vooraf een ticket kan kopen. Op de website van de Poolse spoorwegen lijk ik helemaal geen startstation buiten Polen te kunnen kiezen bij buy ticket? Is het nu handig om nu al een ticket tot Frankfurt Oder te kopen met sparpreis of zijn er betere/slimmere manieren?
Tja, of je houdt het gewoon bij stilte en niet stilte en je schaft 1e klas af.quote:Op donderdag 24 november 2022 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus wat moet de vervoerder straks gaan aanbieden?
vensterplaats vooruit stilte 1e klas
vensterplaats vooruit stilte 2e klas
vensterplaats vooruit rust 1e klas
vensterplaats vooruit rust 2e klas
vensterplaats vooruit gezellig 1e klas
vensterplaats vooruit gezellig 2e klas
vensterplaats achteruit stilte 1e klas
vensterplaats achteruit stilte 2e klas
vensterplaats achteruit rust 1e klas
vensterplaats achteruit rust 2e klas
vensterplaats achteruit gezellig 1e klas
vensterplaats achteruit gezellig 2e klas
gangplaats vooruit stilte 1e klas
gangplaats vooruit stilte 2e klas
gangplaats vooruit rust 1e klas
gangplaats vooruit rust 2e klas
gangplaats vooruit gezellig 1e klas
gangplaats vooruit gezellig 2e klas
gangplaats achteruit stilte 1e klas
gangplaats achteruit stilte 2e klas
gangplaats achteruit rust 1e klas
gangplaats achteruit rust 2e klas
gangplaats achteruit gezellig 1e klas
gangplaats achteruit gezellig 2e klas
En een reserveringssysteem voor alles. Gelukkig is het roken afgeschaft.
En dan dit via NS.nl en niet via DB of NSinternationalquote:Op donderdag 24 november 2022 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus wat moet de vervoerder straks gaan aanbieden?
vensterplaats vooruit stilte 1e klas
vensterplaats vooruit stilte 2e klas
vensterplaats vooruit rust 1e klas
vensterplaats vooruit rust 2e klas
vensterplaats vooruit gezellig 1e klas
vensterplaats vooruit gezellig 2e klas
vensterplaats achteruit stilte 1e klas
vensterplaats achteruit stilte 2e klas
vensterplaats achteruit rust 1e klas
vensterplaats achteruit rust 2e klas
vensterplaats achteruit gezellig 1e klas
vensterplaats achteruit gezellig 2e klas
gangplaats vooruit stilte 1e klas
gangplaats vooruit stilte 2e klas
gangplaats vooruit rust 1e klas
gangplaats vooruit rust 2e klas
gangplaats vooruit gezellig 1e klas
gangplaats vooruit gezellig 2e klas
gangplaats achteruit stilte 1e klas
gangplaats achteruit stilte 2e klas
gangplaats achteruit rust 1e klas
gangplaats achteruit rust 2e klas
gangplaats achteruit gezellig 1e klas
gangplaats achteruit gezellig 2e klas
En een reserveringssysteem voor alles. Gelukkig is het roken afgeschaft.
Waarom de Eerste Klas afschaffen?quote:Op donderdag 24 november 2022 09:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tja, of je houdt het gewoon bij stilte en niet stilte en je schaft 1e klas af.
ja waar moet je dan nog sudokuën?quote:Op donderdag 24 november 2022 10:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom de Eerste Klas afschaffen?
Sowieso weer eens een conducteur door de trein laten gaan om dat plebs uit de 1e klas te trappen.quote:Op donderdag 24 november 2022 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Beter wat handhaving introduceren in de stiltecoupés.
Omdat het inefficiënt gebruik van ruimte is.quote:Op donderdag 24 november 2022 10:14 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom de Eerste Klas afschaffen?
Eerste Klas is heerlijk: meer beenruimte, rustiger en comfortabelere stoelen.quote:Op donderdag 24 november 2022 10:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het inefficiënt gebruik van ruimte is.
Tja, ik zou het wel weten jaquote:Op donderdag 24 november 2022 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vliegen vanaf Eindhoven voor een scheet en drie knikkers
Ooh, dan zet je toch vijf stoelen naast elkaar in de 2e klasquote:Op donderdag 24 november 2022 10:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het inefficiënt gebruik van ruimte is.
Het viel me vorige week op hoeveel beenruimte DDZ en VIRMZ hebben in tweede klas. Kon gewoon bijna een hele cirkel draaien met m'n benen.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Eerste Klas is heerlijk: meer beenruimte, rustiger en comfortabelere stoelen.
Ik ben niet tegen 5 stoelen naast elkaar hoor.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooh, dan zet je toch vijf stoelen naast elkaar in de 2e klas![]()
Iets als een VIRM moet je niet langer dan een uur inzetten vind ik.
Of ik los dat gebrek aan comfort op door met de auto te gaan, of ik betaal voor meer comfort in de trein.
Kan altijd nog slechter, als ik 40u zou gaan werken zou ik alle weken 5 dagen moeten werken en meestal op rij omdat ik weekenden vaak alleen in de zomerperiode draai. Beschikbaar rooster, geen vaste VTA en geen voor mij toegankelijk alternatief als ik alleen laat wil draaien. Ja ze zijn er wel achter hierquote:Op donderdag 24 november 2022 08:22 schreef MTL het volgende:
[..]
Die heeft dan ook slechte roostermakers, zeg![]()
Als ik 40 uur per week zou gaan werken, zou ik hooguit van 2x keren 5 dagen achter elkaar werken naar 4x 5 dagen achter elkaar moeten werken in een 12 weeks rooster. De rest is allemaal tussen de 2 en 4 dagen werken voor ik weer een dagje vrij ben. Maar zelfs aan die 4x 5 dagen ga ik niet beginnen. Vind het wel prima zo
Met die zeugen en obesitas van tegenwoordig doe maar geen 5quote:Op donderdag 24 november 2022 12:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen 5 stoelen naast elkaar hoor.
Met een normaal postuur en 2m lengte is het met de steek van de stoelen is het ook lastig denk ik.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Met die zeugen en obesitas van tegenwoordig doe maar geen 5
Je bent een millennial of je bent het niet natuurlijkquote:Op donderdag 24 november 2022 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Jeetje je zou eens vijf dagen achter elkaar moeten werkenDAT KAN NIET HOOR
Het is maar hoe je het leest: volgens mij bedoelt hij dat er 3x 7 dagen achtereen en 1x 6 dagen achtereen gewerkt moet worden. De rest van het rooster zal uit minder dagen achter elkaar werken bestaan.quote:Op donderdag 24 november 2022 06:35 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]27 dagen werken in 70 dagen
Het lijkt erop dat de kaartverkoop voor de nieuwe dienstregeling helemaal nog niet gestart is voor Berlijn -> Polen. Ik probeer het via https://www.intercity.pl/en/quote:Op donderdag 24 november 2022 09:50 schreef Helly het volgende:
Treinkenners,
Ik wil over een half jaar naar Katowice maar zie dat ik bij DB pas 2 maanden vooraf een ticket kan kopen. Op de website van de Poolse spoorwegen lijk ik helemaal geen startstation buiten Polen te kunnen kiezen bij buy ticket? Is het nu handig om nu al een ticket tot Frankfurt Oder te kopen met sparpreis of zijn er betere/slimmere manieren?
Correct. Maar de roostermakers hebben hem dan wel genaaid. Meestal wordt er een rustdag tussen gezet, maar hij heeft in die weken dan blijkbaar alleen z'n WTV dagen ingeroosterd. Het zal ongetwijfeld mogen, maar mooi is het niet, zeker omdat ze weten dat de mensen komend jaar hun WTV mogen verkopen (of over gaan naar de 40-urige werkweek waarbij ook de WTV vervalt) en er zijn altijd wel mensen die dat doen.quote:Op donderdag 24 november 2022 15:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het leest: volgens mij bedoelt hij dat er 3x 7 dagen achtereen en 1x 6 dagen achtereen gewerkt moet worden. De rest van het rooster zal uit minder dagen achter elkaar werken bestaan.
Reinste opruiing dusquote:Op donderdag 24 november 2022 15:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het leest: volgens mij bedoelt hij dat er 3x 7 dagen achtereen en 1x 6 dagen achtereen gewerkt moet worden. De rest van het rooster zal uit minder dagen achter elkaar werken bestaan.
Valt me wel tegen trouwens: ik dacht dat het bij NS altijd zo goed geregeld was qua arbeidsvoorwaarden, maar zelfs bij ons (regionale vervoerder, bus maar bij trein net zo dacht ik) werken we nooit meer dan 5 dagen achter elkaar volgens rooster.
daar is bij ons op standplaats ook voor gewaarschuwd indien je in een rooster met lange weekenden zit. Dat is een keuze van die mensen zelf maar dat levert wel problemen op wanneer je CO en/of WTV gaat verkopen.quote:Op donderdag 24 november 2022 08:22 schreef MTL het volgende:
[..]
Die heeft dan ook slechte roostermakers, zeg![]()
Als ik 40 uur per week zou gaan werken, zou ik hooguit van 2x keren 5 dagen achter elkaar werken naar 4x 5 dagen achter elkaar moeten werken in een 12 weeks rooster. De rest is allemaal tussen de 2 en 4 dagen werken voor ik weer een dagje vrij ben. Maar zelfs aan die 4x 5 dagen ga ik niet beginnen. Vind het wel prima zo
Die staan bij mij in de woonkamer dus; lijkt me wel praktisch?quote:Op vrijdag 25 november 2022 07:25 schreef b2py het volgende:
Zou jij willen dat iedere voorbijganger naar jou op je werkplek zijn hand opstak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |