abonnement Unibet Coolblue
pi_206784411
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Percentages kunnen nogal eens verschillen, vooral op basis van onderpand.

Ben nou gewoon eerlijk, jij weet het net zo min als ik.
Ik weet dat meerdere bronnen die 1,2 miljard noemen als rente over de 13 miljard lening. Er is geen realistische scenario waarbij de kostenbesparing van alle ontslagen personeel in de buurt komt van die 1,2 miljard. En we gaan ook niet doen alsof het ontslaan van +60% van het personeel geen negatieve impact heeft op omzet.

Dus ja, ik weet wel zeker dat Twitter nu meer geld bloedt dan voor de overname van Musk. En dan heb ik het niet eens over het significante verlies van advertentieomzet waar Musk het over had, en het feit dat hij iedereen die hij heeft ontslagen nog 3 maanden moet doorbetalen.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 november 2022 @ 00:06:13 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206784541
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Tesla was dan ook wel extreem overgewaardeerd en de hele markt is omlaag. Zelfs nu het $530 miljard waard is het nog steeds meer dan Toyota, VW, Mercedes-Benz, BMW, GM en Ford gecombineerd. Hooguit gaat Tesla naar een wat normalere waardering.
Maar de markt is niet zo hard onderuit gegaan als Tesla. En de banken die aandelen als onderpand hebben voor hun lening kunnen wel eens om meer gaan vragen. Een domino-effect is mogelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206784547
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:36 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Ik weet dat meerdere bronnen die 1,2 miljard noemen als rente over de 13 miljard lening. Er is geen realistische scenario waarbij de kostenbesparing van alle ontslagen personeel in de buurt komt van die 1,2 miljard. En we gaan ook niet doen alsof het ontslaan van +60% van het personeel geen negatieve impact heeft op omzet.

Dus ja, ik weet wel zeker dat Twitter nu meer geld bloedt dan voor de overname van Musk. En dan heb ik het niet eens over het significante verlies van advertentieomzet waar Musk het over had, en het feit dat hij iedereen die hij heeft ontslagen nog 3 maanden moet doorbetalen.
Oke @IndoorKite Twitter is kapotgemaakt door Musk. Waarom haat je Musk zo? De antipathie druipt er constant af, in elk bericht dat je post.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206784552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:36 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Ik weet dat meerdere bronnen die 1,2 miljard noemen als rente over de 13 miljard lening. Er is geen realistische scenario waarbij de kostenbesparing van alle ontslagen personeel in de buurt komt van die 1,2 miljard. En we gaan ook niet doen alsof het ontslaan van +60% van het personeel geen negatieve impact heeft op omzet.

Dus ja, ik weet wel zeker dat Twitter nu meer geld bloedt dan voor de overname van Musk. En dan heb ik het niet eens over het significante verlies van advertentieomzet waar Musk het over had, en het feit dat hij iedereen die hij heeft ontslagen nog 3 maanden moet doorbetalen.
Dat meerdere bronnen het zeggen maakt het niet waar. Ik vind het zelf voor een zakelijk krediet een hoog percentage, al is dat ook wel lokaal bepaald en sowieso heb ik gelukkig nog nooit dat soort bedragen hoeven te lenen (en eerlijk is eerlijk, dat ga ik ook niet krijgen).

Dat het mindere personeel voor minder omzet gaat zorgen is allesbehalve vaststaand. Ik weet dat uit eigen ervaring.

Die tweet van Musk over omzetverlies was denk ik strategisch. Zodat de zeikerds zouden denken dat ze succesvol waren en dan kunnen ze over naar een ander slachtoffer.

Maar wat daar allemaal van zij: de grote vraag is, wat is de runway en wat is het plan.

Weet ik niet. En ik heb het idee dat jij nog nooit een bedrijf hebt geleid, dus jij zit helemaal in de dichte mist op dit vlak.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 00:22:49 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206784578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 18:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ben je nu zover geradicaliseerd dat een ander geluid dan links/progressief ongewenst is?
*proest* Ok, dat zal het wel zijn, ik neem het woord van iemand die achter mensen staat die de Big Lie propageren altijd hartstikke serieus :D

Het is een simpele vraag, wat is het kader waarin moderate het toestaan van anti-semitisme, haatzaaien en oproepen tot politiek geweld is? Leg eens uit?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206784581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar de markt is niet zo hard onderuit gegaan als Tesla. En de banken die aandelen als onderpand hebben voor hun lening kunnen wel eens om meer gaan vragen. Een domino-effect is mogelijk.
Klopt, de daling van Tesla is wat extremer. Maar de stijging van 20-21 was ook wel erg extreem (ook meer dan de markt). Tesla is in een jaar tijd -55% gegaan, VW en GM rond de -35%. Vergelijken we het met tech (sommige vinden Tesla meer tech dan automaker) dan Nvidia -50%, Amazon -48%, Meta (Facebook) - 66% ( :') ). Uiteraard een beetje cherrypicked. Maar het is geen vreemd fenomeen dat zwaar overgewaardeerde aandelen flinke vallen maken. Zoals de berichtgeving is lijkt het alsof het gestuurd wordt alsof het door Musk's Twitter escapades komt. Daar kan ik me nl niet in vinden.

  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 00:35:19 #283
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206784606
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Klopt, de daling van Tesla is wat extremer. Maar de stijging van 20-21 was ook wel erg extreem (ook meer dan de markt). Tesla is in een jaar tijd -55% gegaan, VW en GM rond de -35%. Vergelijken we het met tech (sommige vinden Tesla meer tech dan automaker) dan Nvidia -50%, Amazon -48%, Meta (Facebook) - 66% ( :') ). Uiteraard een beetje cherrypicked. Maar het is geen vreemd fenomeen dat zwaar overgewaardeerde aandelen flinke vallen maken. Zoals de berichtgeving is lijkt het alsof het gestuurd wordt alsof het door Musk's Twitter escapades komt. Daar kan ik me nl niet in vinden.

[ afbeelding ]
De redenering, en of die klopt laat ik verder in het midden, is dat de waardering van Tesla grotendeels gebaseerd is op Musk en een bepaald vertrouwen van aandeelhouders in zijn capaciteiten als CEO van Tesla en dat de situatie rond Twitter vanaf het moment dat hij het in eerste instantie wilde kopen afbreuk doet aan die CEO reputatie.

Zoals gezegd, het is een redenering waar ik verder geen oordeel over heb.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206784611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:22 schreef Tijger_m het volgende:
Het is een simpele vraag, wat is het kader waarin moderate het toestaan van anti-semitisme, haatzaaien en oproepen tot politiek geweld is? Leg eens uit?
De wet.
Ik krijg nog geld van je.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 00:39:16 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206784614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
De wet.
Welke wet? Waar heb jij het nu over? De wet is niet moderate, moderate is een politieke stroming aanduiden.

Verder, als de wet de leidraad is waarom mag Alex Jones dan niet terug? Die is nooit veroordeeld voor een misdrijf
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206784617
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De redenering, en of die klopt laat ik verder in het midden, is dat de waardering van Tesla grotendeels gebaseerd is op Musk en een bepaald vertrouwen van aandeelhouders in zijn capaciteiten als CEO van Tesla en dat de situatie rond Twitter vanaf het moment dat hij het in eerste instantie wilde kopen afbreuk doet aan die CEO reputatie.

Zoals gezegd, het is een redenering waar ik verder geen oordeel over heb.
Dat is een lastige en daar zullen de meningen ook zeker over verdeeld zijn. In twee uitersten, bij een start-up investeer je idd vooral in leiderschap, aan de andere kant zal dat bij een Coca-Cola oid minder zijn. Tesla zit daar ergens in het midden.

Het zal iig niet positief zijn dat weet ik wel zeker, maar in welke mate het negatief is? Daar heb ik ook geen oordeel over :D
pi_206784619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welke wet? Waar heb jij het nu over? De wet is niet moderate, moderate is een politieke stroming aanduiden.

Verder, als de wet de leidraad is waarom mag Alex Jones dan niet terug? Die is nooit veroordeeld voor een misdrijf
Hele goeie vraag en extreem zwak van Musk dat hij zijn eigen ervaringen omtrent de dood van zijn eerste kind aanhaalt om Alex Jones niet toe te laten.
Ik krijg nog geld van je.
  woensdag 23 november 2022 @ 00:42:38 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206784620
https://www.msn.com/en-us(...)o-resign/ar-AA14ptCo
Elon Musk fired Twitter's head of sales after she refused to sack more employees. He had previously begged her not to resign.


• Elon Musk sacked Twitter exec Robin Wheeler after she refused to fire more staff, sources said.
• Wheeler was sacked despite Musk persuading her to stay after she tried to resign, per Bloomberg.
• Some Twitter sales staff found out over the weekend and on Monday they were fired, per Platformer.
• Elon Musk fired a top Twitter executive after she refused to sack more employees in the ad sales team, according to two people familiar with the matter who spoke to Insider.
  woensdag 23 november 2022 @ 00:45:52 #289
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206784629
quote:
I just want to thank Elon Musk for returning all of those people to their rightful positions as baristas and gas station attendants.
  woensdag 23 november 2022 @ 00:51:46 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206784650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:10 schreef Rnie het volgende:

[..]
Oke @:indoorkite Twitter is kapotgemaakt door Musk. Waarom haat je Musk zo? De antipathie druipt er constant af, in elk bericht dat je post.
Tja niet iedereen kan Musk verafgoden zoals jij. Die 13 Milard lening daar is flink over bericht, zelfs als we de preciese rentekosten niet weten is zoals Inoorkite zegt op dit moment het verlies vrijwel zeker groter dan voor de overname. Of dat om te keren valt met een derde van het personeel valt te bezien. Met een goed plan kan dat vast.
Voorlopig is dat twijfelachtig want er zijn weinig aanwijzingen dat er goed doordacht beleid wordt gevoerd.
Kijk maar hoe apart dat gaat blauwe vinkjes zouden 20? zijn Steven King tweet dat het teveel is opeens wordt het minder. Vervolgens wordt dat halsoverkop uitgerold en is er veel impersonifcatie. Nu staat het weer op pauze om personifcatie tegen te gaan Jij ziet geweldig, dit is geniaal. Ik denk was slimmer geweest om dit even uit te denken en zeg een week later te lanceren zonder al deze problemen.
Of neem het teruglaten van users op de site, eerst zegt Musk hier gaan we een plan voor bedenken. Twee dagen later is er een poll Trump terug of niet. Jij ziet wauw een man van zijn woord. Ik denk raar om beloftes te maken die je niet nakomt.
Heeft verder weinig met antipathie te maken. Kritisch denken kun je leren.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 00:55:38 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206784651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:42 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hele goeie vraag en extreem zwak van Musk dat hij zijn eigen ervaringen omtrent de dood van zijn eerste kind aanhaalt om Alex Jones niet toe te laten.
En dan hebben we het nog niet over het feit dat Musk zelf stelde dat er een council aangesteld zou worden om deze gevallen te beoordelen, natuurlijk.

Kijk, allemaal leuk en aardig wat Musk roept maar de helft van de tijd is het gewoon ronduit tegenstrijdig en draait hij 180 graden binnen een paar dagen en dat is al vanaf het begin van zijn...hoe zullen we het noemen...avontuur met Twitter het geval.

Buiten dat, dit is niet nieuw, Twitter had ooit een dergelijke policy waarin het niet modereerde en het resultaat toendertijd was dat Twitter het roer moest omgooien omdat het bijna failliet ging. En dan nu dus een nieuwe poging. Tja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206784668
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:45 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
I just want to thank Elon Musk for returning all of those people to their rightful positions as baristas and gas station attendants.
Ja zulke niet grappige domme filmpjes krijgen natuurlijk ook dat soort debiele reacties. Als we die ontslagen Melissa een paar paginas terug hoorden die net als de actrice in dat youtubeje moderation team was, was dat een data scientist. In Nederland is dat een HBO of Uni opleiding en erg gewild bepaald niet het type personeel dat bij een benzinestation werkt. Maarja de wokies op een functie als zijzelf hebben is voor sommige mensen misschien een natte droom.
pi_206784670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 00:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Twee dagen later is er een poll Trump terug of niet. Jij ziet wauw een man van zijn woord.
Nee, ik zie een man die een poll eruit gooit om een honeypot te creëren om bots te localiseren. Kritisch denken kun je leren.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206784672
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 01:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja zulke niet grappige domme filmpjes krijgen natuurlijk ook dat soort debiele reacties. Als we die ontslagen Melissa een paar paginas terug hoorden die net als de actrice in dat youtubeje moderation team was, was dat een data scientist. In Nederland is dat een HBO of Uni opleiding en erg gewild bepaald niet het type personeel dat bij een benzinestation werkt. Maarja de wokies op een functie als zijzelf hebben is voor sommige mensen misschien een natte droom.
Haha _O- mooie kerel ben je @Lord-Ronddraai
Ik krijg nog geld van je.
pi_206784678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 01:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, ik zie een man die een poll eruit gooit om een honeypot te creëren om bots te localiseren. Kritisch denken kun je leren.
Precies wat ik zeg voor jou is alles wat Musk doet een meesterzet. Mij best hoor ik laat me liever niet leiden door vooroordelen..
  woensdag 23 november 2022 @ 01:10:09 #297
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206784682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 01:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, ik zie een man die een poll eruit gooit om een honeypot te creëren om bots te localiseren. Kritisch denken kun je leren.
Want iedereen die stemt in die poll is een bot ofzo? Ik denk dat Twitter wel wat betere data heeft om bots te detecteren dan dit.
pi_206784691
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 01:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Want iedereen die stemt in die poll is een bot ofzo? Ik denk dat Twitter wel wat betere data heeft om bots te detecteren dan dit.
Waar wordt dat gezegd dan? Dat iedereen die stemt een bot is? :')
Ik krijg nog geld van je.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 01:13:38 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206784692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 01:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee, ik zie een man die een poll eruit gooit om een honeypot te creëren om bots te localiseren. Kritisch denken kun je leren.
Hm, ja, en leg eens uit waarom accounts van mensen die ik persoonlijk ken ineens Trump volger zijn terwijl ze daar zelf nooit voor gekozen hebben, en dat die binnen 5 minuten na de unban van Trump volger waren? En veel moeite hebben moeten doen om dat weer ongedaan te maken? De enige bot hier lijkt van Twitter te zijn die mensen ongewild volger van Trump maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206784693
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 01:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg voor jou is alles wat Musk doet een meesterzet. Mij best hoor ik laat me liever niet leiden door vooroordelen..
Good for you
Ik krijg nog geld van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')