Sked | zondag 20 november 2022 @ 21:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 november 2022 @ 21:59 |
De winterslaap is begonnen ![]() | |
WismutVeilchen83 | zondag 20 november 2022 @ 22:07 |
Het is wel even goed ook. Lekker seizoensoverzichten kijken, jaaroverzicht lezen enzo. Dan komt in januari wel het verlangen naar weer een nieuw seizoen. Na 22 races is het wel even klaar. | |
Nattekat | zondag 20 november 2022 @ 22:10 |
Ik denk dat we qua kwaliteit niet eens in de buurt gaan komen van Ziggo en RTL wat wintercontent betreft, als het gebrek aan jaarclip en het feit dat Ember het eindejaarsinterview met Max doet een voorbode zijn. | |
Whiskers2009 | zondag 20 november 2022 @ 22:27 |
Jij hebt dan ook een ongefundeerde hekel aan Viaplay. En je hoeft niet te kijken. | |
Nattekat | zondag 20 november 2022 @ 22:28 |
Ja, dat is dus het probleem. Er is niets om te kijken omdat zo'n baggerzender het verneukt. | |
Maanvis | zondag 20 november 2022 @ 22:32 |
denk het ook niet . Mgoed, het valt me al met al nog niet eens zo heel erg tegen wat Viaplay heeft gebracht. Stephane kan nu al veel beter Engels dan Jack plooij, en Melroy en Nelson maken nog wel foutjes, maar worden ook steeds beter. En de nabeschouwing is geen kippenhok met door elkaar heen lallende lullo's maar er zit gewoon een dominatrix Amber bij die de heren in het gareel houdt. En hiermee zijn ze dus ook mooi klaar voor de toekomst want Jack en Olav zijn allebei al in de 60. | |
Maanvis | zondag 20 november 2022 @ 22:39 |
Oh en wel schattig dat Stephane in de emotie vrijdag zei "Mijn vader heeft me geleerd, als de vlag omhoog is moet je op een gegeven moment gewoon aanrijden... euhhhh vertrekken" Blijft toch een Eindhovense haha | |
tja77 | maandag 21 november 2022 @ 06:14 |
Zou wel tegen Stephane willen rijen. | |
Rianne84 | maandag 21 november 2022 @ 06:49 |
![]() ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 21 november 2022 @ 07:22 |
Mag ze daarna weer vertrekken. | |
daNpy | maandag 21 november 2022 @ 07:26 |
aanrije | |
BehoorlijkKritisch | maandag 21 november 2022 @ 07:28 |
Beide prima, als ze maar niet gaat praten. | |
Maanvis | maandag 21 november 2022 @ 08:03 |
die had ik ook hier willen delen maar durfde het niet | |
Maanvis | maandag 21 november 2022 @ 08:28 |
Stomme vraag maar ik vroeg het me al eens af; hoe wordt eigenlijk bepaald wat sector 1, 2 en 3 zijn? Tuurlijk, 1 begint en 3 eindigt op start finish, maar hoe wordt bepaald waar 2 begint en 1 eindigt? en waar 3 begint en 2 eindigt? Is dat op afstand? Aantal bochten? En door het circuit zelf, of door de FIA? | |
Black-Death | maandag 21 november 2022 @ 08:50 |
Mooi, zoals altijd! Lang seizoen gehad.. wel even klaar mee nu.. op naar maart! | |
TagForce | maandag 21 november 2022 @ 10:04 |
Ze kijken een beetje naar het type bochten en maken daar een (voor de FOM) logische verdeling in. Meestal heb je wel een begin, middenstuk, en een eind aan een rondje met verschillende soorten bochten/rechte stukken. Dus je zal meestal zien dat het zo gaat: Het eerste bochtige gedeelte is Sector 1, dan het rechte stuk achterop met inleidende en uitleidende bochten is sector 2, en dan het laatste, weer bochtigere deel, is sector 3. Wordt bepaald door de organisator van de tijdwaarneming, en dat ligt bij de FOM. Het circuit heeft daar vrij weinig over te zeggen, hooguit of de tijdlussen wel/niet op een bepaalde plek gelegd kunnen worden. | |
Maanvis | maandag 21 november 2022 @ 10:11 |
thx!!! | |
ESF1Gamer | maandag 21 november 2022 @ 10:33 |
Het einde met crypto ![]() | |
Maanvis | maandag 21 november 2022 @ 12:04 |
![]() ![]() | |
Red_85 | maandag 21 november 2022 @ 12:07 |
'SkySports should have a video of your mom's funeral with a happy new year greeting' 10+ voor creativiteit. Niet netjes, hardop gelachen. | |
Kleffe_Dop | maandag 21 november 2022 @ 12:16 |
Ach... als je hier zal zwaar aan gaat tillen. Lekker laten gaan joh. | |
Neef_Wuppie | maandag 21 november 2022 @ 12:17 |
OP mag geüpdatet worden @Sked ![]() | |
Red_85 | maandag 21 november 2022 @ 12:25 |
Max is op het moment de grootste en hij maakt de sport oersaai. Prachtig, zoals het hoort. Maar zoals met Schumacher, Vettel en Hamilton dat ook het geval was, vinden sommige mensen dat gewoon niet leuk. Daarbij is Max een pure klootzak op bepaalde momenten (wat goed is, anders kom je niet zo ver in de F1) en je krijgt dat een flink deel mensen een hekel aan je hebben. Prima toch? Alleen maar een getuige dat het goed gaat op het moment ![]() | |
TjjWester | maandag 21 november 2022 @ 13:31 |
Ik vroeg me af wat heb je eigenlijk nodig om teambaas te worden?? heb je een licentie nodig zoals in vele andere sporten. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 november 2022 @ 13:31 |
Geld. | |
Tarado | maandag 21 november 2022 @ 13:38 |
Blijft grappig hoe blind fans kunnen zijn, ik ga er vanuit dat Perez wat verstandiger is anders zal hij z'n contract niet uitzitten. | |
Starflyer | maandag 21 november 2022 @ 14:10 |
Dat is voor de eigenaar. Als teambaas heb je dat niet nodig. | |
Rianne84 | maandag 21 november 2022 @ 14:30 |
Sky telt de dagen af. | |
Black-Death | maandag 21 november 2022 @ 14:32 |
Die 31 zuigen ze dan ook uit hun duim ![]() | |
Starflyer | maandag 21 november 2022 @ 14:41 |
Is gebaseerd op de einddatum in zijn contract, 2028. | |
motorbloempje | maandag 21 november 2022 @ 16:08 |
Hij had in een interview dat gisteren op Sky werd uitgezonden gezegd dat hij alle opties openhoudt, inclusief de mogelijkheid om na het einde van z'n contract the stoppen. | |
Tokus | maandag 21 november 2022 @ 16:22 |
maar dan kan hij wel precies zijn 8e titel hebben. Iets wat hun lieveling niet heeft. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 november 2022 @ 16:26 |
Volgens Ted K. wel. | |
TearsoftheKingdom | maandag 21 november 2022 @ 16:30 |
ROBBED! | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2022 @ 19:21 |
Hamilton is wellicht de lieveling van Ted Kravitz, maar niet van Sky. En al helemaal niet van Brundle. Die zei bijv gisteren nog dat Hamilton heel goed weg kwam met het terug geven van die plek. Wat Brundle betreft had het hem 5 sec straf opgeleverd. | |
Marcoss | maandag 21 november 2022 @ 19:55 |
Er zijn best veel sporters met dat soort teksten op jongere leeftijd die dan op hun 40e nog steeds niet gestopt waren.. Al is de situatie met Max wel wat anders doordat hij al zo vroeg begon | |
beantherio | maandag 21 november 2022 @ 19:58 |
Volgens mij heeft Hamilton het in zijn jonge jaren ook wel eens geroepen. | |
#ANONIEM | maandag 21 november 2022 @ 20:35 |
Volgens mij was Horner niet rijk toen hij teambaas werd van RedBull. | |
Nattekat | maandag 21 november 2022 @ 23:07 |
Dat bruggetje naar de crash in Brazilië was echt goud ![]() | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 22 november 2022 @ 04:34 |
Mooi gemaakt wederom, de Red Bull versie:![]() | |
THEFXR | dinsdag 22 november 2022 @ 06:03 |
als hij er nu al aan denkt, stopt ie veel eerder, denk over 2 jaar is hij het zat. | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 22 november 2022 @ 07:29 |
Latifi en Tsunoda employee of the month. ![]() Checo in de kast met de rest van de oud coureurs. ![]() Gordan Ramsey en de windtunnel in de keuken. ![]() | |
daNpy | dinsdag 22 november 2022 @ 07:33 |
Het is inderdaad eerder voorgekomen dat men na het terug geven van de plek alsnog een straf krijgt voor de actie. Maar #soblessed vallen ze daar niet mee lastig. | |
Rianne84 | dinsdag 22 november 2022 @ 07:40 |
Ze halen RIC juist uit de kast ![]() Strategy: do opposite of Ferrari ![]() To do: pick max up from gas station ![]() Die awkard rode stoel met een boek sex for beginners ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 08:13 |
Er is eerder aangegeven dat men niet meer aan het team gaat vragen de plaats terug te geven. Teams moeten dat in dergelijke gevallen uit zichzelf doen. Zo niet, dan volgt er een straf. Waarschijnlijk 5 sec, zoals eerder bij Gasly. Nu werd toch weer gevraagd om de plaats terug te geven en volgde geen sanctie. Brundle vond dat Hamilton gewoon die 5 sec had moeten krijgen. Veel users hier hebben iets tegen Sky, maar ik betwijfel of ze werkelijk naar Sky kijken of napapegaaien wat ze hier lezen. Of dat ze Sky gewoon stom vinden omdat hun idool dat ook vindt. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 november 2022 @ 08:41 |
Sky heeft Engels publiek dus iets meer aandacht voor hun rijders is niet gek. Maar qua commentaar is het heel wisselend qua (lichte) bias. De Hamilton fans vloeken ook op Sky omdat er een aantal commentatoren wel eens positief doen over Verstappen. Het is eigenlijk alleen Kravitz die een paar keer (stevig) over de grens gaat dit jaar. Vorig jaar vond ik dat wel anders, toen werd echt in elke gevecht tussen Hamilton en Verstappen geroepen dat Verstappen fout zat, allen Chandhuk en Button bleven toen altijd redelijk neutraal. | |
mikieu | dinsdag 22 november 2022 @ 08:51 |
Vooral mooi door de Red Bull Catering ![]() Multi 21 X | |
Innisdemon | dinsdag 22 november 2022 @ 09:12 |
Indeed. Ik luister graag naar Brundle en Lazenby vanwege hun kennis (en Brundle's eigen ervaring) van/in de sport, maar ze zouden Lewis pijpen zodra ze de kans kregen. Het ligt er ZO verschrikkelijk dik bovenop dat je er bijna onpasselijk van wordt. | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 09:18 |
Hangt ook een beetje van de auto af, 1 zo'n Hamilton seizoen en dan vergaat je de lol wel snel. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 09:24 |
Hoezo 'indeed'? Dat is totaal niet wat-ie zegt. | |
Innisdemon | dinsdag 22 november 2022 @ 09:25 |
Met ' indeed' bedoel ik dat Button en Chandhuk redelijk neutraal zijn. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 22 november 2022 @ 09:28 |
Geen raceweek ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 09:28 |
Ook Brundle en Crofty waren neutraal, of zelfs voor Verstappen. Brundle riep tijdens de laatste race al direct dat Hamilton de plaats terug moest geven en na afloop van de race was iedereen het erover eens dat Verstappen terecht kampioen geworden was. Alleen Hill twijfelde nog even, maar was uiteindelijk ook om. | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 09:29 |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 09:30 |
Je zegt net dat ze Lewis zouden pijpen als ze de kans kregen. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 november 2022 @ 09:34 |
Ik had het over vorig jaar. Toen was er een veel duidelijkere bias. | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 09:37 |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 09:46 |
Ja, dat was me duidelijk. Mijn post ging ook over vorig jaar. | |
THEFXR | dinsdag 22 november 2022 @ 09:55 |
denk dat Vettel gestopt is door die raketten in Jeddah, die dacht dat is het mij niet waard, heb genoeg op de bank. | |
daNpy | dinsdag 22 november 2022 @ 10:20 |
Wat bedoel je met Hamilton seizoen? Een seizoen met een slaaf als team maat en een auto die met half gas 30 sec voor de rest uit rijd? Of een seizoen met een auto die nauwelijks podia haalt zolang de FIA geen regels aanpast voor jouw team? Zoals Max in 2016-2020 had? ![]() | |
Tijn | dinsdag 22 november 2022 @ 10:22 |
Toen had Max nog geen titel, wat 'm gretig maakte om door te gaan. Maar ik denk dat als Max nu in de situatie komt dat-ie jarenlang niet voor de titel kan strijden vanwege materiaal dat niet meewerkt, hij het snel zat is. Dus misschien kun je wel stellen dat hoe lang de carrière van Max duurt vooral van Red Bull afhangt. | |
daNpy | dinsdag 22 november 2022 @ 10:23 |
Ja, dat zou kunnen inderdaad. | |
Nober | dinsdag 22 november 2022 @ 10:25 |
Alonso is het hier niet mee eens. | |
Tijn | dinsdag 22 november 2022 @ 10:32 |
Nee, sowieso moet ik het nog maar zien of Verstappen er echt vroeg mee stopt, hoor. Hij zegt van wel, maar het is ook verslavend. En het is ook niet alsof-ie wat anders kan ![]() | |
Nattekat | dinsdag 22 november 2022 @ 10:35 |
![]() Ja, echt, ik merk echt aan mezelf dat ik F1-moe word. Seizoenen worden te lang. | |
Innisdemon | dinsdag 22 november 2022 @ 10:35 |
Ja, daarmee doelde ik op Brundle en Lazenby ![]() | |
Black-Death | dinsdag 22 november 2022 @ 10:35 |
Ja ik vind het ook wel even goed zo, hoe zeer ik ook fan ben van de sport. 20 races lijkt mij ideale compromis. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 10:35 |
Wellicht kan ie alsnog hersenchirurg worden. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 22 november 2022 @ 10:38 |
- De Mercedes boys met een grootlens rechtsbovenin. - Red Bull Porsche. - Contract voor Piastri. - Gekut met Max z'n DRS. - Een kookboek en een boek "Creative Accounting" naast elkaar. ![]() Ik snap alleen de Ferrari jongens bij de catering niet? Waar refereert dat aan? | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 november 2022 @ 11:02 |
Verstappen heeft ook niet gezegd dat hij dan wil stoppen met racen. Hij heeft aangegeven dat hij niet weet of hij na zijn huidige contract in de F1 wil blijven. Er is meer dan alleen de F1 waar je met een stuur in je handen zit. Ik zie hem echt nog wel serieuzer aan de slag gaan met lange afstand, of misschien besluit hij wel om in een rallywagen te stappen. Hij hoeft zich tegen die tijd in elk geval geen zorgen te maken over geld, dus als hij buschauffeur wil worden kan dat ook gewoon. | |
Starflyer | dinsdag 22 november 2022 @ 11:11 |
Endurance racen ![]() | |
Red_85 | dinsdag 22 november 2022 @ 11:22 |
Singapore additional fuel fles. Heerlijk. | |
Nattekat | dinsdag 22 november 2022 @ 11:28 |
Article 55.14 ![]() | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 11:43 |
Dit afgelopen jaar, als je 8 jaar op rij om de prijzen hebt meegedaan lijkt me dat gewoon zwaar, even los van het hoe en waarom. | |
beantherio | dinsdag 22 november 2022 @ 12:04 |
Chinese GP to be cancelled because of the country's Covid policies Het zat er al aan te komen. De race zal naar alle waarschijnlijkheid niet vervangen worden. | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 12:07 |
Het zal om geld gaan dat ze uberhaupt op de kalender stonden. | |
Nattekat | dinsdag 22 november 2022 @ 12:18 |
![]() | |
Nattekat | dinsdag 22 november 2022 @ 12:18 |
1 maand stilte aan het begin van het seizoen omdat Liberty wederom gefaald heeft om aan dit scenario te denken ![]() | |
Abdus18 | dinsdag 22 november 2022 @ 12:35 |
Gratis lunch bij Red Bull misschien? Budgetlimiet? misschien wat vergezocht ![]() | |
Abdus18 | dinsdag 22 november 2022 @ 12:37 |
Waar zou de sleepkabel achter de auto van Checo naar refereren ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 november 2022 @ 12:38 |
Zou Paul Ricard niet willen invallen? | |
Nattekat | dinsdag 22 november 2022 @ 12:38 |
Alsjeblieft niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 12:42 |
Ik heb inmiddels al meerdere voorbeelden gegeven waarbij Brundle in discussies juist een standpunt tegen Hamilton innam. Dat was bijv afgelopen race het geval en de race ervoor idem dito. Waaruit leid jij af dat Brundle zo'n enorme fan van Hamilton is? | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 12:48 |
Het zal met contracten te maken hebben anders hadden ze de stekker er al lang uitgetrokken. | |
Tarado | dinsdag 22 november 2022 @ 12:49 |
Een tijd geen Brundle gezien maar vond hem altijd wel prettig en objectief, die Lazenby wat minder prettig en wat minder objectief. | |
Starflyer | dinsdag 22 november 2022 @ 12:50 |
Green Bull ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 22 november 2022 @ 13:00 |
Twee punten De 2 punten die Ferrari in Brazilië cadeau kreeg | |
Kleffe_Dop | dinsdag 22 november 2022 @ 13:21 |
Die zeevracht kan nog wel naar Sepang, toch? ![]() Geen idee in welke conditie Sepang erbij ligt tegenwoordig, maar dromen mag. [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-11-2022 13:33:35 ] | |
Nattekat | dinsdag 22 november 2022 @ 13:36 |
Ze hadden minimaal een circuit als backup kunnen regelen. | |
Innisdemon | dinsdag 22 november 2022 @ 13:46 |
uit zijn vele reacties die het tegendeel aantonen. Ja ik weet dat dat niet 100% van de keren het geval is, maar het patroon is onmiskenbaar. | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 22 november 2022 @ 13:48 |
Voor de liefhebbers, de Mercedes en Ferrari versies:![]() ![]() | |
4-elements | dinsdag 22 november 2022 @ 13:53 |
Gelukkig gaan we nog wel naar Qatar. Prachtig land. Lekker met een biertje in de hand in je regenboogshirt naar de race kijken. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 november 2022 @ 14:02 |
Noem eens iets concreets dan? Een voorbeeld waarbij Brundle nadrukkelijk de kant van Hamilton koos? | |
exile79 | dinsdag 22 november 2022 @ 14:18 |
Hahaha, wie maakt die dingen. Tyres are gone, allemaal glimmende banden ![]() | |
Red_85 | dinsdag 22 november 2022 @ 14:19 |
Niet erg. china klote land en hoe minder van dit soort tilke dromes er op de kalender staan, hoe beter. | |
Innisdemon | dinsdag 22 november 2022 @ 14:19 |
Ze zijn erg goed idd ![]() | |
DjVero | dinsdag 22 november 2022 @ 14:23 |
Alonso is dan ook kampioen op het verkeerde moment in de verkeerde auto stappen. | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 22 november 2022 @ 14:38 |
https://www.richardparrydesign.com/ https://www.instagram.com/_richardparry_/ Zijn oplossing om de begrafenis van de queen effectiever te maken is ook hilarisch. ![]() | |
Netsplitter | dinsdag 22 november 2022 @ 14:43 |
Bose replacement headphones. ![]() | |
gbm | dinsdag 22 november 2022 @ 14:55 |
Circuit zelf vond ik eerlijk gezegd altijd wel prima hoor, ondanks Tilke ![]() | |
Rianne84 | dinsdag 22 november 2022 @ 15:13 |
Testdag is afgerond. | |
daNpy | dinsdag 22 november 2022 @ 15:14 |
Gasly WDC2023 confirmed | |
Red_85 | dinsdag 22 november 2022 @ 15:21 |
De Vries en Hamilton reden achteruit? | |
Rianne84 | dinsdag 22 november 2022 @ 15:21 |
Die Toto kussens op de bank ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 22 november 2022 @ 16:48 |
Explosieven Opruim Dienst rond de Ferrarimotor ![]() | |
exile79 | dinsdag 22 november 2022 @ 18:13 |
Én retourbak. Vol ![]() | |
Abdus18 | dinsdag 22 november 2022 @ 18:53 |
to do: monaco 2021 wheel nut removal ![]() | |
beantherio | dinsdag 22 november 2022 @ 20:14 |
Het is nog steeds in gebruik en wordt ogenschijnlijk goed onderhouden. Filmpje van een jaar geleden: | |
Red_85 | dinsdag 22 november 2022 @ 21:30 |
MotoGP rijdt er gewoon jaarlijks. Nog steeds een world class facility. F1 kan er zo op. | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2022 @ 00:11 |
https://youtube.com/shorts/kW5Xp9yNwlU Let op aan het einde | |
Knurft-Zork3 | woensdag 23 november 2022 @ 05:16 |
Vergelijking Max en Lewis over de laatste 4 seizoenen. (2019-2022)![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 23 november 2022 @ 07:55 |
Gaat aardig gelijk op | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 08:03 |
Met de juiste randvoorwaarden kom je meestal wel bij de gewenste uitkomst. | |
tja77 | woensdag 23 november 2022 @ 08:06 |
Lewis 2 seizoenen in een dominante auto, Max 1 seizoen en een seizoen om het even. Laatste 3 seizoenen bekijken zou eerlijker zijn. | |
Nieuwschierig | woensdag 23 november 2022 @ 09:33 |
Dat zegt nog niks. Lewis had veel meer concurrentie van Bottas dan Max had van Perez in hun jaar met de dominante auto En in 2020 had RB meestal de 2e auto terwijl in 2022 Mercedes begon als 4e, toen 3e en de laatste 2 races pas de 2e. Wat alleen maar weer bewijst dat het heel lastig is om coureurs te vergelijken. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 23 november 2022 @ 09:56 |
Bij die eerste gaat het al fout volgens de Britten. Bovendien vinden ze dat HAM 1 win erbij moet hebben en VER 1 minder. Ook de 2e wereldtitel komt door bedrog dus ook al die wereldtitels tellen niet mee. Zijn dit zo'n beetje de reacties onder het artikel dat dit plaatje gedeeld heeft? ![]() | |
greysbones | woensdag 23 november 2022 @ 10:05 |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 10:06 |
Goed nieuws toch? | |
greysbones | woensdag 23 november 2022 @ 10:07 |
ja weten we meteen wie er gelekt heeft ![]() | |
Red_85 | woensdag 23 november 2022 @ 10:17 |
Der koms de Monkie out of de Sliev | |
WismutVeilchen83 | woensdag 23 november 2022 @ 10:19 |
Vorig jaar werd nu in elk geval bevestigd dat door het wegsturen van Masi de FIA toegaf fout te zitten. Zou er nu ook veel verontwaardiging ontstaan? | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 10:19 |
De Formule 1 draait meer op speculatie als op brandstof. | |
greysbones | woensdag 23 november 2022 @ 10:21 |
het is iemand van Mercedes die voor de FIA gewerkt heeft ik gok van niet | |
greysbones | woensdag 23 november 2022 @ 10:21 |
dan ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 10:22 |
Speculaas ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 10:24 |
Nee dat weten we nog steeds niet. Die dame zat daar tijdelijk, op interim basis... | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 10:26 |
Dan wat? | |
DjVero | woensdag 23 november 2022 @ 10:33 |
Pff, afkicken de komende tijd, gewoon vier maandjes geen F1. ![]() | |
Nattekat | woensdag 23 november 2022 @ 10:35 |
Heerlijk | |
Evenstar | woensdag 23 november 2022 @ 10:45 |
Missie volbracht en weer door. Zij was sowieso "interim", dus heel gek is het niet natuurlijk, maar de vraag zal altijd blijven hoe het kan zijn dat het gelekt is. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 10:49 |
Komen we wellicht nooit te weten. Feit blijft dat het wel een ongelofelijk smerige streek is geweest. | |
opgebaarde | woensdag 23 november 2022 @ 10:51 |
Dit draagt (voor de kijker) niet bij aan haar geloofwaardigheid | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 10:51 |
Als ze niks doen met dat lek zijn ze hypocriet bezig. Dan is lekken voortaan toegestaan. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 10:51 |
Ja, totdat iemand anders het doet dan is het hok te klein ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 10:52 |
Dat precedent hebben ze dan zelf geschapen. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 10:54 |
Eens hoor ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 10:56 |
Ik ben zeer benieuwd naar de budgetrapporten van vorig jaar. En hoe waar de woorden gaan zijn Marko. De FIA is wel vaker hypocriet geweest, dus als er niks met dat lek gedaan wordt is dat eigenlijk geen verrassing. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 10:57 |
Ik weet niet hoe het in het verleden ging, maar sinds Mercedes 'bedreigd' wordt lijken zulke situaties veel meer voor te komen. | |
Evenstar | woensdag 23 november 2022 @ 10:59 |
Nope, dat sowieso niet. Aan de andere kant weten wij ook niet of dit niet altijd al hun plan was geweest, want zij was natuurlijk wel "interim". Als ze haar baan wel goed had gedaan was zij misschien wel gewoon aangesteld. Je weet het niet, maar helpt haar geloofwaardigheid zeker niet. Grappige is dat Ferrari nog harder schreeuwde dan Red Bull, maar nu krijgt op Twitter weer Horner en Red Bull de wind van voren ![]() | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 10:59 |
Hetzelfde. ![]() ![]() Kijk maar naar de deal met Ferrari met hun plots snelle motor. En Mercedes met hun illegale bandentest. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 11:00 |
Precies dus, hypocrisie ten top ![]() | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 11:16 |
Ik vraag me af waarom RBR hier zelf niet meer achteraan zit. Alle andere teams hebben hun best gedaan de geruchten zo groot mogelijk te maken zodat RBR al veroordeeld was door het publiek voor het onderzoek uberhaupt afgerond was. En nu hoor je niks meer over hoe andere teams aan de gegevens van RBR komen. Ze laten dat altijd maar gebeuren heb ik het idee. | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 11:17 |
Geen idee. Ik hoop dat ze hier nog steeds achter de schermen mee bezig zijn om later de FIA om uitleg te vragen, of desnoods via een rechter een antwoord te eisen. | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 11:20 |
Masi was sowieso door alle controverse onhoudbaar geworden. Of hij nu wel of niet fout zat, werd hij niet meer vertrouwd door bepaalde teams. Dat kan niet als Race Director. En hetzelfde is nu ook het geval. Alleen al door de schijn van partijdigheid is de positie van Rao niet meer te handhaven. Of ze nu wel of niet gelekt heeft. | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 11:22 |
"Bin Sulayem reageerde afgelopen weekend in Abu Dhabi nog op de beschuldigingen van partijdigheid van Rao. De FIA-president stelde dat Rao juist vond dat ze in de budgetlimietkwestie te hard was geweest voor Red Bull. Volgens Bin Sulayem was dat een teken dat ze niet op hand van Mercedes zou zijn." https://www.nu.nl/formule(...)lf-jaar-bij-fia.html Zo naief kan hij toch niet zijn? ![]() | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 11:23 |
Hij gaat haar naar buiten toe natuurlijk niet afvallen. | |
Nattekat | woensdag 23 november 2022 @ 11:25 |
RB is hier 100% zeker achteraan gegaan. Ze houden het alleen achter gesloten deuren. | |
Tarado | woensdag 23 november 2022 @ 11:27 |
Dat Mercedes als enige die extra "stay" al had in Canada pleit ook niet echt voor haar. | |
Nattekat | woensdag 23 november 2022 @ 11:30 |
Dat was ook al zo'n apart verhaal ja. Dat doe je in de tijden van budget caps niet als je niet al van tevoren weet dat het toegestaan wordt. | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 11:30 |
Sja, 100%, maar dat is jouw vermoeden? in het verleden hebben ze ook vreemde zaken laten liggen. Of het is idd achter gesloten deuren allemaal weggemoffeld opgelost. Van Skysports hoeven we waarschijnlijk geen vraag aan Horner/Marko te verwachten over het lekken dus ben ik zeer benieuwd of er nog nieuws komt. Het is allemaal heel nobel en netjes dat ze het niet via de pers/social media spelen, maar ondertussen worden Perez en Verstappen in de US compleet uitgejouwd en daar heb ik geen enkel team iets van zien zeggen. Maar oh-wee als Hamilton door zijn eigen gedrag een boe krijgt te horen, dan gaan alle teams door het stof ![]() | |
TearsoftheKingdom | woensdag 23 november 2022 @ 11:31 |
Ik vertrouw die Bin Sulayem ook zover als ik hem kan gooien. Die is alleen maar bezig met in beeld komen. | |
Tarado | woensdag 23 november 2022 @ 11:57 |
Hij is net begonnen en kreeg meteen het Masi pakketje van Todt te verwerken, vind het dus wat vroeg om hem meteen te veroordelen, ook logisch dat teams hem proberen te beinvloeden al was het gewoon niet handig om die Rao aan te nemen. | |
heywoodu | woensdag 23 november 2022 @ 12:06 |
Totaal vergeten natuurlijk, maar ik kwam net Verstappen's eerste kampioenschap in een auto tegen. Waar ene Will Buxton laatste werd en waar Verstappen ver voor Lance Stroll eindigde. Derde in het kampioenschap, achter ene Nicholas Latifi ![]() https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Florida_Winter_Series Verstappen's eerste autorace ooit werd gewonnen door Dennis van de Laar, of all places ![]() | |
4-elements | woensdag 23 november 2022 @ 14:07 |
Knurft-Zork3 | woensdag 23 november 2022 @ 14:22 |
![]() "bin verstappen and make him number 1 driver" ![]() Anyway, Verstappen blijft met nummer 1 rijden. | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 14:27 |
Lol, Ric en Perez lekker vechten voor een podium. | |
DjVero | woensdag 23 november 2022 @ 14:39 |
Tot wanneer dient Perez eigenlijk? Eind 2023? Dan snap ik de move van DaniRic wel, die hoopt natuurlijk op een zitje voor 2024. Voorlopig heeft Red Bull ook niet echt een junior die mee zou kunnen draaien in het hoofdteam. | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 14:40 |
Weer lekker tweede coureur spelen | |
DjVero | woensdag 23 november 2022 @ 14:41 |
Beter dan derde coureur spelen, me dunkt. | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 14:42 |
Dat sowieso natuurlijk. Maar hij is weggegaan omdat ie geen 2e coureur wilde zijn ![]() Ook slim van Red Bull. Als uit de simulator gaat blijken dat Ric sneller is moet Perez heel snel met zijn praatjes gaan dimmen. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 14:51 |
Wel leuk om hem terug te zien op het oude nest ![]() | |
TearsoftheKingdom | woensdag 23 november 2022 @ 14:52 |
DjVero | woensdag 23 november 2022 @ 14:56 |
Summer break, zou ik stemmen. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 23 november 2022 @ 14:57 |
5 races in. Als Checo de eerste 3 racen geen podium haalt. ![]() | |
ondeugend | woensdag 23 november 2022 @ 15:05 |
En als er nou een derde auto mag? 😉 | |
Rianne84 | woensdag 23 november 2022 @ 15:06 |
Dit ja. Maar Checo wordt WDC 2023 toch? | |
beantherio | woensdag 23 november 2022 @ 15:06 |
Verstappen is naar alle waarschijnlijkheid de best betaalde coureur in Formule 1: Formula 1’s Highest-Paid Drivers 2022: Max Verstappen Zooms Past Lewis Hamilton ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 15:12 |
Dan heb je: Max *stilte* Perez/Ricciardo ![]() | |
Donna | woensdag 23 november 2022 @ 15:13 |
Ik ga mee met dit. | |
Black-Death | woensdag 23 november 2022 @ 15:24 |
Volgens mij heeft Perez rondom Monaco 2022 voor 2 jaar bijgetekend, dus tot en met 2024. https://nos.nl/artikel/24(...)stappens-ploeggenoot | |
J.A.R.V.I.S. | woensdag 23 november 2022 @ 15:40 |
Dat zegt niet veel bij RB, als Marco het wil zit Ric gewoon in die auto. Perez moet beter gaan rijden en vooral geen grote mond hebben want die kegelt hem er zo uit en dan zit Ric in die auto. | |
Rianne84 | woensdag 23 november 2022 @ 15:44 |
Alonso ![]() | |
Black-Death | woensdag 23 november 2022 @ 15:47 |
Haha prachtig weer | |
daNpy | woensdag 23 november 2022 @ 15:55 |
Nou die rumours staan al boven je post ![]() | |
Tarado | woensdag 23 november 2022 @ 16:33 |
Ben benieuwd of ze hem in de wintertests ook laten rijden, dat voert wel de druk op. | |
Evenstar | woensdag 23 november 2022 @ 16:38 |
Denk dat hij nu ook wel door heeft dat hij geen WK gaat worden. Dan toch maar liever voor de punten strijden met een goede auto. | |
opgebaarde | woensdag 23 november 2022 @ 16:42 |
Het is veel erger, Ricciardo is niet eens derde coureur want dat is Liam Lawson. | |
Tarado | woensdag 23 november 2022 @ 17:05 |
christianhorner Geverifieerd #danielricciardo #F1 #DR3ack Bewerkt · 2 u. Vertaling weergeven Dit is van Horners' instagram, weet niet hoe ik dat netjes hier kan plaatsen. | |
Breekfast | woensdag 23 november 2022 @ 17:23 |
Wel slim van Red Bull. Ricciardo is goed voor de marketing en zo houden ze ook nog de druk op Perez om te presteren. | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 17:54 |
Dat een reserve 3de coureur genoemd wordt wil niet zeggen dat hij ook derde in lijn is. Lawson is eerste reserve. Daarna komt Ricciardo pas. Wat Horner ook zegt; Ricciardo gaat zich meer toeleggen op simulatorwerk en showruns. Lawson zal op de circuits aanwezig zijn (behalve als hij moet racen in Japan) om in te stappen wanneer nodig. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 november 2022 @ 17:59 |
Als Verstappen vecht voor de titel en Perez valt ziek weg, denk je dan dat ze kiezen voor iemand met of zonder F1 ervaring om hem te vervangen? | |
Nieuwschierig | woensdag 23 november 2022 @ 18:00 |
Als ik Horner was zou ik eerst maar eens uitzoeken welke onbetaalde rekeningen uit het verleden er nog open staan tussen RIC en VER voordat ze die samen op 1 circuit loslaten. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 november 2022 @ 18:00 |
![]() | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 18:01 |
Ik geef alleen maar aan wat Marko en Horner gezegd hebben. Lawson is de eerste reserve. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 november 2022 @ 18:12 |
Dat geloof ik best dat ze dat gezegd hebben, maar ik begrijp ook prima dat heel veel mensen twijfelen aan dat verhaal als puntje bij paaltje komt. | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 18:13 |
We shall see! | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 23 november 2022 @ 18:32 |
Ik vond het wel een verademing om dit jaar eens niet "GET IN THERE LEWIS" te horen. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 november 2022 @ 18:35 |
De enige die dat geroepen heeft is Angela waarschijnlijk. | |
Whiskers2009 | woensdag 23 november 2022 @ 19:27 |
Hij wordt feitelijk "4e coureur". Lawson is de officiële reservecoureur. Die vervangt Verstappen of Perez indien nodig. Ricciardo vooral ingezet voor promotiewerk en wat SIM- en testwerk. EDIT Spuit elf zie ik nu ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 november 2022 @ 19:29 |
Dat ding zat er blijkbaar in Azerbeidzjan al op ... | |
Tarado | woensdag 23 november 2022 @ 22:56 |
Ik begrijp best dat Ricciardo niet alle races aanwezig gaat zijn dus dan is Lawson prima bij plotselinge ziekte of iets anders in het weekend maar als ze van te voren weten dat 1 van de rijders er een weekend niet bij gaat kunnen zijn of dat Verstappen en Perez niet meer door 1 deur kunnen dan neem ik aan dat Ricciardo instapt. | |
Netsplitter | woensdag 23 november 2022 @ 22:59 |
Lawson gaat naar AT, niet als vervanger voor Max of Checo. | |
Whiskers2009 | woensdag 23 november 2022 @ 23:12 |
Nee. Lawson is de officiële reservecoureur. Ricciardo NIET. Die gaat promotiewerkdoen en wellicht ook wat sim- en testwerk. Lawson vervangt indien nodig Verstappen of Perez. Dat is NIET de taak van RIC. | |
Whiskers2009 | woensdag 23 november 2022 @ 23:13 |
Lawson gaat helemaal niet naar AT, hoe kom je erbij? | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 23:16 |
Het is eerder andersom. Lawson kan niet bij alle wedstrijden aanwezig zijn, vanwege verplichtingen in de Super Formula, en dan staat Ricciardo standby. Sowieso zijn de reservecoureurs voor beide teams en niet alleen Red Bull Racing of AlphaTauri. | |
Starflyer | woensdag 23 november 2022 @ 23:17 |
Reservecoureurs zijn voor beide teams niet de een of de ander. | |
Whiskers2009 | woensdag 23 november 2022 @ 23:24 |
https://www.gpfans.com/nl(...)-terug-bij-red-bull/ En voor er moeilijk gedaan wordt over de bron: hetzelfde is de afgelopen dagen al meermaals gezegd door Horner én Marko. En daar zijn tal van bronnen voor. | |
Kapitein_Schavuit | donderdag 24 november 2022 @ 06:22 |
Ricciardo is toch alleen maar 'derde' coureur geworden omdat hem iets in het het vooruitzicht ligt te wachten? | |
Tarado | donderdag 24 november 2022 @ 07:48 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 november 2022 @ 07:53 |
Ik vind dit te stellig voor de wereld die F1 heet. Op papier ja, maar als Verstappen in een WK strijd zit en Perez kan niet rijden, dan verwacht ik toch dat hier intern nog wel een paar gesprekken over gevoerd worden... Wil je dan een rookie zonder F1 ervaring die zich wil bewijzen, of iemand met bakken ervaring in de klasse en die ook weet wat er als tweede coureur wordt verwacht? Dan zijn beloftes en zelfs formuleringen in contracten niet meer zoveel waard. Lawson weet echt wel dat zijn toekomst als F1 racer bij Alpha Tauri zal beginnen, vermoedelijk in 2024. Die gaat echt geen ruzie maken over onder hoge druk invallen bij RB. | |
KillerBee4ever | donderdag 24 november 2022 @ 08:58 |
Ik denk dat Ricciardo ook als stok achter de deur gebruikt wordt ten opzichte van Perez, niet eens zozeer vanwege slecht presteren door Perez (ook al houdt hij Max niet bij, valt dit op zich nog best mee), maar meer vanwege wat er dit afgelopen seizoen is gebeurd: bewust crashen in Monaco, om Max van pole af te houden (nee, dit is niet 100% bewezen, maar RB weet uiteraard meer, en waar rook is is vuur...). En Perez' grote bek in de afgelopen GP's over de boardradio, wat naar mijn mening maar 1 doel had: Max in diskrediet brengen, met een hoop boze Mexicaanse fans tot gevolg (en ik geloof wel dat Perez dit heel bewust als doel had). En ja, Max heeft ook een grote bek, maar hij levert en presteert voor het team, dus die kan wel een potje of twee breken; Perez zit absoluut niet in die positie. Zie wat er met Gasly is gebeurd na zijn grote mond tegen / over Newey, die is gelijk gedegradeerd naar AT. Dit zie ik komend seizoen ook met Perez gebeuren, als hij te ver gaat (alleen in zijn geval wordt het dan echt exit F1). [ Bericht 0% gewijzigd door KillerBee4ever op 24-11-2022 09:04:19 ] | |
Tarado | donderdag 24 november 2022 @ 10:44 |
Hij heeft aardige sponsors achter zich staan dus dan wordt hij wel weer interessant voor een Haas bijvoorbeeld. | |
daNpy | donderdag 24 november 2022 @ 11:23 |
Hulk-OUT ![]() | |
Nattekat | donderdag 24 november 2022 @ 11:37 |
Wens vader gedachte | |
Starflyer | donderdag 24 november 2022 @ 12:22 |
Zoals al eerder aangehaald, is dat wat Horner en Marko gezegd hebben. Hoe dat in de praktijk gaat is echter afwachten. | |
trein2000 | donderdag 24 november 2022 @ 12:24 |
Dat is nu het verhaal ja. Maar als het er echt om gaat moet ik het nog zien hoor. | |
Nattekat | donderdag 24 november 2022 @ 12:29 |
Ik zie De Vries of Tsunoda nog eerder in die RB kruipen dan iemand die nog amper wat heeft laten zien in de F2. | |
Sinister-D- | donderdag 24 november 2022 @ 12:52 |
Was het niet Susie Wolff die derde en reserve rijder was bij Williams in 2017, om vervolgens Di Resta in die auto te zien die al 3,5 jaar geen F1 meer had gereden, toen Massa ziek werd in Hongarije. | |
Tarado | donderdag 24 november 2022 @ 14:38 |
Vraag dat maar aan Kvyat. | |
4-elements | donderdag 24 november 2022 @ 14:51 |
Lijkt mij nogal ver gezocht dit... Bovendien is het nog maar de vraag wat Ricciardo zou kunnen brengen. Heeft sinds hij bij Red Bull weg is niet veel gepresteerd - op die toevalstreffer op Monza na dan. | |
KillerBee4ever | donderdag 24 november 2022 @ 16:11 |
Voor jou lijkt het wellicht ver gezocht, maar je kunt het ook niet uitsluiten... Ik zie Ricciardo ook niet Max om de oren rijden, maar dat doet Perez ook niet ![]() | |
Zwoerd | donderdag 24 november 2022 @ 16:23 |
Bij Renault deed hij het best aardig toch? | |
Starflyer | donderdag 24 november 2022 @ 16:43 |
Wolff was imho alleen testrijder en geen reserve. En in 2017 was ze al gestopt bij Williams en ambassadeur bij Mercedes Hulkenberg stapte in 2020 in bij Aston MartinRacing Point in plaats van een van de aangewezen reserves. | |
Nieuwschierig | donderdag 24 november 2022 @ 17:38 |
Of dat Max onverwacht niet mee kan doen. Corona of weet ik wat. Dan kunnen Ricciardo en Perez rechtstreeks tegen elkaar rijden. | |
Perox | donderdag 24 november 2022 @ 19:58 |
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo ver gezocht. Perez heeft nu wel op zijn tellen te passen, als het fout gaat tussen hem en Max is het duidelijk wie het veld gaat ruimen. En RBR geeft hiermee aan daarop voorbereid te (willen) zijn. Duidelijk signaal naar #11. | |
THEFXR | donderdag 24 november 2022 @ 21:20 |
heeft de familie Sainz dit in het verleden ook al niet geprobeerd? | |
THEFXR | donderdag 24 november 2022 @ 22:18 |
Adames | donderdag 24 november 2022 @ 22:46 |
pa Sainz in de media ja, dus wel wat anders | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 25 november 2022 @ 00:15 |
Ik vind het zelfs heel aannemelijk. Want waarom zou je anders Ricciardo halen als derde coureur? | |
Tijn | vrijdag 25 november 2022 @ 01:29 |
Hij was vooral het laatste jaar bij McLaren slecht. Bij Renault/Alpine deed-ie het zo gek nog niet, hoor. | |
Dutchguy | vrijdag 25 november 2022 @ 11:06 |
Tarado | vrijdag 25 november 2022 @ 11:42 |
Zou zomaar kunnen, meen dat de rijstijl van Ricciardo dichter bij die van Verstappen zit. | |
Starflyer | vrijdag 25 november 2022 @ 12:55 |
THEFXR | vrijdag 25 november 2022 @ 13:14 |
Ralf zie RIC als invaller als Perez weer tegen valt https://www.gpblog.com/nl(...)-een-goede-kans.html | |
Tarado | vrijdag 25 november 2022 @ 13:33 |
Je kan iedere keer wel de team principal ontslaan maar dat heeft ook al jaren geen zoden aan de dijk gezet. | |
Rossdale | vrijdag 25 november 2022 @ 14:03 |
Nouja het is echt een hele slechte team manager, maar ik hoop dat ze hem terug zetten in functie tot technical manager ipv helemaal slachtofferen. Daar kwam hij veel beter uit de verf | |
shiz | vrijdag 25 november 2022 @ 14:24 |
Eigenlijk was Davide Brivio wel een gave gast geweest voor die renstal (nu van MotoGP Suzuki (houden ermee op) naar Alpine). | |
Tarado | vrijdag 25 november 2022 @ 15:56 |
Ik weet niet of hij heel slecht is, in Italie is niet alles zoals het lijkt, feit blijft dat alle teammanagers na Todt zo'n beetje hebben gefaald, dan moet je misschien eens verder kijken dan alleen onthoofden. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 25 november 2022 @ 16:28 |
Ik vind Binotto totaal niets uitstralen en hij heeft ook 0 gevoel voor de media. Zegt en doet de domste dingen met een camera in de buurt en dat is toch wel een belangrijk deel van het werk. Maar het is veel te simpel om het bij hem neer te leggen inderdaad. Het zit al zo lang zo mis bij Ferrari en dat kun je niet bij één persoon neerleggen. Het gaat namelijk al mis bij het aanstellen van Binotto, dat had nooit moeten gebeuren. Ze hebben 2 jaar opgeofferd om er dit jaar te staan. Absurd dat ze dan na een half seizoen al weer het derde team op de grid zijn en structurele problemen met de motor gewoon niet aangepakt lijken te hebben. Het wordt daar zonder grote schoonmaak echt nooit iets. | |
Tarado | vrijdag 25 november 2022 @ 16:38 |
Bij Ferrari blijf je toch dat corporate gebeuren houden en dat op de Italiaanse manier, dus Binotto is teambaas maar toch eigenlijk weer niet, daar heeft Red Bull geen last van en die wilden om die reden ook niet met Porsche in zee, bij Mercedes zit 1 van de grootaandeelhouders op de pitmuur dus zijn de lijnen ook kort. | |
Donderkonijn | vrijdag 25 november 2022 @ 18:45 |
Kom nog bij dat Binotto alleen op die positie is gekomen omdat hij Arrivabane notabene zelf op smerige wijze heeft weg gewerkt. Arrivabene was beter dan hem. | |
Starflyer | vrijdag 25 november 2022 @ 18:53 |
Bij Arrivebene was er sprake van een angstcultuur. Dat noem ik niet direct beter. | |
Tijn | vrijdag 25 november 2022 @ 19:10 |
In de praktijk is het wel lastig om iemand terug te plaatsen naar een lagere positie in de hiërarchie. Ik kan me voorstellen dat Binotto dan liever helemaal vertrekt. | |
Donderkonijn | vrijdag 25 november 2022 @ 19:23 |
Oh dat wist ik niet. Ik doelde op resultaat. | |
Tarado | vrijdag 25 november 2022 @ 20:52 |
Ik denk dat Audi hem wel wil hebben. | |
Nattekat | vrijdag 25 november 2022 @ 22:31 |
Perox | zaterdag 26 november 2022 @ 15:21 |
"ahahaha... Zilly boy!"![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 26 november 2022 @ 15:24 |
De witte bull is weer van stal gehaald + Max mocht vandaag stoeien met een NSX-GT op Motegi. Morgen een speciale Honda dag daar. | |
beantherio | zaterdag 26 november 2022 @ 17:40 |
Over 6 uur is er hier een live steam te zien: | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 november 2022 @ 12:08 |
Die hele vuilnisbak ![]() LEC: 'why is our strategy working' ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 november 2022 @ 16:03 |
Het verschil tussen Ocon en Alonso: een grote bek opzetten nadat je teamgenoot weg is. https://racingnews365.nl/(...)ine-al-het-werk-doen [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 28-11-2022 16:30:30 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 november 2022 @ 16:06 |
Beter dan hij, niet beter dan hem. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 november 2022 @ 16:16 |
Beetje backstabben, en nu twee Franse hanen in het team, jolly good ![]() | |
vipergts | maandag 28 november 2022 @ 17:24 |
De donuts zijn pas echt flauw prachtig. | |
THEFXR | maandag 28 november 2022 @ 19:01 |
tripel7 | maandag 28 november 2022 @ 19:04 |
Wat zijn z'n eigen toneelstukjes dan wel niet | |
Symphonic | maandag 28 november 2022 @ 21:07 |
Die filmpjes zijn echt geweldig ![]() ![]() | |
WEST | maandag 28 november 2022 @ 21:39 |
En daar kijk ik echt na uit. Dat kan nooit goed gaan. ![]() | |
Rianne84 | maandag 28 november 2022 @ 22:07 |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 09:40 |
De scheiding is officieel https://www.ferrari.com/e(...)ri-announcement-2022 | |
daNpy | dinsdag 29 november 2022 @ 09:51 |
Moest gniffelen. | |
tripel7 | dinsdag 29 november 2022 @ 09:56 |
Ze zouden zelf eens toegeven fout te zitten... | |
tja77 | dinsdag 29 november 2022 @ 10:14 |
Insert Steiner ![]() | |
Netsplitter | dinsdag 29 november 2022 @ 10:17 |
En nu niet weer een Italiaan aan het roer zetten, dan worden nog steeds geen WK. | |
Nattekat | dinsdag 29 november 2022 @ 10:22 |
Hahahahahahahahahahahahaha | |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 10:31 |
Het rommelt op het sportieve vlak in het Agnelli imperium (geen idee of er nog meer aan de hand is), Juventus board die opstapt, Binotto die "opstapt". | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 november 2022 @ 10:45 |
Kan het erger dan? | |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 10:52 |
Het is moeilijk om te beoordelen van de buitenkant maar ze hebben natuurlijk wel een stap gezet, ik had Binotto er dan ook niet uitgeknikkerd maar juist meer armslag gegeven om de boel naar zijn hand te zetten. Wij zien alleen de races maar er komt wel meer bij kijken, ze hebben gewoon een goed chassis gebouwd en een snelle motor waarvan ze wisten dat die op betrouwbaarheid nog niet top was. | |
Kickinalfa | dinsdag 29 november 2022 @ 10:57 |
Het is idd lastig te beoordelen hoeveel er nu wel/niet te wijten is aan Binotto. Misschien wilde hij de hele strategie afdeling wel omgooien maar krijg 0 op request, of kreeg het niet voor elkaar, of wilde hij misschien juist de afdeling intact laten om maar wat te noemen. Van buitenaf kan je alleen beoordelen dat het team wel stappen heeft gemaakt richting de top. | |
King_Merc | dinsdag 29 november 2022 @ 10:58 |
Misschien iets voor Andrea Sassetti ? ![]() | |
Breekfast | dinsdag 29 november 2022 @ 11:07 |
Ik heb nou niet echt de indruk dat Vasseur nu de redding zal zijn voor Ferrari. | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 29 november 2022 @ 11:15 |
Nee, ik zie die combinatie ook niet echt. Maar de combinatie Vasseur - Audi zie ik ook niet zo. | |
Starflyer | dinsdag 29 november 2022 @ 11:30 |
Het lijkt me sowieso geen goed idee. Dan wordt de band tussen Mercedes en Ferrari nog inniger dan dat die nu al was in hun strijd tegen RBR. Vasseur en Wolff zijn goede vrienden van elkaar en Vasseur was getuige op het huwelijk van Toto en Susie als ik het goed heb. Ik las dat hij vaker in de pitbox bij Mercedes dan Alfa Romeo te vinden was. | |
Red_85 | dinsdag 29 november 2022 @ 11:33 |
De interne politiek heeft dus gewonnen. | |
Kickinalfa | dinsdag 29 november 2022 @ 11:36 |
Audi zal straks wel iemand daar willen hebben die de zelf benoemen | |
Sked | dinsdag 29 november 2022 @ 11:41 |
Die zaken staan wel los van elkaar. | |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 12:02 |
Niet helemaal natuurlijk, geen toeval dat het sinds de dood van Marchionne weer rommelt. | |
Tijn | dinsdag 29 november 2022 @ 12:23 |
Wel apart dat er nog geen opvolger is aangewezen. | |
daNpy | dinsdag 29 november 2022 @ 12:25 |
Oepsie | |
4-elements | dinsdag 29 november 2022 @ 12:39 |
De aankondiging dat ik de nieuwe teambaas van Ferrari wordt volgt spoedig. Uiteraard vanwege mijn ruime ervaring als meestervoorspeller van Ferrari hier op FOK! in het F1 voorspel spel. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 november 2022 @ 13:13 |
Plan R? | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 november 2022 @ 13:25 |
Ferrari hoeft nog maar één ding te doen om Wereldkampioen te worden en dat is Verstappen losweken bij RBR. Dat helpt veel meer dan welke teambaas of strategie dan ook. Voor het geld hoeft hij het niet te doen maar als hij WDC kan worden bij 2 verschillende teams dan komt hij in een heel kort lijstje terecht. | |
Tijn | dinsdag 29 november 2022 @ 13:27 |
Ik denk dat Max echt 0,0 interesse heeft om in dat slangennest te stappen. | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 november 2022 @ 13:46 |
Dan heeft hij beperkte ambities. Nog 1 of 2x makkelijk kampioen worden en er dan de brui aan geven. Maargoed, ik ga er nog van uit dat hij het niet uitsluit als Ferrari in de tussentijd nog steeds geen WDC heeft. | |
Rianne84 | dinsdag 29 november 2022 @ 13:50 |
Dan moeten ze Newey, GP en eventueel Horner ook losweken. Of gewoon RBR opkopen ![]() | |
DjVero | dinsdag 29 november 2022 @ 13:57 |
Jammer, dan wordt het volgend jaar dus alleen een tweestrijd tussen Red Bull en Mercedes. | |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 14:06 |
Ik denk niet dat het zo simpel ligt, er is intern gewoon teveel politiek wat van bovenaf begint, bij RBR zijn de lijnen kort en direct, dat past veel beter in een topsport klimaat, bij Mercedes heeft Toto ook de zegen dus die kan ook snelle beslisingen nemen die bij Ferrari allemaal eerst naar "boven" moeten om goedgekeurd te worden. | |
Tijn | dinsdag 29 november 2022 @ 14:07 |
Ik denk wel dat de auto van Ferrari nog steeds snel is. Als ze het voor elkaar krijgen om ook op zondag beter te presteren, zijn ze best een kandidaat. | |
Starflyer | dinsdag 29 november 2022 @ 14:08 |
Dat hebben ze geprobeerd en is niet gelukt. | |
daNpy | dinsdag 29 november 2022 @ 14:08 |
Hij heeft al genoeg langs de kant gestaan, daar heeft ie geen Ferrari voor nodig. | |
Starflyer | dinsdag 29 november 2022 @ 14:10 |
Dat geldt voor grote beslissingen (o.a. tijdens het ontwerpen van de auto en zo), maar niet voor de beslissingen op de baan. En dat is vooral waar het dit seizoen fout ging, imho. | |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 14:15 |
Zijn veel mensen betrokken bij strategie hoor, ook in Maranello dus dat kan je niet alleen op "de baan" schuiven, dat je daar het resultaat van beslissingen ziet is wat anders. | |
Starflyer | dinsdag 29 november 2022 @ 14:31 |
True, maar dat is bij andere teams ook zo. Kan me alleen niet voorstellen dat de corporate politiek daar ook zo vertragend bij werkt. Als dat wel zo is, dan vraag ik mij ten zeerste af of Ferrari nog wel te redden is. | |
Tijn | dinsdag 29 november 2022 @ 14:40 |
Ik heb wel eens gehoord dat alle communicatie bij Ferrari intern in het Italiaans moet, en dat er daarom op allerlei momenten vertalers tussen zitten om te zorgen dat iedereen met elkaar kan praten. Ik weet niet wat daarvan waar is, maar als dat zo gaat, helpt dat natuurlijk niet bepaald om snelle en goede beslissingen te nemen. | |
Tarado | dinsdag 29 november 2022 @ 14:46 |
Ik vermoed dat er wel wat stromingen en kampen zijn en dan is het best moeilijk, die Marchionne wilde Binotto als teambaas en dat hebben ze dan nog wel uitgevoerd maar hij moest het wel doen zonder zijn steun doen vanwege dat overlijden. Ik heb zelf veel met Italianen gewerkt en nog, ook in corporate situaties (al wil ik dat uiteraard niet met Ferrari vergelijken), steun van de/een grote baas is eigenlijk ononontbeerlijk als je heilige huisjes om wil schoppen en dat is bij Ferrari gewoon noodzaak om verder vooruit te komen. | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 november 2022 @ 17:11 |
Ondanks dat Toto Wolff alles voor het zeggen heeft bij Mercedes hadden ze toch een veel mindere auto dan Ferrari. Die Ferrari is snel genoeg. Wat kinderziektes in het begin maar dat hadden alle teams. Een paar keer hebben de Leclerc en Sainz het verkloot op de baan, soms was het pech en/of Russell en voor de rest werden ze vaak door het rijden van Verstappen min of meer gedwongen om 'out of sync' te gaan met hun bandenstrategie. Wat ik maar wil zeggen is dat ze uiteindelijk maar een paar tienden per ronde nodig hebben om de andere teams te dwingen om strategische gokjes te gaan maken. | |
Tijn | dinsdag 29 november 2022 @ 17:39 |
Ja, dat van die kampen is ook wel bekend bij Ferrari. Wat ook niet helpt is dat de mensen die Leclerc steunen niet de mensen zijn die Binotto steunden. Net toevallig een video van The Race zitten kijken die dat ook benoemen: Overigens krijg ik de indruk dat Binotto daadwerkelijk is opgestapt, en niet ontslagen is. Als-ie aan de kant was gezet, hadden ze ook wel een opvolger klaarstaan. | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2022 @ 19:12 |
Hij voelde geen steun meer. Dan kun je beter de eer aan jezelf houden dan nog een tijd rommelen in een slangennest waar je aan een dood paard trekt. | |
Peterselieman | dinsdag 29 november 2022 @ 19:14 |
Ferrari heeft in de basis heel veel van de ingrediënten om het beter te doen dan afgelopen jaar, maar ze missen er nog een paar: een stukje betrouwbaarheid en een goede strategie. | |
beantherio | dinsdag 29 november 2022 @ 19:42 |
Binotto was zo slecht nog niet. Maar Ferrari heeft op meerdere plekken in de organisatie sterke karakters nodig die goed op elkaar aansluiten. Bij alle sterke teams zie een samenspel van meerdere kopstukken die iedereen bij de les houden. Bij Mercedes en RBR zie je dat maar bij Ferrari niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 29 november 2022 @ 21:22 |
Ze leren het nooit daar. Voor Schumacher 21 jaar geen coureurstitel en nu ook al weer 15 jaar niet. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 29 november 2022 @ 21:42 |
Het ontbreekt bij Ferrari ook echt aan de capaciteit om door te ontwikkelen. Ze hebben twee jaar alles op dit jaar gezet en binnen een half jaar zijn ze al weer klaar. Die starten komend seizoen gewoon als derde team op de grid en als ze dan ontwikkelen zoals dit jaar gaan ze zelfs dat nog moeilijk vasthouden. En dat heeft allemaal weinig met Binotto te maken. Ja, in de raceweekenden oogde hij niet sterk, maar het probleem zit hogerop en misschien wel gewoon doordrongen door de hele bedrijfscultuur. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 30 november 2022 @ 09:48 |
Toch denk ik dat als je over een paar jaar uitzoomd op de periode waarin we nu zitten dan snap je het toch niet meer helemaal. Ferrari komt uit 2 hele slechte jaren (in mijn optiek nog altijd deels door de FIA-straf rondom de motoren). Ze winnen dit seizoen races, met een iets betere uitvoering hadden ze mee kunnen doen om de titel. Ze hebben daarbij ook risico's genomen, deels heel bewust (motor sneller maken met het risico op betrouwbaarheidsproblemen). Dat dat risico dan optreedt is vervelend, maar mag je hem niet aanrekenen. De tactische missers vind ik persoonlijk ook zwaar overdreven. Brazilië vond ik persoonlijk de ergste, maar die in Hongarije blijf ik echt geen grote blunder vinden. Ze hadden medium/medium gedaan. Ze moesten naar soft of hard. Ik denk dat gezien de pace van Sainz in de laatste stint dat ze die race nooit gewonnen hadden. Wel was LEC hoger gefinisht dan 6e uiteraard, maar zo desastreus was dat ook weer niet. Resteert het gestuntel met pitstops. Daar hebben ze wel een onvoldoende gescoord. Maar alles bij elkaar hebben ze een goede maar risicovolle auto gebouwd waarmee ze wel 4 races hebben gewonnen en in 2 races op kop liggend zijn uitgevallen door betrouwbaarheid en 1 keer door een rijdersfout. Komende vanuit 2 hele slechte jaren. Is dat dan zo ontzettend slecht? Dat de tendens aan het einde van het seizoen omlaag ging zie ik ook, maar ook dat kan een bewuste keuze zijn. Immers, de titel was toch al verloren. Ik denk dat ze voornamelijk het 3e team werden omdat MERC koste wat kost doorontwikkelde. Of dat slim is zien we in maart in Bahrein. Ferrari kan nu wéér opnieuw beginnen en er is geen enkele garantie dat het met een volgende chef beter gaat. Pakt het slecht uit dan zullen we over 7, 8 jaar op deze jaargang terugkijken en moeilijk begrijpen waarom dit besluit genomen is.. | |
daNpy | woensdag 30 november 2022 @ 11:11 |
Een nieuwe teamchef die met dezelfde (voor ons onzichtbare) randvoorwaarden mag werken zal niet veel verder komen. | |
Nattekat | woensdag 30 november 2022 @ 11:13 |
Heb ik een strategische blunder in Brazilië gemist? | |
Netsplitter | woensdag 30 november 2022 @ 11:27 |
Toch grappig dat toen ze overstapten op Italianen als teambaas ze niks meer gewonnen hebben qua WK. Alleen het eerste jaar na exit van Todt nog constructeurskampioen, maar dat kan als winst van Todt worden opgetekend. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 30 november 2022 @ 11:58 |
LEC op inters naar buiten terwijl het droog was? | |
Nattekat | woensdag 30 november 2022 @ 12:01 |
Dus een gokje is een blunder, en Hongarije is dat niet. Duidelijk. Als je het niet erg vindt, neem ik dat niet zo heel serieus. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 30 november 2022 @ 12:19 |
Moet jij weten. Welke strategie hadden ze in Hongarije wat jou betreft moeten hanteren dan, gegeven het feit dat ze de laatste stint niet op mediums konden rijden en ze Verstappen wilden coveren, wat ook heel logisch was? | |
Nattekat | woensdag 30 november 2022 @ 12:23 |
Iemand naar buiten sturen op banden die tot dat moment voor iedereen die erop stond drama waren is gewoon dom, daar is geen enkel excuus voor. Soms is strategie ook weten wanneer je verloren hebt en de schade beperken. Brazilië was hun enige kans op pole de gok wagen. Het begon alleen net 2 minuten te laat met regenen. |