Vooropgesteld: krijgsgevangenen dienen fatsoenlijk behandeld te worden, en door hun knien schieten is nou niet heel fatsoenlijk. Maar als je niet wil dat Russische soldaten door hun knien geschoten worden dan moet je ze lekker thuis laten.quote:Op maandag 21 november 2022 12:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
Helemaal aan het begin van dit conflict was er al een filmpje uitgelekt waarbij Oekranische militairen een hoop Russische militairen die gevangen waren genomen allemaal door de knien schieten.
Maar zulke fimpljes lijken tegenover talloze Russische gevallen te staan. Gewoon beide kanten onderzoeken en blijven onderzoeken.
Dan doen wij het wel voor ze door in het Westen bevroren Russische tegoeden daarvoor aan te wenden.quote:Op maandag 21 november 2022 13:22 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland gaat helemaal geen cent betalen.
Wel als ze willen dat de sancties ooit verdwijnenquote:Op maandag 21 november 2022 13:22 schreef Discombobulate het volgende:
Dit dus. Probleem gaat niet liggen bij een volgende smeerlap als leider, maar bij het volk wat zich vernederd voelt terwijl ze zich niet verslagen voelen en ook niet dat ze expliciet schuld hebben.quote:Op maandag 21 november 2022 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duitsland was verslagen, daar zal in dit conflict -voor zover te voorzien- geen enkele sprake van zijn. We mogen blij zijn als Oekraine ze weten te ontzetten uit hun eigen land zonder dat er kernwapens worden gebruikt.
Dat hadden de duitsers na WO2 ook.quote:Op maandag 21 november 2022 13:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
maar bij het volk wat zich vernederd voelt terwijl ze zich niet verslagen voelen en ook niet dat ze expliciet schuld hebben.
Dan blijven de sancties gewoon bestaan.quote:Op maandag 21 november 2022 13:22 schreef Discombobulate het volgende:
Iran gaat ook al jaren gebukt onder sancties. Dat effect hebben ze echt niet.quote:Op maandag 21 november 2022 13:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan blijven de sancties gewoon bestaan.
Dan blijft rusland steken qua welvaart en ontwikkeling in de late sovjet unie. Prima.quote:Op maandag 21 november 2022 13:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iran gaat ook al jaren gebukt onder sancties. Dat effect hebben ze echt niet.
In Iran werkte het prima, het land werd immers aan de onderhandelingstafel tot een nucleaire deal gedwongen (dat dat uiteindelijk stuk is gelopen doordat die oranje god in al zijn onmetelijke wijsheid tot terugtrekking uit die deal besloot staat daar los van).quote:Op maandag 21 november 2022 13:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik geloof ook echt wel dat de Duitsers na WW2 schaamte hebben gehad. Die wilden ook zo snel mogelijk de oorlog vergeten lijkt me. Iedereen was toen goed zat van oorlog.quote:Op maandag 21 november 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hadden de duitsers na WO2 ook.
Oplossing was hele duitse dorpen bij tourbeurt naar concentratie kampen sturen om ze te confronteren met wat ze uitgevreten hadden.
Meegaan in hun vermeende slachtofferschap = garanderen dat ze niets leren.
Het sentiment was dus niet schaamte, het sentiment was: we zijn slachtoffer, zowel van de nazi's als van de geallieerden.quote:Op maandag 21 november 2022 13:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik geloof ook echt wel dat de Duitsers na WW2 schaamte hebben gehad.
Bewoording is een belangrijk ding tijdens en na een conflict lijkt me.quote:Op maandag 21 november 2022 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het sentiment was dus niet schaamte, het sentiment was: we zijn slachtoffer, zowel van de nazi's als van de geallieerden.
Je focust je op bewoording, maar ik denk dat we allemaal open staan voor een scenario waar we EN de rus bevolking dan verder helpen, EN garanderen dat het niet meer gebeurt.
Overigens blijft dit luchtfietsen, zolang haat dwerg in het kremlin zit. En als die het veld ruimt, zal wat er dan zit, helaas voor de imperialistische inborst van de gem. rus, door z'n knien moeten gaan.
Uiteindelijk hebben we natuurlijk terecht geen boodschap aan de rus' volksaard ego.
Is niet zwart-wit, nodeloos en tot in het oneindige vernederen hoeft idd niet, maar we dienen ook geen 'rekening' te houden met hun imperialistische grootheidswaanzin.
Staat hier nog wat boeiends? Of was je alleen even op de foto aan het fappen?quote:
Die werkten prima tegen Iran. Ze stopten mede daardoor met hun kernwapenprogramma.quote:Op maandag 21 november 2022 13:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mijn Fins is een beetje roestig, dus een vertaling zou wel mogen inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2022 14:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Staat hier nog wat boeiends? Of was je alleen even op de foto aan het fappen?
quote:Op maandag 21 november 2022 14:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mijn Fins is een beetje roestig, dus een vertaling zou wel mogen inderdaad.
quote:My portrait of the chairman of the Tampere city council was revealed today. Thanks to the talented Meeri Koutaniemi for the beautiful and artistic portrait. It was inspired by the golden and red colors of the coat of arms of Tampere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |