Niet zo dramatisch doen, meid. Niks mis met een beetje hedonisme her en der maar als levensdoel is het bagger.quote:Op zaterdag 19 november 2022 20:09 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Religie heeft allerlei stabiliserende werkingen voor zowel het individu als de maatschappij. Hedonisme heeft op lange termijn letterlijk geen enkel positief aspect.
En in de context van een Roelvink vertaalt zich het dus gewoon, opnieuw, altijd, als: ik, ik, ik, kijk naar mij(, God)!quote:„Misschien is er wel een God die mij leidt en die besloten heeft: ik laat hem nu zien dat dit er is.”
Die amigo is knettergekquote:Op zondag 20 november 2022 00:12 schreef ReplaR het volgende:
Ik krijg een deja vu met deze TS.
Begint mild, post steeds meer over islam en eindigt als een extremist, ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Dan moeten ze homofielen als priester verbieden en weg met lgbtiaquote:Op zaterdag 19 november 2022 14:19 schreef christmastsunami het volgende:
Als ze nou wat doen aan het friemelen aan kinderen, hebben gelovigen misschien gelijk.
Want religie is net een brandstof of een drug, je blijft doorgaan.
Heeft blijkbaar wat Mocro-vriendjes die er serieus mee bezig zijn. Dan is de kans toch wel groot dat hij de stap zet, om er bij te horen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 18:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die gaat zich echt niet bekeren hoor, bullshit. Hij schuurt er alleen wat tegenaan en als het dan echt ingewikkeld wordt dan stopt hij ermee.
Kempi kempi lelijk eendje van topnotchquote:Op zondag 20 november 2022 10:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heeft blijkbaar wat Mocro-vriendjes die er serieus mee bezig zijn. Dan is de kans toch wel groot dat hij de stap zet, om er bij te horen.
Hij kan het zo ingewikkeld maken als hij zelf wil. Hij kan a la Abdul-Jabber allerlei ingewikkelde dingen gaan lezen, maar hij kan er ook op de Kempie-manier in zitten.
Op die manier bekeken is Nederland ook niet “puur” seculier en speelt religie hier nog een rol, met deels christelijke normen en waarden die we hier hebben en christelijke partijen zoals SGP, CDA, CU. Landen als Saoedi-Arabië, VAE en Bahrein zijn ook welvarend en wat betreft geluk zitten deze landen tussen Frankrijk en Spanje en Italië in. Veel Europese en Aziatische landen (zoals Japan) die seculier, democratisch, welvarend zijn scoren veel slechter en zitten ver onder deze Arabische landen. Je bekijkt dus zaken wat simplistisch en zwart/wit.quote:Op zaterdag 19 november 2022 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schadelijk voor het individu zeker niet; tenzij het, zoals altijd, niet van binnen maar van buiten komt en ook geen verrijking voor het leven is maar een last.
Verder zijn de opgesomde landen en gebieden verre van 'seculier'; dat het geen de jure theocratiëen zijn neemt niet weg dat religie daar een overduidelijke en grote rol speelt in het politieke, sociale en maatschappelijke discours.
Je verdachtmaking dat secularisme een probleem zou zijn wordt gelogenstraft door het gegeven dat van alle landen ter wereld de landen met het hoogste percentage secularisme ook de gelukkigste, welvarendste, gezondste en democratische zijn.
Religie heeft geen plaats in de politiek, juist omdat het individuele aangelegenheid betreft.
Als je het “niet wil horen” waarom heb je dan op dit topic geklikt en daarbovenop ook nog eens hier gereageerd? Dave Roelvink heeft je niet gedwongen om op het topictitel te klikken. Mensen in het algemeen hebben de neiging om hun mening of ervaringen te delen, zoals jij en ik ook doen op dit forum. Wereldwijd veranderen miljoenen mensen van overtuiging, dat er een paar duizend tussen zitten die hun verhaal op sociale media platformen delen veroorzaakt bij mij geen ergernis, vind het juist interessant. Ik heb liever mensen die zich ontwikkelen en hun inzichten en ervaringen delen, dan mensen die geestelijk/spiritueel/intellectueel stagneren en constant hetzelfde riedeltje herhalen (zoals sommigen hier op het forum doen).quote:Op zaterdag 19 november 2022 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemde analyse; wat ik zeg is dat ik niet hoef te horen hoe JIJ je aan het ontwikkelen bent als ik daar geen behoefte aan heb.
Bekeerlingen hebben nogal eens de neiging hun 'omwenteling' van de daken te schreeuwen.
Serieus, Saudi-Arabie, UAE en Bahrain? Zal best dat men daar welvarend en gelukkig is. Zo lang je geen vrouw of homo bent, aangezien een bepaalde religieuze opvatting stelt dat je dan minder rechten hebt. In eerste twee genoemde gaat je kop er zelfs af (soms letterlijk) als je betrapt wordt op het seksueel genieten met iemand van hetzelfde geslacht. En isn Arabië mag men als vrouw dan eindelijk sinds een jaar auto rijden! Moeten we zeker met jaloezie naar kijken.quote:Op zondag 20 november 2022 16:04 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Op die manier bekeken is Nederland ook niet “puur” seculier en speelt religie hier nog een rol, met deels christelijke normen en waarden die we hier hebben en christelijke partijen zoals SGP, CDA, CU. Landen als Saoedi-Arabië, VAE en Bahrein zijn ook welvarend en wat betreft geluk zitten deze landen tussen Frankrijk en Spanje en Italië in. Veel Europese en Aziatische landen (zoals Japan) die seculier, democratisch, welvarend zijn scoren veel slechter en zitten ver onder deze Arabische landen. Je bekijkt dus zaken wat simplistisch en zwart/wit.
Nee hoor, zoals jij een link legt tussen ellende en religie gemengd met politiek, laat geschiedenis én heden juist vooral enorm veel ellende zien door secularisme. En zoals ik eerder zei politiek op zich is desastreus, daar heb je echt geen inmenging van religie voor nodig.
Dat is jouw mening. Een meerderheid/land kan wel vinden dat religie een plaats heeft in de politiek. Je kan net zo zeggen dat er geen plaats is voor wereldse politieke ideologieën (al die -isme’s), omdat ze voor veel ellende zorgen, niet alleen oorlogen die tot de dag van vandaag doorgaan, maar ook betreft klimaat en milieu waarmee we deze planeet aan het verwoesten zijn.
Ik word er toch mee geconfronteerd? Dan reageer ik daar op.quote:Op zondag 20 november 2022 16:07 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Als je het “niet wil horen” waarom heb je dan op dit topic geklikt en daarbovenop ook nog eens hier gereageerd? Dave Roelvink heeft je niet gedwongen om op het topictitel te klikken. Mensen in het algemeen hebben de neiging om hun mening of ervaringen te delen, zoals jij en ik ook doen op dit forum. Wereldwijd veranderen miljoenen mensen van overtuiging, dat er een paar duizend tussen zitten die hun verhaal op sociale media platformen delen veroorzaakt bij mij geen ergernis, vind het juist interessant. Ik heb liever mensen die zich ontwikkelen en hun inzichten en ervaringen delen, dan mensen die geestelijk/spiritueel/intellectueel stagneren en constant hetzelfde riedeltje herhalen (zoals sommigen hier op het forum doen).
Vind dat hij het nog best netjes gedaan heeft voor een tiener met zoveel geld. Wat eieren gooien en in een bloempot pissen op video. Big whoop.quote:Op zaterdag 19 november 2022 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net als Justin "give a kid 200 m dollars...." Bieber. Eerst alles doen wat Hij verboden heeft en dan de vermoorde onschuld uithangen.
Wat een simplistische kijk op hedonisme. Filosofisch gezien draait hedonisme echt niet louter om genot voor 'ikke ikke ikke', zonder daarbij de nadelen (voor derden) in beschouwing te nemen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 20:09 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Religie heeft allerlei stabiliserende werkingen voor zowel het individu als de maatschappij. Hedonisme heeft op lange termijn letterlijk geen enkel positief aspect.
Een dodelijke OD is echt zeldzaam. Vooral als je geld hebt voor goede drugs. Ik stel juist dat hij zich erger heeft misdragen, want hij bleef leven om nog meer te kunnen gebruiken.quote:Op zondag 20 november 2022 18:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind dat hij het nog best netjes gedaan heeft voor een tiener met zoveel geld. Wat eieren gooien en in een bloempot pissen op video. Big whoop.
Was in zijn schoenen ws al lang dood gevonden met een lading drugs in mn bloed.
Wat een onzin dit. Echt, hoe verzin je het? Waar haal je deze bullshit vandaan?quote:Op zondag 20 november 2022 16:04 schreef KerelGozer het volgende:
[..]
Op die manier bekeken is Nederland ook niet “puur” seculier en speelt religie hier nog een rol, met deels christelijke normen en waarden die we hier hebben en christelijke partijen zoals SGP, CDA, CU. Landen als Saoedi-Arabië, VAE en Bahrein zijn ook welvarend en wat betreft geluk zitten deze landen tussen Frankrijk en Spanje en Italië in. Veel Europese en Aziatische landen (zoals Japan) die seculier, democratisch, welvarend zijn scoren veel slechter en zitten ver onder deze Arabische landen. Je bekijkt dus zaken wat simplistisch en zwart/wit.
Nee hoor, zoals jij een link legt tussen ellende en religie gemengd met politiek, laat geschiedenis én heden juist vooral enorm veel ellende zien door secularisme. En zoals ik eerder zei politiek op zich is desastreus, daar heb je echt geen inmenging van religie voor nodig.
Dat is jouw mening. Een meerderheid/land kan wel vinden dat religie een plaats heeft in de politiek. Je kan net zo zeggen dat er geen plaats is voor wereldse politieke ideologieën (al die -isme’s), omdat ze voor veel ellende zorgen, niet alleen oorlogen die tot de dag van vandaag doorgaan, maar ook betreft klimaat en milieu waarmee we deze planeet aan het verwoesten zijn.
Ooow ja, het is vaak het 'alles door elkaar' wat je nekt he.quote:Op zondag 20 november 2022 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een dodelijke OD is echt zeldzaam. Vooral als je geld hebt voor goede drugs. Ik stel juist dat hij zich erger heeft misdragen, want hij bleef leven om nog meer te kunnen gebruiken.
Waarom zou het als levensdoel bagger zijn?quote:Op zondag 20 november 2022 08:43 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Niet zo dramatisch doen, meid. Niks mis met een beetje hedonisme her en der maar als levensdoel is het bagger.
Theïsme en narcisme zijn twee handen op een buik.quote:Op zondag 20 november 2022 09:02 schreef Qarrad het volgende:
Op zich helemaal prima hè, dat hij zijn geluk daarin vindt. Komt voor de maatschappij de bonus bij dat hij zich dan misschien wat minder verwerpelijk gedraagt zo zonder middelen.
Maar goed, dan lees ik dit:
[..]
En in de context van een Roelvink vertaalt zich het dus gewoon, opnieuw, altijd, als: ik, ik, ik, kijk naar mij(, God)!
Tja, geloven in een almachtige god die de mensheid, en zelfs het menselijke individu heel belangrijk vind is natuurlijk sowieso niet bescheiden of nederig.quote:Op zondag 20 november 2022 09:02 schreef Qarrad het volgende:
Op zich helemaal prima hè, dat hij zijn geluk daarin vindt. Komt voor de maatschappij de bonus bij dat hij zich dan misschien wat minder verwerpelijk gedraagt zo zonder middelen.
Maar goed, dan lees ik dit:
[..]
En in de context van een Roelvink vertaalt zich het dus gewoon, opnieuw, altijd, als: ik, ik, ik, kijk naar mij(, God)!
Geconfronteerdquote:Op zondag 20 november 2022 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik word er toch mee geconfronteerd? Dan reageer ik daar op.
Kan mij het rotten wat Dries 'rust brengt'. Ik reageer dan ook eerder op de TS, die een bijzonder doorzichtige agena aan het hanteren is.
Toch altijd fascinerend dat van al die verschillende geloven, die ene nou net de waarheid is.quote:Op zondag 20 november 2022 19:23 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Tja, geloven in een almachtige god die de mensheid, en zelfs het menselijke individu heel belangrijk vind is natuurlijk sowieso niet bescheiden of nederig.
Ik sta agnostisch tegenover het eventuele bestaan van god, maar tov de uitleg van monotheïsten kan ik niet anders dan atheïstisch zijn, ik vind het je reinste grootheidswaanzin.
Dan heb je er niet zoveel van begrepen. Het lijkt wel op elkaar. Alleen denken bv. islamieten dat struikrover Mo de laatste profeet was. Christendom is eerder ontstaan, dus struikrover Mo speelde daar logischerwijs geen rol in.quote:Op zondag 20 november 2022 23:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Toch altijd fascinerend dat van al die verschillende geloven, die ene nou net de waarheid is.
Nee, het is het junkenbestaan dat je nekt. Een combinatie van armoede, stress en een drugsverbod.quote:Op zondag 20 november 2022 19:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooow ja, het is vaak het 'alles door elkaar' wat je nekt he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |