abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207386562
quote:
3s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:44 schreef PKM het volgende:
Beste wensen allemaal en sterkte maar weer @:NicolasJoy!

Poffertje vond het vuurwerk al een paar dagen eng. Gisteravond was ook voor het raam kijken eigenlijk te spannend. Ik tilde haar toch mee naar buiten toen we ons vuurwerk zouden afsteken en dat vond ze mooi en wou ze steeds meer zien. :D
Met koptelefoon op ging het nog beter en zijn we ook nog een stukje gaan wandelen. Best stoer van haar. O+

Ze kan nou ook nephuilen trouwens. Vooral als mijn kleuter huilt natuurlijk. :D Sowieso is "ik ook" haar favoriete uitspraak.
Hier was een hoop siervuurwerk en dat werd hier wel gewaardeerd. Maar er waren ook een hoop absurde knallen bij en dat vond ie wat minder. Begrijpelijk wel natuurlijk.

Kan je al zien met zeg 2,5 jaar of je kind links of rechts is? Ik zie hier een flinke voorkeur voor links. Ook de manier hoe hij zijn stift beet heeft, het ziet er wat makkelijker uit dan dat hij dat met rechts doet.
pi_207386835
Peuter werd om 23:00 wakker met oudjaar en is toen opgebleven. Ze vond het vuurwerk wel erg spannend door de knallen dus heb haar in de draagzak mee naar buiten genomen. Dat vond ze prima en ze wilde zelfs nog een sterretje vasthouden. Wij hadden wat vuurwerk, maar bezoek van de buren heel veel. Dus we hebben zeker een uur buiten staan kijken. Kleuter en peuter waren er al snel klaar mee en lagen binnen op de bank Netflix te kijken met het buurmeisje. :D

Ik denk dat je dat wel al kan zien hoor sunshine. Bij mijn kleuter heb ik lang getwijfeld omdat ze wisselde (ik ben zelf links). Peuter lijkt nu al veel duidelijker .

Sterkte NJ, wat een jaar voor jullie.

Ik heb 2 korte nachten erop zitten en 2 kinderen die niet goed slapen. :O
De 5-jarige wordt nog altijd wakker snachts en slaapt dan bij ons verder. Maar peuter wordt inmiddels ook vaak wakker en komt er dan ook nog eens bij en die brult als het haar niet zint hoe ze ligt of per ongeluk aangeraakt wordt. :') Ons bed is best groot, maar als ze allebei ook nog eens op mijn kussen willen liggen kan ik helemaal niet meer lekker liggen. Ik wil / hoop dat ze allebei echt een groter deel van de nacht in hun eigen bed gaan slapen. Deze week vakantie dus wil het wel gaan aanpakken, maar de afgelopen 2 nachten met 5 uur slaap helpen daar niet aan mee.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:40:20 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207401659
Succes Nolita! Doorpakken is niet makkelijk en al helemaal niet als je al op je tandvlees loopt...

Sunshine: mijn kleuter heeft heel lang gewisseld en ik heb ook tijden gehad dat ik ervan overtuigd was dat ze links was, maar ze lijkt nu op school toch alles met rechts te doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2023 @ 12:08:25 #129
148247 taxibabe
pi_207403433
Hier goede kerstdagen en oud en nieuw gehad. Thomas heeft heerlijk gegeten bij opa en oma op 1e kerstdag.
De dagen erna was hij wel strontvervelend :X . Tijdens oudjaar is hij niet wakker geworden van het vuurwerk. Omdat hij het vuurwerk overdag wel superinteressant vond, wilden we hem wakker maken om samen naar het vuurwerk te kijken om 12 uur, maar we kregen hem totaal niet wakker. :')

Verder gaat hij richting zindelijk zijn. Hij heeft al 2 dagen geen luier aan. *O* Vanmorgen weigerde hij ook een luier. 'Nee, ik wil met blote kont in broek' _O-

@sunshine, Thomas wisselt ook nog met links en recht, maar met rechts houdt hij de potloden wel al goed vast. Met links niet, ik schrijf zelf met links, veel andere dingen zoals knippen doe ik rechts, dus wel nieuwsgierig wat hij gaat doen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 januari 2023 @ 12:45:21 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207404115
Hier nu enige weken dag en nacht zindelijk. Denk dat ik de luiers in huis maar ga verkopen *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207406514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:45 schreef Ynske het volgende:
Hier nu enige weken dag en nacht zindelijk. Denk dat ik de luiers in huis maar ga verkopen *O*
Gaaf! Congrats, ideaal als je op dat punt komt!
pi_207406521
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier was een hoop siervuurwerk en dat werd hier wel gewaardeerd. Maar er waren ook een hoop absurde knallen bij en dat vond ie wat minder. Begrijpelijk wel natuurlijk.

Kan je al zien met zeg 2,5 jaar of je kind links of rechts is? Ik zie hier een flinke voorkeur voor links. Ook de manier hoe hij zijn stift beet heeft, het ziet er wat makkelijker uit dan dat hij dat met rechts doet.
Wij hebben rechts heel erg gestimuleerd. :9 Toch makkelijker..

Maar dit lukte bij onze oudste aardig, die leek een voorkeur voor links te hebben ook. Maar bij de huidige peuter.. Alles links, eten, kleuren, wijzen.. We kunnen rechts aangeven wat we willen, maar zij wil álles links. Dus ik vrees dat wij het met 2jr4mnd redelijk zien. :+
pi_207406542
Wij zitten momenteel in Drenthe, Landal luxe huisje vakantie. Hadden al geboekt voor een paar weken terug, niet te annuleren, dus maar wel gegaan.. Heel blij mee! Hier kunnen we het ook rustig aan doen. :9 Peuter vindt alles helemaal geweldig. Ze is hele dagen vrolijk, brede glimlach, vrolijk kletsen (denk dat we nu 20-30% verstaan *) )

Echt genieten van deze fase. Afwachten hoe lang dit duurt, vast veel te kort, maar echt.. Ze is zo leuk! O+
Op de opvang is het eigenlijk ook al weken 'geen bijzonderheden', ideaal.

Ze blijft overigens wel onwijs veel kwijlen, ken dat niet zo van de oudste. Echt op al het beddengoed, maar ook op de bank zitten vlekken die ik er niet meer uit krijg, zo zuur dat speeksel kennelijk..
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 19:15:14 #134
382129 crew  Donna
pi_207408032
Ohh NJ klinkt heerlijk (behalve het kwijlen). De peuter hier is ook zo gezellig met praten enzo. Ze heeft nu een ontstoken (nagelriem) vingertje dus duimen maar dat het niet erger wordt. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van en mag ik ook wel kijken enzo, maar het ziet er altijd zo kwetsbaar uit als het zo enorm rood is.
Nouja, morgenochtend maar weer zien hoe het er voor staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Donna op 03-01-2023 19:20:42 ]
pi_207409553
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:15 schreef Donna het volgende:
Ohh NJ klinkt heerlijk (behalve het kwijlen). De peuter hier is ook zo gezellig met praten enzo. Ze heeft nu een ontstoken (nagelriem) vingertje dus duimen maar dat het niet erger wordt. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van en mag ik ook wel kijken enzo, maar het ziet er altijd zo kwetsbaar uit als het zo enorm rood is.
Nouja, morgenochtend maar weer zien hoe het er voor staat.
Bij zulke acties wil ik 't liefst altijd even de vinger in soda hebben ofzo, maar dat is hier nog nooit gelukt. :9 Meestal is het 10x vertellen 'pijn/au' en dan lijken ze het te vergeten. :+
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 20:49:51 #136
382129 crew  Donna
pi_207409657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Bij zulke acties wil ik 't liefst altijd even de vinger in soda hebben ofzo, maar dat is hier nog nooit gelukt. :9 Meestal is het 10x vertellen 'pijn/au' en dan lijken ze het te vergeten. :+
Ik lees her en der enge dingen over onstoken vingers of nagelriemen. Ik bel wel even voor advies morgenochtend. Haat aan zulke dingen. |:)

Soda badje niet gelukt idd. Wel goed handen gewassen enzo. Maarja. |:)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:02:58 #137
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207409944
Koert is op de een of andere manier geprogrammeerd dat ik niet eens mag kijken naar een pijntje, zelfs zo erg dat hij gewoon zegt dat het geen zeer doet.
Gewoon 'nee' zeggen, dan bestaat het niet en kan kan mamma er ook niet aan zitten :!
Wel lastig, want ik kan dus nooit weten waar hij last van heeft.
Vorig jaar van de fiets gevallen, gebruikte hij z'n hand niet meer, vel van een vingertje af... deed volgens hem geen zeer en vervolgens ging hij gewoon op z'n hand zitten om het te verstoppen :X
En een jaar later is hij precies nog zo. Ik hoop dat hij niets serieus oploopt want dat wordt een heel lastig gesprek bij de dokter :{
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:05:44 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207410012
Noëlle is nogal een nachtbraker. Heeft dus met oud en nieuw bij vrienden geen seconde geslapen tot 0:45 in de nacht :'). Hadden slaapbedje meegenomen en knuffels en de hele bende maar waren haar speentje vergeten :@. Reserve speentje van vrienden gegeven maar dat mocht niet baten. Was geen seconde echt moe dus tja. In de auto terug naar huis (we zouden daar blijven slapen maar dat hoefde dus niet door te gaan, kleine zegeningen) was ze wel in slaap gevallen en gelukkig niet echt meer wakker te krijgen ondanks het uit doen van haar jas en laarsjes, pyjama had ze al aan. Toch uitgeslapen tot net na 9 uur.

Nu wil ze niet alleen gelaten worden in haar bedje maar gaat ook niet slapen als we erbij zijn. Dat is wel lastig. Dus we gaan op een gegeven moment wel weg, dan gaat ze huilen maar op een gegeven moment gaat ze wel slapen.

Iemand nog tips hoe dit aan te pakken verder? Het werkt op zich wel maar is best sneu. Blijven tot ze slaapt kan extreem lang duren (2 uur) en dan went ze eraan. Boekjes worden gelezen, slaapliedjes worden gezongen en nadat ze in bed ligt roept ze altijd 'zitten!' en dat doen we dan ook maar het is dus nooit genoeg en ze begint te spelen als we er bij blijven. Meh. :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:26:13 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207410515
Wij hebben een duidelijk ritueel inmiddels (bij 21 maanden): pyjama aan, tanden poetsen, slaapzak aan, boekje, voeding en in bed. En dan gilt hij soms een paar minuten heel boos. Maar hij is wel moe en met mij ernaast gebeurt er niks qua slapen, dus ik ga wel. Meestal slaapt hij binnen een paar minuten. En als dat niet zo is, ga ik nog een keer terug, of twee of drie of vier keer. Soms vraagt hij dan nog om drinken, dat mag dan nog van mij. En soms is gewoon even troosten nog genoeg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:23:13 #140
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207414323
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:05 schreef jogy het volgende:
Noëlle is nogal een nachtbraker. Heeft dus met oud en nieuw bij vrienden geen seconde geslapen tot 0:45 in de nacht :'). Hadden slaapbedje meegenomen en knuffels en de hele bende maar waren haar speentje vergeten :@. Reserve speentje van vrienden gegeven maar dat mocht niet baten. Was geen seconde echt moe dus tja. In de auto terug naar huis (we zouden daar blijven slapen maar dat hoefde dus niet door te gaan, kleine zegeningen) was ze wel in slaap gevallen en gelukkig niet echt meer wakker te krijgen ondanks het uit doen van haar jas en laarsjes, pyjama had ze al aan. Toch uitgeslapen tot net na 9 uur.

Nu wil ze niet alleen gelaten worden in haar bedje maar gaat ook niet slapen als we erbij zijn. Dat is wel lastig. Dus we gaan op een gegeven moment wel weg, dan gaat ze huilen maar op een gegeven moment gaat ze wel slapen.

Iemand nog tips hoe dit aan te pakken verder? Het werkt op zich wel maar is best sneu. Blijven tot ze slaapt kan extreem lang duren (2 uur) en dan went ze eraan. Boekjes worden gelezen, slaapliedjes worden gezongen en nadat ze in bed ligt roept ze altijd 'zitten!' en dat doen we dan ook maar het is dus nooit genoeg en ze begint te spelen als we er bij blijven. Meh. :').
Wij waren ook zo lang bezig op een gegeven moment, en op een avond waren we er helemaal klaar mee. Toen hebben we welterusten gezegd en de kamer uitgegaan. Toen was het wel huilen, maar na 5 min zijn we teruggegaan, gezegd dat het bedtijd is, welterusten gezegd en dat we beneden waren/hij kon roepen als er iets was en toen weer weggegaan.
Geloof dat we 5 min later nog een keer naar boven zijn gegaan maar daarna was het wel klaar. En sindsdien eigenlijk geen probleem meer.
Nu zijn we meer dan een jaar verder (misschien wel twee) en sporadisch wordt hij nog weleens wakker, maar dan doen we ons welterustenpraatje nog een keer en dan slaapt hij gewoon verder.
Dat wisselt ongetwijfeld per kind maar op een gegeven moment houdt het wel op, duurde hier ook uren.
pi_207416418
Soms wel lastig wat je wel of niet kunt ondernemen met je peuter. Zijn nu in Drenthe op vakantie, meerdere parken/attracties e.d. aan het bekijken, maar het is momenteel nat en vies buiten, of ze is nog net even te klein voor veel dingen. Wat dat betreft is het wachten tot ze meer naar de kleuterleeftijd gaat. Maar ja, dan zit je met schooldagen. :9
pi_207416515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Soms wel lastig wat je wel of niet kunt ondernemen met je peuter. Zijn nu in Drenthe op vakantie, meerdere parken/attracties e.d. aan het bekijken, maar het is momenteel nat en vies buiten, of ze is nog net even te klein voor veel dingen. Wat dat betreft is het wachten tot ze meer naar de kleuterleeftijd gaat. Maar ja, dan zit je met schooldagen. :9
Waar in drenthe zit je?
Drentse Koe is bijvoorbeeld leuk met slecht weer.
pi_207416572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Waar in drenthe zit je?
Drentse Koe is bijvoorbeeld leuk met slecht weer.
Exloo, dus vrij veel is nog best te rijden. Zouden eigenlijk naar familie in Groningen gaan ook, maar die plannen lijken niet door te gaan door zieken helaas.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:40:28 #144
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207416714
@Tink89 en @Ceviche Dank! Beetje vergelijkbaar als wij het idd aanpakken. Ze is onlangs een tijdje ziek geweest dus extra aandacht gekregen en alles. Maar dat moeten we gewoon weer terugdraaien en ze went er dus vanzelf wel aan. Alleen als ze helemaal overstuur raakt komen we wel even langs om haar weer terug te leggen en te kalmeren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 14:49:45 #145
382129 crew  Donna
pi_207418817
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
pi_207418858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
Beterschap!
pi_207420090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Exloo, dus vrij veel is nog best te rijden. Zouden eigenlijk naar familie in Groningen gaan ook, maar die plannen lijken niet door te gaan door zieken helaas.
Kabouter land al geweest? Dat vond Bas als dreumes al echt geweldig :D en daar is ook een deel binnen/overdekt
  woensdag 4 januari 2023 @ 17:46:08 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_207420535
Ooh kabouterland O+

Ben ook als kind eens in exloo op vakantie geweest ik weet dit nog heel goed :D
disclaimer
pi_207420684
Kabouterland is dicht in de winter net als de schaapskooi en andere leuke dingen in Exloo. Verkeerde timing @NicolasJoy

Deze winter is er meer dicht dan anders. Behalve buitenactiviteiten die niet winterproof zijn, zijn er nu ook overdekte dingen die ivm stookkosten sluiten. Erg jammer.
pi_207421432
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kabouter land al geweest? Dat vond Bas als dreumes al echt geweldig :D en daar is ook een deel binnen/overdekt
Wilden we naar toe inderdaad, maar helaas gesloten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')