abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2022 @ 00:37:43 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207037487
Noëlle heeft binnen 4 dagen door gekregen wat een deken is en dat ze het er warm door krijgt als ze eronder gaat liggen. Ze sliep altijd in een slaapzak maar sinds ze door kreeg wat een rits is deed ze hem altijd af in bed. Niet heel handig in de winter :').

Ik ben lange tijd niet zo trots geweest als wanneer ik haar toen ze ging slapen zichzelf eerst even weer onder de deken positioneerde. O+

Ze gaat altijd eerst even een boekje 'lezen' en verder in bed spelen voor ze kan slapen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 11 december 2022 @ 11:28:23 #77
208890 June.
Seriously?
pi_207040035
Hier wil de peuter niet onder de deken :D Echter de slaapzak in maat 98/104 wordt wat klein..
Maar goed, dan moet hij maar vanzelf merken dat het niet fijn is zonder deken ofzo.
Shine bright like a diamond.
  zondag 11 december 2022 @ 13:22:15 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207041240
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:28 schreef June. het volgende:
Hier wil de peuter niet onder de deken :D Echter de slaapzak in maat 98/104 wordt wat klein..
Maar goed, dan moet hij maar vanzelf merken dat het niet fijn is zonder deken ofzo.
Ja, we hebben ook halve drama's en plannen van aanpak gelezen toen ze haar slaapzak uit ging doen. Blijkbaar kan je de slaapzak periode verlengen door deze andersom aan te doen maar dat vonden we een beetje zielig. Maar gelukkig vind ze de deken wel leuk nu.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 21:22:14 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207059942
Zo, tijdje niet meegelezen en meegeschreven :@ Aapie is veel ziek en het is sowieso een drukke maand met de feestdagen maar ook werk.

Los van het steeds ziek zijn gaat het heel goed met Aapie. Het is zo'n tevreden mannetje O+ Hij kletst de oren van je kop en roept steeds "kijk!" en dan laat hij je iets zien. Sinds een paar dagen pakt hij je bij de hand en sleurt je er dan heen (eerst trok hij aan je broek :+).

Qua tv is hij IDOLAAT van Cory Carson. Zelfs midden in de nacht vraagt hij "Carson?" :') Wij zijn gezwicht door de commercie en hebben voor Sinterklaas een Cory Carson huis gegeven inclusief het hele autogezin maar minus papa. Raar :? Andere voertuigen zoals Thomas de Trein vindt hij ook ok maar het is toch snel weer Carson? Verder heeft hij dino's ontdekt, daarmee speelt hij samen met zijn auto's. En hij heeft op de opvang iets geleerd dat "beuken" heet en slaat dan hard met zijn auto's op tafel of geeft je een klap in het gezicht :'( Laten we hopen dat hij dit weer snel afleert.

Dan de stats: inmiddels 14,2 kilo en 90 cm lang. Netjes volgens mij voor zijn leeftijd? Hij heeft alleen vrij korte benen en een lange romp dus de rompers passen inmiddels niet zo goed meer :')

Ben benieuwd naar de updates van jullie peuters!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207060719
Haha @MaJo die Cody Carson ga ik eens opzoeken. :D

Fijne update, mijn meisje doet alles op het potje! Met het slapen krijgt ze wel een luiertje om maar die blijft eigenlijk ook steeds droog.

Ik ben wel onder de indruk van hoe graag ze wou leren poepen op het potje. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zei ze dat ze moest poepen, maar dan lukte het niet. Ze poepte dus nergens meer, niet op het potje maar ook niet in onderbroek of luier. Ze poepte zelfs een keer 's nachts.

Dus ik ben heel blij, vooral voor haar, dat ze het nu kan. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 12 december 2022 @ 23:05:02 #81
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207061198
Wat fijn PKM!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2022 @ 06:41:00 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207062247
Al 2 weken snachts een luier aan het recyclen. Dus vannacht zonder. En we zijn nog droog *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:03:46 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207075610
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2022 22:25 schreef PKM het volgende:
Haha @:MaJo die Cody Carson ga ik eens opzoeken. :D

Fijne update, mijn meisje doet alles op het potje! Met het slapen krijgt ze wel een luiertje om maar die blijft eigenlijk ook steeds droog.

Ik ben wel onder de indruk van hoe graag ze wou leren poepen op het potje. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zei ze dat ze moest poepen, maar dan lukte het niet. Ze poepte dus nergens meer, niet op het potje maar ook niet in onderbroek of luier. Ze poepte zelfs een keer 's nachts.

Dus ik ben heel blij, vooral voor haar, dat ze het nu kan. :s)
Zoek dan wel op Cory Carson in plaats van Cody ;) Tot nu toe hebben Aapie en jouw oudste wel dezelfde interesses (Bing!) dus grote kans dat hij het ook leuk vindt.

Wat knap dat ze al zindelijk is! Aapie is daar nog niet echt mee bezig. Hij gaat af en toe op het potje voor de vorm (met kleren aan), pakt dan een wc papiertje, veegt zich zogenaamd af en gooit het in de wc O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:41 schreef Ynske het volgende:
Al 2 weken snachts een luier aan het recyclen. Dus vannacht zonder. En we zijn nog droog *O*
Ook al zo goed bezig *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:09:19 #84
382129 crew  Donna
pi_207075652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 06:41 schreef Ynske het volgende:
Wauw super!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:10:26 #85
382129 crew  Donna
pi_207075658
A-tje is een beetje ziekjes. Of ziekjes, de batterij is leeg denk ik.
Ze hoest en had gisteren op de opvang (net uit bed) wat verhoging en ze moest spugen (in een hoestbui). Dus wij haar opgehaald, maar ze lijkt gewoon erg moe en daardoor ook huilerig.
Echt ziek is ze niet.

Maar we zijn wel een dagje extra thuis. Even rustig aan.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 10:39:59 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207075869
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:10 schreef Donna het volgende:
A-tje is een beetje ziekjes. Of ziekjes, de batterij is leeg denk ik.
Ze hoest en had gisteren op de opvang (net uit bed) wat verhoging en ze moest spugen (in een hoestbui). Dus wij haar opgehaald, maar ze lijkt gewoon erg moe en daardoor ook huilerig.
Echt ziek is ze niet.

Maar we zijn wel een dagje extra thuis. Even rustig aan.
Beterschap voor A-tje :*

Aapie heeft een beetje hetzelfde, hij is al weken niet lekker. Toen hij gisteren voor de zoveelste keer "au pijn" zei heb ik de huisarts gebeld en mochten we even langs komen. Alles was goed, alleen wat gepruttel in de borst dus gewoon verkouden. Maar het is nu al weken af en aan snotteren/hoge koorts en inderdaad laatst ook spugen na een hoestbui. Hopelijk gaan we gezond de kerst in met z'n allen!
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 19:13:43 #87
382129 crew  Donna
pi_207081057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Beterschap voor A-tje :*

Aapie heeft een beetje hetzelfde, hij is al weken niet lekker. Toen hij gisteren voor de zoveelste keer "au pijn" zei heb ik de huisarts gebeld en mochten we even langs komen. Alles was goed, alleen wat gepruttel in de borst dus gewoon verkouden. Maar het is nu al weken af en aan snotteren/hoge koorts en inderdaad laatst ook spugen na een hoestbui. Hopelijk gaan we gezond de kerst in met z'n allen!
Nou precies. Liever nu dan met kerst, maar toch!

Ik kan A-tje eindelijk weer naar bed brengen. Naar maanden van huilen, krijsen en feest vieren in bed valt er sinds kort met haar te praten en heb ik haar maandag redelijk succesvol en vanavond 100% succesvol naar bed gebracht. Mijn vriend (en de rest van de wereldbevolking) kon het wel, maar bij mij was het drama. Duimen maar!
pi_207083009
Wat fijn Donna!
Hier is het slapen stukken onrustiger nu de spenen met Sinterklaas zijn meegegaan ;) Meer mensen die dat herkennen? Duurt langer voordat hij in slaap valt en is ineens 's nachts ook vaker wakker. Hij zegt nu soms ook angstig te zijn of dat er een leeuw in de kamer zit etc.
Shine bright like a diamond.
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 20:56:56 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207083232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 19:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou precies. Liever nu dan met kerst, maar toch!

Ik kan A-tje eindelijk weer naar bed brengen. Naar maanden van huilen, krijsen en feest vieren in bed valt er sinds kort met haar te praten en heb ik haar maandag redelijk succesvol en vanavond 100% succesvol naar bed gebracht. Mijn vriend (en de rest van de wereldbevolking) kon het wel, maar bij mij was het drama. Duimen maar!
Dat is goed nieuws! Ik vind het sowieso fijn dat je nu veel beter dingen uit kunt leggen en dat ze het ook echt begrijpen. Ik kan nu ook tegen Aapie zeggen "ik ga een flesje voor je pakken, even wachten ok?" en dan antwoordt hij ook met "ok" en wacht heel geduldig O+

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef June. het volgende:
Wat fijn Donna!
Hier is het slapen stukken onrustiger nu de spenen met Sinterklaas zijn meegegaan ;) Meer mensen die dat herkennen? Duurt langer voordat hij in slaap valt en is ineens 's nachts ook vaker wakker. Hij zegt nu soms ook angstig te zijn of dat er een leeuw in de kamer zit etc.
Omdat Aapie veel ziek is heeft hij de laatste tijd wat teveel zijn speentje gehad, het idee was eigenlijk alleen in bed (en dat ging goed). Maar nu huilt hij ook veel om zijn speen overdag. Geen tips dus helaas.

Moeten jullie nou kijken hoe groot mijn kleine mannetje al is :o

Moderator woensdag 14 december 2022 @ 21:13:02 #90
382129 crew  Donna
pi_207083524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 20:44 schreef June. het volgende:
Wat fijn Donna!
Wij waren denk ik wat dat betreft net op tijd met het stoppen van de speen een paar maanden geleden. Ze heeft wel veel knuffels ervoor in de plaats gekregen. Eerst knuffels met een 'tuutje' er aan die ze ook echt in haar mond had als speen zeg maar en sinds een paar weken verkiest ze gewone knuffels zonder tuutje om mee te slapen.

Leuk he @MaJo dat je nu echt dingen kunt uitleggen enzo. Ze snappen het ook gewoon. Zo lief.
pi_207083811
Hier al een hele tijd zonder speen dus die herken ik niet. Knuffels, daar heeft onze peuter wel iets mee ja. Ze sleept alles mee naar bed, haar eigen knuffels, liefst nog een paar van haar zus en een maand geleden moesten ook alledrie de poppen mee in bed. Ze slaapt in een ledikant en daar bleef weinig plaats over voor haarzelf, maar het moest... :')

Gisteren bij de tandarts eerst mama, toen papa. Ik vroeg haar eerst je grote zus en daarna jij als kleine zus als laatste? Haar nonchalante antwoord: nee, daarna gaan we naar huis. *)
Ik kan soms echt dubbel liggen om haar uitspraken. :D
pi_207184552
Ik was net met A hier even naar de winkels gegaan. Op een gegeven moment kwam er een jochie van een jaar of 2/3 naar A toe en ik dacht, oh die wil even bij ons kijken. En van uit het niets geeft dat jongetje gewoon een pets in A zijn gezicht :{ Ik tegen zijn moeder een beetje verbouwereerd: 'Uw zoontje heeft zojuist mijn kind in het gezicht geslagen'. 'Ooooohhh, zeg maar sorry' zei ze tegen haar kind. Kind keek me een beetje schaapachtig aan en verder bleef enige vorm van communicatie uit, ook van de moeder.

Nu snap ik dat kinderen opvoeden een ding is, maar ik had het denk ik wel wat anders aangepakt.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:05:25 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207184685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was net met A hier even naar de winkels gegaan. Op een gegeven moment kwam er een jochie van een jaar of 2/3 naar A toe en ik dacht, oh die wil even bij ons kijken. En van uit het niets geeft dat jongetje gewoon een pets in A zijn gezicht :{ Ik tegen zijn moeder een beetje verbouwereerd: 'Uw zoontje heeft zojuist mijn kind in het gezicht geslagen'. 'Ooooohhh, zeg maar sorry' zei ze tegen haar kind. Kind keek me een beetje schaapachtig aan en verder bleef enige vorm van communicatie uit, ook van de moeder.

Nu snap ik dat kinderen opvoeden een ding is, maar ik had het denk ik wel wat anders aangepakt.
Wat had jij gedaan dan? Als je het zelf niet gezien had ook?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207184819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat had jij gedaan dan? Als je het zelf niet gezien had ook?
Ik had wel even aan de moeder gevraagd hoe en wat er gebeurd was. Maargoed, ik snap ook wel dat ik er anders in sta. Misschien wist zij ook even niet hoe ze moest reageren. Dat kan ook.
  donderdag 22 december 2022 @ 12:18:03 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_207184823
Ben ik ook wel benieuwd naar. Moet je dan boos gaan schreeuwen? Een goed gesprek aangaan met je tweejarige? Een klap geven? Zelf honderd keer sorry zeggen tegen de andere moeder?
disclaimer
  donderdag 22 december 2022 @ 12:18:43 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_207184832
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2022 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had wel even aan de moeder gevraagd hoe en wat er gebeurd was. Maargoed, ik snap ook wel dat ik er anders in sta. Misschien wist zij ook even niet hoe ze moest reageren. Dat kan ook.
Nou ja je had toch al verteld wat er gebeurd was?
disclaimer
pi_207184864
Nou, ik had zelf toch wel even iets meer tegen mijn kind gezegd hoor. En zelf ook nog een keer sorry gezegd.
pi_207184900
Mijn man liep laatst in een winkel met peuter en toen kwam er een vrouw met hond voorbij. Die blafte precies toen hij langs C. liep. C. heel hard huilen (hij is bang voor honden, maar volgens mij zou elke peuter dan huilen van de schrik). Dus mijn man pakt hem op om te troosten en terwijl hij hem op de arm heeft, zegt die vrouw doodleuk "nou dat is ook niet goed, als hij daar zo op reageert."
Echt WTF :( Ook geen sorry dat mijn hond uw kind laat schrikken ofzo. Zeg dan gewoon niks :{
pi_207184909
Dan ligt het aan mij. Misschien verwacht ik wel teveel van dingen :)
  donderdag 22 december 2022 @ 12:26:15 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_207184911
Mja, ik weet het niet. Zeker als ik het zelf niet zou hebben gezien. En elk kind is anders, maar mijn tweejarige is nog tamelijk primitief, daar hoef ik echt nog geen gesprek mee aan te knopen. Maar goed, ieder z'n manier natuurlijk.

:D op fok lees ik altijd zo veel irritatie over anderen die een mening hebben over "onze" manier van opvoeden, en ondertussen staan er net zo veel berichten met meningen over andermans manier van opvoeden O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')