abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207819639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
die is over, thank god :D, de kies in kwestie is uiteindelijk getrokken door zijn eigen tandarts d.m.v. een shotje dormicum. Daar werd ie dan weer rete agressief en boos van (t leek wel een dier.. ) :X maar gelukkig is het ze wel gelukt om iig die kies eruit te halen. Dus geen team hamster hier meer *O* en, hij is alles rond die ingreep vergeten thnx to de dormicum ^O^
Wat fijn om te horen dat zijn ontsteking voorbij is, en dan ook nog bij de eigen tandarts en zonder trauma's!
pi_207992570
Van die mijlpalen waarvan je niet dacht het als mijlpaal te zien; mijn schoonmoeder appt net dat C thuiskwam met haar tandje er uit. Ze had van de week al eens gezegd dat haar tand zeer deed maar ik nam het niet zo serieus :@ De appel op school hielp bij het verwijderen >:) Maar ik dacht wel dat het redelijk vroeg is, ze is in december pas 5 geworden?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_207992684
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:34 schreef rena het volgende:
Van die mijlpalen waarvan je niet dacht het als mijlpaal te zien; mijn schoonmoeder appt net dat C thuiskwam met haar tandje er uit. Ze had van de week al eens gezegd dat haar tand zeer deed maar ik nam het niet zo serieus :@ De appel op school hielp bij het verwijderen >:) Maar ik dacht wel dat het redelijk vroeg is, ze is in december pas 5 geworden?
Vriendinnetje van mijn dochter had met 4 al een paar tanden eruit. Zelf is nu pas net begonnen met wisselen, ze is 7. Dus het verschilt nogal :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_207997212
Zou het tempo van krijgen van de melktanden een voorspeller zijn? Kleuter had pas laat haar melkgebit compleet, en 1 voorste snijtand pas met 2,5..peuter had het melkgebit met 2 al compleet. Ik verwacht dan ook dat wisselen bij kleuter nog wel even op zich laat wachten.
pi_208000941
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:12 schreef Nolita het volgende:
Zou het tempo van krijgen van de melktanden een voorspeller zijn? Kleuter had pas laat haar melkgebit compleet, en 1 voorste snijtand pas met 2,5..peuter had het melkgebit met 2 al compleet. Ik verwacht dan ook dat wisselen bij kleuter nog wel even op zich laat wachten.
T. was redelijk op tijd met zijn tanden, maar heeft nog geen tand gewisseld (hij wordt in maart 6). Dus dat vraag ik me af.
pi_208002993
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 19:12 schreef Nolita het volgende:
C had vlot haar melktanden, dus ergens verbaasd het me niet dat ze nu haar eerste tand al gaat wisselen. Maar geen idee of dat een indicatie is.

Ze vertelde het vanmorgen vol trots aan haar andere juf dat ze haar tand kwijt is, een beetje jammer alleen dat ze me vannacht om 04.30 wakker maakte om te vragen waar de tand was en dat ik daarna niet meer in slaap kwam |:(
And you know I might
pi_208003122
Kleuter hier is ziek. Afgelopen vrijdag haalde ik hem als een dood vogeltje uit school en eigenlijk is het niet veel verbeterd sinds toen. Af en aan koorts, weinig eten, wisselend drinken. Vanochtend toch maar even de huisarts gebeld en ze wil hem vanmiddag even zien.
Kind weet niet wat hem overkomt, hij is nog nooit zo lang zo ziek geweest ;(
  Moderator/colorchick woensdag 15 februari 2023 @ 10:12:27 #158
382129 crew  Donna
pi_208003146
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:09 schreef eponine het volgende:
Kleuter hier is ziek. Afgelopen vrijdag haalde ik hem als een dood vogeltje uit school en eigenlijk is het niet veel verbeterd sinds toen. Af en aan koorts, weinig eten, wisselend drinken. Vanochtend toch maar even de huisarts gebeld en ze wil hem vanmiddag even zien.
Kind weet niet wat hem overkomt, hij is nog nooit zo lang zo ziek geweest ;(
Ik heb net meer dan 10 dagen de griep gehad. Wist ook echt niet wat me overkwam. Er heerst echt een horrorgriep nu. Iedereen om me heen die het heeft zegt hetzelfde. Hopelijk valt het mee, beterschap!
pi_208003164
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb net meer dan 10 dagen de griep gehad. Wist ook echt niet wat me overkwam. Er heerst echt een horrorgriep nu. Iedereen om me heen die het heeft zegt hetzelfde. Hopelijk valt het mee, beterschap!
Ik begreep zoiets ja, ongeveer de helft van de school zit ziek thuis… vreselijk! Fijn dat jij weer opgeknapt bent. Ik hoop dat het mij/de rest van het gezin bespaard blijft maar aan mijn spierpijn en keelpijn nu te voelen vrees ik het ergste :{
pi_208007243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 23:38 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
T. was redelijk op tijd met zijn tanden, maar heeft nog geen tand gewisseld (hij wordt in maart 6). Dus dat vraag ik me af.
onze tandarts zei laatst dat het gemiddeld rond het zesde jaar begint :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_208034084
Vandaag eerste dag dat kleuter weer geheel fit lijkt *O*, jammer wel dat z’n zusje nu begint (en ik ook al een paar dagen niet fit ben) :').
Wel nog weinig eetlust, maar hij doet ook nog niet zoveel op een dag dus ik hoop dat ie weer meer gaat eten als ie weer wat actiever wordt.
pi_208035627
We hadden het tijdens het eten over namen. Simon zei dat zijn eigen naam heel erg mooi vindt, maar dat mama de mooiste 2 namen heeft. Ik vroeg: maar ik heb toch maar 1 naam? Zegt Simon: Nee, je heet XXX (mijn voornaam) en je heet mama O+ O+ O+ O+
pi_208035653
Beterschap voor alle zieken!

Bij ons gaat het gelukkig op dit moment goed, eind vorig jaar was dat wel anders.
Simon wil graag wel wiebeltanden, maar van mij hoeft dat nog even niet.
pi_208038186
Wiebeltanden :D

Mijn kleuter en z'n broertje zijn ook ziek. Jip zit continu tegen de 40 graden koorts aan (zelfs met pcm) en is echt niks waard, heel zielig.

We kregen vandaag zijn eerste rapport via de app. Zo schattig! Ik herken veel van wat de juf zegt. En er is een hele pagina die zo op mijzelf zou kunnen slaan _O-
pi_208073446

Mijn kinderen krijgen als het goed is de week na de voorjaarsvakantie hun rapport mee, daar kan ik nu al naar uitkijken want ik vind de verhaaltjes die ze schrijven altijd heel leuk O+ Voor mijn jongste zal dit het 1e rapport zijn waarin ook echt wordt 'beoordeeld' volgens mij.

Qua tanden wisselen, mijn oudste van nu 6 jaar (en 3 maanden) heeft net haar 3e tand eruit. Zij verloor haar 1e 2 tanden (ondertanden, op dezelfde dag) toen ze ruim 5 was, maar dat verschilt enorm per kind. Toen ze vorige week haar bovenste voortand verloor en hem bij haar bed legde zodat de tandenfee haar een euro zou geven, deelde ze nog even mee: 'als jullie liegen en er geen tandenfee bestaat, haat ik jullie voor altijd!'.

We maken ons nu wat zorgen over hoe we haar ooit moeten gaan mededelen dat Sinterklaas ook niet bestaat :')
pi_208085803
@Schanu , Ergens heeft ze het dan toch al door als ze zoiets zegt lijkt me _O- Ik was eigenlijk niet van plan die tandenfee te doen maar mijn schoonmoeder had het haar al wijs gemaakt dus ik dacht ach ja, een paar euro’s extra voor in de spaarpot :P

C. had echt een heel mooi rapport; de juffen noemen haar een heerlijke meid die met iedereen op kan schieten en altijd goed haar best doet. Trotser kun je me niet krijgen O+ O+ De ontwikkeling ziet er verder ook hartstikke goed uit :)
And you know I might
  Moderator/colorchick dinsdag 21 februari 2023 @ 11:45:19 #167
382129 crew  Donna
pi_208085846
Vanaf hoe oud mogen jullie kleuters (of oudere kinderen als je die hebt) alleen naar een speeltuintje?

Ik zal de situatie even schetsen. Wij wonen buitenaf en spelen buiten in een afgesloten tuin. Een speeltuintje in de buurt hebben we niet. Dochter (bijna 5) haar vriendinnetje woont in een relatief rustige straat met een speeltuintje in het midden, maar dat speeltuintje zit achter garageboxen, dus die ouders zien het niet vanuit huis. Dochter wil graag eens bij haar spelen, maar vriendinnetje mag alleen naar dat speeltuintje en dat vind ik echt doodeng. We zijn wel bezig met verkeer en oversteken, maar ik ben bang dat ze in het spel dat toch vergeet (of gewoonweg niet doet) en ik vind haar ook nog wel jong om zonder toezicht in een speeltuintje te spelen.

Ben ik dan overbezorgd? Het voelt wel een beetje zo. Misschien heb ik wat aan jullie ervaringen.
pi_208085888
Ik zou dat ook absoluut nog niet willen hoor Donna! Bijna 5 vind ik ook echt nog te jong om zonder toezicht te spelen.
And you know I might
  dinsdag 21 februari 2023 @ 12:50:26 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208086583
Jacob mocht dat 1x om te oefenen, walkie talkie mee. Hij vond het zelf niet fijn dus we hebben het niet meer gedaan. Hij is een kind dat zich behoorlijk goed aan regels houdt. En het was vanaf mijn eigen huis, dus ik wist precies hoe lang en waar en zo.

Heb je aarzeling om dit te bespreken met die ouders? Al vinden zij het overbezorgd, dat maakt toch niet uit? Je mag gewoon staan voor je eigen grenzen :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 21-02-2023 19:36:33 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator/colorchick dinsdag 21 februari 2023 @ 13:03:20 #170
382129 crew  Donna
pi_208086732
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 12:50 schreef Lemijn het volgende:
Jacob mocht dat 1x om te oefenen, walkie talkie mee. Hij vond het zelf niet fijn dus we hebben het niet meer gedaan. Hij is een kind dat zich behoorlijk goed aan regels houdt. En het was vanaf mijn eigen huis, dus ik wist precies hoe lang en waar en zo.

Heb je aarzeling om dit te bespreken met die ouders? Al vinden zij het overbezorgd, dat maakt toch niet uit? Je mag gewoon staan voor je eigen grenzen :).
Nee, ik kan goed met de moeder opschieten en zij weet ook wel dat ik dat nog niet wil. Maar ik vind de vader een beetje 'zo zo' en heb zo'n vermoeden dat hij met mooi weer straks gewoon toegeeft. Gisteren was het vriendinnetje bij ons te spelen en ze had het er toen al de hele tijd over dat ze onze dochter de speeltuin wil laten zien enzo.
Helpt ook niet dat het een leuk meisje is, maar een beetje stiekem. Ze fluistert steeds tegen m'n dochter over dingen die (nog) niet mogen. Dochter is wel iemand die gauw zegt dat het niet mag en zich wel aan de regels houdt, maar het is ook nog een kleuter natuurlijk. Weet zeker dat ze er een keer in mee gaat.

Nou vooralsnog dus gewoon nog niet en zal het t.z.t. nadrukkelijk tegen de moeder nogmaals zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Donna op 21-02-2023 19:56:31 ]
  dinsdag 21 februari 2023 @ 13:04:29 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208086747
5 is echt wel jong m.i.
Ligt uiteraard ook aan het kind, maar hier zou t ook nog niet mogen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_208087656
Dik twee jaar geleden was mijn dochter (toen 5) bij een vriendinnetje spelen. Ik ging haar ophalen, belde aan en toen deed één van haar ouders open (de andere was ook in het huis). Zei die: "Oh, ze zijn even buiten aan het spelen, je moet verderop maar even zoeken".

Ik kreeg bijna een rolberoerte joh :o Ging snel kijken, maar zag alleen struiken en een klimrekje en van die plastic kliko's. Ging er één kliko open, komt dat vriendinnetje eruit 8)7 En mijn dochter kwam toen vanachter een gebouwtje naar me toe gerend.

Er was geen volwassene in zicht. Dus ik met mijn dochter naar die ouders en gezegd dat ik het niet fijn vind dat ze zonder toezicht aan het spelen was. Kreeg ik als antwoord dat het wel veilig, want rustig is en dat hun kinderen er altijd spelen. Zal allemaal heus wel, maar er hoeft maar 1 vieze man met een regenjas langs te lopen of whatever... het zijn de jaren '90 niet meer. Als je gewoon toezicht wil op zulke jonge kinderen, is dat niet meer dan normaal.

Dochter heeft er vaker gespeeld hierna, maar wel nadat ik duidelijk had gezegd dat ik niet wil hebben dat ze alleen buiten zijn. Ook niet met de zevenjarige zus erbij. Daar luisterden ze gelukkig wel naar.

Dus gewoon even het gesprek aangaan zou ik zeggen :)
pi_208092111
Even een tegengeluid: Die van mij speelden vanaf 4 jaar zelfstandig buiten in de speeltuin, 1 straat verderop, niet te zien vanaf ons huis. In eerste instantie met hun broer erbij, toen ze wat kinderen leerden kennen ook zonder hem. Wel altijd minimaal met z’n tweeën, als er een niet meer wilde moesten ze beide naar huis. Nu spelen ze ook apart een enkele keer (en ook dan meestal met hun vriendinnetje die tegenover de speeltuin woont, maar die kenden ze in eerste instantie nog niet). Er kijken overigens meerdere huizen uit op die speeltuin en het is midden in de wijk. Een geschikte plek om ze op hun kop te geven als ze zomaar oversteken zonder te kijken, zonder dat het echt kwaad kan als ze dat doen.

Vriendjes en vriendinnetjes die van school mee komen spelen hier ook altijd buiten zonder toezicht (sinds dit schooljaar).

Bij mijn oudste vonden we dit overigens wel spannend en hebben we een aantal keer een rondje gelopen om aan te geven tot waar hij mocht komen. Met de meiden nooit :'). Oudste gaat nu ook vaak bij school buiten spelen, dat is 1 drukke weg oversteken, maar dan kan hij met zijn vriendjes spelen.
pi_208092307
Mijn 5,5 jarige laat ik nog niet alleen naar het speeltuintje gaan. Alleen voor op straat (doodlopend straatje met 3 huizen) vind ik sinds afgelopen zomer wel oke. Dan is altijd een buurkindje erbij en vaak ook nog wel een van de buren. Ik kijk dan wel regelmatig even door het raam.
Vaak ben ik erbij ivm peuter, maar als ik nog iets in huis moet doen gaat peuter mee naar binnen en mag kleuter buiten blijven.
pi_208092502
Zo hebben wij dat ook een beetje opgebouwd Nolita. Eerst alleen stoepkrijten voor de deur, daarna aan de overkant van de straat en toen in de speeltuin. En in eerste instantie ook elke vijf minuten checken, toen tien, toen incidenteel en nu zoeken ze het maar uit :D als er iets is hoor ik het wel. Laatst was er eentje gevallen en dan komt de ander me halen terwijl de ene huilend aan komt lopen. Echt alleen spelen (dus ook zonder vriendinnetje) vind ik overigens wel een ander verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')