abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2022 @ 12:16:12 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206759148
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
MoreDakka in NWS / De Zwarte Piet-discussie #191 Waar Zwarte Piet altijd welkom is!

Ik snap dat je als Ajax-fan de realiteit niet onder ogen durft te zien.
De realiteit is inderdaad dat in 2021 in het merendeel van de gemeenten al geen zwarte pieten te zien waren. Dat zal in 2022 nog verder verschoven zijn, blijkt uit rondvragen in Utrecht, Zeeland en zelfs Volendam. Maar die feiten blijf je maar negeren want in 2021 waren er ook gemeenten die niet meegenomen waren in de steekproef, ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 21 november 2022 @ 12:16:12 #188
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206759149
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 11:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh, het is nu weer de elites.

Hebben duh elitus ook bepaald dat de roe op een gegeven moment in de ban werd gedaan en kinderen in principe niet meer wordt verteld dat ze in een zak worden gestopt als ze stout zijn. Want daar ben ik nog mee opgegroeid. Tradities veranderen, deal with it.
Er is een groot verschil tussen "natuurlijk veranderen" en "met het mes op de keel veranderen". Mensen accepteren dit omdat ze moeten. Maar als je het ze zou vragen garandeer ik je dat bijna iedereen zal toegeven dat het ook goed was geweest als Zwarte Piet nog steeds gangbaar was.
  maandag 21 november 2022 @ 12:17:04 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206759158
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:16 schreef beantherio het volgende:

[..]
Er is een groot verschil tussen "natuurlijk veranderen" en "met het mes op de keel veranderen". Mensen accepteren dit omdat ze moeten. Maar als je het ze zou vragen garandeer ik je dat bijna iedereen zal toegeven dat het ook goed was geweest als Zwarte Piet nog steeds gangbaar was.
Mwah, de discussie duurt toch al minimaal een jaar of 10 en pas de laatste jaren is er duidelijke verandering zichtbaar. Dat lijkt me niet echt mes op de keel werk eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206759162
Overigens is nog steeds een meerderheid van de mensen voor behoud van het traditionele uiterlijk:
quote:
Net als vorig jaar wil eenderde (32 procent) het uiterlijk van de traditionele Zwarte Piet aanpassen. De meerderheid (56 procent) wil dat ook dit jaar niet.
Dit was vorig jaar rond deze tijd. Het percentage mensen dat een aanpassing wil stijgt niet meer.

De meeste mensen die een aanpassing willen wil dat om deze reden:
quote:
Acht op de tien deelnemers (78 procent) zeggen dat ze 'Zwarte Piet' geen racistisch fenomeen vinden. Voor veel mensen die dit jaar van mening zijn veranderd, is dat dan ook niet de reden. Ze zeggen dat ze voorstander zijn van aanpassingen 'om de lieve vrede te bewaren'. Ze verwijzen hierbij naar de maatschappelijke onrust en demonstraties die afgelopen zomer en bij eerdere intochten plaatsvonden.

Ook zijn ze klaar met de terugkerende debat: "Laten we het maar aanpassen, dan zijn we hopelijk voor eens en altijd van die eeuwige discussies af", zegt iemand.
Uit de EenVandaag peilingen over dit onderwerp.

Mocht zwarte piet uiteindelijk volledig verdwijnen ten faveure van de roetveegpiet, is dat niet gebaseerd op argumenten. Het is gebaseerd op mensen die de 'discussie' zat zijn en regelrechte dreigementen. Goed voor de maatschappij, zoiets.
pi_206759190
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:16 schreef Caland het volgende:

[..]
De realiteit is inderdaad dat in 2021 in het merendeel van de gemeenten al geen zwarte pieten te zien waren.
Nee, dat weet je dus niet. Je originele statement was dat er vrijwel geen enkele gemeente meer was met zwarte pieten. Dat is, volgens cijfers waar je zelf mee komt, al niet waar. In 2021 waren er sowieso 20% van alle gemeenten waar er nog zwarte pieten waren. Dat is significant, daar kun je niet omheen lullen.
pi_206759199
KOZP heeft in Den Haag komend jaar ook wel weer wat te doen.

Vorige week bij de intocht in Den Haag zelf volop zwarte pieten, in Rijswijk gister ook een hele hoop. En tja, in Duindorp maar daar zullen ze niet zo snel komen gok ik.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 21 november 2022 @ 12:21:27 #193
38114 beantherio
pi_206759208
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, de discussie duurt toch al minimaal een jaar of 10 en pas de laatste jaren is er duidelijke verandering zichtbaar. Dat lijkt me niet echt mes op de keel werk eigenlijk.
En MoreDakka post nog maar een paar seconden later e.a. dat het tegendeel bewijst. Vrijwel niemand is overtuigd van de noodzaak maar men is het gezeik zat.
pi_206759226
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:16 schreef beantherio het volgende:

[..]
Voor de kinderen verandert er helemaal niets.
  maandag 21 november 2022 @ 12:24:20 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206759244
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:21 schreef beantherio het volgende:

[..]
En MoreDakka post nog maar een paar seconden later e.a. dat het tegendeel bewijst. Vrijwel niemand is overtuigd van de noodzaak maar men is het gezeik zat.
Vrijwel iedereen ziet in dat het kinderen uiteindelijk geen reet uitmaakt en wil gewoon dat ze genieten van bijvoorbeeld de intocht, de wat minder logisch nadenkenden maken er nog een enorm probleem van getuige het volk dat doorgaans ageert tegen een ander kleurtje dan zwart op de wangen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 21 november 2022 @ 12:24:55 #196
38114 beantherio
pi_206759249
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:22 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Voor de kinderen verandert er helemaal niets.
Dat is niet waar. Je kunt wel leuterverhaaltjes gaan ophangen van "kinderen vinden het allemaal wel best" maar dan veranderd er nog steeds wel wat.

Trouwens ook wel fijn dat kinderen impliciet beschuldigd worden van "racisme" als ze fan zijn van Zwarte Piet. Dan ben je wel echt behoorlijk van het padje.
pi_206759265
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Vrijwel iedereen ziet in dat het kinderen uiteindelijk geen reet uitmaakt en wil gewoon dat ze genieten van bijvoorbeeld de intocht, de wat minder logisch nadenkenden maken er nog een enorm probleem van getuige het volk dat doorgaans ageert tegen een ander kleurtje dan zwart op de wangen.
En van wie hebben kinderen soms van die racistische gedachtes en uitspraken die ze zelf niet eens begrijpen. Juist van de opvoeders.
pi_206759282
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:24 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Je kunt wel leuterverhaaltjes gaan ophangen van "kinderen vinden het allemaal wel best" maar dan veranderd er nog steeds wel wat.

Trouwens ook wel fijn dat kinderen impliciet beschuldigd worden van "racisme" als ze fan zijn van Zwarte Piet. Dan ben je wel echt behoorlijk van het padje.
Dus jij denkt dat een kind van 8, ziet dat er verschillende rassen zijn? Zo van die is zwart, die is geel en die is bruin en die is groen en die is blauw en die is wit?
pi_206759286
Ik denk persoonlijk dat uiteindelijk de zwarte versie wel verdwijnt, voornamelijk omdat zoveel mensen het gezeik zat zijn. Vind ik verder prima, maar ik weet niet of KOZP en aanverwanten daar nou zo blij mee moeten zijn.
pi_206759305
Het doel van die terroristen van KOZP is duidelijk, blijven janken tot dat ze hun zin krijgen, maar dit is Nederland en ga geen feest verpesten maar goed gratis geld is meer waard dan principes, rot gewoon op hier, landen genoeg waar ze geen zwarte piet hebben
  maandag 21 november 2022 @ 12:33:19 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206759334
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

Kinderen vinden het nu juist verwarrend als ze een zwarte piet zien, daar deze niet te zien zijn op het sinterklaasjournaal. Wat mij betreft verreweg het beste argument om er helemaal mee te kappen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206759353
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:29 schreef Cupfighter het volgende:
Het doel van die terroristen van KOZP is duidelijk, blijven janken tot dat ze hun zin krijgen, maar dit is Nederland en ga geen feest verpesten maar goed gratis geld is meer waard dan principes, rot gewoon op hier, landen genoeg waar ze geen zwarte piet hebben
In rusland hebben ze geen zwarte piet.
pi_206759388
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Kinderen vinden het nu juist verwarrend als ze een zwarte piet zien, daar deze niet te zien zijn op het sinterklaasjournaal. Wat mij betreft verreweg het beste argument om er helemaal mee te kappen.
Ze doen het op gevoel, ze weten niet wat het allemaal betekent. Ze zijn niet achterlijk, ze voelen heus wel dat er een gekke lading op zit, Door bepaalde volwassenen, die hun eigen spelletje aan het spelen zijn.
pi_206759421
Het argument dat we klachten uit het buitenland serieus zouden moeten nemen gaat niet op, want dan zouden wij moeten klagen dat men bijvoorbeeld in Bali dit soort dingen weg zou moeten halen:

Want een hakenkruis staat voor ons Europeanen altijd voor Nazisme.
pi_206759440
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:34 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
In rusland hebben ze geen zwarte piet.
Bijvoorbeeld, en zo zijn er nog veel meer landen ook waar het beter vertoeven is dan in Rusland
pi_206759442
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
Het argument dat we klachten uit het buitenland serieus zouden moeten nemen gaat niet op, want dan zouden wij moeten klagen dat men bijvoorbeeld in Bali dit soort dingen weg zou moeten halen:
[ afbeelding ]

Want een hakenkruis staat voor ons Europeanen altijd voor Nazisme.
Je kan je kinderen leren dat, dat een swastika heet en als die de andere kant op draait het een hakenkruis heet.
  maandag 21 november 2022 @ 12:43:34 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_206759454
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:38 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ze doen het op gevoel, ze weten niet wat het allemaal betekent. Ze zijn niet achterlijk, ze voelen heus wel dat er een gekke lading op zit, Door bepaalde volwassenen, die hun eigen spelletje aan het spelen zijn.
Mwah, ik was vorige week met mijn neefje bij de intocht en ben er wel redelijk zeker van dat niemand van die blagen het idee had dat er een gekke lading op zat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206759466
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:38 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Spelletjes waarvan de regels zijn gewijzigd door een stel terroristen, die organisatie verbieden en het land uit kegelen had veel ellende bespaard
pi_206759469
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Je kan je kinderen leren dat, dat een swastika heet en als die de andere kant op draait het een hakenkruis heet.
Ze draaien allebei dezelfde kant op.
pi_206759495
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Spelletjes waarvan de regels zijn gewijzigd door een stel terroristen, die organisatie verbieden en het land uit kegelen had veel ellende bespaard
Het gaat om een kinderfeest en niet over baudet en z'n makkers.
pi_206759581
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:47 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Het gaat om een kinderfeest en niet over baudet en z'n makkers.
Oh de klassieker, ik ben voor Zwarte Piet dus stem FVD , helaas Sinterklaas dat is niet mijn partij ook niet de PVV mocht je daar nog aan denken.
Mensen die hier komen om alleen onrust te scheppen en hun handje op te houden mogen van mij wegblijven of wegwezen dat staat los van mijn politieke voorkeur.
Deze groep in dit geval de KOZP voegt niets toe en breekt alleen maar af en veroorzaakt onrust over de rug van een “ kinderfeest” waar ook volwassen plezier aan beleven, voor mij is dat plezier weg sinds die gasten begonnen te zeuren over zwarte piet, wij gaan ook niet elders zeuren over traditionele feesten
pi_206759623
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh de klassieker, ik ben voor Zwarte Piet dus stem FVD , helaas Sinterklaas dat is niet mijn partij ook niet de PVV mocht je daar nog aan denken.
Mensen die hier komen om alleen onrust te scheppen en hun handje op te houden mogen van mij wegblijven of wegwezen dat staat los van mijn politieke voorkeur.
Deze groep in dit geval de KOZP voegt niets toe en breekt alleen maar af en veroorzaakt onrust over de rug van een “ kinderfeest” waar ook volwassen plezier aan beleven, voor mij is dat plezier weg sinds die gasten begonnen te zeuren over zwarte piet, wij gaan ook niet elders zeuren over traditionele feesten
Sinterklaas heeft nu een geschiedenis van racisme aan zijn jurk hangen. Waarom je er nog zin in hebt begrijp ik ook niet. Het is gewoon over.
Dag kinderfeest. Prima dat je toch sinterklaas wil blijven vieren, maar hou dan zelf ook op over zwarte piet en vertel de kinderen lekker iets anders. Ze geloven het toch.
pi_206759651
Ze waren hier tijdens de intocht nog zwarter gemaakt leek het wel.

En de 2 verdwaalde roetveegpieten die er wel waren werden direct herkend :')
pi_206759685
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:56 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Sinterklaas heeft nu een geschiedenis van racisme aan zijn jurk hangen. Waarom je er nog zin in hebt begrijp ik ook niet. Het is gewoon over.
Dag kinderfeest. Prima dat je toch sinterklaas wil blijven vieren, maar hou dan zelf ook op over zwarte piet en vertel de kinderen lekker iets anders. Ze geloven het toch.
Leuk dat je dat vindt, maar laat de rest van Nederland erbuiten
  maandag 21 november 2022 @ 13:05:41 #215
80382 manny
30 is best veel
pi_206759719
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Van beide kanten geldt wel dat als je of onderweg bent naar een kinderfeest in een bus vol boze mensen met zwarte capuchontruien, of dat je op een veldje staat te protesteren tussen lieden met een bomberjas en een vlaggetje... dat je dan even denkt. waar ben ik in hemelsnaam mee bezig en kan ik niet op een andere manier duidelijk maken waar ik voor sta.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206759723
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 13:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Leuk dat je dat vindt, maar laat de rest van Nederland erbuiten
Ik ben ook een Nederlander. En niet de elite.
pi_206759761
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 13:06 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik ben ook een Nederlander. En niet de elite.
Ik heb het niet over afkomst. Die kaart trek jij weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')