abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207285303
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Let je erop dat dit het tactisch/militaire analyse-topic is, dat allerlei feitenvrije toestanden hier niet gewenst zijn en dat er berouwbare bronnen voor beweringen worden verwacht?
Sorry, kan dat gewoon niet weg?

Net als AnneX eigenlijk, lees ik hier graag periodiek omdat je hier een aantal mensen hebt die het zeer sec en netjes houden. Is een mooi contrast met het woelige NWS topic.

Ik waardeer dat je die BNW stamgast op de error of his ways wijst, maar niet verbazend betekent laten staan = reacties.

Dank voor je eventuele moeite ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207285347
quote:
12s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sorry, kan dat gewoon niet weg?

Net als AnneX eigenlijk, lees ik hier graag periodiek omdat je hier een aantal mensen hebt die het zeer sec en netjes houden. Is een mooi contrast met het woelige NWS topic.

Ik waardeer dat je die BNW stamgast op de error of his ways wijst, maar niet verbazend betekent laten staan = reacties.

Dank voor je eventuele moeite ;)
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zou dan dus juist zeggen: reageer er dan allemaal niet op. Ik heb hem gewezen op wat hier wel en niet kan, dus als het weer fout gaat, gaat het weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207285361
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zou dan dus juist zeggen: reageer er dan allemaal niet op. Ik heb hem gewezen op wat hier wel en niet kan, dus als het weer fout gaat, gaat het weg.
Dank voor je reactie ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207285714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoezo ben jij weer vrijgelaten om je feitenvrije onzin buiten BNW te posten?
Ik ga niet eens meer beginnen om alles te tegenwerpen.
Tja mijn linkje werd snel verwijderd onder het mom "propaganda" waar toch duidelijk bovenstaande wordt bevestigd.
Maakt niet uit.
Jullie merken vanzelf wel wat er zodirect gaat gebeuren... :Y
pi_207285793
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wees maar niet bang.
Ik zal hier niets meer posten.
Ik zie alleen maar onzin staan, nergens op gebaseerd...
pi_207285807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja mijn linkje werd snel verwijderd onder het mom "propaganda" waar toch duidelijk bovenstaande wordt bevestigd.
Maakt niet uit.
Jullie merken vanzelf wel wat er zodirect gaat gebeuren... :Y
Ja, we gaan t-14 armata's zien, zei je?

Dat zou dan best knap zijn, dat ze daar significante hoeveelheden van hebben kunnen maken, en letterlijk helemaal niemand in de wereld dat door heeft.

Maar er is een fins gezegde: alles in rusland is stront, behalve pis, dus ik persoonlijk maak me niet echt druk over hoe geweldig die tank zal zijn, maar ik weet wel dat de VS de eerste uitgebrande editie graag wil bestuderen. ;)
pi_207285950
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, we gaan t-14 armata's zien, zei je?

Dat zou dan best knap zijn, dat ze daar significante hoeveelheden van hebben kunnen maken, en letterlijk helemaal niemand in de wereld dat door heeft.

Maar er is een fins gezegde: alles in rusland is stront, behalve pis, dus ik persoonlijk maak me niet echt druk over hoe geweldig die tank zal zijn, maar ik weet wel dat de VS de eerste uitgebrande editie graag wil bestuderen. ;)
Sorry mag niet meer reageren.
Is allemaal propaganda. :Y :N
pi_207286290
quote:
Ik ben tot 1 minuut 9 gekomen.

Fijn dat kremlin propagandisten dit, dat zeggen, dat maakt het niet waar. En op de plaatjes is ook precies niks te zien, dus geolocatie onmogelijk.

Dus, precies wat je zegt, allemaal propaganda :)
pi_207286590
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben tot 1 minuut 9 gekomen.

Fijn dat kremlin propagandisten dit, dat zeggen, dat maakt het niet waar. En op de plaatjes is ook precies niks te zien, dus geolocatie onmogelijk.

Dus, precies wat je zegt, allemaal propaganda :)
Dat mag jij vinden.
Ik heb deze draad eens bekeken en zie alleen maar onderbuik "feiten" vaak met Twitter als feitenbron.
En uiteraard allemaal zeer gunstig voor Oekraine en dodelijk voor de Russen. _O-

Ach ja...de massa moet toch tevreden worden gehouden met het "Oekraine gaat winnen" sprookje...
pi_207286629
Willen jullie in topic blijven en deze discussie stoppen? Daar is dit topic expliciet niet voor bedoeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 december 2022 @ 19:16:41 #111
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_207288177
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 18:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden.
Ik heb deze draad eens bekeken en zie alleen maar onderbuik "feiten" vaak met Twitter als feitenbron.
En uiteraard allemaal zeer gunstig voor Oekraine en dodelijk voor de Russen. _O-

Ach ja...de massa moet toch tevreden worden gehouden met het "Oekraine gaat winnen" sprookje...
Hoevel van de 5 grote steden van Oekraine, Lviv. Kyiv, Kharkov. Odessa en Kherson heeft Rusland in bezit op 1 januari 2022 en hoeveel op 1 januari 2023?
Die vraag beantwoorden is direct de vraag beantwoorden waarom Rusland dit conflict niet kan winnen.

Want hoe is het met de veiligheid op de Krim? Hoe is het met de uitbreiding van de NATO, heeft men meer of minder landsgrens direct aan de NATO.
Hoe is het met de economie in Rusland? Hoe is het met de terughoudendheid van het westen met het leveren van wapens aan Oekraine ondanks alle Russische beloften.

Rusland is door hun eigen acties volledig door de mand gevallen, schiet hun complete arsenaal aan kruisrakketen op civiele infrastructuur in Oekraine, zelfs reserve capaciteit wordt nu ingezet om maar de boodschap te blijven sturen dat men alles onder controle heeft.

Maar als je een invasie jarenlang voorbereid, daar de troepen dus ongehinderd voor aanvang op de juiste plek kan installeren tegen Oekraine die een aanval niet verwacht en het lukt niet om je doelen te halen, hoe goed gaat je nieuwe aanval in 2023 zijn met 200.000 gemobiliseerde soldaten met hardware van eerder gedecimeerde divisies tegen Oekraine die een aanval nu wel verwacht?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_207288349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Hoevel van de 5 grote steden van Oekraine, Lviv. Kyiv, Kharkov. Odessa en Kherson heeft Rusland in bezit op 1 januari 2022 en hoeveel op 1 januari 2023?
Die vraag beantwoorden is direct de vraag beantwoorden waarom Rusland dit conflict niet kan winnen.

Want hoe is het met de veiligheid op de Krim? Hoe is het met de uitbreiding van de NATO, heeft men meer of minder landsgrens direct aan de NATO.
Hoe is het met de economie in Rusland? Hoe is het met de terughoudendheid van het westen met het leveren van wapens aan Oekraine ondanks alle Russische beloften.

Rusland is door hun eigen acties volledig door de mand gevallen, schiet hun complete arsenaal aan kruisrakketen op civiele infrastructuur in Oekraine, zelfs reserve capaciteit wordt nu ingezet om maar de boodschap te blijven sturen dat men alles onder controle heeft.

Maar als je een invasie jarenlang voorbereid, daar de troepen dus ongehinderd voor aanvang op de juiste plek kan installeren tegen Oekraine die een aanval niet verwacht en het lukt niet om je doelen te halen, hoe goed gaat je nieuwe aanval in 2023 zijn met 200.000 gemobiliseerde soldaten met hardware van eerder gedecimeerde divisies tegen Oekraine die een aanval nu wel verwacht?
Hier is dit topic niet voor bedoeld, staat letterlijk boven je nog een paar voorbeelden. Ik (en anderen) irriteren ons rot aan dit soort monologen zonder bron/feiten. Doe dat lekker in NWS ofzo daar worden hele topics hiermee volgeluld.
  woensdag 28 december 2022 @ 19:27:43 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207288440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 18:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden.

We bespreken meer het feitelijke front dan voorspellingen over de toekomstige operaties.

Overigens vandaag Russische aanvallen en enkele Oekraïnse tegenaanvallen over het hele front.
Marinka zou nu 80% in Russische handen zijn.

Verder aanvallen ten westen van Kreminna en richting Lyman en Kupiansk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 28 december 2022 @ 19:31:07 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207288535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Kherson is slechts de 16e stad van Oekraïne. Rusland heeft de 5e, 10e, 11e, 14e, 15e en 22e grootste stad in bezit.
Sinds de invasie zijn de 34e, 37e en 41e grootste steden ingenomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 28 december 2022 @ 19:48:00 #115
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207289007

"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 28 december 2022 @ 21:22:59 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_207292130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 19:23 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Hier is dit topic niet voor bedoeld, staat letterlijk boven je nog een paar voorbeelden. Ik (en anderen) irriteren ons rot aan dit soort monologen zonder bron/feiten. Doe dat lekker in NWS ofzo daar worden hele topics hiermee volgeluld.
Ik heb het idee dat de constatering dat Rusland er niet in is geslaagd om sinds het begin van de oorlog geen enkele 'grootste' stad te veroveren niet fijn is om te lezen. Maakt het natuurlijk niet opeens minder waar.

En dat geldt ook voor de grootst aangekondigde mobilisatie, troepenopbouw voor het nieuwe Russische offensief, Rusland ziet dat Oekraine in ieder geval 'hapt' en meer troepen in Kyiv achterhoudt dan eeder. Dat is ook geen speculatie maar duidelijk zichtbaar. Dit in combinatie met de legerleiding die de bevolking ook waarschuwt voor nieuwe acties vanuit Rusland.
De informatie positie van Oekraine is uitstekend en dat is iets wat Rusland vooral steekt, men kan simpelweg geen verassingsoffensief beginnen waardoor elk offensief, hoeveel gemobiliseerden men ook inzet, gedoemd is te mislukken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_207306309

Uitleg wat er gebeurd ( waarschijnlijk gaat gebeuren ) zuidelijk van Bahmut - analyses 29/12/2022
pi_207313306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 14:49 schreef Schaamlap het volgende:

Uitleg wat er gebeurd ( waarschijnlijk gaat gebeuren ) zuidelijk van Bahmut - analyses 29/12/2022
Na maanden van terugtrekken gaan ze volgens de 30 pijltjes 5 weilanden terugveroveren. Ja de oorlog gaat goed voor Rusland hoor.
  donderdag 29 december 2022 @ 19:57:25 #119
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207313565
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Manager PR/Moderator donderdag 29 december 2022 @ 21:59:54 #120
269689 crew  Viv
pi_207317965
Ik heb hier nog wat geveegd, en als het goed is is de rust al wedergekeerd. O-)
  Manager PR/Moderator maandag 2 januari 2023 @ 15:48:08 #121
269689 crew  Viv
pi_207390991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 21:59 schreef Viv het volgende:
Ik heb hier nog wat geveegd, en als het goed is is de rust al wedergekeerd. O-)
Zó rustig was ook weer niet de bedoeling! :')

De oorlog heeft niet stilgestaan dit weekend, of wel?
pi_207391371
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Zó rustig was ook weer niet de bedoeling! :')

De oorlog heeft niet stilgestaan dit weekend, of wel?
Ik lees alleen maar mee eigenlijk :) goede analyses in dit topic
pi_207391389
Nou, Rusland is weer 1500+ man verloren en onbekend aantal gewond. Dat in één dag.

De Russische drones worden inmiddels vrijwel slkemaal uit de lucht geschoten en de Oekraïners vakken steeds vaker doelen op Russische grond aan (vliegvelden enz).

Het front lijkt grotendeels vast te zitten.
Whatever...
  maandag 2 januari 2023 @ 16:44:37 #124
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207391622
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:22 schreef Spanky78 het volgende:
Nou, Rusland is weer 1500+ man verloren en onbekend aantal gewond. Dat in één dag.

De Russische drones worden inmiddels vrijwel slkemaal uit de lucht geschoten en de Oekraïners vakken steeds vaker doelen op Russische grond aan (vliegvelden enz).

Het front lijkt grotendeels vast te zitten.
We wachten op de vorst. Dan moeten er toch wat dingen gebeuren
pi_207393687
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:22 schreef Spanky78 het volgende:
......en de Oekraïners vakken steeds vaker doelen op Russische grond aan (vliegvelden enz).
En die aanvallen vond ik eigenlijk best interessant. Als ze inderdaad een TU141 hebben gebruikt, toch een vrij grote verouderde drone dan weten we meteen hoe geweldig de verdediging van het Russische luchtruim is voor zover we daar nog geen beeld bij hadden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2023 19:15:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')