Hey, dit is exact wat ik van jouw post denk en toch post je die?quote:
Niet zomaar. Een rechter zal goedkeuring moeten geven dus zal toetsen of er een gegronde reden is.quote:Op zondag 20 november 2022 12:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Het zou een mooie chaos worden in de wereld als iedereen dat zomaar zou kunnen doen.
Niet zomaar. Een rechter zal goedkeuring moeten geven dus zal toetsen of er een gegronde reden is.quote:Op zondag 20 november 2022 12:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Het zou een mooie chaos worden in de wereld als iedereen dat zomaar zou kunnen doen.
Een werkgever waar geld van wordt weggesluisd op een frauduleuzrwijze is geen schuldeiser?quote:Op zondag 20 november 2022 12:43 schreef Lienekien het volgende:
Gaat volgens mij om debiteuren. Niet om mensen waarvan een vermoeden is dat ze geld hebben weggesluisd.
Dus aangifte doen bij een politiebureau waar ze wel zin hebben in iets als dit. Is best lachen dit soort zaken. En wederom voor iedereen die het gaat zeggen, je hoeft zelf geen enorm onderzoek gedaan te hebben en je hoeft ook zeker niet akkoord te gaan met "is civiel"quote:Op zondag 20 november 2022 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Je denkt dat de rechter daar wel in meegaat? Na een simpel "onderzoek" van een werkgever die het jarenlang nooit de moeite vond de boekhouding te bekijken en iemand die sinds kort af en toe een factuurtje in een map mag doen?
Je denkt niet dat er wat meer onderzoek gedaan moet worden voor een rechter daar akkoord mee gaat? Bijvoorbeeld door iemand die wel verstand heeft van boekhouding?
Het is prima dat er een serieus onderzoek aangevraagd wordt, maar het gemak waarmee sommigen maar roepen dat er idd wel sprake van fraude zal zijn is verbazingwekkend.
Dat staat nog niet vast. Een debiteur is een debiteur.quote:Op zondag 20 november 2022 13:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Niet zomaar. Een rechter zal goedkeuring moeten geven dus zal toetsen of er een gegronde reden is.
Ik kan me zo voorstellen dat in geval van aantoonbare en moedwillige fraude -hetgeen ik het wegsluizen naar een privérekening zou noemen- een legitieme reden kan zijn.
[..]
Een werkgever waar geld van wordt weggesluisd op een frauduleuzrwijze is geen schuldeiser?
Juist daarvoor is die mogelijkheid er. Een rechtszaak kan jaren duren. Dat is dan ook jaren om geld verder weg te sluizen. Een conservatoir beslag kan dat voorkomen.
Je moet ook wel een goed verhaal hebben voor de rechter anders wijst de rechter het gewoon af.quote:Op zondag 20 november 2022 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat staat nog niet vast. Een debiteur is een debiteur.
Dan moet er al genoeg bewijs liggen, dus. En dat is niet zo. Tot nu toe hebben alleen TS en zijn werkgever naar de papieren gekeken.quote:Op zondag 20 november 2022 14:03 schreef Inbox het volgende:
[..]
Je moet ook wel een goed verhaal hebben voor de rechter anders wijst de rechter het gewoon af.
Dat een fraudeur een fraudeur is, staat pas officieel vast na een vonnis van de rechter. Dat kan jaren duren, vandaar de mogelijkheid van conservatoir beslag.
Duh!quote:Op zondag 20 november 2022 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet er al genoeg bewijs liggen, dus. En dat is niet zo. Tot nu toe hebben alleen TS en zijn werkgever naar de papieren gekeken.
Dit was waar de discussie mee begon. Dus uitgaande van de huidige situatie.quote:Op zondag 20 november 2022 15:05 schreef Inbox het volgende:
[..]
Duh!
En zal er ongetwijfeld actie volgen als de baas het eens is met topicstarter. Dan volgt er ook wel aangifte of een rechtszaak tegen de boekhoeder en kan het dus.
quote:Op zondag 20 november 2022 09:20 schreef AnneX het volgende:
Wat ik mis, is de reactie van de echte boekhouder op dit alles.
Of heeft ie niks in de smiezen.
Indien wel, is het dan mogelijk om preventief beslag te laten leggen op zijn persoonlijke tegoeden in afwachting van onderzoeksresultaten.
Waar die natuurlijk van harte aan meewerkt. Het zijn goede vrienden tenslotte.
Shut…nu pas zie ik dat een vraagteken is vergeten achter …quote:Op zondag 20 november 2022 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was waar de discussie mee begon. Dus uitgaande van de huidige situatie.
[..]
Een vraagteken verandert niets aan de huidige situatie.quote:Op zondag 20 november 2022 16:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Shut…nu pas zie ik dat een vraagteken is vergeten achter …
“Is het dan mogelijk dat …” ???
Daarop volgde de diskussie.
Hoe kom je bij controle(plicht)?quote:Op zondag 20 november 2022 12:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Samenstel en controle zijn dan ook nog eens twee verschillende dingen, die niet door dezelfde accountant gedaan mogen worden. Maar gok dat er geen samenstel is,d at zal de boekhouder wel zelf doen. Controle is de vraag.
Daarbij: in tijden van online werken en inlogcodes weerhoudt een nieuwe cilinder in de deur de boekhouder van bij de stukken kunnen.quote:Op zondag 20 november 2022 03:06 schreef Deadre het volgende:
Ik denk dat deze hele topic een verzonnen verhaal is van TSmake my words!
Hoe komt hij er volgens jou bij dan? Telepatische krachten? Ik zie het al voor mij: hij zet zijn handen op zijn hoofd en het kartonnen archief-materiaal zweeft zo zijn kant op dwars door de afgesloten deur.quote:Op zondag 20 november 2022 20:48 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Daarbij: in tijden van online werken en inlogcodes weerhoudt een nieuwe cilinder in de deur de boekhouder van bij de stukken kunnen.
Daarnaast: baas, ik en de baas en pennenlikkers
Oftewel: leuk bedacht TS
Zo heeft hij ook de fraude gepleegd.quote:Op zondag 20 november 2022 21:35 schreef Pendule het volgende:
[..]
Hoe komt hij er volgens jou bij dan? Telepatische krachten? Ik zie het al voor mij: hij zet zijn handen op zijn hoofd en het kartonnen archief-materiaal zweeft zo zijn kant op dwars door de afgesloten deur.
Vandaar mijn laatste zin. Maar bij controle is de kans op ontdekking vele malen groter dan bij alleen samenstel.quote:Op zondag 20 november 2022 20:05 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hoe kom je bij controle(plicht)?
Daar geloof ik hier niet echt in gezien het aantal personeelsleden en de wijze van verwerken van de administratie
TS geeft wel aan dat de boekhouder van de oude stempel is. Geen "systeem" enzo.quote:Op zondag 20 november 2022 20:48 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Daarbij: in tijden van online werken en inlogcodes weerhoudt een nieuwe cilinder in de deur de boekhouder van bij de stukken kunnen.
Daarnaast: baas, ik en de baas en pennenlikkers
Oftewel: leuk bedacht TS
Het lijkt me idd een goed idee dat er eerst een onderzoek wordt gedaan door een partij die wel verstand van boekhouding heeft en er neutraal in gaat ipv bewijzen te zoeken op basis van een verdenking zoals fraude door "klantfacturen die dubbel betaald zijn".quote:Op maandag 21 november 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:
Ik zou zorgen dat via een extern bureau het bewijs knip en klaar is, vervolgens dit bespreken met Justitie hoe aan te pakken, als je nu aangifte gaat doen, en de zaak is niet knip en klaar dan goede kans dat hij op vrije voeten komt en alsnog geld kan wegsluizen, kortom hij moet zo min mogelijk tijd hebben om te ageren, het mooiste zou zijn is als hij gepakt wordt er ook gelijk huiszoeking gedaan kan worden zodat hopelijk achterhaald kan worden waar het geld heen is, met een klein beetje geluk ligt het er misschien wel cash.
Als ik ging verduisteren zou ik ook geen systeem willenquote:Op maandag 21 november 2022 08:38 schreef sanger het volgende:
[..]
TS geeft wel aan dat de boekhouder van de oude stempel is. Geen "systeem" enzo.
Boekhouder is niet ouderwets, bedrijf is ouderwets. Ik heb een tijdje terug wel voor elkaar gekregen dat wij een office pakket kregen. Baas is in de 70. Is een beetje blijven hangen in de glorie dagen ben ik bang.quote:Op maandag 21 november 2022 08:38 schreef sanger het volgende:
[..]
TS geeft wel aan dat de boekhouder van de oude stempel is. Geen "systeem" enzo.
Dan is er niks aan de hand, maar zal de relatie wel verzuurd zijn.quote:Op maandag 21 november 2022 23:23 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Blijkt de boekhouder alles te kunnen verklaren
mwah. ik moet eerlijk zeggen als ik in mijn eigen boekhouding mega veel rare dingen tegenkom, iemand die helpt in de boekhouding snapt het ook niet, er klopt geen hol van omschrijvingen en overschrijvingen dan laat ik ook een extern onderzoek instellen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan is er niks aan de hand, maar zal de relatie wel verzuurd zijn.
Maar als ook de baas rekeningen niet herkend..
Maar goed, daar gebruik je dus een extern bedrijf voor die zo’n audit doet, onpartijdig enzo.
Roepen tegen de medewerker wat er het afgelopen jaar allemaal is misgegaan en wat er beter kan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 08:28 schreef freak1 het volgende:
en als daar dan uitkomt joh die boekhouder moet echt wat aan administratie skills bijleren maa rheeft niet gefraudeerd, dan zou ik zeker dat onderzoek met mijn boekhouder bespreken en hem om verbetering vragen. ik zou daar persoonlijk niet verzuurd van raken, als iemand mijn werk controleerd en erachter komt dat het een puinbak is, dan mogen ze mij daar ook op aanspreken.. learning opportunity enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |