abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2022 @ 14:32:46 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206673078
Aangezien wij alles uit de VS importeren hebben we nu ook een clubje rodepetjes dat denkt dat alles en iedereen fraudeert, complotten smeedt en het land wil vernietigen, waarbij het hele democratisch bestel suspect is en verkiezingen bij voorbaat niet deugen, en dientengevolge droomt men in die hoek een beetje van een soort 6 januari debacle maar dan met spandoekjes vol spelfouten en in carnavalskostuums uitgedoste 'veteranen', plus wat gammele galgjes, fakkels en woedend geroep om tribunalen.

Zeg maar een Madurodam-versie van het Trumpisme.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-11-2022 14:41:12 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206673090
Altijd als ik die gideon en die gast die er uitziet als een kinderlokker zie denk ik dat ze vroeger keihard gepest zijn.

Neem pesten serieus mensen, voor je het weet zit je met dit soort jokers.
pi_206673100
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:23 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Een groeiende groep mensen denken dat de FvD wel staatsgevaarlijk is.
'Geloven' beschrijft hier het intellectueel proces beter dan 'denken'.

quote:
En de leden van die groep doen er weinig aan om die gedachte te temperen.
We zien dan ook dat de coalitie zich 'de staat' probeert toe te eigenen, en de systematische rechtsstaatschenders van de coalitie werpen zich dan ook op als beschermers van de democratische rechtsstaat. Maar de staat is niet 'de politiek' en 'de politiek' is niet het kartel. Deze coalitie houdt dan ook stukken achter, geheel ongrondwettig, met het staatsbelang als argument terwijl het om politiek belang gaat. De politisering is compleet, van de NCTV tot aan de Raad van State, tot aan bugemeesters en politie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206673103
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

Vind dat je het dan te rooskleurig inziet: dit soort figuren/partijen zijn wmb behoorlijk gevaarlijk voor de tendens in je land en zeker richting bepaalde figuren (zoals je premier) doordat ze continue bezig zijn hun achterban op te hitsen en de economische malaise gebruiken om met hun vingertje te kunnen wijzen. Gevaarlijke cocktail.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 14 november 2022 @ 14:36:09 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206673115
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De coalitie stuurt samen met de media aan op een verbod van FvD, met Yesilgüz en haar wetsovertredende NCTV die samen met het CIDI, die van Yesilgüzs Ronny Naftaniëllezig de antisemitismeschwalbe er ook nog ingooit, als speerpunt. Dat is niet omdat het FvD staatsgevaarlijk is, maar omdat FvD blijkbaar dichter bij de waarheid zit dan de machthebbers denken te kunnen hebben.
8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 november 2022 @ 14:36:52 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206673129
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
We zien dan ook dat de coalitie zich 'de staat' probeert toe te eigenen, en de systematische rechtsstaatschenders van de coalitie werpen zich dan ook op als beschermers van de democratische rechtsstaat. Maar de staat is niet 'de politiek' en 'de politiek' is niet het kartel. Deze coalitie houdt dan ook stukken achter, geheel ongrondwettig, met het staatsbelang als argument terwijl het om politiek belang gaat. De politisering is compleet, van de NCTV tot aan de Raad van State, tot aan bugemeesters en politie.
:')

Zie post 179.

Verder hoeven we van een partij met 5 zetels geen 'revolutie' te verwachten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 14 november 2022 @ 14:37:55 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206673142
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vind dat je het dan te rooskleurig inziet: dit soort figuren/partijen zijn wmb behoorlijk gevaarlijk voor de tendens in je land en zeker richting bepaalde figuren (zoals je premier) doordat ze continue bezig zijn hun achterban op te hitsen en de economische malaise gebruiken om met hun vingertje te kunnen wijzen. Gevaarlijke cocktail.
Maar ook kleine dingen kunnen gevaarlijk zijn. Zie de kogelmier.

Neemt niet weg dat die hele FvD een slap, oppervlakkig, Hollands aftreksel is van de meest groezelige variant van het Trumpisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206673158
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geloof je dit zelf nog?
Weltschmerz is de bedrijfspoedel van Van Meijeren en Baudet.
pi_206673209
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geloof je dit zelf nog?
Hoezo geloof jij het niet dan? Denk je dat de coalitie FvD woorden in de mond legt en onwelriekende reuzel e.d. noemt omdat ze fatsoenlijk met ze in debat willen zoals hoort in een democratie?

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aangezien wij alles uit de VS importeren hebben we nu ook een clubje rodepetjes dat denkt dat alles en iedereen fraudeert, complotten smeedt en het land wil vernietigen, waarbij het hele democratisch bestel suspect is en verkiezingen bij voorbaat niet deugen, en dientengevolge droomt men in die hoek een beetje op een soort 6 januari debacle maar dan met spandoekjes vol spelfouten en in carnavalskostuums uitgedoste 'veteranen', plus wat gammele galgjes, fakkels en woedend geroep om tribunalen.

De fakkel kwam uit de ChristenUnie hoek. Maar wat doet de coalitie dan om het vertrouwen in de verkiezingen hoog te houden? Nadat de stemmen zijn uitgebracht de regels wijzigen? Het fraudegevoeliger poststemmen uitbreiden? De stembiljetten 2 dagen opslaan op een plek waar niemand kan controleren wat ermee gebeurd? De software laten doen door een partijgenoot? Blijven drammen om stemcomputers? In strijd met de grondwet aansturen op stemmen op partijen?

Wat minder minachting voor de kiezer zou ook mijn vertrouwen goed doen.
pi_206673217
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
De partij moet toch op een andere manier functioneren als men tracht een voorvechter van transparantie te zijn
  maandag 14 november 2022 @ 14:48:40 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206673263
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo geloof jij het niet dan? Denk je dat de coalitie FvD woorden in de mond legt en onwelriekende reuzel e.d. noemt omdat ze fatsoenlijk met ze in debat willen zoals hoort in een democratie?
[..]
De fakkel kwam uit de ChristenUnie hoek. Maar wat doet de coalitie dan om het vertrouwen in de verkiezingen hoog te houden? Nadat de stemmen zijn uitgebracht de regels wijzigen? Het fraudegevoeliger poststemmen uitbreiden? De stembiljetten 2 dagen opslaan op een plek waar niemand kan controleren wat ermee gebeurd? De software laten doen door een partijgenoot? Blijven drammen om stemcomputers? In strijd met de grondwet aansturen op stemmen op partijen?

Wat minder minachting voor de kiezer zou ook mijn vertrouwen goed doen.
Ik geloof dat er een kabinet zit dat op alle fronten faalt. Daar zie ik echter geen bewust of vooropgezet plan in, maar - zoals gewoonlijk - incompetentie. Daarbij geloof ik inderdaad dat mensen met wie ik het radicaal oneens ben (waaronder Rutte en Kaag) handelen vanuit principes en idealen die zij ook daadwerkelijk onderschrijven. Het zijn alleen de mijne niet. Kan ik ze reptielen annex spionnen noemen, ze verwijten onderdeel te zijn van een snood kartel (over vuilspuiterij gesproken, die club van jou bestaat enkel om alles en iedereen buiten de eigen gelederen weg te zetten als landverraderlijk, afhankelijk, corrupt en KARTEL), maar het gegeven dat mijn brein niet vergiftigd is door de complotmeuk van FvD cum suis belet dat.

Minachting voor de kiezer? Met je vijf zetels pretenderen dat jij wel het volk vertegenwoordigt maar al die andere partijen die meer aanhang hebben niet, en enkel bestaan bij gratie van het KARTEL is pas pure minachting.

Mijn partij, de SP, zweeft al jaren tussen de 8 en 10 zetels... Is dat omdat een vuige elite die partij wil dwarsbomen? Nee. Het is omdat of de SP nog geen goed verhaal heeft dat meer mensen aantrekt (en dat zouden ze wel makkelijk kunnen doen aangezien het gros van NL bestaat uit Jan Modalen), of, en dat zou ik persoonlijk erg vinden, omdat het verhaal er wel is maar sowieso niet aanspreekt. In dat laatste geval heb ik daar mee te dealen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206673322
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 08:54 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je kunt de partij wel ontbinden, maar daarmee is het gedachtengoed niet verdwenen, dan duikt het vroeg of laat in een andere vorm vanzelf weer op. Het is ook best schrikbarend om te zien hoeveel duizenden volgelingen Baudet en ook die van Meijeren hebben, die lui zijn er echt van overtuigd dat alleen zij Nederland uit het moeras kunnen trekken. Ermee in discussie gaan is ook zinloos, want als je het niet met hen eens bent, ben je een schaap en gehersenspoeld door de MSM. En er hoeven maar een paar gekkies tussen te zitten die de woorden van v Meijeren iets te letterlijk nemen, en het kan zomaar gierend uit de klauwen lopen.
Het is idd bizar, maar zelfs nu nog heeft FvD tussen de 300k en 500k potentiële kiezers (als ik de peilingen moet geloven).

Zelfs als Baudet gaat flirten met de islam (wat hij onlangs nog deed) wordt dit nog weer recht gelul door z'n aanhang.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 14 november 2022 @ 14:59:20 #188
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206673364
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik geloof dat er een kabinet zit dat op alle fronten faalt. Daar zie ik echter geen bewust of vooropgezet plan in, maar - zoals gewoonlijk - incompetentie. Daarbij geloof ik inderdaad dat mensen met wie ik het radicaal oneens ben (waaronder Rutte en Kaag) handelen vanuit principes en idealen die zij ook daadwerkelijk onderschrijven. Het zijn alleen de mijne niet. Kan ik ze reptielen annex spionnen noemen, ze verwijten onderdeel te zijn van een snood kartel (over vuilspuiterij gesproken, die club van jou bestaat enkel om alles en iedereen buiten de eigen gelederen weg te zetten als landverraderlijk, afhankelijk, corrupt en KARTEL), maar het gegeven dat mijn brein niet vergiftigd is door de complotmeuk van FvD cum suis belet dat.

Minachting voor de kiezer? Met je vijf zetels pretenderen dat jij wel het volk vertegenwoordigt maar al die andere partijen die meer aanhang hebben niet, en enkel bestaan bij gratie van het KARTEL is pas pure minachting.

Mijn partij, de SP, zweeft al jaren tussen de 8 en 10 zetels... Is dat omdat een vuige elite die partij wil dwarsbomen? Nee. Het is omdat of de SP nog geen goed verhaal heeft dat meer mensen aantrekt (en dat zouden ze wel makkelijk kunnen doen aangezien het gros van NL bestaat uit Jan Modalen), of, en dat zou ik persoonlijk erg vinden, omdat het verhaal er wel is maar sowieso niet aanspreekt. In dat laatste geval heb ik daar mee te dealen.
Amen op het feit dat ik geen fan van de SP ben en hun idealen. En ik van mening ben dat niemand anders het beter gedaan zou hebben dan Rutte.. Al was het beter geweest als Dijkhof het stokje van Rutte had overgenomen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206673501
De incompetentietheorie is er een van een ongekende mate van ondoordachtheid en naïviteit. Je bent als bevolking volslagen kansloos wanneer de 'kritische bovenlaag' met zo een invalshoek poogt te duiden wat de macht uitspookt. Het is zonder twijfel de gevaarlijkste theorie die momenteel in de tijdsgeest ronddwaalt - en op zijn minst waarom een fantast en leugenaar als Rutte zo lang aan de macht weet te blijven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 14 november 2022 @ 15:15:47 #190
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_206673591
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 07:40 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Centrumpartij en centrum democraten ? Jan Maat?
Jan Rap & zijn maat
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_206673628
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:10 schreef Akathisia het volgende:
De incompetentietheorie is er een van een ongekende mate van ondoordachtheid en naïviteit. Je bent als bevolking volslagen kansloos wanneer de 'kritische bovenlaag' met zo een invalshoek poogt te duiden wat de macht uitspookt. Het is zonder twijfel de gevaarlijkste theorie die momenteel in de tijdsgeest ronddwaalt - en op zijn minst waarom een fantast en leugenaar als Rutte zo lang aan de macht weet te blijven.
de VVDstemmers zijn verantwoordelijk, niet een of ander complot. Ons stemrecht heeft onder Rutte niet te lijden gehad, en het was een gelijk speelveld. Insinueren, of oproepen om "iets" met de tweede kamer te doen heeft daarom geen basis
pi_206674128
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik geloof dat er een kabinet zit dat op alle fronten faalt. Daar zie ik echter geen bewust of vooropgezet plan in, maar - zoals gewoonlijk - incompetentie. Daarbij geloof ik inderdaad dat mensen met wie ik het radicaal oneens ben (waaronder Rutte en Kaag) handelen vanuit principes en idealen die zij ook daadwerkelijk onderschrijven.
Dat ze ook incompetent zijn in het fatsoenlijk besturen van de overheid maakt het niet minder naief. We zien notabene Rutte en zijn VVD het principe van massa-immigratie niet onderschrijven, terwijl ze wel vanuit dat principe handelen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

quote:
Het zijn alleen de mijne niet.
Het zijn onze principes niet, hogere principes die al lang zijn vastgelegd of dat niet zijn omdat ze nog vanzelfsprekender zijn. Je kunt denken dat laissez faire en makkelijke winst goed is voor alle Nederlanders, erg goed in denken ben je dan niet, maar alla. Daar gaat het VVD-beleid echter niet meer over, dat gaat om maximaal verdienen aan het Nederlandse volk door wie dan ook. Dat is geen invulling meer van het overlappend principe. Ook het in de grondwet vastgelegde principe dat rechtspraak is opgedragen aan onze rechters waar iedereen gelijkelijk toegang toe heeft wordt via CETA met voeten getreden. Zo ook dat het parlement het gehele Nederlandse volk vertegenwoordigt, dat ze allemaal stemrecht hebben, dat ze op gelijke voet deelnemen aan de vergadering, dat de vrijheid van meningsuiting in de kamer groter is dan daarbuiten, dat volksvertegenwoordigers zonder last stemmen, dat alle volksvertegenwoordigers recht hebben op informatie, dat de staat de rechter gehoorzaamt, dat de volksvertegenwoordiging niet wordt voorgelogen, dat de wet niet met een kamermeerderheid overrule kan worden etc.

Daar heeft deze coalitie schijt aan. Daarom is de vraag gerechtvaardigd of we hier niet simpelweg naar een staatsgreep in 23 bedrijven zitten te kijken en in welk bedrijf we nu zitten.

[quote] Kan ik ze reptielen annex spionnen noemen, ze verwijten onderdeel te zijn van een snood kartel (over vuilspuiterij gesproken, die club van jou bestaat enkel om alles en iedereen buiten de eigen gelederen weg te zetten als landverraderlijk, afhankelijk, corrupt en KARTEL), maar het gegeven dat mijn brein niet vergiftigd is door de complotmeuk van FvD cum suis belet dat.[quote]
Wat is er dan wel aan de hand met al die internationale en doorgaans antirechtsstatelijke en ongrondwettige gelijkschakeling? En hoezo niet corrupt? Halbe Zijlstra, Cora van Nieuwhuizen, Ursula von der Leyen, hoe duidelijk wil je het hebben?

quote:
Je? Ik ben geen lid. Maar jij ziet geen minachting voor de kiezer en betrouwbare verkiezingen bij de coalitie?

quote:
Mijn partij, de SP, zweeft al jaren tussen de 8 en 10 zetels...
Dan zit jij ook bij 'afghaakt Nederland' omdat je voor verandering stemt. Dat is kansloos, als je via onze democratie een verandering wil bewerkstelligen doe je niet meer met de samenleving. Op de technocratische vierkante centimeter netjes binnen de kaders blijven, dan hoor je erbij.

quote:
Is dat omdat een vuige elite die partij wil dwarsbomen?
Ja. Juliie worden voor populisten uitgemaakt, voor radicaal, voor extreem, genegeerd, in de verkiezingsdebatten worden jullie geflikt, de kamervoorzitter snoert je de mond. Ja hoor, de SP wordt zeker gedwarsboomd.

quote:
Nee. Het is omdat of de SP nog geen goed verhaal heeft dat meer mensen aantrekt (en dat zouden ze wel makkelijk kunnen doen aangezien het gros van NL bestaat uit Jan Modalen), of, en dat zou ik persoonlijk erg vinden, omdat het verhaal er wel is maar sowieso niet aanspreekt. In dat laatste geval heb ik daar mee te dealen.
Als je dreigt iets groter te worden dan dat begint de demonisering. Wij zitten in het zelfde schuitje, we willen allebei iets veranderen aan de wijze waarop dit land en deze overheid bestuurd wordt langs democratische weg met waarschijnlijk niet zo'n heel verschillende uitkomst. Die weg wordt afgesneden, op die weg wordt je gedwarsboomd. Zolang jullie niet te hard tegensputteren tegen woningen voor arbeiders aan de massa-immigratie opofferen, tegen de schaamteloze oorlogshitserij en de machtsgreep door de EU mag je nog meepraten, anders wordt het 'Putin-lovers', racist en nationalistische extreem-populist of iets dergeijks en worden jullie geband door NPO, Mediahuis, DPG en Bertelsmann en gaat de antidemocratische Haagse trucendoos ook voor jullie open.
pi_206674276
Welke "oorlogshitserij"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 14 november 2022 @ 16:15:01 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206674327
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2022 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
Welke "oorlogshitserij"?
Het steunen van Oekraine is oorlogshitserij :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206674361
Zelfs mensen met 1 gezond werkende hersencel kunnen na het zien en horen van die pipo's van het FvD hun conclusie trekken. Niet serieus te nemen die gestoorden.
pi_206674536
quote:
84s.gif Op maandag 14 november 2022 16:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het steunen van Oekraine is oorlogshitserij :')
FvD politici vinden het teleurstellend jammer dat Putin niet aan de poorten van West Europa heeft kunnen rammelen zodat Premier Baudet nooit een feit is geworden.
pi_206674581
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je dreigt iets groter te worden dan dat begint de demonisering.
Demonisering, laatst op sociale media ook zo'n type die daarmee aan kwam zetten.

Maar ondertussen wel roepen dat we geregeerd worden door reptielen en alleen maar over kaagedis kunnen praten. 8)7
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 16:42:18 #198
236264 crew  capricia
pi_206674623
Kan me nog herinneren dat FvD de grootse was bij de afgelopen prov.staten verkiezingen.

Dus wat bedoeld wordt met 'iets groter worden' is mij niet helemaal duidelijk. Ze worden alleen maar kleiner.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 november 2022 @ 16:51:36 #199
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206674723
quote:
NOS dus de fout in, ik heb niks met de FVD (die zijn zo ver afgegleden 8)7 ) , maar laat ze maar lekker in de tweede kamer blijven ,een beetje vuurwerk in de tweede kamer kan geen kwaad
Ik ben inmiddels overleden
pi_206674801
Eerst hadden we het geheul met Icke en de referentie aan Reptilians, daarna het gedraaikont over de betekenis van het woord reptiel, en vervolgens een stiekem draaiende camera in de perstoren over ratten en rioollucht.
En nu wordt er gehoopt op een 'revolutionaire beweging die "bij wijze van spreken" de Tweede Kamer bezet om de regering weg te krijgen'. De insinuatie is overduidelijk, maar er wordt weer gecalimero'd over wat er precies is gezegd.

Het is de Trump-methode: de schandalen en nonsens volgen elkaar zo snel op dat men het niet meer kan bijhouden. Firehose of shit.

Het vervelende van dit gedonderjaag is dat het de aandacht afleidt van Baudets uitspraken over Poetin als held die ondersteund moet worden. Extreem mild moorden en verkrachten, voor een boreale wereld. Poetin, die zijn eigen mensen als kanonnenvoer opdient, Oekraïne bestookt met raketten en drones. Moorden, verminken, verkrachten. Infrastructuur bestoken zodat burgers in de winter zonder verwarming komen te zetten. Dat is de leider die steun verdient tegen het globaliserende westen, volgens Baudet.
En dat hier de FVD-webcare het woord oorlogshitserij durft te gebruiken en tegelijkertijd roept om een fatsoenlijk debat is te belachelijk voor woorden.

De kamer zou zsm een debat moeten organiseren over de uitspraken en standpunten van FVD over Poetin en de oorlog in Oekraïne. Nu loopt Baudet er weer mee weg door laf gedraaikont over de betekenis van woorden en komt de firehose of shit van Van Meijeren eroverheen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')