TS, hoe zit het?quote:Op zondag 13 november 2022 07:10 schreef Seven. het volgende:
En ik snap in jouw verhaal 1 aspect niet: lag dat keukenmes in de gang? Hoe kwam Y aan het keukenmes? Je spreekt alleen over bloedsporen in de gang, dus vandaar dat ik het me afvraag.
Heeft Y ook de auto van X geraakt?quote:Op zondag 13 november 2022 00:17 schreef Gibraltar70 het volgende:
Case:
Persoon X komt bij persoon Y aan de deur. X vraagt of Y, de auto van hem heeft geraakt. Y zegt nee en vraagt hem om te vertrekken voor zijn deur. Hierop haalt X een hamer vanuit zijn rug en slaat op het hoofd van Y. Y heeft bloedend hoofd en ziet X nog steeds op hem inslaan en uit paniek pakt die een keukenmes en probeert hem weg te jagen.
Hierop komt politie en X wordt meegenomen. Y gaat naar spoedeisend en wordt behandeld na veel bloedverlies. X doet ook aangifte jegens Y en zegt dat is aangevallen met een mes. Hierop wordt Y ook aangehouden en in hechtenis genomen.
De officier zegt dat X in zijn aangifte heeft aangegeven dat die is aangevallen door een mes en om die reden met een hamer heeft geslagen. En om die reden Y ook is aangehouden en in hechtenis is genomen.
Dit is toch de wereld op zijn kop? Dat iemand thuis wordt aangevallen en 14 hechtingen krijgt, had ook dood kunnen zijn, met een klauwhamer wordt aangevallen, nota bene poging tot doodslag, het slachtoffer daarvan ook in hechtenis wordt genomen. De politie heeft allerlei bloedsporen in het huis geconstateerd en de klauwhamer in beslag genomen.
Wat vinden jullie? Ik vrees dat beide aanklachten worden ingetrokken en dat hij hiermee wegkomt.
keuken met voordeur?quote:Op zondag 13 november 2022 13:50 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom heeft y een keukenmes naast de voordeur?
Ts reageert alleen als je zegt dat x levenslang achter slot en grendel moet en de politie discrimineert, gok ik.quote:
hier in de flat is dat vrij gebruikelijkquote:Op zondag 13 november 2022 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar in Nederland hebben we dat nog?
In Terwijde-West, Utrechtquote:Op zondag 13 november 2022 13:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar in Nederland hebben we dat nog?
Linkje?quote:Op zondag 13 november 2022 14:12 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
In Terwijde-West, Utrechtdaar is dit incident ook geweest.
Mocht dit topic niet compleet verzonnen zijn, dan is dit waarschijnlijk wat er daadwerkelijk gebeurd is. Hoe komt Yildrim anders aan een keukenmesje terwijl Xander hem de kop in slaat?quote:Op zondag 13 november 2022 00:43 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
De advocaat zegt dat X ook aangifte heeft gedaan van poging tot moord, omdat Y met mes hem heeft proberen weg te jagen. X sloeg steeds in op Y en Y heeft daarom overal blauwe plekken en bloedsporen.
Heeft Y gestoken?quote:Op zondag 13 november 2022 15:27 schreef Delenlill het volgende:
Tja, zoals al aangegeven is, als hij vanuit de gang de keuken ingaat om een mes te pakken om zich te verdedigen kon hij mogelijk ook ontsnappen/zich in een kamer opsluiten ofzo en 112 bellen.
Hij heeft de keuze gemaakt om een mes te pakken en terug te steken, en niet bijvoorbeeld een stoel ofzo om hem uit zijn buurt te houden.. Als hij geluk heeft wordt dit nood weer excess. Maar zou ook zo maar kunnen dat hij hier voor veroordeeld gaat worden.
Geen idee of hij expliciet heeft gestoken. Maar als de man met de hamer geen verwondingen heeft van het mes was hij niet gearresteerd lijkt mij.quote:
Nee, dat kun je zo niet stellen.quote:Op zondag 13 november 2022 15:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Geen idee of hij expliciet heeft gestoken. Maar als de man met de hamer geen verwondingen heeft van het mes was hij niet gearresteerd lijkt mij.
Poging zware mishandeling.quote:Op zondag 13 november 2022 15:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Geen idee of hij expliciet heeft gestoken. Maar als de man met de hamer geen verwondingen heeft van het mes was hij niet gearresteerd lijkt mij.
Verboden wapenbezit? Als je een keukenmes vast hebt in je eigen huis?quote:Op zondag 13 november 2022 17:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Poging zware mishandeling.
Verboden wapenbezit.
Genoeg mogelijkheden te verzinnen
In je eigen huis? Ik heb geen idee waar hij voor het eerst met dat mes uit haalt? Jij wel? Wie weet was het net voor de voordeur. Dan is het gewoon keihard dragen, die gok ga ik niet wagen als ik een aanhoudingsgrond zoek.quote:Op zondag 13 november 2022 17:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verboden wapenbezit? Als je een keukenmes vast hebt in je eigen huis?
Bedreiging met een mes, OK.
Ik heb geen idee vanuit welke rol je dit nu zegt.quote:Op zondag 13 november 2022 17:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
In je eigen huis? Ik heb geen idee waar hij voor het eerst met dat mes uit haalt? Jij wel? Wie weet was het net voor de voordeur. Dan is het gewoon keihard dragen, die gok ga ik niet wagen als ik een aanhoudingsgrond zoek.
Bedreiging met een mes is niet strafbaar. Bedreiging met zware mishandeling/tegen het leven wel. Als ik gewoon in een ruzie met een mes tegenover iemand sta is er niets aan de hand. Die is nog moeilijker hard te maken dan een wapen die naar z'n aard.
Maar ik zou voor poging zware mishandeling gaan en vervolgens gelijk toch het wapen er bij pakken omdat dit je meer bevoegdheden geeft.
Die van de politieagent die aan de deur komt.quote:Op zondag 13 november 2022 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb geen idee vanuit welke rol je dit nu zegt.
Dat snap ik niet, want dat was niet de situatie. Y is opgehaald in het ziekenhuis.quote:Op zondag 13 november 2022 19:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Die van de politieagent die aan de deur komt.
Dan nog zou ik hem voor de zekerheid opschrijven en dan zien we wel wat blijft plakken. Daar kom je toch pas achter gedurende het onderzoek. Maar laten we het dan een kamerdeur noemen.quote:Op zondag 13 november 2022 19:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, want dat was niet de situatie. Y is opgehaald in het ziekenhuis.
Die politieagent wordt toch al ergens mee op pad gestuurd?quote:Op zondag 13 november 2022 20:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan nog zou ik hem voor de zekerheid opschrijven en dan zien we wel wat blijft plakken. Daar kom je toch pas achter gedurende het onderzoek. Maar laten we het dan een kamerdeur noemen.
Denk je dat de rechercheur hier zelf geen invloed op heeft? Zelfs buiten heterdaad kan hij prima voorstellen wat de delicten zouden moeten zijn.quote:Op zondag 13 november 2022 20:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die politieagent wordt toch al ergens mee op pad gestuurd?
Bij de PI? Wat vreemd, je gaat pas naar een PI als de RC de bewaring toewijst die de OVJ vordert.quote:Op zondag 13 november 2022 00:25 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Ja, deze heeft morgen een afspraak bij de PI met Y en de recherche.
Goeie keuze.quote:Op maandag 14 november 2022 11:21 schreef Rene het volgende:
We hebben het topic nu genoeg gevuld. De situatie wordt steeds verder uitgebreid met haken en ogen De situatie is niet volledig uiteengezet in de OP en dat maakt dat adviseren ook niet goed mogelijk is. Laten we het hier dan ook maar bij houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |