Volgensmij ben ik niet helemaal duidelijk: ik ga neutraal het gesprek in. Ik ga aangeven dat ik onregelmatigheden tegen ben gekomen. Misschien dat jij voor dat soort dingen jouw kop in het zand zou willen steken, maar ik dus niet. Ik hou daar totaal niet van. Eerlijkheid duurt het langst.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je aan het einde van de dag zonder baan gaat zitten als je zo het gesprek in gaat.
Nou, zoals ik het lees ga jij ff aan de baas de eis voorleggen dat zijn administratie beter gecontroleerd dient te worden, als broekie die net binnen is.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:29 schreef Pendule het volgende:
[..]
Volgensmij ben ik niet helemaal duidelijk: ik ga neutraal het gesprek in. Ik ga aangeven dat ik onregelmatigheden tegen ben gekomen. Misschien dat jij voor dat soort dingen jouw kop in het zand zou willen steken, maar ik dus niet. Ik hou daar totaal niet van. Eerlijkheid duurt het langst.
Ik niks eisen. Ik stel het voor.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, zoals ik het lees ga jij ff aan de baas de eis voorleggen dat zijn administratie beter gecontroleerd dient te worden, als broekie die net binnen is.
Ik vind het echt wel meevallen. Wat mij vooral irriteert is het gevoel dat mij wordt geadviseerd om niks te doen. Dat slaat namelijk kant noch wal. En ik heb zeker een advies meegenomen uit dit topic en dat is dat ik het gesprek neutraal aan ga. Dat ik op die manier het gesprek in ga heb ik aan jullie te danken.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:37 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij is er in dit topic niemand die z’n kop er voor in het zand wil steken (op een enkeling die gezegd had er waarschijnlijk niks mee te doen). De rest geeft je vooral tips wat wel en wat niet te doen.
Die quote die je net maakt waarin iemand typt ‘daar stoppen’ heeft helemaal niks te maken met kop in het zand steken, maar weten waar jouw taken en verantwoordelijkheden stoppen nadat je hebt aangegeven dat je vreemde dingen ziet in de administratie.
Super dat je dit ontdekt en dat meen ik oprecht en ook super dat je er wat mee doet!
Maar je bent in dit topic vooral alle adviezen in de wind aan het slaan en andere aan het bevoordelen dat ze er niks of te weinig aan zouden doen.
Oftewel je vraagt om advies en iedereen die je advies geeft krijgt een sneer terug en je doet wat je zelf wilt. Wat je overigens ook zelf moet weten, maar vraag dan geen advies. Of als je dat wel doet bedank mensen voor het advies of je er weinig niet iets mee doet, maar dit soort antwoorden die jij steeds geeft op goedbedoelde en oprechte adviezen is echt niet fair.
Mijn reactie zal ook niet in goede aarde vallen, maar ik plaats hem toch. Ik irriteer me namelijk mateloos aan jouw reacties op goede adviezen steeds.
Maandag heb ik een gesprek met mijn baas.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:36 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Nou wanneer komt de confrontatie er een keer? Wil niet als met GTST een cliffhanger
Jawel, maar ik ga geen beschuldigingen uiten zonder dat ik dat heel serieus kan staven. Want laten we wel wezen, je hebt helemaal niets. Je hebt wat overboekingen/facturen die je niet direct kunt plaatsen et c’est tout.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:26 schreef Pendule het volgende:
[..]
Want het klopt natuurlijk allemaal. Het klopt gewoon van geen kanten. Als jij dit normale bedrijfsvoering vindt, dan wil ik wel eens een argument horen waarom jij dat zo vindt. Alle betalingen en facturen moeten herleidbaar zijn. Het is gewoon vaag dat er zo veel rare onregelmatigheden in administratie zitten. Zou jij daar niks mee doen?
Nou succes, als je nog een goede arbeidsrechtadvocaat zoekt dan weet ik er nog wel eentjequote:Nog even een update:
Maandag ga ik in gesprek met de baas. Dat heb ik al zo bij hem aangegeven en hij heeft tijd vrijgemaakt. Ik hou jullie op de hoogte.
Of er moeten juridische stappen worden gemaakt of er moeten stevige nieuwe afspraken worden gemaakt over hoe we omgaan met de administratie. Want dit kan zo niet verder. Maandag ga ik neutraal het gesprek in en zal ik aangeven dat ik onregelmatigheden in de administratie heb aangetroffen. Één ding is zeker: Er moeten betere controle komen op de administratie. Zodat alles verklaarbaar en zuiver is. Ook eventueel voor de belastingdienst.
Je loopt echt veel te hard van stapel, ik herken bij mezelf ook wel. Als het de eerste keer is dat je zoiets meemaakt dan maak je het heel groot. Maar vooralsnog heb je een onregelmatigheid aangetroffen, geen grootschalige fraude of wat dan ook.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:43 schreef Pendule het volgende:
Niks doen is geen optie. Ik wil de oude man ook beschermen tegen een eventueel faillissement als dit zo doorgaat
Ik ga geen insinuaties doen. Ik ga gewoon rustig bij hem thuis in gesprek (bedrijf is op zijn erf.) Ik wil ook weten hoe hij erop reageert. Ik hoop dat het ook mee weegt dat ik mij graag inzet voor hem en zijn bedrijf. Een goede medewerker helpt mee om een bedrijf gezond te houden.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je loopt echt veel te hard van stapel, ik herken bij mezelf ook wel. Als het de eerste keer is dat je zoiets meemaakt dan maak je het heel groot. Maar vooralsnog heb je een onregelmatigheid aangetroffen, geen grootschalige fraude of wat dan ook.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je passief moet blijven, maar je moet zeker wel de rust bewaren.
Dat klinkt als best een verstandige manier van dit ter sprake brengen. Geen beschuldigingen doen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:45 schreef Pendule het volgende:
[..]
Maandag heb ik een gesprek met mijn baas.
Ik ga aangeven dat ik onregelmatigheden heb aangetroffen in onze administratie en wil dan afwachten hoe hij erop reageert. Ik ga de boekhouder niet noemen. Ik laat hem zijn woord doen en van daar uit verder.
Bedrijf is al een tijdje draaiende. Hij is in de jaren 70’ begonnen. Helemaal zelf opgebouwd. Ik denk wel dat hij de ervaring heeft om te begrijpen wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me af wat die baas gaat doen. Die bemoeit zich nooit met de boekhouding dus zou hij wel snappen wat TS bedoelt? Het wordt hier op schrift al niet heel duidelijk terwijl wij weten welke gerichte vragen we moeten stellen.
Als ik iemand aan mijn bureau zou krijgen met een vaag verhaal over iets waar ik geen verstand van heb, zou ik hem doorsturen naar de persoon die er wel verstand van heeft. De boekhouder dus
Dat ga ik zeker doen. Ik neem natuurlijk ook in acht dat de beste meneer al in de 70 is. Hij is wat trager van begrip geworden. Ik ga het allemaal heel rustig bespreken. De boekhouder ga ik dus niet noemen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt als best een verstandige manier van dit ter sprake brengen. Geen beschuldigingen doen.
Maar echt, vergeet niet dat deze oude baas misschien niet eens begrijpt waar jij het over hebt. Het is jouw dagelijks werk, hij bladert een paar keer per jaar voor de show door een ordner.
Hou je verhaal dus heel compact, super simpel. In de kortst mogelijke samenvatting: we maken af en toe geld over naar bedrijven die niet bestaan (of hoe zit het) bijvoorbeeld.
Jij kent je werkgever het beste dus je zult ook wel weten op welke manier je het best met hem kunt pratenquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Bedrijf is al een tijdje draaiende. Hij is in de jaren 70’ begonnen. Helemaal zelf opgebouwd. Ik denk wel dat hij de ervaring heeft om te begrijpen wat ik bedoel.
Het ligt ook wel deels aan mij dat ik misschien verkeerd op jullie over kom. Ik ben van origineel niet Nederlands en heb soms moeite met ‘begrijpend schrijven’. Dat wil zeggen, ik ken alle woorden wel, maar zeg het soms verkeerd. Is heel frustrerend.
En ik heb bedrijven die zeggen dat zij ons niet kennen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ga geen beschuldigingen uiten zonder dat ik dat heel serieus kan staven. Want laten we wel wezen, je hebt helemaal niets. Je hebt wat overboekingen/facturen die je niet direct kunt plaatsen et c’est tout.
[..]
Nou succes, als je nog een goede arbeidsrechtadvocaat zoekt dan weet ik er nog wel eentje
Ik weet niet of dat taalbarrière is. Waar ik vandaan kom zijn mensen sowieso heel fel. Heel direct. Het is niet meer hoorbaar dat ik uit het buitenland kom, echter is het Nederlands wel een aparte taal wat begrip betreft. Zoveel woorden kunnen van alles betekenen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij kent je werkgever het beste dus je zult ook wel weten op welke manier je het best met hem kunt praten![]()
Ik merk hier dat je wat fel kunt reageren op goed bedoeld advies. Misschien is dat ook nog een restje taalbarrière? Ik kan me niet voorstellen hoe het is maar het klinkt zeker frustrerend. Goed dat je het er bij zegt.
quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:07 schreef Pendule het volgende:
Ben niet zelf ingenomen. Als mensen opbouwende kritiek geven dan doe ik daar meestal wat mee.
quote:Op woensdag 9 november 2022 23:04 schreef Pendule het volgende:
Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat wij van de linkse apen in de Tweede kamer af moeten zien te geraken. Samen met religieuze partijen en Mark Rutte met de VVD zijn hun de tumoren van onze maatschappij en ons voortbestaan.
Linkse apen praten alles goed en laten alles maar gebeuren, alleen maar om het plakkaat: ‘ik deug’ niet te hoeven verliezen. Het maakt ze daarbij niet uit dat zij hun eigen volk financiëel en cultureel verkrachten.
En de Nederlanders kijken als gemuilkorfde bitchjes toe, hoe ‘de hand die neemt’ steeds meer afpakt. Eerst werden er vingers afgepakt, nu worden er hele ledematen weggerukt.
De vuile apen verwijderen steeds meer de eigen cultuur en trots van dit land.
Klacht: Laffe linkse apen die aan het land verkrachten.
Klaagbaak is lolbaak. Dit is WGR. Normaal negeer ik dit soort quotes, maar nu dit is al de tweede keer. Houdt het gescheiden a.u.b.quote:
Het is voor mij vooral een gevoel van onrecht. Mijn baas is echt een schattig ouder mannetje. Werk hard op latere leeftijd. Is de heledag bezig op de zaak.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:50 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Ik ben echt benieuwd of de starter van dit topic echt iets op het spoor is en dat ook succesvol kan gaan aantonen. Het voelt wat als een rollercoaster maar ik kan er gewoon niet omheen dat hij zo zeker weet dat bepaalde zaken niet kloppen. Van de ene kant zie ik 'uit principe doe ik het' wat mij persoonlijk erg doet denken aan een persoon die ik ken die niet helemaal oke is, en van de andere kant is hij zo zeker van zichzelf, heeft ook voorbeelden die wellicht discutabel zijn (of niet, ik ben geen accountant). Een spannende onthulling wacht..
[ afbeelding ]
Ik denk echt dat je dit te persoonlijk maakt, te persoonlijk ook als in dat je jezelf moet bewijzen dat als je iets ziet waarvan je denkt dat het niet klopt het moet melden, ook als je voor jezelf weet dat het 100% klopt..quote:Op zondag 13 november 2022 00:21 schreef Pendule het volgende:
[..]
Het is voor mij vooral een gevoel van onrecht. Mijn baas is echt een schattig ouder mannetje. Werk hard op latere leeftijd. Is de heledag bezig op de zaak.
Het raakt mij heel erg om dan dingen te zien die niet deugen. Misschien maak ik het te persoonlijk, maar het zit mij echt niet lekker. Ik ben er zelf al 100% van overtuigd dat er iets niet klopt. En dat zeg ik dan hier.
Ik slaap er slecht van. Mijn baan kan mij eigenlijk wel aan mijn reet roesten. Ik ben bereid om dat ervoor op het spel te zetten.
Iemand heeft heel hard gewerkt om een bedrijfje sucessvol te maken en dan gaat een ander dat eventjes zitten verkloten.
Genoeg geluld. Maandag is er een gesprek dat gesprek ga ik, zoals al eerder aangegeven, met behulp van jullie adviezen voeren.
Ik hoop dat er een goed einde aan dit verhaal zit.
Ik zal maandag na het gesprek ook even een update posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |