abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 november 2022 @ 10:47:08 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_206622439
De samenvatting is dat de Democraten verliezen, maar zo weinig dat ze waarschijnlijk de senaat behouden, en het Huis heel nipt kwijt raken, maar omdat MAGA stevig afgeschoten is, is de hoop dat de Republikeinen daar niet een heel sterk blok kunnen vormen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 10:57:02 #277
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206622526
Nu is het hopen op Trump. DeSantis en de andere Never-Trumpers dienen stevig te worden aangepakt door de echte Magamensen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206622741
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2022 18:53 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Mwah.. ik zie bij de Democraten op dit moment ook weinig zelfreflectie. Veel gejuich over het meevallen van de resultaten, maar ondertussen kan het zomaar zijn dat zowel het huis als de senaat alsnog in Republikeinse handen komen. En ik weet niet wie zich de jaren met een Republikeins meerderheid en Obama nog kan herinneren, maar daar lag alles zo'n beetje 2 jaar op zijn gat.
Datzelfde hoor ik ook terugkomen in het interview door Lex Fridman met Fiona Hill (WH adviseur voor Rusland). Dat Donald Trump dan wel een hork zonder manieren is maar wel zich bij veel dingen terecht afvroeg: waarom doen we dat zo? Dat laatste kon ze wel in hem waarderen.

(is ook een podcast versie van).
pi_206622989
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:18 schreef cynicus het volgende:

[..]
Datzelfde hoor ik ook terugkomen in het interview door Lex Fridman met Fiona Hill (WH adviseur voor Rusland). Dat Donald Trump dan wel een hork zonder manieren is maar wel zich bij veel dingen terecht afvroeg: waarom doen we dat zo? Dat laatste kon ze wel in hem waarderen.

(is ook een podcast versie van).
Probleem is dat ie zich dat alleen afvroeg om all the wrong reasons (geld, zero sum etc)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206623483
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarop baseer je dit? Ik zie Georgia naar de Dems gaan bij een runoff. Dan hangt het af van Arizona en Nevada. Niemand durft te voorspellen nog wie daar wint.
Arizona staat Kelly er eigenlijk ook prima voor (5 procentpunten voorsprong, 70% geteld, maar de meeste uitstaande stemmen komen uit Maricopa country en dat is heel erg democratisch),
Nevada lijkt wel naar de republikeinen te kunnen gaan, alhoewel het verschil daar een procentpunt is, en er veel onduidelijkheid is over de briefstemmen (veel vermoeden dat die veel meer naar de democraten gaan en dan zouden deze met dat kleine verschil nog een kans maken)

Georgia zie ik idd ok wel op 6 december duidelijk naar Warnock gaan... Walker heeft vermoedelijk ook een voordeel gehad dat Brian Kemp als gouverneur zeer succesvol campagne gevoerd heeft en juist boven verwachting gepresteerd en veel stemmers naar de stembus gelokt.

Als Herschel Walker in zn eentje dat moet doen zie ik eerder een heel groot probleem voor hem, omdat het gewoon een extreem zwakke kandidaat is...
Juist op dat punt hebben de democraten qua campagne al twee jaar terug bewezen dat ze zo'n runoff goed aankunnen (in 2020 zag je bij de special election dat Warnock initieel maar 32% van de stemmen haalde, en tegen twee republikeinen op moest die beiden 26% en 20% haalden... in de runoff tegen een van die beide republikeinen haalde Warnock toen 51% (hooguit werden er toen gelijktijdig twee runoffs georganiseerde en beiden won de democraat met een klein verschil, maar Warnock ded het beter dan Ossof toen de de andere senaatszetel won)).

Op basis van de huidige stand der telling verwacht ik dat de kans groot is dat zowel Georgia als Arizona door de Democraten gewonnen gaan worden.
Maar zelfs een winst van Nevada lijkt mogelijk te zijn en dat verwacht ik zelfs iets waarschijnlijker dan de kans dat de Republikeinen alsnog ofwel Georgia of Arizona alsnog zouden winnen.


Wat echter wel een punt is... de Democraten heben momenteel twee senatoren die een zeer 'eigen' koers varen en veelal tegen de democratische plannen kunnen stemmen:
Joe Manchin voor West Virginia, en Kyrsten Sinema voor Arizona.
zelfs met een 51 senatoren nu blijft het probleem bestaan dat Sinema en Manchin zeer geneigd zijn deals met de republikeinen te sluiten

quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:47 schreef speknek het volgende:
De samenvatting is dat de Democraten verliezen, maar zo weinig dat ze waarschijnlijk de senaat behouden, en het Huis heel nipt kwijt raken, maar omdat MAGA stevig afgeschoten is, is de hoop dat de Republikeinen daar niet een heel sterk blok kunnen vormen.
Voor Trump was het juist een positief punt als een amerikaanse politicus aangaf 'across the aisle', 'bi-partisan' kon handelen...
onder Trump werd dat als een complete onmogelijkheid gezien (alhoewel die houding al een beetje vanaf 2010 sterk opkwam vanuit en ongekende haat jegens Obama: een gijzelings-taktiek toen door de Republikeinen aangenomen werd: "it's a hostage that's worth ransoming.")

Het zou interssant worden om te zien of de onderhandelings-politiek weer terug kan komen.... het lijkt me dat an sich Biden daar als traditionalist en exponent van die oude houding prima mee om kan gaan, mar juist hij heeft als president ook al duidelijk gemaakt net zo goed te escaleren en een confrontatie-zoekende communicatie prima aan te willen gaan.
Het zal interssant worden of het nieuwe congress meer problemen bij het vaststellen van het Budget voor 2023 gaat geven of deze juist relatief meewerkend zal zijn, en/of waar dan de knelpunten zullen liggen

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 10-11-2022 12:51:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206623904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:24 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
En hoe! Die mensen in die kansarme staten hebben het eigenlijk al opgegeven, zo blijkt:

[ twitter ]

Alleen is opgeven de nagel aan de doodskist van de democratie. De crazies geven namelijk nooit op.
Wat een rare tweet. Want ook al heeft zij dan maar 25% van de stemmen gehad, die andere kandidaat maar 13%. Maar de man achter dit twitteraccount lijkt er vanuit te gaan dat alle andere Democratische stemmers in Arkansas gewoon thuis zijn gebleven of zo? Als je naar de opkomst kijk is die trouwens gelijk met die in voorgaande jaren.

Het zou daarom van meer zelfreflectie getuigen als de Democraten daar eens naar hun eigen boodschap zouden kijken en hoe die meer kan aansluiten bij mensen in zo'n conservatieve staat. Waarschijnlijk ligt de oplossing in het uitzenden van een gematigde visie. Op die manier weet bijvoorbeeld Adam Frisch nu ook succesvol te zijn in een dieprood district in Colorado.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206624049
Arizona lijkt me toch wel naar de Democraten te gaan. Kelly heeft al een aardig gat en de meeste stemmen moeten nog uit de regio Phoenix en Tuscon komen waar Kelly veruit het populairst is... of mis ik iets :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206624093
Maricopa Country (Phoenix) is vrij swingy, de batches die nog geteld moetem worden zijn volgens mij republikeiner dan wat er nu is. Het wordt nog close in Arizona, maar Kelly lijkt me op basis van de informatie licht favoriet om te winnen
pi_206624223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:06 schreef TheVulture het volgende:
Arizona lijkt me toch wel naar de Democraten te gaan. Kelly heeft al een aardig gat en de meeste stemmen moeten nog uit de regio Phoenix en Tuscon komen waar Kelly veruit het populairst is... of mis ik iets :?
soms heb ik een beetje het gevoel alsof de Media heel graag net doen alsof ze heel 'objectief' moeten zijn, en dan de houding aannemen dat 'objectief' betekent dat ze afwegen tussen een weergave van de realiteit die de meeste mensen zien én de 'alternatieve realiteit' die onder bepaalde rechtsconservatieve media-outlets graag verteld wordt, en warin alle berichtgeving een enorme rechtse draai krijgt...

De uitslag is gewoon een natte droom voor de democraten.. zowel Huis als Senaat

als bv nu alle tossups, like/leaning en solid Rep verkiezingen naar de republikeinen gaan, zouden deze uiteindelijk 4 zetels voorsprong hebben in het Huis (overigens is dat inclusief het district van Boebert, dat nog niet gecalled is, maar waar de democraat een voorsprong heeft van een paar honderd stemmen en 95% van de stemmen geteld is)...

momenteel lijkt me dat zelfs nog een positieve ontwikkeling voor de republikeinen, ze kunnen evengoed juist verder wegzakken en die meerderheid zelfs netaan missen (wat overigens voor de president ook geen enorme veranderind is, of men de meerderheid net mis of netaan wél halt, de meeste stemmingen komen ook wer niet op een of twee afgevaardigden aan).

Maar ik vermoed dat veel media een beetje 'bang'' zijn dat ook openlijk te zeggen...
Omdat dan de rechtse huilertjes weer gaan roepen dat de realiteit kennelijk links is
(wat nu eenmaal gewoon vaak het geval is voor de 'rechtse huilertjes'': de realiteit staat aan hun linkerzijde: zeker als die personen zelf aan de mer extremere rechterkant hangen moeten ze voor realiteit en nuance vaak naar links kijken, andersom is dat overigens ok het geval aan de linkervleugel, extreme linksen hebben vak weer een realiteitscheck vanuit een rechtse visie nodig)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 november 2022 @ 13:31:49 #285
426493 crew  PippenScottie
pi_206624324
Ik las dat de zetelverdeling in het huis bijzonder goed overeenkomt met de verdeling van de uitgebrachte stemmen.
Dat is een feitje dat ik alleen maar kan toejuichen.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 november 2022 @ 13:32:35 #286
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206624334
Dat veel polls zijn betaald door de GOP en veel journalisten dat hebben genegeerd en vol in het verhaal over een red wave zijn getrapt is een behoorlijke faal.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 10 november 2022 @ 14:29:31 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_206624970
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:32 schreef Ulx het volgende:
Dat veel polls zijn betaald door de GOP en veel journalisten dat hebben genegeerd en vol in het verhaal over een red wave zijn getrapt is een behoorlijke faal.

[ twitter ]
Goh het is bijna alsof alle rechtse media weer een verhaal aan het pushen waren en niet de werkelijkheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 november 2022 @ 14:43:41 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_206625132
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206625244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Goh het is bijna alsof alle rechtse media weer een verhaal aan het pushen waren en niet de werkelijkheid.
Ik zie wel enige overeenkomsten met de verkiezingen in 2016 en 2020 wat betreft de polls.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206625265
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 13:32 schreef Ulx het volgende:
Dat veel polls zijn betaald door de GOP en veel journalisten dat hebben genegeerd en vol in het verhaal over een red wave zijn getrapt is een behoorlijke faal.

[ twitter ]
Eigenlijk is het ook gewoon een verkapte poging tot stuwing van stemmen met het effect dat twijfelaars voor de door hun voorspelde "winnende partij" stemmen. Smerige semi-salespraktijken en het heeft met journalistiek niets te maken.
pi_206625369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Eigenlijk is het ook gewoon een verkapte poging tot stuwing van stemmen met het effect dat twijfelaars voor de door hun voorspelde "winnende partij" stemmen. Smerige semi-salespraktijken en het heeft met journalistiek niets te maken.
Je zou het ook omgekeerd kunnen redeneren en juist dat meer democraten zijn gaan stemmen om de rode golf tot een rimpeling in berichtgeving te reduceren. ;)
pi_206625460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je zou het ook omgekeerd kunnen redeneren en juist dat meer democraten zijn gaan stemmen om de rode golf tot een rimpeling in berichtgeving te reduceren. ;)
Democraten kijken geen Fox
pi_206625514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Democraten kijken geen Fox
Ik heb het idee dat de rode golf marketing term door meer dan alleen Fox overgenomen was. ;)
  donderdag 10 november 2022 @ 15:22:25 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_206625581
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zie wel enige overeenkomsten met de verkiezingen in 2016 en 2020 wat betreft de polls.
Nou nee de polls in 2016 zaten er compleet naast, de polls dit jaar zaten behoorlijk goed. Alleen de last minute fake polls die gesponsord waren door de Republikeinen niet, maar die waren dan ook niet serieus te nemen (alhoewel verschillende nieuwsmedia die om een of andere reden wel klakkeloos overnamen).

Dit was bijvoorbeeld eind september / begin oktober de voorspelling op 538


They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206625582
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je zou het ook omgekeerd kunnen redeneren en juist dat meer democraten zijn gaan stemmen om de rode golf tot een rimpeling in berichtgeving te reduceren. ;)
Ja, of dat Republikeinse kiezers thuis bleven, vanwege de zekere winst... zoals ook vaak benoemd wordt over Clinton en 2016.
  donderdag 10 november 2022 @ 15:26:06 #296
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206625617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je zou het ook omgekeerd kunnen redeneren en juist dat meer democraten zijn gaan stemmen om de rode golf tot een rimpeling in berichtgeving te reduceren. ;)
Gen Z heeft zeker meegeholpen ^O^

twitter
pi_206625651
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:22 schreef speknek het volgende:

[..]
Nou nee de polls in 2016 zaten er compleet naast, de polls dit jaar zaten behoorlijk goed. Alleen de last minute fake polls die gesponsord waren door de Republikeinen niet, maar die waren dan ook niet serieus te nemen (alhoewel verschillende nieuwsmedia die om een of andere reden wel klakkeloos overnamen).

Dit was bijvoorbeeld eind september / begin oktober de voorspelling op 538

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou zijn forecasts ook weer geen peilingen. Het deluxe model van FiveThirtyEight dat je hier aanhaalt bevat ook nog zaken als fundamentals en expert opinions naast polling, waarbij de resultaten van de polls ook nog eens aangepast zijn op basis van house effects en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206625886
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:22 schreef speknek het volgende:
Nou nee de polls in 2016 zaten er compleet naast, de polls dit jaar zaten behoorlijk goed.
Ook in 2016 was de gemiddelde afwijking eerder lager dan gemiddeld
overall afgegeven stemmen en verschil tussen stemmen voor republikeinen en democraten klopte behoorlijk, en de meste trends waren heel juist voorzien.

Trump won het presidentschap, maar terwijl hij de popular vote verloor...
echter, in 4 staten won hij met een ongekend kleine voorsprong, en hiermee won hij de meerderheid der Kiesmannen. Florida was sowieso voorzien als een enorme close call en Pennsylvania en Michigan stonden direkt erna als de staten met de kleinste marge..
de enige échte misser leek Wisconsin te zijn, waar daadwerkelijk een enorm verschil tussen prognoses en uiteindelijke uitkomst lag, maar dat volgde vooral eruit dat Wisconsin niet als 'swing-state' gold en domweg ook nooit een prioriteit bij pollsters had.

Punt is wel dat je zulke opiniepeilingen als kansen-berekeningen moet zien en niet als binaire en exacte voorspelling wie daadwerkelijk zal hebben gewonnen.
het geeft bepaalde kansen weer.

Ook nu is het zeer duidelijk zo dat uit de meeste onderzoeken blijkt dat de republikeinen een enorme kans gehad hebben stevig te winnen, maar ook dat de uiteindelijke kiezers qua stembusgang hen afgestraft hebben omdat ze gewoonweg niet hun kiezers hebben weten te motiveren daadwerkelijk op hen te stemmen en ook de tegenpartij juist wel gemotiveerd was.

Kiezers-motivatie beats altijd de daadwerkelijke krachtverhoudingen qua meningen. En dat maakt ook dat het zo belangrijk dat een partij en/of kandidaat een gode campagne voert, de juiste onderwerpen tot hoofdthema maakt, overtuigend de indruk wekt dat hij deze thema's beter zou aanpakken of dat de voorstellen van de andere zijde meer schade doen.

Mijn gok is dat de GOP vooral faalde te overtuigen dat zij de huidige crisis wel een stuk beter zouden handelen dan de zittende regering. De meeste stemmers zullen zer onetvreden zijn over het huidige beleid, mar hebben ook niet de overtuiging dat de andere zijde daaraan veel beter zou maken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206625947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Democraten kijken geen Fox
Maar krijgen wel fragmenten te zien in hun twitterfeed of memes.
Ik denk ook dat de berichten over een rode tsunami + de ongeruste berichten in podcasts als Daily Beans en Opening Arguments wel degelijk voor een alle hands aan dek gevoel hebben gezorhd.
Terwijl veel republikeinse kiezers misschien zijn thuisgebleven omdat ze dachten dat een of twee druppeltjes meer bij een tsunami niet veel verschil maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')